Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Vynikající jednoduchá karetka s dech beroucí grafikou, skvěle hratelná (i) ve vysokém počtu (ne-)hráčů, nabízí poměrně hodně cest k vítězství a dá se dohrát za 30 minut.
Pro mě nejlepší karetka roku 2010 těžce dýchající na záda mému favoritovi - Dobyvatelům Vesmíru.
Určitou nevýhodou je velmi přepálená cena a poněkud horší kvalita karet :-(
Hodnocení hráče: Perfektní převedení skvělé karetní draftovací hry do perfektní do dvojkovky, která zachovává jednoduchá pravidla i herní hloubku a vícero strategických možností a přidává další možnosti výhry. To vše v perfektním vizuálu a s příjemnou herní dobou, kdy je za večer bez problému možno odehrát vícero partií. Obecně jedna z nejlepších her určená pro dva hráče.
Hodnocení hráče: Takové bohužel v našich končinách poněkud zapadlé Monopoly, které však stojí za to hrát - začátečníky nezaskočí, hermany neunudí. Minimalismus až na kost a přesto dokáže vyčarovat až nečekané napětí.
Vzhledem k fantastickému stáří nelze jinak než hodnotit absolutně.
Hodnocení hráče: Takové barevné karetní domino pro nejmenší. Největší přínos vidím právě v přístupnosti, může to být (s příslušnou modifikací už tak extrémně triviálních pravidel) jedna z vůbec prvních dětských her, resp. her pro nejmladší hráče. Na rozdíl od luck-festů typu člobrd a jejich klonů tolik nenudí dospělé a hezky se na ní kouká.
Hodnocení hráče: I samostatně hratelné rozšíření k Římu. I když přidává další akci, karty bohužel nejsou tak zajímavé jako v základní hře. Co se výrazně nepovedlo, je nahrazení přehledné a jazykově nezávislé ikonografiky ze základního Říma texty, hra bohužel nebyla (a nejspíš ani nikdy nebude) lokalizována. Přesto může zpestřit základní hru.
Hodnocení hráče: Taková postřehová/"dexterity" blbinka, u které roste zábavnost úměrně s podroušeností. Spolu s Křeččím kolem využívá poměrně originální nápad/provedení. Zkrátka velmi příjemný filler s mottem "kde je dole, tam beru".
Hodnocení hráče: Hospodská party hra typu "push-your-luck". V zásadě jde o naprosto minimalistický přerod tohoto mechanismu do formy hry. Po několika pivech a/nebo panácích může být zábavná, ale bez intoxikace různými substancemi by mně nejspíš ani nenapadlo ji tahat na stůl - hráčsky není ničím zajímavá.
Hodnocení hráče: Patříte-li mezi zkušenější hráče či už nějakou carcassonní krabici doma máte, nejspíš se bez Safari v klidu obejdete. Pokud však s deskovkami začínáte nebo hledáte nějaký kousek pro rodinné hraní s dětmi, které nejspíš ocení exotická zvířátka o něco více než francouzské středověké opevnění, může být pro vás Safari příjemnou branou do světa deskovek a/nebo rodinné deskoherní zábavy, kde obohatí děti i rodinu rozhodně zajímavějším a chytřejším herním zážitkem než různá „člobrda“ a podobné vykopávky nepatřící do tohoto století.
Hodnocení hráče: Ve své době (kolem r. 2008), kdy toho moc nebylo, bavila velmi. Dnes působí spíše jen takové torzo převahové eurovky s dražbou pořadí hráčů. Mechanický princip anektování území a sjednocování říše krví a železem má však dodnes nepopiratelné kouzlo.
Hodnocení hráče: Pokud nebudete očekávat moc, příjemně překvapí. Přes svojí jednoduchost nabízí i určitý prostor pro taktiku a vnáší do závodních her oživující mechanismy. Velmi jednoduchá, ale příjemná entry-level hra s pěkným tématem vhodná pro celou rodinu.
Hodnocení hráče: Cestou necestou je bezesporu originální a těžko jednoduše zařaditelná hra s příjemným a nenáročným „worker-placementovým euro-jádrem“ tematicky balancovaným a skvělým „ameri-touchem“ ve formě příběhů, hra s neskutečným množstvím herních variant a volitelných pravidel umožňujících ušít si hraní téměř na míru vlastním potřebám, hra s vysokou mírou svobody herních rozhodnutí, záležitost s obrovskou mírou znovuhratelnosti (přinejmenším v ranku vyprávěcích her), hra, která je tak našlapaná rozmanitými komponenty se svébytnými ilustracemi, že v krabici není téměř žádný vzduch. Navíc obsahuje rozšíření, které velmi přidává na hratelnosti a osobně si už bez něj nedovedu hraní samotného základu představit a doporučuji všem začínajícím poutníkům hrát i první partie přímo s ním. Cestou necestou je téměř hra, jak má být: nedosáhla totiž svého plného potenciálu např. doladěním trochu rozkolísané dynamiky stavění táborů nebo kompilací setkání míst a postav do jednoho ultimátního vyprávěcího formátu.
Hodnocení hráče: Drobným mínusem je druhá světová (i když to téma z toho přímo dýchá a má to atmosféru, není to můj šálek čaje), plusem kooperace a velkým plusem kostky se systémem RWB. Velmi zdařilá kostkovka s jednoduchými pravidly, přesto náročná na taktická a strategická rozhodnutí. Rozumná herní doba. Skvělá hra :-)
Hodnocení hráče: Skvělé rozšíření a snad zatím (podzim 2012) jediné, které hru obohacuje zcela zásadně. Možnost hry v pěti, možnost udělat z kooperačky boj jednoho proti ostatním. Hra za Němce je citlivě a inteligentně vsazena do základního konceptu, který nijak nenarušuje a je neskutečně zábavná, pokud rádi prasíte ostatním ;-)
Hodnocení hráče: Přehypovaná hra a zklamání. Na jednu stranu přeprodukované (strom, zbytečně velký herní plán), na druhou stranu chybí tak základní věc jako bodovací arch. Ve srovnání s jinými enginovými hrami, i staršími (San Juan, Dobyvatelé Vesmíru, Settlers, z novějších Na Křídlech) působí gameplay poněkud těžkopádně a dost závisí na kartách/náhodě, některé mechanismy působí nelogicky (různí hráči mají různá roční období). Přes jednoduchost pravidel vzniká dost otázek ohledně hraní určitých karet. Nebýt roztomilého vizuálu a líbivých ilustrací, nejspíš by nezaujala.
Hodnocení hráče: Celkově se jedná o příjemné malé rozšíření, které však nepřináší ani větší množství herního materiálu, ani žádné výrazné změny v hratelnosti. Mohlo by to stačit, je tu však jedno ale: cena, která začíná t.č. na nehorázných cca 1200 korunách českých – za to dostanete přídavný herní plán (vcelku zbytečný stejně jako prastrom ze základní hry), novou sadu vydřích figurek (hru stále nelze hrát v počtu pěti hráčů, takže v zásadě také zbytečné), pět figurek žabáků, čtyři kartonové dílky divů, několik plastových perliček a 40 karet (na podobné peníze vyjde kupříkladu hra Marco Polo II, která obsahuje obří herní plán, přes 190 dřevěných komponent, přes 40 karet a přes 100 kartonových dílků a komponentů). Bez jakéhokoliv přehánění lze tak konstatovat, že je to hodně málo muziky za opravdu hodně velké množství peněz – i ve srovnání se základní hrou.
Hodnocení hráče: Král(-vna) asociačních her a patrně vůbec první trochu známější hra tohoto typu, po jejímž vydání a úspěchu následovala hromada pokračování, rozšíření a více- či méně úspěšných klonů. Ve své třídě komukoliv přístupných her podporujících kreativitu a fantazii a smazávajících hranice mezi dospělým a dětským hráčem jednoznačně pecka i po téměř 15 letech od jejího prvního vydání.
