Taj Mahal - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, budovatelská, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Alea
Quined White Goblin Games (QWG)
Rio Grande Games
Ystari Games
Z-Man Games
Autoři: Reiner Knizia
Rok vydání: 2000
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

 

Taj Mahal je hra o ovládnutí Indie. Přenese nás do Indie na počátku 18. století. V té době se téměř 200 let trvající vláda Velkých Mogulů rozpadá, ale stále ještě mají určitou moc. Na scéně se však začínají objevovat maharádžové a princové, kteří usilují o ovládnutí jednotlivých provincií.

Na hracím plánu je těchto provincií celkem dvanáct. Hráči v roli maharádžů a princů ve dvanácti kolech procházejí postupně tyto provincie a soupeří mezi sebou o moc a vliv.

Každé kolo může mít několik tahů, v nichž hráči postupně vykládají z ruky jednu nebo dvě karty se symbolem slona, vezíra, generála, mnicha, princezny či samotného Velkého mogula. Tyto symboly představují šest oblastí vlivu, které lze v provincii uplatnit.

  • Symbol slona představuje vládu v provincii a zisk zboží.
  • Symboly vezíra, generála, princezny a mnicha představují vliv jednotlivých měst a možnost postavit palác.
  • Symbol Velkého mogula představuje nejslabší vliv v provincii a možnost postavit vedlejší palác.

Smyslem karetní dražby je zisk většího množství jednoho či více symbolů, než mají ostatní hráči. Ve chvíli, kdy některý z hráčů nemůže nebo nechce v karetní dražbě pokračovat, odstoupí a jeho dosažený vliv se porovná s ostatními hráči. Pokud odstupující hráč získal větší počet určitých symbolů, než mají ostatní, získává moc v dané oblasti a to mu zajistí v provincii příjem zboží nebo stavbu paláce a tím zisk bodů. Jakmile ukončí dražbu poslední hráč a vyhodnotí svoje zisky, boj o moc se přesune do následující provincie.

Pořadí provincií je pro každou hru voleno náhodně, stejně jako jejich bohatství. Výjimkou je první startovní provincie, zakreslená přímo na hracím plánu a potom dvanáctá cílová provincie, ve které je město Agra s pomníkem Taj Mahal. Ve dvanácté provincii je pět míst pro stavbu paláce, v ostatních provinciích jsou pouze čtyři.

Cílem hry a předpokladem pro vítězství je dosažení nejvíce bodů vlivu. K tomu vede několik cest. První je ovládnutí slonů (převaha v symbolech se slony) a zisk zboží. Čím více stejného zboží máte, tím větší je zisk bodů vlivu. Například získáte-li misku rýže, dostanete bod vlivu, máte-li ale už dvě misky z předchozích kol, získáte body tři. Druhou cestou je ovládání postav a stavba paláců. Za převahu v symbolech postav můžete postavit palác. Jeden palác v každé provincii vám přinese bod vlivu. Pokud paláce stavíte tak, že jsou vzájemně propojeny mezi provinciemi, zisk bodů vlivu tím narůstá (propojíte-li tři paláce v různých provinciích, máte tři body). Ovládnutí stejných postav vícekrát za sebou vám navíc přináší bonusy v karetní dražbě.

Po vyhodnocení vlivu ve dvanácté provincii se ještě vyhodnotí karty, které zůstaly hráčům v ruce. Potom hra končí a vítězem se stává hráč, který dosáhl největšího počtu bodů vlivu a tím se stal nejvlivnějším mužem či ženou v celé Indii.

 

Autor: Tangram

Další názvy této společenské hry

  • Tadsch Mahal

Vybíráme z Bazaru

Smart game - Štěňata
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas