mh

Úroveň: Velekněz

Další úroveň: 995 / 2500

Bazar index: 2 0 0

Zatroleným hráčem: 4205 dnů

Naposledy přihlášen: dnes

Sbírka her

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Ve srovnání s Žalářem mi přijde vychytanější a v pravidlech jsou odstraněné některé křiklavé nelogičnosti - především co se týká předávání předmětů. Jinak z hlediska herního zážitku jsou obě hry rovnocenné. Podrobnosti viz moje recenze u Žaláře a zde u Monochrome a.s.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Další pokračování série. Oproti Žaláři a Monochrome a.s. byly přidány další herní prvky (stavové žetony, žetony NPC a předmětů), pomocí nichž je příběh variován. Jedná se rozhodně o mnohem komplexnější a rozvětvenější příběh než u předchozích dvou pokračování. Nás to celou dobu bavilo, je však otázka, zda celková čistá doba hraní přes 7,5 hodiny (samozřejmě nikoliv najednou) není už příliš, tím spíš, že jsme měli minimálně dva větší záseky, kdy jsme nevěděli, jak dál (jeden byl ale způsoben naší nepozorností - nepřečetli jsme příslušný odstavec v Knize příběhů až do konce). Stejně tak potřebné kombinace předmětů už občas utíkaly k systému „na co autoři zrovna mysleli“, ale týkalo se to především vedlejších dějových motivů. Pořád celkem dobrá zábava v malé krabičce za málo peněz.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Další ze série „Adventure Games“. Opět se jedná o převedení počítačového systému „point and click“ do deskoherní podoby, a to způsobem, který již je možné pro tuto sérii považovat za standardní (kombinace čísel karet /předměty/, lokalit a nehráčských postav). Ti, co už něco z této série hráli, tu budou jako doma — příběh rozdělený do tří kapitol, postupné odkrývání herního světa pomocí karet lokalit, předměty, nehráčské postavy, kniha dobrodružství, systém nepenalizujících nápověd apod.
Příběhově je tato hra dle mého názoru ze všech předchozích asi nejlepší (rozhodně nás to bavilo celých 7 hodin, co jsme hráli). Jeden zásek v 1. kapitole způsoben tím, že jsme zapomněli prozkoumat jednu věc. Jeden zásek ve 3. kapitole, kde jsme nedokázali pochopit, co znamená jeden konkrétní symbol. Jinak odehráno bez problémů, splnili jsme všechny osobní úkoly a v bodovací tabulce jsme se umístili na druhé nejlepší příčce.
Podle mě opět velmi povedená zábava v malé krabičce a za málo peněz.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Nenáročná, spíše oddychová hra s příběhem. Využívá do deskové podoby převedený princip „point and click“, známý z počítačových adventur. Hra využívá osvědčené herní principy s pomocí Knihy dobrodružství, kterou bych v tak malé krabičce nečekal. Žádný z prvků včetně příběhu není vyloženě originální, ale dohromady to funguje pohodově. Pravidla však obsahují pár nelogických věcí (nemožnost zemřít, předávání předmětů), které výsledné hodnocení trochu sráží - podrobněji viz moje recenze zde na ZH. Poměr cena / výkon je však, dle mého názoru, více než dobrý.

Alchymisté (2014)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Podle všeho první Vláďova desková hra. Kdysi jsem si ji koupil a hrál snad jednou nebo dvakrát, protože opravdu není jednoduché najít vhodného soupeře. Nutnost plánovat strategii, taktizovat, reagovat na soupeřovy akce, prakticky bez vlivu náhody, to vše dělá z Arény náročnou hru. Navíc je nezbytné mít dobře nastudovaný balíček karet pro konkrétní postavu. Ačkoliv budu mít nejspíš problém si ji ještě někdy zahrát, přesto ji neplánuji dát pryč, protože je to takový sběratelský klenot.

Arkham Horror (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pro nás zatím příliš náročná, doposud se nám nepodařilo vyhrát, i když jsme už byli blízko.

Art Gallery (2023)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Docela zajímavé téma i mechanismy, ale —
Téma příliš nekoresponduje s tím, co ve hře děláte. Hra v průběhu jedné partie postupně začíná nudit (děláte pořád to samé a trvá to docela dlouho).
Hra není špatná, karty s reprodukcí (části) reálných obrazů jsou fajn, ale je to spíše pro rodinné hraní nebo nepříliš náročné hráče.

Azul (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pohodová kombinační rodinná hra.

Balíkáři (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Docela povedená hra pro rodinné hraní a nenáročné hráče. Podrobněji viz moje recenze.

Bezva finta (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo V malé krabičce se skrývá poměrně zábavná hra. Plně si ji vychutnáte až od čtyřech hráčů více, při třech hráčích hrát sice lze, ale přece jenom to není ono.

Hodnocení hráče: xxxooooooo Obšlehnuté Monopoly, ale s mnohem horší kvalitou jednotlivých komponent.

Canvas (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Herní komponenty vypadají nádherně, herní deska je vyrobená z plátna, zajímavé jsou průhledné karty, v luxusní edici také malířské stojánky, ale i ostatní materiál je v pohodě. Tohle všechno ale pouze kvůli jedné herní mechanice, a to položit na sebe tři průhledné karty tak, aby výsledná kombinace symbolů na spodní straně vygenerovala co nejvíce bodů. Ne že by to bylo úplně triviální, pak však přichází na řadu syndrom analytické paralýzy, kdy hráči dlouho zkoumají, kterou kartu si vzít, či které tři karty zkombinovat. Vůbec není důležité, jak vypadá obrázek nad tím a už vůbec ne, jak se jmenuje, i když právě výsledné názvy obrazů vzniklé zkombinováním karet jsou někdy dosti vtipné. Sběr karet z nabídky je rozšířen o mechanismus platby žetony inspirace, kterých se dost často nedostává, takže si musíte vzít to, na co máte, a ne to, co byste chtěli. Na druhou stranu, ženě a dceři se to líbí. Dá se asi srovnávat s Dixitem, ale mně osobně přijde, že v Dixitu je přece jen více hry než tady.

Cesta domů (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Zajímavá rodinná hra s hezkými ilustracemi pro hraní s menšími dětmi. Pro dospělé a větší děti už asi tolik zábavy neposkytne, ale párkrát jsme se u ní s tehdy ještě menší dcerou dobře pobavili.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Velice povedená hra, která úspěšně kloubí euro s ameritrashem. Hlavní engine běží na „euru“ — workerplacement, zdroje (mince, drahokamy, jídlo), vítězné body, ale je doplněn o „ameritrash“ prvky — testy schopností pomocí hodů kostkami, příběhová setkání, mírné (ale opravdu mírné) vylepšování postavy v průběhu kampaně. K tomu si připočtěte, že součástí českého vydání je i rozšíření Jantarové doly, které přináši spoustu nových možností, jež lze modulárním způsobem navzájem kombinovat a vyladit si tak obtížnost konkrétní partie podle momentální nálady. K dispozici je i kooperativní varianta, která také není špatná.
Možná vám to přijde jako pověstný dort pejska a kočičky, ale není tomu tak. Mechanismy jsou dobře vyladěné a herní principy dostatečně jednoduché a rychle osvojitelné, přitom ale poskytují spoustu možností, jak hrát. Příběhová část vás sice neposadí na zadek, ale i tak příběhy nejsou špatné a jsou i docela vtipné.
Pro mě jedna z našich top her.

Cesty osudu (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Co to nepřiznat, jsem velkým fandou Kroniky zločinu od stejného vydavatele. Cesty osudu používají podobný princip jako Kronika, a sice skenování QR kódů v aplikaci (bez ní nejde hrát), ale jinak jsou bližší hrám jako Panství hrůzy nebo Pán "O" prstenů. Velkou změnou oproti všem zmíněným hrám je však to, že Cesty osudu nejsou kooperativní, ale že se hráči snaží nad ostatními vyhrát (jako první splnit jeden ze dvou svých individuálních úkolů).
Musím říct, že se mi hrálo o něco málo hůře než Kronika a i než Panství. Tím, že se jedná o kompetitivní hru, nějak jsem se hůře orientoval v tom, co kde je a co kde kdo vyžaduje. Protože každého z nás zajímalo něco trošku jiného a trošku jsem se v tom ztrácel. Miniaturní figurky nakonec nečinily takový problém — dcera sice brblala, ale vyhledávala je v krabici celkem zručně. Na aplikaci mi chyběla historie, podívat se na to, co bylo napsáno dříve (jako v Panství i v Kronice). Ale možná chybí schválně.
Jinak ale stále výborná zábava.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Když mi dcera líčila, jak tuto hru hrála se svými kamarády a jak je skvělá, a dožadovala se její koupě, ne úplně jsem jí věřil. Nakonec se rozhodla hru pořídit za své, a když jsme si ji doma zahráli, musel jsem jí dát za pravdu. Je to výborná párty hra s jednoduchými pravidly a rychlým průběhem — ve třech jsme se pohybovali mezi 20-30 minutami, s větším počtem hráčům herní doba nejspíš trochu vzroste, ale ne zas o tolik. Nutnost nakreslit během půl minuty jednu ze tří vylosovaných variant, přičemž všechny tři jsou skoro stejné, a pak ještě hádat, co nakreslili ostatní, to vyloudilo spoustu humorných situací a dost jsme se při hraní nasmáli.
Jediné, co hodnotím spíš negativně, jsou žetony, které jsou ze zbytečně tenkého kartonu. Svou funkci sice splní, ale za tu cenu, kterou hra stojí, si myslím, že mohly být z kartonu normálně silného a nic by se nestalo.