Hodnocení hráče: Tak trochu jiný Dixit. Více na cesty (vskutku kompaktní balení), více na postřeh - všichni hráči se snaží najít popisovanou kurtu mezi aktuálně vyloženými a rozhoduje tedy i rychlost. Perfektní abstraktní karty (je mi jasné, že jsem v menšině, když říkám, že se mi líbí) a rozumná herní doba - moc pěkná a tak trochu jiná party hra. Jediné povzdechnutí - že těch karet není víc a znovuhratelnost tedy není ideální (ovšem ne tak bídná jako u Timeline).
Hodnocení hráče: Dobyvatelé Vesmíru jsou karetní hrou, která vznikala paralelně se San Juanem a v úzké spolupráci s jejím autorem. V porovnání se San Juanem se však jedná o komplexnější hru s velmi propracovaným designem, stylovou grafikou a v euro hrách neokoukaným tématem. Hráče zaujme na karetní hru nevídanou hloubkou, příjemnou hratelností ve dvou, třech i čtyřech hráčích a krátkou herní dobou. Ačkoliv se jedná o karetní hru, nehraje zde náhoda zásadní roli. Dobyvatele považuji za nejzdařilejší moderní nesběratelnou karetní hru na našem trhu - napsal jsem to v roce 2009 a troufám si to tvrdit i o 13 let později. Škoda jen, že v češtině nevyšla rozšíření - v tomto ohledu si troufám tvrdit, že Dobyvatelé v našem českém deskoherním brčálníku předešli svoji dobu o takových 10 let.
Hodnocení hráče: S Dunou je to ošemetné. Neřadí se mezi ty nejlepší WP ani deckbuildingové hry, ale nabízí zajímavý a zábavný mix obou mechanismů, který je však zatížen značnou porcí náhody i nevyváženosti a vykoupen mnoha kompromisy. Bohužel i kompromisy stran komponentů a uchopení tématu. Přesto patří k tomu lepšímu, co letošní rok 2021 nabídl.
Hodnocení hráče: Ujetá hra, jednak parodizující graficky i verbálně fantasy klišé, ale také klasické herní mechanismy, kdy např. sice házíte kostkami, ale na terč. Každopádně sranda i napětí a atmosféra, baví skoro každého, kdo se nebere tak úplně vážně a nevadí mu balancovat kostky třeba na špičce nosu :o)
Hodnocení hráče: Skvělá oddychovka s překvapivě nízkou mírou náhody a naprosto geniálními komponentami - krom komických vyobrazení různých ryb obsahuje především báječné gumové červy :o)
Hodnocení hráče: Velké nesnáze v malé Číně určitě neosloví široké hráčstvo. Rozhodně nezaujme příznivce ameritrashe, je to naprosto typická „rigidní“ eurohra. Hodně lidem vadí tvrdost tématu i mechanismu a určitá nepřívětivost hry; pro mnohé i vizuální. Určitou nevýhodou může být i pouze nepřímá interakce a dlouhá příprava hry. Na druhou stranu zde najdeme jednoduchá pravidla, rozumnou herní dobu, vyváženou hratelnost v libovolném počtu hráčů (2-5) a prakticky nulovou míru náhody, což dělá hru vzhledem ke spíše střední míře komplexity do určité míry unikátní a pro mnohé atraktivní.
Hodnocení hráče: Domácí hit Vánoc 2020 a zřejmě nej. hra typu "liž a piš" (roll/flip & write) - díky celkem zdařilé implementaci tématu a příběhu do mechanismů a bodování, interakci a pastelkové kontemplaci.
