nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Onirim

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Z-Man Games
Autoři: Shadi Torbey
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Projděte labyrintem snů, najděte klíče ke správným dveřím a vyhněte se nočním můrách číhajícím ve stínech!

Onirim je karetní hra určena primárně pro jednoho hráče, ale lze ji hrát i ve dvou kooperativně. Hráč se ocitá v roli Snového Chodce (Dreamwalkera), který prochází spletitým labyrintem a má za úkol najít všech osm dveří, aby nezůstal navěky uvězněn ve snové říši. Balíček karet však obsahuje i karty nočních můr, které se snaží chodi překazit jeho plány.


Příprava hry:

Základní hra obsahuje 76 karet: 8 karet dveří (2 dveře od každé ze 4 barev), 58 karet komor labyrintu (4 barvy a každá barva 3 symboly - měsíc, klíč, slunce) a 10 karet nočních můr. Všechny karty se důkladně zamíchají a hráč si dobere do ruky 5 karet. Jakékoli karty nočních můr a dveří se v této chvíli dávají stranou na tzv. limbo hromádku a místo nich se dobírají karty nové. Jakmile má hráč v ruce 5 labyrintových karet, vmíchá se limbo hromádka (dveře a noční můry) zpět do dobíracího balíčku a hra může začít.


Průběh hry:

Herní kolo je rozděleno na 3 části:

  1. Zahrání/odhození karty: Hráč může vyložit z ruky jednu kartu na konec své vykládací řady. V řadě však nemohou být vyloženy dva stejné symboly (barva nerozhoduje) za sebou. Jestliže má v této chvíli hráč vyloženou již 3. kartu od stejné barvy, pak vyhledá v dobíracím balíčku dveře této barvy a vyloží si je před sebe.

    Pokud hráč nechce vynášet z ruky žádnou kartu, může se rozhodnout místo toho jednu kartu ze své ruky vyhodit na odkládací hromádku. Pokud má tato karta symbol měsíce nebo slunce, přejde se rovnou na další fázi. Avšak pokud má karta na sobě symbol klíče, pak dojde k tzv. Věštbě - Hráč si prohlídne 5 karet z vrchu dobíracího balíčku, jednu odloží na odkládací hromádku a zbylé karty vrátí zpět na dobírací balíček a to v jakém pořádí chce.

  2. Dobrání karet: Následně hráč dobírá karty z dobíracího balíčku tak, aby jich na konci této fáze měl v ruce 5 jako na začátku kola. Při tom může nastat jedna ze tří možností:

    • Hráč si dobere kartu se symbolem slunce, klíče nebo měsíce. V tomto případě se nic zvláštního nestane.
    • Hráč dobere kartu dveří. Pokud má v ruce kartu stejné barvy se symbolem klíče, odhodí ji na odkládací hromádku a dveře si ponechá a vyloží před sebe. Jestliže klíč nemá, odhodí dveře na Limbo hromádku.
    • Pokud si hráč dobere kartu Noční můry, pak si musí vybrat jeden z několika možných trestů - odhodit jeden klíč z ruky na odkládací hromádku, odhodit jedny úspěšně vyložené dveře na Limbo hromádku, kompletně vyměnit všechny karty z ruky za nové z dobíracího balíčku nebo prohlédnout 5 karet z dobíracího balíčku (jako při Věštbě), dveře a Noční můry odhodit na Limbo hromádku a ostatní karty odhodit na odkládací balíček.
  3. Míchání: Limbo hromádka se vmíchá zpět do dobíracího balíčku a začíná další kolo.


Konec hry:

Hráč vyhrává v okamžiku, kdy před sebe úspěšně vyloží poslední osmé dveře. Prohrává pak tehdy, pokud si musí dobrat kartu, ale dobírací balíček je již prázdný.

 

Hra ve dvou: hráči mají částečně společnou „ruku“ (2 karty jsou společné na stole a 3 má každý sám pro sebe, přičemž se dá při odhazování karty z ruky prohodit karta ze společné do soukromé „ruky“) a každý hráč musí získat 4 dveře (jedny od každé barvy). Hráči se v kolech střídají.


Součástí hry jsou také tři minirozšíření:

  • jedno udává přesné pořadí, v jakém je nutno barvy dveří získávat a zároveň přidává prvek kouzel, které vám dávají výhody a zajímavé je, že hrát je můžete kdykoliv a kolik chcete, ale platíte za ně kartami z balíčku odhozených karet - ze začátku tak toho moc nezakouzlíte.
  • druhé rozšíření přidává věže - podobné karty jako labyrinty, budujete postupku čtyř věží (zvláštní řada karet, které vykládáte mimo řadu labyrintu).
  • třetí přidává dobré sny a kletby: z osmi karet kleteb se náhodně vyberou 4 (5, či 6 pro těžší hru), které na sobě mají nějakou podmínku, která je-li splněna, kletba se aktivuje (např. máte-li vyložené dvoje červené dveře, musíte jedny libovolné dveře vrátit zpět do balíčku). Vyplněná kletba se pak odhodí. Karty dobrých snů pak kletby ruší.

Autor: Odulin