Čarokniha (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hra určená především pro rodinné hraní s dětmi. Největším lákadlem je hrací plán ve formě třírozměrné skládačky, kterou získáte rozevřením knihy. Asi nejvíc připomíná Plyšovou hlídku, i když drobné rozdíly mezi nimi jsou. Na skládačku je potřeba být opatrný, ale její opětovné rozevírání a zavírání fungovalo kupodivu dobře. My měli pouze při prvním otevření skládačku do sebe zaklesnutou a museli jsme ji opatrně uvolnit. Pak už všechno bylo bez problémů. Komu se líbila Plyšová hlídka, ten si určitě oblíbí i Čaroknihu.

Černá ovce (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Docela zábavné.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra není špatná, ještě lépe si ji užijete s dokoupenými stojany s háky (nevlastníte-li přímo KS edici, která je rovnou obsahovala). Jedná se o oficiální implementaci stejnojmenné počítačové hry do deskové podoby, takže grafika je stejná a i většina pravidel v ní má svůj předobraz. Podle mého názoru to má hráč za zabijáka o něco těžší než hráči za přeživší. Pokud ale za zabijáka bude hrát ten zkušenější a ti méně zkušení za přeživší, může to být poměrně ideální kombinace a výzva pro obě strany. Retailová verze oproti Kickstarterové obsahuje méně zabijáků i méně herních prostředí, ale myslím si, že pro běžného hráče to v pohodě stačí a KS verze je vhodná spíše pro fanoušky počítačové předlohy.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Třetí příběh ze série „Detektivka do kapsy“. Tentokrát nejde o vraždu, ale o nastraženou bombu. Hra přináší prakticky stejné principy jako předchozí dvě pokračování, takže z tohoto hlediska zde není nic nového. Snad jen to, že samotný příběh je trochu košatější a může dojít až k devíti různým koncům s různou mírou úspěšnosti. Pokud jste hráli některý z předcházejících dílů a pamatujete si detaily, můžete si hru trochu ulehčit. Bohužel se do tisku vloudil šotek a v jednom případě hru mírně zjednodušil nad rámec představ autorů. Jinak se hraje celkem pohodově. Více viz moje recenze.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo 3D scéna mi přišla jako zajímavé lákadlo a proto jsem si hru koupil. Ale nakonec mi herní princip moc nesedl. Rozhodně jsem hrál detektivní karetní hry s lepším principem, než je tento. Současně jsem si koupil ještě Pohled ducha, ale dalším pokračováním této série se již vyhýbám.

Divočina (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Sympatická karetní hra tak trochu podobná žolíkům s pěknými obrázky a s možnostmi škodit soupeřům.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Vděčné a nekrvavé téma — pořizování záběrů zvířat podle požadavků na kartách. Vizuál pěkný, dřevěné figurky zvířat se povedly. Ve skutečnosti abstraktní hra, kde se snažíte na mapě rozmístit zvířata tak, aby to vyhovovalo podmínce na některé z vašich karet záběrů, a získat vítězné body. Při 3–4 hráčích je to už na mapě docela masakr, co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému, takže si hráči navzájem mohou škodit (jak neúmyslně, tak úmyslně). Hra má i kooperativní a sólový režim, které jsou ale obtížnější než základní kompetitivní varianta. Hra trpí na analytickou paralýzu, rozhodování o tom, jakou akci zahrát, se může dost protahovat, je tedy lepší ji hrát s lidmi, kteří nad každým tahem nepřemýšlí půl dne. Klíčové než nějaké dlouhodobé plánování a optimalizování tahů je snažit se vyždímat co nejvíc z aktuální situace. V kompetitivní variantě vhodné i pro rodinné hraní, koop/sólo vyžaduje hráče, kteří už mají s hrou zkušenosti. Doba hry 50–60 min. na hráče (čím víc AP, tím delší).

Dixit (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Dobble (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Pozor, nehrajte s menšími dětmi, pokud nechcete prohrávat ;). Jednoduchá postřehová hra v oválné plechové krabičce. Pravidla obsahují několik variant, které ale mají jeden shodný prvek - co nejrychleji ukázat na obrázek, který se vyskytuje na obou odhalených kartách. Zdá se to sice triviální, ale jde o postřeh a dobrou mozkovou rozcvičku. Děti v této činnosti zhusta vyhrávají nad dospělými. Díky skladné krabičce a tomu, že nevyžaduje moc místa, se dobře hodí na cesty a třeba i do vlaku.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Prakticky se jedná o gamebook ve formě karet. Pomocí nich jednak skládáte a objevujete herní svět podobně jako třeba v 7. kontinentu, jednak je používáte jako herní artefakty a jednak prožíváte herní příběh a činíte některá rozhodnutí. Nečekejte však nic extra herně hlubokého, většinou si vystačíte s výběrem ze dvou možností. Příběh vychází ze skutečných reálií té doby a v krabičce najdete i booklet, který vás do nich uvede. Můžete se tedy trochu dovzdělat a trošku se vžít do kůže tehdejších lidí. Jedná se o nenáročnou zábavu pro nenáročné hráče, ty však dokáže na určitou dobu celkem dobře zabavit. Hra obsahuje pět různých zakončení, takže ji teoreticky můžete hrát opakovaně a zkusit se dobrat k jiným koncům.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Prakticky se jedná o gamebook ve formě karet. Pomocí nich jednak skládáte a objevujete herní svět podobně jako třeba v 7. kontinentu, jednak je používáte jako herní artefakty a jednak prožíváte herní příběh a činíte některá rozhodnutí. Nečekejte však nic extra herně hlubokého, většinou si vystačíte s výběrem ze dvou možností. Příběh vychází ze skutečných reálií té doby a v krabičce najdete i booklet, který vás do nich uvede. Můžete se tedy trochu dovzdělat a trošku se vžít do kůže tehdejších lidí. Jedná se o nenáročnou zábavu pro nenáročné hráče, ty však dokáže na určitou dobu celkem dobře zabavit. Hra obsahuje pět různých zakončení, takže ji teoreticky můžete hrát opakovaně a zkusit se dobrat k jiným koncům.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Prakticky se jedná o gamebook ve formě karet. Pomocí nich jednak skládáte a objevujete herní svět podobně jako třeba v 7. kontinentu, jednak je používáte jako herní artefakty a jednak prožíváte herní příběh a činíte některá rozhodnutí. Nečekejte však nic extra herně hlubokého, většinou si vystačíte s výběrem ze dvou možností. Příběh vychází ze skutečných reálií té doby a v krabičce najdete i booklet, který vás do nich uvede. Můžete se tedy trochu dovzdělat a trošku se vžít do kůže tehdejších lidí. Jedná se o nenáročnou zábavu pro nenáročné hráče, ty však dokáže na určitou dobu celkem dobře zabavit. Hra obsahuje pět různých zakončení, takže ji teoreticky můžete hrát opakovaně a zkusit se dobrat k jiným koncům.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hru jsem si kdysi koupil, protože mám rád Dračí doupě. Ale nějak mě nechytila. Dlouhou dobu jsem ji potom úmyslně přehlížel. Až nedávno jsem jí dal druhou šanci a nutno poznamenat, že mi to nepřišlo tak hrozné. Zatím tři a půl hvězdičky.
EDIT: Po delší době opět vytaženo a zahráno a zase spíše rozpačité pocity. Snižuji tedy hodnocení o půl hvězdičky. Asi to opravdu není hra úplně pro mě.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Na přelomu 80. a 90. let se jednalo doslova o kultovní hru, dokonce jsem si ji tehdy i přes její nemalou cenu pořídil. Povedený "plagiát" originálních Monopolů. K původnímu principu navíc přidal prvek sázek (bohužel se jedná až o příliš velkou náhodu), takže spolu s tématem dostihových koní o něco pozvedl celou hru nad originál, za což dávám o půl hvězdičky více než Monopolům.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Pro mě RPG rovná se Dračák. Japato protože to bylo první RPG, které vyšlo česky a které se mi dostalo v roce 1989 do ruky. Je mi jasné, že je to česká předělávka D&D, ale marná sláva, strávili jsme s DrD na koleji spousty hodin. „DrD“ vs. „D&D“ je asi podobné jako „Dostihy a sázky“ vs. „Monopoly“. „D&D“ je originál, ale „DrD“ je naše! (Poznámka: v profilu je sice psán rok vydání 1990, ale já vím bezpečně, že už za stávky na podzim 1989 jsme si kopírovali mapy pro Dračák a hráli ho, takže jsem si ho pořídil někdy v říjnu 1989.) + První české RPG. + Dokáže psát úžasné příběhy. - Zbytečně komplikovaný systém „tabulek na všechno“. - Narazíte-li na alfa hráče, máte prakticky po hře.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Takový obšlehnutý a hodně vykuchaný Talisman. Ten jsem ale nikdy nehrál, tak nemůžu srovnávat, co všechno tady chybí a co všechno je jinak. Minimálně princip postupu po hracím plánu je velmi podobný. Hra je to jednoduchá, řízená hodem kostky, takže se hodí spíše pro děti nebo nenáročné rodinné hraní.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Vaším úkolem je vyřešit, co se kdysi stalo v jednom domě. Příběh se skládá z 9 kapitol a každá ze 4 částí. Každá část je reprezentována jednou kartou s obrázkem. Po jejím naskenování do aplikace (ano, aplikace je nutná!) se přehraje část příběhu (většinou zvuky nebo hlasy). Musíte poskládat kapitoly a jejich části do správného pořadí, abyste se dozvěděli celý příběh.
Aplikace funguje bez problémů, rozpoznávala karty i večer při osvětlení místnosti. Příběh je logický, nicméně správně ho poskládat dá trochu práci. Jedná se o podobný princip jako třeba Kronika zločinu, ale cíl je trochu jiný. Nahrávky jsou v češtině a provedli je dle všeho profesionální herci. Po správném dohrání příběhu však již nebudete mít důvod ho hrát znovu, protože již všechno budete znát. Nicméně hra je nedestruktivní a aplikace není omezena počtem spuštění, takže ji můžete klidně prodat dál.
Jedná se o slušnou jednohubku za cenu, která se dá srovnat s lístkem do kina a která nabídne srovnatelnou dobu zábavy.

