nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Prokletá stezka

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé: Albi
Autoři: Michal Peichl
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vyšlete své přívržence na legendami opředenou Prokletou stezku, aby sesbírali dostatek magické esence, která z vás učiní nejmocnějšího z nekromantů. Stezka nabízí nebezpečnou pouť skrze nepředstavitelná a dávno zapomenutá místa. Pečlivě vybírejte, které ze svých přisluhovačů vyšlete, protože každý z nich je uzpůsobený jinému prostředí. Prokletá stezka se navíc rychle mění, takže pokud vaši Stoupenci zůstanou pozadu, budou navždy ztraceni!

Prokletá stezka je karetní „poziční“ hra, ve které se hráči snaží získat vítězné body tak, že posílají své Stoupence na jednotlivé lokace na Stezce. Stezka je linie karet lokací, z nichž každá udává jinou podmínku pro zisk bodů, která vždy spočívá v převaze hráče nad ostatními, a to v počtu, nebo v atributu jednotlivých karet. 

Příprava hry:

Každý hráč táhne pět karet Stoupenců a vybere si jednu barvu žetonů kontroly. Na stůl hráči vyloží tři počáteční karty lokací a tři karty lokací z první éry hry lícem dolů. Tím utvoří Stezku sestávající ze šesti karet, z nichž tři jsou odhalené a tři mohou být teprve objevené. Vedle Stezky hráči položí bodovací tabulku, pod ní vyloží dvě karty Stoupenců a dobírací balíček. Nakonec na bodovací tabulku umístí žeton postupu hrou na symbol prvního kola hry.

Průběh hry:

Hra se dělí na tři éry, každá sestává ze čtyř herních kol. V každém kole mají hráči možnost vykonat čtyři základní akce nebo některé další, nabízené konkrétními lokacemi na Stezce:

  1. Nasaď - Hráč umístí jednoho Stoupence z ruky na výchozí bod Stezky, tedy na lokaci nejvíce vlevo, a položí na něj žeton kontroly své barvy.
  2. Putuj - Hráč přesune svého Stoupence na Stezce až o jeho hodnotu atributu Rychlosti.
  3. Bojuj - Hráč svým Stoupencem napadne Stoupence jiného hráče. Útočník vybírá, jestli je útok prováděn atributem Síly, nebo Vůle. Oba bojující hráči následně přidají dvě karty podpory pro svého bojujícího Stoupence. Hráč s vyšším daným atributem vyhrává boj a může soupeřova Stoupence buď uřknout (odstranit z něj žeton kontroly) a získat 1 bod, nebo ho ze hry úplně odstranit.
  4. Čaruj - Hráč může spustit jednu ze čtyř kleteb, pokud se jeho Stoupenec nachází na lokaci stejného typu (se stejnou barvou orámování karty).

Po čtyřech kolech akcí přichází zaznamenání skóre na všech šesti lokacích. Následně je odhozena levá polovina Stezky (levé tři lokace i všichni Stoupenci na nich). Poté hráči vyloží vedle tří zbývajících lokací tři nové lícem dolů. Tyto karty musí být z balíčku pro další éru. Stezka takto graduje, objevují se na ní lépe bodované lokace, nebezpečnější Strážci a větší hůře průchodné karty Překážek.

Konec hry:

Konec hry nastává po dvanáctém kole hry, tedy po odehrání tří ér, z nichž v každé na jejím konci získáváte body. Vítěz je určen podle počtu získaných bodů.

Autor: SebastianBurke

Další názvy této společenské hry

  • Hollow Trail