nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Na křídlech

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 70 min
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: právě překládáme
Vydavatelé:
Autoři: Elizabeth Hargrave
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

Vrabec nebo orel? Který z nich se usídlí v mé voliéře? Hnízda jsou připravena, potrava nachystána, teď jen aby vyvedli mladé.

 

Ve hře Na křídlech se stáváte nadšenými ornitology, kteří mají za úkol do své voliéry umístit takové ptáky, aby za ně získali co nejvíce bodů. V každé hře se navíc vybírají rozdílné společné úkoly, takže se každá hraje jinak a hráči se zaměřují na jinou taktiku a strategii.



Chystáme voliéru

Na začátku hry si každý hráč nachystá desku voliéry. Pak dostane 5 karet ptáků, pět žetonů potravy, 8 akčních kostiček a 2 karty osobních úkolů. 

 

Hráč si může ponechat libovolný počet karet ptáků, ale za každou ponechanou kartu musí zaplatil jeden z obdržených žetonů potravy. Tím pádem mu do další hry zůstává méně zdrojů, se kterými může hned hrát. 

Zároveň si vybírá jednu kartu osobního úkolu a druhou odhazuje.

 

Dále jsou vybrány 4 karty veřejných úkolů, které platí pro jednu herní partii.

 

Voliéra roste aneb hrajeme

 

Samotná hra probíhá ve čtyřech kolech, ve kterých hráči postupně  odehrají všechny své tahy. Na začátku má každý hráč k dispozici 8 tahů, jejichž provedení označuje akční kostičkou ve své barvě. Po každém kole mu jeden tah ubývá protože jednu akční kostičku používá na označení svého umístění v tabulce veřejných úkolů  platných pro dané kolo. Ve čtvrtém kole se tedy hraje jen 5 tahů na hráče. 

 

Akce

 

Každý hráč má k dispozici 4 akce, které může provést.

 

Vyložení karty - umístění ptáka do voliéry 

Aby mohl hráč vyložit kartu ptáka do své voliéry, musí mít k dispozici patřičnou potravu, kterou se daný pták živí. To znamená, že hráč nashromáždil (např.z akce shánění potravy) potravu, která je uvedena na kartě vykládaného ptáka. Pak může vyložit danou kartu do příslušného biotopu (les, křoví a mokřad), který má daný pták na kartě uveden jako domovský. Někteří ptáci mají domovský více než jeden biotop. Vyložení prvního ptáka v biotopu s sebou nenese žádné další dodatečné náklady, za každého dalšího je nutné kromě potravy zaplatit i vejci.   

 

Shánění potravy

Shánění potravy je akce, kdy si hráč vybírá z krmítka kostku a podle symbolu na kostce si bere z banku žeton potravy. Na výběr je hmyz, semena, ryby, plody a hlodavci. Žetony si ukládá do své zásoby, která je neomezená.

V pozdějších fázích si vybírá více kostek, protože mu to umožňují ptáci, které má umístěné ve své voliéře. Akce shánění potravy, snášení vajec i dobírání karet se stávají silnější, čím víc karet ptáků je vyložených v daném biotopu. 

 

Snášení vajec

Vejce, které ptáci snesou se musí umístit na karty ptáků, kteří jsou umístěni ve voliéře. Každý pták má na kartě jiný maximální  počet vajec. Snůšku přitom může hráč rozdělit na libovolný počet karet s tím, že musí ctím maximální počet vajec uvedený na kartě každého ptáka. 

 

Dobírání karet

Poslední akcí je dobírání karet do ruky. Hráč si karty ptáků dobírá buď z veřejné nabídky nebo naslepo z připraveného dobíracího balíčku.  



Efekty ptáků

Karty ptáků mohou obsahovat efekty, které jsou označeny barevným pruhem. Právě jejich barva ukazuje na to v jaké fázi hry se daná karta spouští.

Hnědý pruh - spustí se pokud hráč zahraje výše uvedenou akci (mimo akce vyložení karty ptáka). Při zahrání akce se aktivují všichni ptáci s hnědým pruhem v daném biotopu. Aktivace postupuje se z prava do leva. Je na hráči zda daný efekt v daném tahu využije. Nicméně může jej využít jen v tomto tahu a jen jednou. Nevyužitý efekt propadá - spuštěn je až další akcí.

Fialový pruh - spouští se pouze jednou a to při vyložení karty ptáka s tímto pruhem do biotopu  

Růžový pruh - spouští se při tahu spoluhráče když jsou naplněny podmínky uvedené na kartě



Konec kola

Na konci kola se vyhodnotí společný úkol pro dané kolo. Jedná se např. o to mít,  co nejvíce ptáků s daným typem hnízda a vejcem nebo mít co nejvíce sad ptáků s vejci ve svých biotopech atp.) Každý hráč použije jednu svoji akční kartičku na označení svého pořadí při plnění daných úkolů. 

Následuje výměna aktuálních karet ptáků z veřejné nabídky a začíná další kolo. 

 

Konec hry

Po dokončení čtvrtého kola dochází k závěrečnému bodování. 

Každý pták má na své kartě uvedený počet bodů, které za něj hráč získá. Dále se bodují vejce uložená na kartách a stejně tak i skladovaná potrava na kartách (získaná díky spuštěným efektům u jednotlivých ptáků). Body je možné získat i za podložené karty (opět získané díky efektům - např. u dravců nebo ptáků létajících v hejnech).

Dále se sečtou body získané na konci jednotlivých kol a nakonec se vyhodnotí i soukromý úkol, který hráč plnil. 

Autor: martinsun

Další názvy této společenské hry

  • Wingspan