Hodnocení hráče: Kemet je velmi jednoduchý na naučení a velmi jednoduchý na hraní – to z něj činí téměř unikátní rubací záležitost: hráči se nemusí prokousávat komplikovanými pravidly (ve smyslu náročnosti na pochopení, jinak jsou pravidla zmatečná a nedotažená), hra příjemně rychle plyne a současně díky absenci kostek netrpí příliš vysokým vlivem náhody, resp. v žánru podobných her je v Kemetu vliv náhody až překvapivě nízký. Silná orientace víceméně pouze na konflikt však činí z Kemetu hru, která nezaujala.
Hodnocení hráče: Krásná grafika, lepší systém než u předchůdce a rovnou tři minirozšíření v základní hře. Rozhodně jedna z těch lepších karetek pro dva hráče.
Hodnocení hráče: I s velkým odstupem času od původního přijetí v roce vydání se pořád jedná o velmi zábavnou a do jisté míry unikátní party/asociační hříčku originálně využívající systém nápověd pomocí pole ikon a symbolů. Celkový dojem poněkud strhává nedomyšlený bodovací systém a značná nesourodost obtížnosti na jednotlivých úrovních karet s tématy. Jasný "must-have" pro semiotiky-deskovkáře :o)
Hráč tuto hru ještě nehodnotil...
Hodnocení hráče: Nejlepší euro za několik posledních let a kromě Temného znamení jediná deskovka, kde mě bavil solitér. Dokonalé provedení a výtvarné řešení, atmosféra, historická autentičnost, propojení historie/téma/mechanismy. Nevýhodou je delší herní doba či čekání na tah, pokud se sejdou bezohledně hloubaví hráči...
Hodnocení hráče: Livingstone nezaujme komplexností, ale to asi ani neklade za cíl. Mnohé naopak odradí házením kostek a ještě taháním něčeho poslepu (dvojitá náhoda - a to nezmiňuji akční karty). Pokud hledáte příjemnou rodinnou a/nebo kostkovou hru, která navzdory svému vzhledu není úplně blbá, zapřemýšlejte o něm. Mezi Yspahanem, Dobou Kamennou a Vzducholoděmi jej osobně považuji za favorita. S desetiletým odstupem od původního hodnocení i recenze nutno dodat, že zub času zapracoval a dnes lze najít v podobném ranku pravidlově jednodušší, ale hratelností komplexnější hry s nižším vlivem náhody.
Hodnocení hráče: Klasické euro s příjemným (byť však neoriginálním) mechanismem dice-placementu, velmi příjemně nízkým vlivem náhody a bohužel i velmi nízkou interakcí mezi hráči. Pokud se považujete za hard-euraře či pokud u her rádi usilovně přemýšlíte , moc vás nebaví, když vám do předem pečlivě spočítaných báboviček mlátí spoluhráči lopatičkami a téma je pro vás nepodstatné, druhý Marco vás bude nejspíše bavit. A co když už původního Marca máte? To je těžké. Pokračovatel není rozhodně žádnou revolucí, spíše takovou evolucí, jakousi verzí 1.5. Základní mechanismus je zcela totožný, některé akce jsou vylepšené, hra má větší dynamiku, hratelnost je pocitově příjemnější, ale stále jde v zásadě o stejnou hru vycházející ze stejného prototypu; s nadsázkou lze prohlásit, že pokud by původní Marco Polo nevyšel a doteď se vyvíjel, byla by nová dvojka starou jedničkou...
Hodnocení hráče: Nečekal jsem, že to kdy řeknu, ale nemůžu si pomoct:
zábavnější než GT a rozhodně přístupnější...
Hodnocení hráče: WP/karetka, která zaujme především vynikajícími ilustracemi a velice příjemnou a pohodovou atmosférou procházek do přírody. Herní jádro je poměrně jednoduché, spočívá ve výběru karet z nabídky (přímá hráčská interakce v podstatě schází). Hra nijak při výběru akcí nešikanuje, jde především o optimalizaci tahů, kterou však kazí určitý podíl náhody (inu, karty).