Emerald (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hra pro děti nebo rodinné hraní. Samotní dospělí nebudou mít moc důvodů si ji zahrát.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hráno asi jednou. Není to špatné, ale příliš dlouhé a náročné. Těžko se mi hledala skupina hráčů.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Desková únikovka v nejčistší podobě bez zbytečných serepetiček. Úlohy prověří vaše schopnosti a důvtip. Mínusem je destruktivní vliv řešení některých hádanek na herní materiál. Více viz moje recenze zde na ZH.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Desková únikovka v nejčistší podobě bez zbytečných serepetiček. Úlohy prověří vaše schopnosti a důvtip. Mínusem je destruktivní vliv řešení některých hádanek na herní materiál. Více viz moje recenze zde na ZH.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Desková únikovka v nejčistší podobě bez zbytečných serepetiček. Úlohy prověří vaše schopnosti a důvtip. Mínusem je destruktivní vliv řešení některých hádanek na herní materiál.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Série Exit asi nejvíc ze všech deskových únikovek odpovídá formátu únikovek klasických. Navíc se mi na nich líbí to, že nejsou závislé na žádném technickém zařízení a stačí jim kartonový dešifrovací kotouč. Co se mi však nelíbí, je častý destruktivní vliv řešení některých hádanek na herní materiál.
Katakomby hrůzy jsou "klasickým" Exitem se vším všudy, pouze s rozšířenou hratelností, který je rozdělen na dvě dějově na sebe navazující části. Téma je zajímavé, trochu hororové a jednotlivé úkoly z něj vycházejí. Úkoly se mi podařilo vyřešit nedestruktivně, jeden díky Úderníkovi, který zde zveřejnil to, co by se jinak bez zničení jedné propriety neobešlo. Úlohy jsou pestré a zajímavé, některá řešení překvapivá. Jinak se vyskytují téměř všechny oblíbené typy z předchozích Exitů. U finální úlohy jsem nepochopil přesně zadání, a tak se mi rituál nezdařil, jinak se mi ale líbila. Hezká byla taky ta se šňůrkou, moc jsem tomu nevěřil, ale měl jsem to dobře.
Povedený Exit s dobrým tématem.

Expres (1989)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Remake hry „Scotland Yard“ s přenesením do staré Prahy. První verze hry z edice „Papír a nápad“ byla s největší pravděpodobností obšlehnutá, nová verze od firmy „Bonaparte“ je už snad licencovaná. Tenkrát nesymetrický způsob hraní představoval opravdovou pecku a něco partií jsme se nahráli. Pokud hrají takticky vyspělí hráči, pak Fantom nemá proti detektivům prakticky žádnou šanci. Ten může vyhrát spíše v méně zkušené herní skupině.

Fauna (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hra, která dokáže pobavit i ty, kteří stolním hrám až tolik neholdují. Jednoduchá pravidla, je tu i trochu prostoru na taktizování. A hlavně - kdo neví, může zkusit aspoň tipovat. Někdy jsou to docela pěkné úlety, když všichni umístí zvířátko do určité oblasti a ono se ve skutečnosti vyskytuje úplně na druhém konci zeměkoule. Zatím bavilo každého, s kým jsem hrál.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Mně se hra líbí. Nejdříve v reálném čase stavění co nejlepší lodě a pak potvrzení konstrukce v „praxi“. Pro někoho ta druhá část může být nudná, ale já v ní vidím právě to ověření předchozí stavby. Bez ní by to nebylo ono. Je zde samozřejmě přítomna i náhoda, ale v míře akceptovatelné.

Gloomhaven (2017)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hanabi (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Abstraktní hra, kde motiv sestrojování ohňostrojů je pouze přílepkem. Zajímavá především principem, že každý vidí karty všech ostatních, ale nikoliv svoje vlastní. Slabším místem je to, že hra svádí k vytvoření nějakého „technického kódu“, kterým se hráči budou přesně instruovat, kdo kterou kartu má použít. Výhodou je, že se dá hrát i se standardními žolíkovými kartami. Párkrát jsme si ji zahráli, ale že by nás nějak extra chytila za srdce, to zas nemohu říct.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra není špatná, je však vhodná především pro rodinné hraní, ideálně s dětmi. I když je to především „kostkovaná“, pohyb hráče pro hracím plánu je poměrně volný (samozřejmě v rámci toho, co padlo na kostce). Stejně tak u souboje je použitý netradiční přístup, takže je to sice o štěstí, ale hráč má možnost přece jenom určitého taktizování. A souboj mezi hráči navzájem pomocí hádankových karet je pouze takovou třešničkou na dortu.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hrady (1990)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Ačkoliv je hra určená především pro hraní s dětmi, překvapila především tím, že není založena primárně na hodech kostkami, ale naopak na taktizování. Jedná se v zásadě o jednoduchou „převahovku“, kdy k tomu, abyste získali konkrétní hrad, musíte mít v okolí vyšší útočnou sílu, než mají obránci. Držení hradů se také v průběhu hry přelévá mezi hráči, takže to, že nějaký získáte, ještě neznamená, že ho budete mít až do konce. A stejně jako se zajíci počítají až po honu, výsledný bodový zisk se počítá až na konci hry. Pro zkušenější hráče však nemá příliš co nabídnou, ale pro svoji cílovku to je IMHO povedená hra.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Iniciativa (2021)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Mně se líbí využití klasického mechanismu „kámen – nůžky – papír“ a jeho obohacení pro účely soubojového systému. Dále se mi líbí trojrozměrné stavění hradů z kostiček. Hra mi přijde v globále zajímavá a rozhodně ne úplně tradiční. Svého času jsme hráli relativně často, možná by neškodilo se k ní zase někdy vrátit.
EDIT: Po delší době opět zahráno a pocity stále pozitivní a konstantní. Hodnocení zůstává.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Milá, rychlá a snadno naučitelná hra. Trošku taktizování, trošku škodění a trošku nervíky, když do nabídky nechodí karty, které potřebujete, a když konečně přijdou, tak vám je protihráči vyfouknou před nosem ;).

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Pokud se vám základní hra líbí a chtěli byste si ji zahrát v 5 nebo 6 hráčích, pak je toto rozšíření dobrou volbou. Pro hru ve 2 až 4 toho však přináší jen minimum (drtivá většina nových karet je určena právě pro větší počet hráčů). Režim pro jednoho taky není tím lákadlem, proč si rozšíření pořizovat. Krabice pamlsků je stejně sympatická jako základní hra, ale není to "must-have". Více viz recenze.

Kolonie (2019)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Zajímavá detektivní, nebo spíše deduktivní hra, jejímž velkým lákadlem je možnost prohlížet místo činu pomocí 360stupňové panoramy, při použití brýlí pro virtuální realitu i v 3D. Hra stojí a padá s kvalitou konkrétního scénáře. Máme odehráno spoustu originálních scénářů (zakoupena všechna DLC) a i některé fanouškovské a většinou jsme se u nich dobře pobavili. Skenování QR kódů a čtení textů z displeje mobilního telefonu nám nijak nevadilo, o telefon jsme se bez problémů prostřídali. Pobaví i příležitostné a méně zkušené hráče, pro zkušené fajnšmekry se může zdát příliš "jednoduchá". Jednotlivé scénáře mají různou obtížnost a pokud chce člověk dosáhnout na konci co nejlepšího hodnocení, musí nad každým dalším tahem přemýšlet a pokud možno optimalizovat své kroky, i když hra se nebrání ani "bezduchému" skenování všeho se vším. Spíš než co nejvíc realisticky ztvárněné detektivní práce se vám dostane dynamické zábavy ve stylu komerčních detektivních seriálů.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Po odehrání tutorialu a tří případů ze čtyř: Je to klasická Kronika zločinu přenesená do středověku, nečekejte tedy žádné soudobé vymoženosti (otisky prstů, DNA, krevní skupiny, telefony apod.). Kategorie důkazů jsou upraveny na tehdejší dobu, také místo policejních specialistů máte k dispozici členy rodiny (mnicha pro náboženské záležitosti, obchodnici pro předměty a královského špiona pro postavy) a věrného psa (dokáže vystopovat postavu). Atmosféra je vynikající, k čemuž dopomáhají podkladové ruchy na každé lokaci (pokud si nevypnete zvuk), případy mají srovnatelnou kvalitu s těmi ze současnosti. Dobře jsme se při hraní pobavili. Pro milovníky původní Kroniky zločinu je to vítané zpestření.
Půl hvězdičky strhávám za překlad: větší množství překlepů, pár chyb. Není to nic, co by blokovalo odehrání, ale zohlednit to musím.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Samotné kvízové otázky jsou v pohodě, dobře sestavené, ale herně se jedná pouze o systém: položit otázku → odpovědět na otázku → za správnou odpověď bod → kdo má víc bodů, vyhrál. Pokud vám tohle stačí, pak není problém si hru pořídit, cena je příznivá. Pokud čekáte něco víc, tak to vám tato krabička nenabídne.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Překvapivě komplexní hra v malé krabičce. Až jsem byl překvapen, co všechno autor do ní dokázal vtělit: získávání zdrojů, kolonizace planet, využívání získaných kolonií k novým akcím, vylepšování galaxie (více kostek a lodí k dispozici, více zdrojů z planet), tajné mise pro hráče. Hra také obsahuje sólo mód, kdy hráč hraje proti tzv. „ničemné galaxii“. Je toho opravdu hodně a díky tomu se jedná o malý velký klenot mezi deskovými hrami.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Překvapivě dobrá a zábavná hra, především pro hraní s dětmi, ale v rámci recenzního programu dokázala zabavit i nás dospělé. + Jednoduché a dobře naučitelné herní mechanismy. + Trocha dedukce, trocha blafování, všechno v rozumné míře pro cílovou skupinu. + I vyřazený hráč může pokračovat ve hře, získávat body a třeba i zvítězit. - Některé jednotlivé mechanismy se zdají být nedotažené (šperkovnice, Jeníčkova dovednost při hře dvou hráčů).

