nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Paranormální detektivové

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 50 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Cranio Creations
Lucky Duck Games
Mandoo Games
Autoři: Adrian Orzechowski
Marcin Łączyński
Szymon Maliński
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Povídám, že vrah je zahradník!“

Paranormální detektivové jsou asymetrickou párty hrou pro 2–6 hráčů, kde jeden představuje ducha a ostatní spiritisty, kteří chtějí zjistit, proč, kde, čím a jak dotyčný zemřel a kdo na tom má podíl. Detektivové pokládají duchovi otázky ohledně jeho smrti a určují, jakým způsobem jim má duch odpovědět.


Příprava hry:

Doprostřed stolu se rozloží hlavní deska tak, aby na ni všichni dobře viděli. Hráči se dohodnou, kdo bude představovat ducha, ostatní jsou detektivové. Každý detektiv si zvolí postavu a vezme si poznámkovou destičku, stíratelnou fixu, zástěnu a příslušný balíček interaktivních karet, z něhož podle počtu hráčů odstraní určité karty. Každý balíček je mírně odlišný (7 karet z celkem 9 druhů), proto výběr postavy není úplnou formalitou. Duch si vezme svůj balíček (3 karty), fixu, bodovací destičku a ostatní komponenty.

Z balíčku příběhových karet, nebo pomocí mobilní aplikace duch vybere jeden konkrétní případ a tajně si ho prostuduje. Na hlavní desce pak pomocí žetonů krve označí pohlaví oběti a místa na těle, kde jsou viditelná krvavá zranění (u některých případů žádná taková zranění nejsou).


Průběh hry:

Detektivové se v tazích střídají v pořadí od začínajícího hráče ve směru pohybu hodinových ručiček. Kdo je na tahu, položí duchovi jednu otázku a zahráním karty interakce z ruky určí, jakým způsobem má duch odpovědět. Lze se ptát na cokoliv s výjimkou otázek, na které se dá odpovědět „ano“, nebo „ne“. Použitou kartu detektiv odloží na odhazovací balíček a v této hře ji už nemůže znovu zahrát. Duch svůj tah nemá, pouze odpovídá na otázky detektivů.

Ve hře je k dispozici devět různorodých druhů interakce:

  • Mluvicí tabulka: Duch označuje odpověď na hlavní desce. Nikoliv však konkrétní písmena, ale vždy celou skupinu tří písmen. Detektivové se pak snaží uhodnout, které slovo duch označil.
  • Šepot z temnot: Duch odpověď bezhlasně zašeptá pouze pomocí pohybu rtů. Šepot a mluvicí tabulka jsou jediné dva druhy interakce, kdy je možno jako odpověď použít konkrétní slovo. V ostatních případech jsou písmena, slova nebo číslice zakázány a lze použít pouze obrázky nebo symboly.
  • Tarotové karty: Duch si vybere 1–3 tarotové karty, které vhodně naranžuje tak, aby co nejlépe vystihovaly jeho odpověď. Použít může i rubové strany karet.
  • Psací brk: Duch uchopí detektivovu ruku s fixou a tímto způsobem nakreslí na destičku svoji odpověď. Čára musí být nepřerušovaná, jakmile se hrot fixy zvedne z psací destičky, je spojení s duchem přerušeno a s kreslením se musí přestat.
  • Duší zavytí: Duch odpoví pomocí neartikulovaného zvuku, nebo ukáže na některý předmět v místnosti.
  • Provazy viselce: Duch naaranžuje dva drátky tak, aby co nejlépe vystihovaly jeho odpověď.
  • Stupnice ducha: Duch položí až tři ukazatele na stupnice na hlavní desce tak, aby co nejlépe charakterizovaly jeho odpověď ve smyslu malý – velký, lehký – těžký, pomalý – rychlý, hodný – zlý, tichý – hlasitý, studený – horký, mladý (nový) – starý a barevný odstín.
  • Dotek ducha: Duch napíše odpověď detektivovi prstem na záda.
  • Strašidelné zrcadlo: Duch odpoví pomocí krátké (cca třísekundové) pantomimy.

Jakmile se některý detektiv domnívá, že zná správné odpovědi na všech pět otázek (kdo, kde, čím, jak, proč), nahlas je přečte. Mělo by se jednat o krátké, ideálně jedno nebo dvouslovné odpovědi. Duch je porovná s odpověďmi na kartě příběhu. Při posuzování uzná i takové, které se sice přesně neshodují, ale mají stejný význam.

Není-li všech pět odpovědí správných, napíše duch tajně detektivovi na desku počet správných odpovědí (ale nespecifikuje, které to jsou) a tento počet si poznamená také do své bodovací tabulky. Potom může využít jednu ze svých karet interakce a dát detektivům příslušným způsobem další nápovědu. Nesmí však u toho promluvit a naznačit, k jaké otázce se nápověda vztahuje. Použitou kartu interakce odloží na odhazovací balíček a v této hře ji už nemůže znovu zahrát.

Každý detektiv má k dispozici pouze dva pokusy k hádání. Pokud ani napodruhé není jeho tip úplný, nemůže už dále klást duchovi otázky. Může však i tak celou hru ještě vyhrát.


Konec hry:

Hra končí, nastane-li některá z následujících situací:

  • Detektiv správně odpoví na všech pět otázek. On a duch se v takovém případě stávají vítězi.
  • Všichni detektivové použijí všechny své karty interakce, nebo vyčerpají své dva pokusy a nikdo neuhodl vše. Vítězem se stává detektiv s největším počtem správných odpovědí. V případě shody pak ten, který tento počet uhodl dříve. Duch tentokrát nevyhrává.


Kooperativní varianta:

Standardně se Paranormální detektivové hrají kompetitivně, kdy proti sobě soupeří jednotliví detektivové o to, kdo dřív rozluští zvolený případ. Lze však zvolit i kooperativní variantu, kdy všichni hrají společně a společně buď vyhrají (včetně ducha), nebo prohrají. Rozdíl je pouze v tom, že se detektivové mohou navzájem radit a mají pouze dva pokusy k hádání dohromady. Po úspěšném vyřešení příběhu lze míru úspěchu určit podle počtu celkem odehraných karet interakce pomocí speciální stupnice, uvedené v pravidlech. Pokud ani na druhý pokus neuhodnou vše, detektivové i duch prohrávají.

Autor: mh

Další názvy této společenské hry

  • Paranormal Detectives

Vybíráme z aukcí

Mořeplavci
Mořeplavci
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>