Hodnocení hráče: Příjemně překvapí herní dobou do hodiny, originálně skloubenými mechanismy a příjemnou atmosférou. Stejně jako mě, který nemá aukční hry příliš v oblibě. Pokud je v oblibě máte, zvažte, jestli tenhle kousek do sbírky opravdu potřebujete: nejspíš už doma máte lepší a komplexnější dražební hry. Přemýšlím-li, čím bych vás v zájmu recenzentské objektivity odradil, napadá mě snad jednoduchost (pro některé výhoda), nevyváženost/přílišná síla některých akčních karet (Písař a jeho parta), časem možná stereotyp a nutnost hry minimálně v počtu tří hráčů. Příjemná, svěží hra, která ukazuje, že ani aukce nemusí být suchařina. Určitě nezapadne coby součást každé trochu obskurnější geekovské sbírky...
Hodnocení hráče: Ideál dobré středně náročné eurovky: příjemný vzhled, rychlost, variabilita, nízký vliv náhody, pravidlová nenáročnost. Super :-) Pro mě Notre Dame téměř dokonalou ukázkou, jak má vypadat dobrá eurohra. Jednoduchá pravidla, není prvoplánově přímo konfliktní, výtečná grafika a provedení s pěknými kartónovými a dřevěnými komponenty, kvalitní a promyšlené mechanismy s určitou, nikoli však převažující mírou náhody, velice rozumná herní doba do jedné hodiny, dobře hratelné v jakémkoliv počtu hráčů (2-5). Jedinou vadou na kráse je snad až příliš nízká míra interakce mezi hráči.
Hodnocení hráče: Komponenty jako jsou oblázky či tkaničky zajímavá asociační rodinná hra, kterou sráží ke dnu průměrná úroveň fotografií z fotobanky (namísto ilustrací), herně naprosto nedotažený koncept s obrovskou mírou náhody a v neposlední řadě naprosto přepálená cena. Jako hra funguje naprosto mizerně, jako kreativní volnočasová aktivita funguje naprosto skvěle. Celkově tedy hodnotím průměrně (více důvodů uvádím v recenzi).
Hodnocení hráče: Klasika, ke které jsem si našel cestu překvapivě až poté, co jsem poznal spoustu jiných deskovek.
Do jisté míry stále nepřekonaná, ideální "deskovková gateway" a s pomocí vhodného mixu několika rozšíření se z ní dá udělat i strategická zajímavost pro náročnější.
Hodnocení hráče: Patrně nejlepší rozšíření k Osadníkům. Hra je více komplexní, nabízí více strategických možností a cest vedoucích k výhře, celkově je hra "epičtější".
Na druhou stranu je zde pořád relativně vysoký podíl náhody, mnohem delší herní doba a celá hra je poněkud těžkopádnější.
Hodnocení hráče: Hra roku 2020 - zaslouženě a po právu. Vzhledově a prémiovými materiály komponent jedna z nejkrásnějších her vůbec; z hlediska mechanik (v zásadě "vykonej 2/6 možných akcí") geniální vstupní hra do světa paxových her, na rozdíl od kterých lze pravidla v pohodě vysvětlit i nováčkům (a hru si společně užít už prvním zahrání). Navíc jedna z mála her, která díky systému bodování dovede udržet v napětí do konce partie i naprosté outsidery, kteří mají možnost na v závěrečném bodování nečekaně zazářit.
Hodnocení hráče: Hra je na první (i druhý) pohled prostě velmi příjemná, čemuž kromě hracího plánu dopomáhá i krásný a bohatý dřevěný hrací materiál. S hratelností samotnou je to horší... zprvu jsem si kladl otázku, pro koho je hra vlastně určena. Zkušení a ostřílení hráči vytýkají hře značný podíl náhody a jednoduchost, pro úplné začátečníky je zase hra často příliš složitá. Hra je tedy určena "mírně pokročilým", kteří si nechtějí tři hodiny lámat hlavu nad strategickým mozkolamem typu Caylus a současně jim Osadníci z Katanu či Carcassonne a jiné "startery" už připadají příliš triviální.
Hodnocení hráče: Abstraktnější, ale velmi příjemná kostkovka s krátkou herní dobou a příjemnou hratelností, která je někde mezi rodinou a hráčskou úrovní.
Hráč tuto hru ještě nehodnotil...
Hodnocení hráče: Krystalicky praštěná a ulítlá zábava s animálními pocity destrukce ^_^ a určitě jedna z nej party her. Potvrzení, že Bauza prostě umí a jeho hry jsou originální, tematické a zábavné. Škoda jen poněkud větší ceny a nemožnosti hrát ve více jak 4 hráčích...
Hodnocení hráče: Miniaturní, přesto perfektní engine-building - aneb co se dá vytvořit s pouhými osmi kartami během pouhých 5 kol. Chtělo by to nějaké rozšíření, ale spíše pro zvýšení variability a pestrosti karet, v zásadě funguje základ velmi dobře. Nejvíc citelně schází přehledná bodovací stupnice pro každého hráče, jelikož neustálý přepočet bodů na vyložených kartách je pro mě u všech her naprostá opruda. Na druhou stranu vše v přívětivém zpracování jednak formou příjemně ilustrovaných karet s nezbytnou dávkou new-age eklektiky a hezkých dřevěných žetonů esencí.
Hodnocení hráče: Jak to tedy s Římem vypadá - palec nahoru či dolů? Určitě nahoru, je třeba ovšem dodat jedno velké ALE. Skoro všem hráčům připadá tato hra více či méně nevyvážená. Jde hlavně o karty Mercator, Forum a Gladiator. Pokud soupeř vyloží více fór či k nim přiloží doplňující karty, může se stát, že nestihnete včas vytvořit odpovídající obranu. Mercatora lze syslit v ruce, střádat peníze, pak ho legantně vyložit a jediným "bouchnutím" vyhrát. Nejsilnější karta je dle mého Gladiator. Strategie s věštci, gladiátory a legáty v mém případě vždy vedla k vítězství. Trošku to zamrzí, člověk pak nemá příliš motivaci (kromě okamžité reakce na aktuální hru soupeře) zkoušet jiné strategie. A to je škoda... Přesto zůstává i do současnosti poměrně oblíbenou dvojkovkou.
Hodnocení hráče: Originální (tématem), atraktivní (vizuálem), přístupná (pravidly), překvapující (hratelností) a příjemná (celkově). Jistě, najdou se se zde chybičky, třeba možnost nějakého odhazování karet z nabídky či možnost prolistování balíku, aby se snížil ne zcela zanedbatelný vliv náhody (přeci jen je to karetka); někdo zase může postrádat dnes tolik populární a žádanou sólovou variantu hry (na té se však v současné době pracuje a její hrubý koncept je k dispozici zde). Nejde však o nic zásadního. Převládají příjemné zážitky z hraní a ačkoliv nejsem nějak do hloubky seznámen s ostatními nominovanými hrami v kategorii Lehkých her v anketě Golden Geek Awards 2020, myslím, že Santa Monica si druhé místo zaslouží, už jen pro svůj neotřelý vzhled a téma a především pro netriviální hratelnost, která u lehkých her bývá spíše výjimečná.
Hodnocení hráče: Kreativní hra jejímž hraním si rozšíříte slovní zásobu a ještě se pobavíte. Každá hra je jedinečná a pokud hrajete častěji, stojí za to si jednotlivé partie zaznamenávat. Scrabble je i výborná pomůcka při výuce jak mateřského, tak cizího jazyka. Drobnou vadou na kráse může být zdlouhavost některých partií, zavedením časového limitu na tah se tomu ale elegantně vyhnete. Za největší problém a v zásadě naprostou degradaci výukového potenciálu považuji turnajové hraní, kde nejde o herní mistrovství, nýbrž nadrcení se lexikálního slovníku nazpaměť - aniž by byli takoví hráči často schopni vysvětlit význam jednotlivých hesel...
Hráč tuto hru ještě nehodnotil...
Hodnocení hráče: Jedna z nejlepších her roku 2009 a důkaz, že Francouzi hry opravdu umí.
Jednoduchá a s rozšířeními až neúprosně variabilní válečná hra s lákavou tematikou, výbornou přístupností, rozumnou herní dobou a skvělou vyvážeností a přitom velmi nízkým vlivem náhody. Neoddiskutovatelně 100% hodnocení.
Hodnocení hráče: Další minirozšíření v řadě ostatních. Nijak vynikající samo o sobě, ale v synergii s ostatními minirozšířeními dělá ze základní hru báječnou dobrotu ;-)
Hodnocení hráče: Spoj 5 je výborný nápad, který jistě dobře poslouží při procvičování slovní zásoby nebo jako myšlenkový trénink nejen pro seniory. Jenže hotová a kvalitní hra představuje víc než pouhý nápad, který můžete snadno realizovat svépomocí za náklady několika potištěných stránek na domácí tiskárně a bude fungovat lépe než komerční produkt, který sice obsahuje na pohled líbivé (leč funkčně zbytečné až obtěžující) kostky a šablonky, nicméně vyjde v na nějakých cca 450 korun. A to se mi zdá za něco, k čemuž postačí tužka, papír a pár nastřihaných stránek s tématy, poněkud málo muziky za hodně peněz…
Hodnocení hráče: Moje první větší "seriózní hra". I přes větší vliv náhody, než by mně byl milý (hody 6k s velkým rozptylem)
Hráč tuto hru ještě nehodnotil...
Hráč tuto hru ještě nehodnotil...
Hodnocení hráče: Velmi zábavná party hra, vynikající záležitost pro větší skupinu lidí obsahující i nehráče.
Hodnocení hráče: Vynikající kostkovka, snad nejlepší, co znám. Navzdory kostkám a kartám přiměřený vliv náhody, spousta možností a strategií, zajímavé mechanismy, přesto nepůsobí nezáživně jako jiné hráčské eurovky. Odpudivá grafika, na kterou si ovšem lze zvyknout a nakonec se zalíbí :-) Nevýhodou je náročnost a relativně delší herní doba - prostě hráčské euro...
Hodnocení hráče: Velmi zdařilé budovací euro s příjemným vzhledem a komponenty - strategičtější hráčská alternativa k Době kamenné. V každém počtu hráčů jiné. Líbí, baví :-)
Hodnocení hráče: Velmi orgininální party hra, která pobaví i nehráče a napoví i něco o hráčích samotných...
Hodnocení hráče: Fajn kooperativka s příjemnou severskou tématikou; po Ghost Stories asi nejoblíbenější. Není tak náročná, ale na druhou stranu ani tak napínavá....
Hodnocení hráče: Yspahan je poměrně zajímavou kostkovou hrou, která jde na věc trochu jinak, než jiné kostkovky. Hozené kostky se de facto mění na akce a jejich počet v dané akci znamená její „sílu“. To je sice originální a zajímavé, ale bohužel i ošidné. Jednak tím, že si první hráč, který kostkami hází, pochopitelně vybírá tu nejlepší akci (a padnou-li mu kostky dobře, může to být sakra zářez), jednak tím, že bude mít první hráč smůlu, protože ostatním prvním hráčům padlo něco výrazně lepšího. Poslední hráči v pořadí mívají většinou smůlu, protože zbývající akce jsou už poněkud nuzné. Sice si místo akce vždy můžete vzít akční kartu, ale i tam jsou dost rozdíly, některé jsou poměrně silné a hodí se na začátku hry, jiné použijete až na konci. Zkrátka i přes možnosti různých strategií je ve hře poměrně dost náhody - pokud vám toto vadí, ruce pryč.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Carcassonne kupci a stavitelé původní grafika
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 6 dnů