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Jednoduchý, ale přesto inovativní princip jak zavíráním, rozevíráním a přehýbáním mapy zpřístupňovat různé části bludiště, ve kterém je potřeba najít cestu od startu k východu a případně ještě další předměty nebo postavy (vázy, truhly, mísy zlaťáků apod.). Je fascinující vidět, co všechno se dá ještě vymyslet, a to bez pomoci elektronických nebo mechanických vychytávek. Krabička obsahuje sedm bludišť se vzrůstající obtížností, které dokáží potrápit mozek. Velmi povedené.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Kooperativní scénářová hra. Kladem je zajímavý příběh, kvalitní herní prvky, pěkné ilustrace a figurky, zajímavé nápady, možnost kampaňového hraní. Mínusem hry naopak může být, že vše se řeší hodem kostkami, podle mého názoru menší prostor pro taktizování, každá místnost se vždy musí vyčistit od všech nepřátel, aby se mohlo postoupit dál, takže důraz je kladen především na boj, pravidla pro kampaň by mohla být propracovanější, při hře občas nastanou nejasnosti, které nejsou v pravidlech dostatečně popsány. Klady ovšem převažují nad zápory a jednotlivé myší hrdiny si lehce oblíbíte a bude vás bavit prožívat s nimi jejich příběh. Podrobněji viz moje recenze zde na ZH.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jednoduchá, ale přitom zábavná hra. Koupil jsem "na slepo" bez jakýchkoliv konzultací, byl jsem zvědavý, co se dá udělat s 16 kartami. Zatím nelituji.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Monopoly (1935)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Všechno se v čase vyvíjí, a to i můj názor na tuto hru. Jako většina z našeho prostoru jsem se nejprve setkal s Dostihy a Sázkami. Pak jsem si ze zvědavosti pořídil originální verzi Monopolů a pak postupně i pár napodobenin (Business Výstaviště, Stavíme Stalinův pomník), ale v současné době musím říct, že princip hry je dávno překonaný. Klasika, před sto lety určitě bomba, ale dneska je to opravdu na úrovni Člověče, nezlob se. Nechápu, co lidi nutí si kupovat různé úpravy této hry ve stylu Harryho Pottera a podobných.

Mysterion (1994)

Hodnocení hráče: xooooooooo Otáčecí část hracího plánu byl důvod, proč jsem si hru koupil. Jak už se psalo v popisu, je to ovšem jenom vylepšené Člověče, nezlob se. Navíc kruh moc nedrží, plán se kroutí, moc často jsme hru nehráli. Cituji z hodnocení 4½: "Nechápu zdejší nízké hodnocení. Hra je zajímavá a dobrá, navíc když si člověk trochu pohraje s pravidly tak i pekelně těžká." Já naopak nechápu tento názor. Čím víc home pravidel hra potřebuje, aby se vůbec dala hrát, tím je snad horší, ne? Proč bych si měl kupovat hru, ke které si musím vymyslet pravidla, aby se vůbec dala hrát? K Člověče nezlob se si taky můžete vymyslet vlastní pravidla a udělat z toho ultimátní záležitost, při které se vám uvaří mozek (např. Matfyzácké člověče), ale to z něj ještě nedělá skvělou hru, je to totiž úplně jiná hra, ke které jenom použijete její herní materiál. - Nekvalitní zpracování komponent. - Tématické „Člověče, nezlob se“, nic víc.

Mysterium (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Taková kombinace Clueda a Dixitu.

Na křídlech (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Na stole to vypadá pěkně, i téma je zajímavé. Na první pohled se dá hodně kombinovat a body se sbírají za spoustu věcí, takže by se mohlo zdát, že se dá volit více různých strategií. ALE --- Hra je podle mě příliš závislá na náhodě, resp. na aktuální nabídce konkrétních ptáků. Když je jako úkol co nejvíc vajíček v určitém typu hnízda a ptáci s tímto typem prostě v nabídce nejsou a nejsou ani na vrchu balíčku, tak s tím nic nenaděláte, i kdybyste se rozkrájeli. Podobně pokud ptáci k vyložení potřebují určitý druh potravy a ten v krmítku není a ani po přehození nepadá (nám takhle několik her nepadalo obilí, ačkoliv mám pocit, že má prakticky nejvyšší pravděpodobnost). Tady sice můžete nahradit jeden chybějící druh potravy dvěma jinými, ale ani tak to kolikrát nepomůže. A naopak, pokud je vám štěstěna nakloněna, tak body přibývají jak na běžícím páse téměř nezaslouženě. Dceři se hra líbí a moc ji chce, ale kdyby bylo jenom na mě, tak po zkušenostech s hraním bych si ji nekoupil.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Toto rozšíření přidává do hry především naše místní ptáčky a s nimi související nové karty osobních a veřejných úkolů, takže z tohoto úhlu pohledu je to určitě dobrá věc (nic proti americkým ptáčkům, ale ti naši jsou mi přece jenom bližší). Z herního hlediska přináší pouze jeden nový efekt (fialový), který se vyhodnocuje na konci herního kola. Jinak z mého pohledu i pro toto rozšíření platí to samé jako pro základní hru — dobré téma, hezky to vypadá, ale na ten hype kolem mě to až tolik nezaujalo (čímž neříkám, že občas si zahrát je na škodu).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hra má výbornou atmosféru, i když se o ni musí vlastními silami přičinit samotní hráči (záleží tedy na složení herní skupiny). Půl hvězdičky strhávám za to, že mohla být přece jenom delší. Podrobněji viz moje recenze zde na ZH.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Třetí ze scénářů série „Unlock! Hrdinská dobrodružství“. Chápu, že je tento scénář označen nejvyšší obtížností a tudíž to nebude zadarmo, a že se tematicky týká Alenky v říši divů, jejíž děj byl sám o sobě poněkud zmatený, tudíž i předkládané úlohy budou tak trochu „ujeté“. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že to možná bylo až příliš. Občas nebylo jasné, co vlastně hledáme, a příliš nepomáhaly ani nápovědy v aplikaci. Možná to bylo naší vinou, že jsme se po celou dobu hraní nedokázali napojit na vlnu autorů, protože když jsme konečně pochopili řešení některé z konkrétních hádanek, nemůžu říct, že by to nedávalo žádný smysl. A mohli jsme na to přijít, ne že ne. Anebo to na nás bylo opravdu těžké. Některé věci byly zajímavé, například úplně poslední hádanka, ale chyběl takový ten „dobrý pocit“. Asi to budu muset zahrát ještě s někým jiným a pozorovat, jak si s tím oni poradí.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Další ze scénářů série „Unlock! Hrdinská dobrodružství“. Na rozdíl od scénáře „Vhoďte minci“ tu nebyly technické vychytávky, ale zase se jednalo o implementaci detektivního příběhu do prinicipů Unlocku. Líbilo se mi, jakým způsobem byly řešeny třeba výslechy podezřelých („klasická“ kombinace dvou předmětů — vyslýchané postavy a tématu otázky) a tak dále. Tento scénář rozhodně potvrdil, že série „Unlock!“ patří ke špičce v oblasti deskových únikovek.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Scénář ze série "Unlock! Hrdinská dobrodružství" s nejnižší obtížností. Je vidět, že oproti prvnímu Unlocku autoři posunuli hranice možností zase dál. Hra obsahuje zajímavou technickou vychytávku, která přináší výborný nový způsob řešení některých hádanek. Není to sice úplná novinka, ale v deskových únikovkách jsem se s ní zatím nesetkal. Trošku mi vadily pixelovité obrázky (někdy bylo horší se v nich zorientovat), ale na druhou stranu zase vhodně seděly k tématu scénáře, podobně jako "šílená" hudba věrně imitující výkony tehdejších osmibitových počítačů. Scénář opravdu nebyl až tak složitý, ale mozkové závity trochu přece jenom potrápil. Myslím, že se jedná o povedený kousek.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Soubor devatenácti rébusů volně propojených do formy „únikové hry“ — postupně otevíráte zámky v knihovně, ve které jste zůstali uvězněni. Rébusy samy o sobě jsou celkem fajn, přiměřené obtížnosti, nejsou však spolu nijak provázány a je úplně jedno, v jakém pořadí je řešíte. Chybí zde i nějaký spojovací příběh, který u stolních únikovek bývá celkem běžný. Pokud však máte zájem si pouze trochu potrápit mozek, tak to vám hra bez problémů splní. Hranicí úspěšnosti je zde 75 minut, to jsme při hře naplnili úplně přesně a použili jsme k tomu 2 nápovědy a dopustili se jedné chyby. Vzhledem ke specifickému způsobu hodnocení jsme i tak vyvázli bez časové penalizace. Způsob hodnocení je vůbec trochu zvláštní a umožňuje prakticky poslední čtyři rébusy úplně vypustit a vylepšit si celkový čas, aniž by vás to stálo penalizaci. Na druhou stranu, proč byste to vůbec měli dělat, podvedli byste pouze sami sebe a připravili byste se o luštění čtyř rébusů. Podle mě se jedná o průměr — neurazí, nenadchne.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Nejspíš jedno z mých prvních setkání s hrou modernějšího typu, kde se jenom neposouvá figurka podle hodu kostkou a neplní se instrukce podle políčka, na kterém se skončilo. Kostkou se tu sice hází, ale používá se pouze k určení typu terénu, který v daném kole poskytuje výnos. Svého času jsme ji doma hráli celkem často. Později pak přišly jiné, lepší hry a krabice s Osadníky se dostala hluboko dospod a nepamatuji se, kdy naposledy jsme ji hráli. Přesto si myslím, že začátečníky a občasné hráče dokáže dobře pobavit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Podle všeho bylo snahou autorů co nejvěrněji převést klasickou počítačovou hru do prostředí deskových her, což se jim podle mého názoru podařilo. Deskový Pac-Man dělá všechno téměř stejně jako jeho elektronický předobraz. Bohužel nedělá nic navíc. Ačkoliv tedy se principem trochu podobá hrám jako Fantom staré Prahy (resp. Scotland Yard), přece jenom i vzhledem k tomu, že pohyb Pac-Mana není skrytý, neposkytuje tolik zábavy jako ony. Jedná se tedy spíše o raritu na jedno, dvě zahrání, než o hru, po jejímž vlastnictví byste měli nějak zvlášť toužit. Tím spíš, že jeho cena je poněkud přepálená.

Pandemic (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hra, která naši rodinu uvedla do oblasti kooperativních her, do té doby jsme o nich nevěděli. Pak jsme si kooperativní hry zamilovali, takže lze prohlásit, že se pro nás jedná o přelomovou hru.
Léčení zeměkoule od nakažlivých nemocí je zajímavé, i když v zásadě abstraktní. Přestože každá barva kostiček představuje konkrétní nemoc, popsanou na samostatném listu, my jsme to ignorovali a hráli s barvami. Tím spíš, že způsob šíření je ve hře (na rozdíl od skutečnosti) u všech stejný. Zajímavé by bylo, kdyby to každý typ nemoci měl trochu jiné (bližší skutečnosti), ale to by asi příliš komplikovalo vlastní hraní. I tak nás to bavilo, ačkoliv uspět se nám také nepodařilo pokaždé.
Zajímavý mechanismus eskalace nákazy po vytažení karty epidemie, kdy kostičky nákazy přibývají znovu do těch samých měst, do kterých přibyly před chvílí, což může vyvolat pandemický efekt. A to nechcete.

Panic Lab (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Jedna z her, ve které mají (podobně jako v pexesu) výhodu děti před dospělými, neboť jejich mozek je ještě pružný a rychlý. Než jsem si dokázal přelouskat celou cestu améby, dcera už dávno držela prst na kartě a v drtivé většině případů se nemýlila. Určitou nevýhodou hry je nutnost poskládat karty do kruhu, takže vyžaduje trochu větší prostor, který je ovšem zaplněn pouze po obvodu a uprostřed je prázdno. Umím si ji však také představit jako zajímavou párty hru s popíjením alkoholu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Dlouho jsem váhal s pořízením Panství hrůzy, ale nakonec jsem si ho nechal naježit pod stromeček a nelituji. Rozhodně nás baví více než klasický Arkham Horror, ke kterému mám poněkud odtažitý vztah. A nejsem ani fanouškem světa H. P. Lovecrafta. Na rozdíl od spousty kritiků aplikace, mně osobně nijak nevadí, naopak ji vítám jako zpestření. Příprava další oblasti celkem odsýpá - žetony a karty mám roztříděné podle typů, takže čtu popisný text a rukou zároveň sahám do zásobníku pro správný žeton a umisťuji ho na mapu. Zdržení téměř nula. Stejně tak nemám pocit, že bych byl pouhým postrkovatelem figurek podle pokynů hry. Jediné, co postrkuji, jsou příšery, a to musím i u AH. Naopak většinu servisních věcí za mě udělá aplikace sama a nemusím se bát, že na něco zapomenu. Znovuhratelnost je samozřejmě slabší, ale pořád ještě lepší než u podobných her. Figurky a stojánky bohužel špatné, ale už jsme se s tím nějak vyrovnali.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Plné hodnocení nedávám za ne úplně profesionální lokalizaci a pár dalších chybek, které sice nedokázaly pokazit výborný dojem ze hry, ale přece jenom je musím zohlednit. Podrobněji viz moje recenze.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Samotné scénáře jsou super, ale protože kvalita lokalizace je ještě o něco horší než u Děsivých výprav, dávám i o něco horší hodnocení než tam. Podrobněji viz moje recenze.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Situace s českým překladem rozšíření pro Panství hrůzy se nelepší, spíše se mírně horší, ale scénáře jako takové jsou fajn, takže tomu odpovídá i moje hodnocení.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Napasování principu roll & write na fantasy svět se povedlo. Hraní v jednom a více hráčích se od sebe téměř neliší (až na pár drobných pravidlových úprav). Tabulka pro vyhodnocení individálního výkonu sice v pravidlech bohužel chybí, ale na internetu se dá najít a i tady na ZH už je ke stažení i v češtině.
Příprava hry je téměř okamžitá, odehrání v jednom hráči do půl hodiny, ve více hráčích se herní čas trochu zvedá, ale ne o moc. Občas může trochu hrozit analytická paralýza, ale vzhledem k tomu, že kola hráči provádějí současně, to nakonec není většinou tak strašné. Jedná se spíše o takový „dynamický“ hlavolam, který je potřeba co nejlépe vyřešit. („Dynamický“, protože díky hodům kostkami na začátku každého kola se pokaždé mění aktuální situace a hráči se s ní musí vypořádat.)
Pro mě rozhodně příjemné překvapení.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Atraktivní duchařské téma, pestré typy úkolů, rozumná míra dedukce, jednoduchá a srozumitelná pravidla. Na druhou stranu se hra může trochu zadrhávat a časem působit repetitivně a stereotypně; hodně záleží na konkrétním složení hráčské skupiny. Podrobněji viz moje recenze zde na ZH.

Patchwork (2014)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Příjemná dvojkovka, rozhodně neurazí.

Peloton (1991)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborný simulátor cyklistického závodu. Hrát lze samostatné závody, nebo třeba velký etapový závod. Základní pravidla lze rozšířit o vliv větru, optimální průjezdy zatáčkami apod. Mrzí mě, že jsem tenkrát neobětoval peníze a nekoupil ještě jeden exemplář, protože dva hrací plány se dají složit k sobě a využít větší plochu pro stavbu trati. Dnes je hra prakticky nesehnatelná. Autor Přemysl Chmelař měl zajímavé nápady (mám od něj ještě Hokej 92), bohužel se mu později trochu zatemnilo a „proslavil se“ především svojí snahou patentovat si Člověče, nezlob se. Jeho firma zkrachovala a možná jsme tím přišli o pár zajímavých her.

Peníze (1995)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Variace na Monopoly, která je zasazena do prostředí akciových trhů. Pořád se hází kostkou a posouvají se figurky po hracím plánu, ale místo nemovitostí hráči nakupují a prodávají akcie několika firem, které v době vzniku hry skutečně existovaly a její výrobu s největší pravděpodobností spolufinancovaly.
Hra se snaží za pomoci jednoduchých pravidel do jisté míry věrohodně simulovat reálné fungování akciových trhů. Nelze jí tedy upřít i jistý edukativní rozměr v oblasti finanční gramotnosti. Na druhou stranu se všechno točí pouze kolem peněz a neustále se počítají procenta, takže bavit bude především ty, kteří mají k investování a světu financí vůbec blízko, zatímco těm, kdo jsou rádi, že už se nemusí učit matematiku, bude hrozit, že se ukoušou nudou.
Výhodou hry je to, že okamžik konce si mohou hráči stanovit dopředu, např. časově (2 hodiny) nebo dosažením stanoveného výnosu, takže hra nebude trvat věčně.
Jedná se spíše o takovou raritu pro omezenou cílovou skupinu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Zajímavá varianta paměťové hry ala „Pexeso“. O něco těžší díky tomu, že pozice perníčků se neustále mění (posouvá). Je to především dětská hra, resp. rodinná hra pro hraní s dětmi, trošku komplikovanější se může jevit nutnost ovládat dvě figurky (Jeníčka na střeše a Mařenku na zemi) a také nutnost určitého taktizování.

Plošinovka (2023)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo "Mario bez Maria" ;)
Celkem povedené převedení generické skákačky z elektronické podoby do deskové hry. Hratelné jak ve více hráčích (kompetitivně), tak v sólo variantě. Vzhledem k tomu, že se prostředí vždy losuje z karet, tak je každá hra trochu jiná.
Za mínus lze považovat malý počet nepřátel (jak pro jednotlivé úrovně, tak závěrečných bossů).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Roztomilá hra. Tématem sice jako by cílila na malé děti (nebo rodiny s dětmi), ale myslím si, že si ji může užít téměř každý. Líbí se mi, že zde nejde o takové prkotiny jako je záchrana světa, ale o tak důležité věci, jako chránit klidný spánek malé holčičky. Příběhy jsou zajímavé, forma knihy příběhů funguje dobře, figurky vypadají hezky i nenabarvené. Trochu mě mrzí chybějící prvek kampaně (hráči si do dalších příběhů nic nepřenášejí), občas v zájmu pestrého příběhu mírně zakulhá logika (např. tehdy, když se v příběhu píše, že nějaká postava něco řekla nebo udělala a vy s touto postavou zrovna nehrajete), ale to není nic, přes co by se nedalo přenést. Kdo je dítě nebo se umí „vrátit do dětských let“, ten se u ní určitě pobaví.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborné pokračování původní Plyšové hlídky. Nový bratříček, dva (resp. tři) noví hrdinové, pár nových příšer a také spousta starých známých na obou stranách. Ale především pět nových příběhů. Pravidlově a mechanicky je to až na drobné výjimky totožné jako základní hra, takže komu se Plyšová hlídka líbila, bude se mu nejspíš líbit i toto rozšíření, komu se nelíbila, tak nejspíš svůj názor nezmění. K hraní je nutné vlastnit krabici s původní hrou, protože v plné míře využívá její komponenty.

Podezřelí (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hra velmi pěkně vypadá a přímo na vás dýchne atmosférou 30. let 20. století. Bohužel, jak píše MalcolmReynolds, 1. případ byl i pro nás zklamáním. Získali jsme pouze 5 bodů, protože veškeré „důkazy“ byly spíše spekulacemi, takže jsme správně určili pouze motiv. 2. případ už ale na nás zapůsobil mnohem lépe. Snad nás jen zmátlo ne úplně vhodné použití jednoho slova v jedné z otázek, které nekorespondovalo s řešením (v češtině přece jen toto slovo má trochu jiný kontext, než v jakém bylo použito, ale nechci spoilovat). Tím jsme byli v otázce pachatele svedeni na scestí, ale i tak jsme nakonec získali 14 bodů. 3. případ byl asi nejméně problematický s 16 body (a mohlo jich být i 20).
S výše uvedenými výhradami považuji hru za povedenou, technicky výborně zpracovanou se zajímavými herními „vychytávkami“, díky nimž jsme si opravdu užili vyšetřováníčka jako vosa Otylka rojeníčka.
Vzhledem k problematickému 1. případu však musím jednu hvězdičku z celkového hodnocení ubrat.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Promo příběh, prequel k hlavním třem případům z „velké“ hry. Obsahuje méně karet a je to tím pádem trošku jednodušší. Nicméně jsme neuspěli a získali 0 bodů. Bylo to hlavně proto, že jsme některé popisované situace pochopili špatně a nezaměřili se tak tím správným směrem. Naštěstí nás to neodradilo od hraní „velké“ hry, kterou jsme si i přes nějaké připomínky užili mnohem lépe. Atmosféra doby a ilustrace jsou však parádní.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Poctivá a vůbec ne špatná hra od českého autora s vynikajícím vizuálem, který je bez debaty největší devizou hry (když zrovna nebudete mít náladu na hraní, můžete se kochat alespoň pohledem na ilustrace a nechat pracovat svoji fantazii).
Hra je dobrá, ale myslím si, že by potřebovala ještě trochu doladit. Pravidla občas nepopisují některé situace a i při hře jsme těžko nacházeli důvod k použití některých možností. Rozšiřující varianty hru trochu zpestří, ale nepřinášejí novou hloubku. Ovšem za cenu, za kterou je hra prodávána, dobu hry kolem jedné hodiny a vzhledem k sympaticky malým rozměrům krabičky není důvod, proč se jí vyhýbat. Pro zkušenější hráče bude představovat spíše takový filler než hlavní náplň herního sezení.

Proroctví (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Původní hodnocení (4*) vycházelo z pocitů z dávného hraní hry a z vědomí, že nás tenkrát bavila. Po opětovném zahrání po dlouhé době ho musím snížit. Na hře se negativně podepsal čas, dnes už design her vypadá poněkud jinak.
Hra má atraktivní téma a také několik zajímavých mechanismů (přesouvání kamínků síly a vůle z jedné strany na druhou, do určité míry volnost pohybu figurky po hracím plánu apod.). Jenže jsou tu i negativa: především je strašně dlouhá (a s přidáním rozšíření doba hry ještě vzrůstá), repetitivní a pro toho, komu se nedaří, začne být i nudná. Kostky můžou hodně pozlobit, a kdo prohraje několik úvodních bojů, ten už to těžko dohání (pořád mu něco chybí - buď peníze, nebo zkušenost, nebo zdraví). A např. 4 hodiny na jednu partii bez rozšíření nemá šanci utáhnout. Navíc na hrací ploše vzniká celkem nepřehledná změť kartiček, jejichž čtení ji ještě prodlužuje.
Na svou dobu sympatický počin, dnes už spíš jen nostalgie.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Svého času mě Proroctví bavilo a hráli jsme ho se ženou častěji, tak jsem dokoupil i toto rozšíření. Nutno podotknout, že zapojením Dračí říše se celková herní doba značně zvýší a také vzroste potřeba místa na stole. S přidáním ještě Vodní říše si to už neumím skoro představit. A jestli byl původní záměr autorů, že ve finále bude pro každou sféru samostatné rozšíření, tak to už fakt nechápu, kdo by to byl schopen a ochoten hrát.
Pokud vás Proroctví baví a nevadí vám delší hrací doba jedné partie, pak toto rozšíření rozhodně hru obohatí — nejen další hrací plán pro jednu ze sfér, ale přidání ras, které zvyšuje variabilitu postav, včetně možnosti vytvářet jejich křížence, a také možnost kooperativní i sólové hry, což základní hra neumožňuje.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborná kooperativní hra, která je k hráčům velkorysá (nesvazuje je zbytečnými omezeními, ale dává jim poměrně velkou volnost v jejich počínání), přesto jim neodpustí většinu chyb, kterých se dopustí. Musí se při ní dobře taktizovat a i kooperovat.
Díky rodinnému módu je přístupná i méně zkušeným a mladším hráčům a v ostatních dvou módech si na své přijdou i hráči zkušení. Rozumná herní doba kolem jedné hodiny se příliš nemění ani v různých počtech hráčů. Ideální ve 2 až 3 hráčích, lze hrát i v 5 a 6, ale tam už se čeká na tah poměrně dlouho (třeba i půl hodiny).
Půl hvězdičky srážím za vizuál, který sice není ošklivý, ale může vyvolávat falešný dojem, že se jedná spíše o dětskou hru. To však v žádném případě není pravda.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Riskuj (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Prakticky jen několik sad kvízových otázek z různých oborů a bodování à la televizní soutěž. Nic víc a nic míň. Svého času snad bylo možno samostatně dokoupit krabičky s dalšími sadami otázek.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo První hraní bylo takové rozpačité. Ale jenom proto, že jsme to nehráli úplně správně, ne vyloženě chybně, ale rozhodně metodicky špatně. Pak jsem se podíval na zdejší let's play videa, pochopil jsem, kde jsme udělali chybu, a dali jsme si to ještě párkrát znovu. A zážitek ze hry byl najednou úplně jiný. A úplně nejlepší to bylo ve čtyřech. Nakonec máme za sebou odehrané 3 první scénáře a je to fakt dobré, navíc jsme kupodivu ve všech případech sice těsně, ale přece jen uspěli. Hra není lehká, při každé možné příležitosti vám náležitě nafackuje a člověk musí věčně přehodnocovat svoje plány (krásně si všechno rozplánujete a pak na kostce počasí hodíte tři sněhové mraky a dva dešťové a všechno je jinak ;)). Ale to je na ní právě to nejzajímavější, rozhodně to nejsou žádné šachy, kde nasadíte vítěznou strategii a nemáte co hrát. Navíc má velkou variabilitu, ke kýženému cíli se dá dostat vícero způsoby. Moc se mi to líbilo, i když pravidla by mohla být lépe strukturovaná.

Scotland Yard (1983)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Jako snad většina mých vrtstevníků z našich končin jsem se nejprve setkal s hrou Fantom staré Prahy z edice Papír a nápad, která byla klasicky obšlehnutý Scotland Yard přenesený do Prahy (což jsem tenkrát netušil) a ještě si ji musel člověk vystříhat a složit. Samotný Scotland Yard, jak už název dává tušit, se odehrává v Londýně a v současnosti, čemuž odpovídá nejenom herní plán, ale i způsoby dopravy. Jinak je hra naprosto stejná - jeden hráč v roli pana X se snaží utéct detektivům, za které hrají ostatní. Je to hra se skrytým pohybem pana X, který se musí ukázat pouze v některých předem daných tazích. Originální Scotland Yard se oproti Fantomovi liší také v kvalitě herních komponent, např. obsahuje lepší tabulku pro záznam tahů a také kšilt, který si hráč za pana X může nasadit, aby zabránil detektivům sledovat, kam se zrovna dívá. Jinak je to principiálně to samé.

Scrabble (1948)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Dnes už klasika, pomáhá rozšiřovat a udržovat slovní zásobu. V češtině díky nábodeníčkům podle mého názoru o něco složitější než v angličtině.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Sedm draků (2011)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Celkem bezproblémová hra pro vyplnění volného času.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hru jsem koupil spontánně a bez konzultace se zdejším hodnocením. Pak jsem jím byl trochu zneklidněn. Po zahrání můžu konstatovat, že to není rozhodně taková hrůza, jak by se na základě komentářů nebo hodnocení recenzenta mohlo zdát. Příběh je standardní, podstatu zločinu se nám podařilo odhalit, takže na všechny otázky závěrečného kvízu jsme odpověděli správně. S námitkou, že se to nedalo vydedukovat a že klidně mohlo být více různých řešení (včetně ufonů), nemohu souhlasit. I my jsme v průběhu hry zvažovali různé možnosti, ale nakonec ta správná snad jako jediná odpovídala všem indiciím.
Co IMHO nefunguje úplně dobře, je nutnost odhazovat některé karty a odečítání bodů za vyložené nesouvisející karty. Ono se totiž obzvlášť na začátku dá těžko poznat, které karty to jsou. My jsme nakonec vyložili 9 nerelevantních karet a do discardu odhodili 2 karty relevantní. Ale i tak jsme získali 11 bodů a v tabulce hodnocení jsme se umístili uprostřed.
Hra má své chyby, ale zabavit dokáže.

Schweinerei (1977)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Celkem zábavná blbina typu push-your-luck. Ale nic víc než „kostky“ bez kostek, zato s prasátky to není.

Slovoslet (2020)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velice povedená "malá" hra — prakticky potřebujete pouze karty a navíc jen desku mýtiny. Jednoduché herní principy, které rychle vysvětlíte prakticky každému. Ačkoliv si jednotliví hráči staví svůj vlastní les, přesto je ve hře přítomen poměrně důležitý prvek interakce právě přes desku mýtiny. + Jednoduché herní principy + Rychlá příprava + Hodí se pro začátečníky, ale dokáže pobavit i zkušené + Interakce - Náchylné k analytické paralýze

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Squid Game (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Hra se uplatní především u fanoušků stejnojmenného seriálu na Netflixu. Ovšem oproti některým hrám, které sází pouze na známou značku a jinak nepřináší nic nového, je tu vidět snaha autorů vymyslet něco, co by mohlo párty skupinu hráčů zabavit. Přesně v duchu seriálu hráči absolvují šest her, každá se hraje jinak, ale jejich principem je prakticky vždy náhoda a blafování. Nedá se však říct, že pokud jste vstřícně naladění a neočekáváte nic hlubokomyslného, tak se nedokážete při hraní zabavit. Nás to doma docela bavilo, ale nutno říct, že přesně zapadáme do škatulky fanoušků seriálu a byli jsme vstřícně naladění. Na druhou stranu mám pocit, že potenciál tématu nebyl plně využitý a že z toho šlo vyždímat ještě o trochu více. Není to tedy žádné veledílo, ale úplné šméčko taky ne.

Hodnocení hráče: xxxooooooo Recesistická porevoluční varianta Monopolů. Nic víc, nic míň.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Zatím jsme hráli třikrát úvodní dobrodružství „Sanatorium“. Poprvé jsme se „zasekali“ v katakombách, podruhé jsme skončili na čas téměř před cílem (do finální lokace jsme vstupovali s 1 JČ), hra nám dala dokonce vybrat, jestli chceme prozradit už úplně všechno anebo si hru zahrát ještě jednou. Vybrali jsme si druhou variantu a skončili na čas těsně před finální lokací. Moc se nám to líbí, dokonce i manželce, která zase na složitější hry moc není, máme zakoupená obě česká rozšíření a stažený neoficiální balíček „Switching Gears“. * EDIT 11.09.2019: Switching Gears trochu slabší hlavně vinou náročných hádanek, při jejichž řešení se tempo poněkud zadrhlo, ale oficiální scénáře jsou bez problémů, máme odehrané všechna přeložená rozšíření a rozehrané „Under the mask“ v angličtině (resp. odehraný 1. běh a konec na JČ), k překladu si pomáháme Google Translator. Je to pomalejší, ale jde to. Hra zatím stále baví, protože je navržená pro zážitek z hraní (např. chytrý způsob řešení smrti postav).

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Příběh byl zajímavý, ale pár připomínek bych měl. V posledních scénářích začínají autoři divně "šachovat" s počty JČ na běh. Tady je to docela extrémní: 10 JČ pro první běh, 20 JČ pro druhý a 30 JČ pro třetí a další. Že se za první běh stihnete tak akorát rozkoukat a je konec, je víceméně jasné. Nějak mi to úplně nesedělo. Ponechám stranou, že jsem se zasekl na předposlední hádance tak šíleně, že jsem si musel nechat poradit. To byla moje inteligenční indispozice, hádanka byla v zásadě triviální. Ale ten vlastní konec byl takový překvapivý a doteď nevím, co si o tom mám myslet. Tak uvidíme, jak na tom bude následující Estrella Drive.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Jágr je nejlepší ;)

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Příběh se mi líbil, ale trochu jsem nepochopil správný princip, jak se dobrat úspěšného konce. Proto když jsme se při čtvrtém běhu po vypršení času dostali pouze o 1 kartu dál, než při běhu předchozím (a to jsme si mysleli, jak to optimalizujeme), vyměkli jsme, posunuli ukazatel z 0 na 60 a pokračovali v rozehrané hře. Nakonec jsme odehráli z časového hlediska ještě určitě jeden regulérní běh, než jsme úspěšně zakončili. Je pravda, že nám kostky dost nepadaly, ale rozhodně ne tak, aby to muselo udělat 35 JČ navíc. Hodnoceno zpětně se znalostmi, které jsme na konci získali, už asi vím, kde jsme udělali zásadní chybu a jak asi měl vypadat správný postup. Nicméně při hře jsme byli v zajetí špatných úvah a to nás limitovalo. Opravdu skončit po vypršení všech JČ, asi bychom to nikdy nedohráli. Přesto hodnotím 4,5 hvězdičkami, protože se mi příběh celkově líbil a to nedorozumění považuji spíše za chybu naši než scénáře.

Takenoko (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Výborná rodinná hra. Pravidla jednoduchá na pochopení, ale na hraní to zase není tak lehké, je potřeba kombinovat, taktizovat, přemýšlet.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Théby (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pohodová rodinná hra, která zajímavě pracuje s herním časem.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Tokaido Duo (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Mně osobně přijde záživnější než klasické Tokaido, zdá se mi, že tady má hráč přece jenom víc možností, co ve svém tahu zahrát, a tak může i trochu více taktizovat (je to tedy o něco více hra než Tokaido). Je to dvojkovka, což může trochu vadit, chcete-li si zahrát ve více hráčích, ale vzhledem ke krátké herní době není problém uspořádat miniturnaj.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborný logický hlavolam, který je vzdáleně podobný klasickému Mastermindu (Logik). Spíše pro jednoho, ale i hra ve více hráčích má svoje kouzlo. Podrobněji viz moje recenze.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Třetí ze série a zatím poslední lokalizovaná do češtiny. Je vidět, že i autoři se posouvají dál. Tato hra obsahuje několik vychytávek, které v předchozích verzích nejsou — např. karty postav s různými schopnostmi, plán mise a i závěrečný úkol je asi nejzajímavější ze všech tří her. Asi o jedno "X" jsme přesáhli 90 minut, škoda.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Příběh se mi líbil, s některými úlohami jsme měli trochu problém, u jedné si fakt nejsme jistí autorským řešením, ale v zásadě spokojenost.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo V zásadě se pouze řeší šifry, ale to je přiznáno hned na začátku, kde autor hovoří o „šifrovací hře“. Zajímavý princip průhledných plastových karet a úkolů s tím spojených. Řešení některých z nich je však typu „na co autor zrovna myslel“.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Hrál jsem snad vše, co Albi v edici "Únikovka" vydalo, a to proto, že se mi ten princip (a koneckonců i příběhy) líbí. Tato kompetitivní verze pro dvě skupiny slibovala zajímavý zážitek. Bohužel však celkem zklamání. Velkou část úspěchu získala jedna strana ne proto, že by hádanku správně vyřešila, ale protože druhá strana byla rychlejší a její řešení bylo špatné. A ani samotné hádanky (úkoly) mě tentokrát moc neoslovily. Považuji tuto hru ze všech ze série "Únikovka" za nejslabší.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Zajímavé téma, dobrý příběh. S řešením jedné úlohy mám problém (buďto to nechápu, nebo je tam chyba), tři jsme dali špatně, ale autorské řešení je akceptovatelné. Trošku divně se chovalo zpracování chybných odpovědí na hranicích (opravdu i tak měly jít na balíček úspěch?).

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Dostatečně "ulítlé" v souladu s tématem. Řešení úloh je nelogické jenom zdánlivě, protože naopak musí být dostatečně logické, aby se na to dalo přijít. Zajímavé je např. sledování Bílého králíka v bludišti. V průběhu hry jsme špatně odpověděli jen párkrát a stejně jsme na konci měli všechny penalizační křížky vymazané díky správně vyřešeným bonusovým úlohám. Nicméně jsme časový limit 75 minut přetáhli o šest. Škoda, bylo to docela těsné.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Další díl ze série se dočkal české verze. Opět je vidět, že se autoři snažili posunout systém hry o trochu dál. Tentokrát však ten posun není tak velký, jako mezi "Londýnem" a "Benátkami". Taky mírná úprava systému neúspěchů (přidání dvou "Z", teprve pak přichází "X") se mi zdála zbytečná a přišlo mi, že se tím hra dost zjednodušila. Nakonec jsme skončili na 88 minutách a bez jediné penalizace. Nevím, přišlo mi to o něco jednodušší než předchozí díl.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra a její princip se mi líbily. Pár skutečných únikovek jsem absolvoval a tohle je rozumná náhražka. Rébusy jsou různorodé, některé jednoduché, některé dokáží potrápit. Drobnou nevýhodou může být to, že na řešení každého rébusu mají hráči jenom jeden pokus, pak se dozvědí správné řešení a pokračují dál, i když odpoví špatně. Další nevýhodou je nulová znovuhratelnost, ale to logicky vyplývá z tématu hru. Na druhou stranu není nutno karty ničit (ohýbat, psát na ně) a je tedy možné hru dále přeprodat nebo darovat.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hodnocení podobné jako v případě prvního dílu „Závod s časem“. Shodou okolností jsme toto dobrodružství hráli ze série jako první a nedopadli jsme slavně — něco kolem 100 minut času + 25 minut penalizací za „X“. Královna by nebyla nadšena, ale nám se docela líbilo.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Taková párty blbinka. Ideální, pokud jste předtím vypili nějaké to pivo nebo dokonce něco ostřejšího. Jako u každé párty hry hodně záleží na tom, jaká skupina lidí bude hru hrát. Pokud to budou ti správní lidé, tak u ní zažijete spoustu legrace. Dalo by se říct, že je to taková „Partička“ s jedním jediným, stále se opakujícím úkolem.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Svižná a přímočará hra, ve které existuje pouze jedna jediná možnost vítězství - být prvním, kdo vykope tunel potřebné délky, na nic jiného se nehraje. Hra obsahuje docela dost prostředků ke konfrontaci s ostatními hráči (vydírání, nakládačky, osobní prohlídky, vzpoury atd.), ačkoliv ji lze hrát i bezkonfliktně. Nicméně pro dosažení nejlepšího prožitku ze hry je nutné navodit tu správnou atmosféru a právě z toho důvodu co nejvíc škodit, co nejvíc se převtělit do role vězně se vším, co k tomu patří, jednoduše řečeno "být pořádná svině". Hra není pro každého, citlivky a slabé povahy si ji vážně moc neužijou - buď budou naštvaní, že se k nim ostatní chovali hnusně, nebo nekonfliktně budou hrát všichni a výsledkem bude nuda. Velkým plusem je relativně krátká hrací doba jedné partie, něco mezi 30 a 45 minutami, i když pokud se se škoděním nebude šetřit, může to být i více. Kdo rádi škodíte a libujete si v konfrontaci hráčů, tak tato hra vám k tomu dá příležitost. Více viz moje recenze.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Když jsem ji hledal v regále v obchodě, nemohl jsem ji najít. Že bude v malé krabičce, jsem čekal, ale že v takhle malé, to zase ne. Pár karet, ale co to dokáže! Výborný hlavolam, ve kterém není jednoduché uspět, tím spíš, když některé vylosované úkoly jdou proti sobě (co jeden boduje kladnými body, to ten druhý zápornými). Navíc ultimátně krátká herní doba. Výborně poslouží jako filler a vzhledem k velikosti krabičky se dá dobře zabalit do cestovního zavazadla (ke hraní ale potřebujete rovnou desku).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Eurohra s některými unikátními prvky: stavba lešení z nosníků ve tvaru kostek tetrisu, všichni hráči staví ve stejné oblasti a všichni pak mohou postavené objekty využívat bez ohledu na to, kdo je postavil, těžba surovin a aktivace strojů podle políček, které sousedí s umístěnou vzducholodí, postupné zvyšování hladiny vody a zaplavování spodních pater konstrukce.
Téma je poněkud fantaskní a evokuje svět Julese Verna. Je to ovšem eurohra a tak mechanismy někdy s tématem souvisí spíše volně. Na druhou stranu se hra hraje příjemně, mechanismy nijak zvlášť nedrhnou, pravidla jsou celkem jednoduchá, ačkoliv umožňují poměrně velkou variabilitu toho, co hráč může dělat. Možnosti kombení i škodění.
Velká míra znovuhratelnosti. Na BGG dostupná oficiální sólo varianta „Whistle Mountain Outlaws“.
Ve výsledku se jedná o příjemné překvapení.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Jednodušší "Pandemic" od stejného autora.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hodnocení pouze základní hry: Pro středně náročné hráče naprosto v pohodě hratelné. Sepětí s tématem je dobré, především prostřednictvím karet průzkumu, které představují mikropříběhy s následným rozhodnutím, jak jej zakončit. Herní mechanismy nejsou originální, ale dobře implementované a v rozumné podobě: deckbuilding, levelování postavy, postup po mapě a provádění akcí místa. Sestavování karetních kombinací v boji je zábavné a umožňuje hráčům předvést svoje taktické a kombinační schopnosti.
Trochu mě překvapuje, že celá takto pojatá komplexní hra (včetně všech rozšíření) je postavena pouze na závodu, tj. kdo dřív získá 4 trofeje (nebo porazí legendárního bosse u jednoho rozšíření). Ale docela to funguje a nás to zatím bavilo.
Sólo varianta bez problémů hratelná, jen na vylepšování výsledku není podle mého moc prostoru.
Vhodné i pro ty hráče, kteří nejsou fandové Zaklínače.
Pozor - delší herní doba (nad 2h), ideální pro 1–3 hráče.
Více viz recenze.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Vzhledem k autorovi by se hra dala nazvat „Kronika zločinu LITE“. Zajímavými herními prvky jsou scény (jedna hlavní a několik vedlejších), které se sestaví z rubu některých karet a poskytují obrázek místa činu a některých dalších lokací. Obracením karet scény se hráči dozvídají výsledek podrobného prozkoumání daného místa. Další zajímavostí je nutnost porovnávat otisky prstů nalezené na místě činu s otisky podezřelých osob. K zodpovězení závěrečných otázek nestačí pouze tipnout si pachatele, ale mít svá tvrzení podložená důkazy (příslušnými kartami).
Případ je zajímavý a jeho vyřešení vyžaduje přiměřenou dávku dedukce a logiky. K autorskému řešení a jeho zdůvodnění nemám žádných závažných námitek.
Celkově hodnotím hru jako povedenou jednohubku pro fandy detektivního pátrání.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Vzhledem k autorovi by se hra dala nazvat „Kronika zločinu LITE“. Zajímavými herními prvky jsou scény (jedna hlavní a několik vedlejších), které se sestaví z rubu některých karet a poskytují obrázek místa činu a některých dalších lokací. Obracením karet scény se hráči dozvídají výsledek podrobného prozkoumání daného místa. Další zajímavostí je nutnost porovnávat otisky prstů nalezené na místě činu s otisky podezřelých osob a taktéž pořízené zvukové záznamy (jejich grafické podoby). K zodpovězení závěrečných otázek nestačí pouze tipnout si pachatele, ale mít svá tvrzení podložená důkazy (příslušnými kartami).
Případ je zajímavý a jeho vyřešení vyžaduje přiměřenou dávku dedukce a logiky. Na rozdíl od „Jeho poslední karty“ mám k autorskému řešení a jeho zdůvodnění několik závažnějších připomínek, které však nemohu konkretizovat.
I tak hodnotím hru ještě stále jako povedenou jednohubku pro fandy detektivního pátrání.

Zbloudilí (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Prakticky abstraktní hra o umisťování žetonů na hrací plochu a získávání převahy na kartách oblastí. Její umístění do světa Arzium (viz Cestou necestou) je rozhodně ku prospěchu — zmírní míru abstraktnosti a celkem hezky vypadá. Z herního pohledu se jedná o příjemnou taktickou záležitost s různými úrovněmi obtížnosti, přičemž při těch vyšších je možné i škodit soupeřům. Funguje ve všech počtech hráčů (2–4). Hra představuje příjemné překvapení, dobře se hraje a rychle odsýpá (herní doba ½–¾ hodiny). Více viz moje recenze zde na ZH.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pohodové rozšíření základní hry, které přidává další možnosti, jak získat vítězné body. Používá princip ze základní hry (rozmístění diamantů do předepsaného tvaru), který se ovšem aplikuje v jiném okamžiku (při získání karty oblasti/postavy) a výhradně na hráčově vlastní herní desce, na kterou nemají soupeři přístup. V optimálním případě lze získat až 23 vítězných bodů navíc, většinou tak kolem 10. Vzhledem k minimální ceně cca 90 Kč doporučuji pořídit k základní hře a hrát s tímto rozšířením.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Pět karet zvířat, které fungují jako klasické karty ze základní hry. Nic víc, nic míň. Není to rozhodně "must have", ale pokud máte možnost si to pořídit, tak proč ne.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Pro mě o něco zábavnější a hratelnější než Arkham Horror. Nikoliv však jednoduché, zatím se nám podařilo vyhrát pouze ve dvou z asi osmi her, a to ještě ne všem hráčům.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Příjemné překvapení. Ačkoliv by to tak mohlo na první pohled vypadat, tak hra není jenom o bezduchém vybíjení zombíků (i když toho si hráči užijí samozřejmě nejvíce), ale je potřeba zapojit i nějaké to taktizování. Náhoda sice hraje nemalou roli, ale její vliv se dá vhodným taktizováním zmírnit, nebo dokonce eliminovat. Jednoduchá, srozumitelná a celkem dobře vysvětlená pravidla dělají hru přístupnou i pro méně zkušené hráče nebo nehráče, pokud jim téma boje se zombíky není proti mysli. Vysoká znovuhratelnost (scénáře lze bez problémů hrát opakovaně). Více viz moje recenze.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Rychlá, svižná, zábavná. Flip and write v prostředí Zombicide. Šest přeživších (každý hráč si vybere jednoho), šest bossů (každou hru hrajete proti jednomu vybranému). Čtyři úrovně obtížnosti, ty dvě nejvyšší už představují opravdovou výzvu. Sólový režim se hraje prakticky stejně jako ve více hráčích. Herní doba kolem půl hodiny, s počtem hráčů se příliš nemění. Komu nevadí, že pod značkou Zombicide nedostane spoustu figurek, ale stíratelné kartičky a fixy, tak se u hry dokáže zabavit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hře prakticky není co vytknout. Zábavná, rychle naučitelná, minimální množství nelogičností. Dobře vyladěná, možná mírně nevyrovnaná ve prospěch stupnice bádání, ale nepřijde mi to nijak zásadní. Přirovnal bych ji k poctivému automobilu střední třídy — „hardcore fajnšmekry“ sice nemusí plně uspokojit, ale těm ostatním přinese spoustu dobré zábavy.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jestliže jsem základní hře dal 4½ hvězdičky, tak u tohoto rozšíření nemohu jinak, než dát plných 5, protože posouvá už tak skvělou hru na vyšší úroveň. Jednak můžete přidat nové herní prvky k těm ze základní hry a zahrát si s nimi rozšířenou verzi, jednak můžete tímto způsobem rozšířit i první rozšíření „Velitelé expedic“. Ale hlavně si můžete zahrát kooperativní (!) kampaň, byť maximálně ve dvou. V každé ze šesti kapitol budete postaveni před novou výzvu, kterou musíte splnit. Je nutné vždy použít trochu jinou taktiku. Postupně tak rozkrýváte příběh ztracené expedice profesora Kutila. Ale hrát kampaň (nebo toto rozšíření) můžete i pak, protože znalost příběhu ničemu zásadnímu nevadí. Jsem zvědav, jestli autoři dokáží k Arnaku vymyslet ještě něco nového (nějaké další rozšíření). Zatím se zdá, že možnosti hry byly vyčerpány na maximum, ale nechám se překvapit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Ještě vylepšuje už beztak výbornou základní hru. Kromě nových komponent (karty, lokality, strážci, sošky, pomocníci), které se přimíchají do základních balíčků, a nové překryvné desky s dvěma dalšími chrámy přináší především 6 různorodých velitelů, kdy každý má vlastní startovní balíček, svoji herní desku a specifické vlastnosti. Hraní se tak stává mírně asymetrické (hrát je nutné pokaždé trochu jinak). Je to prostě špička a už nikdy nebudete chtít hrát s herní deskou a startovním balíčkem ze základní hry.

Žahour (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Vybíráme z Bazaru

Arena the Contest + tanares + expansions
Arena the Contest + tanares + expansions
Akt. cena: 150 €
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas