nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Plyšová hlídka

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé:
Autoři: Jerry Hawthorne
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nebojácní plyšáci se vydávají do Říše zapomnění, fantastického světa ovládaného králem nočních můr, aby ochránili svoji milovanou holčičku.

Plyšová hlídka je kooperativní dobrodružná hra pro 2 - 4 hráče, kteří se ujmou rolí plyšáků v pokojíčku malé holčičky. Jejich úkolem je chránit svou paní před bubáky, příšerami a nočními můrami, vynořujícími se zpod postýlky a z dalších temných zákoutí pokojíčku. Hra je koncipována jako série samostatných, volně navazujících příběhů. Abyste uspěli, budete muset prokázat týmového ducha, odvahu, soucit a také mít špetku štěstí.


Příprava hry:

Každý hráč si vybere plyšáka, za nějž bude hrát, vezme si příslušnou figurku a před sebe na stůl vyloží příslušnou kartu plyšáka. Na každé vyhrazené místo na kartě si každý položí 5 žetonů vaty. Vložte všechny pestrobarevné akční kostky do sáčku na kostky. Dále přidejte kostky vaty v počtu plyšáků ve hře plus 1 a rovněž kostky ohrožení v témže počtu. Zamíchejte karty předmětů, karty ztracených hraček, karty příšer (podle scénáře) a karty spánku a vytvořte z nich balíčky lícem dolů. Karty stavu, knoflíky, a zbylé žetony vaty, srdíčka atd. připravte na vhodné místo na stole. Doprostřed stolu položte knihu příběhů a vpravo vedle ní položte postranní lištu. Zvolte začínajícího hráče. Vyberte si z knihy příběhů příběh, který chcete hrát.


Průběh hry:

Hra probíhá střídání tahů jednotlivých hráčů. Tah hráče se skládá z následujících fází v daném pořadí:

  1. Dobrání kostek: Náhodně vylosujte ze sáčku 5 kostek a položte je před sebe na stůl. Kostky mají sedm různých barev, mimo barvy, které se objevují dále v popisu se ve hře vyskytují ještě modré kostky (bez efektu) a růžové (žolíkové) kostky.
  2. Doplnění vaty: Vata v této hře reprezentuje životy plyšáků. Hoďte bílými kostkami, které jste vytáhli. Je-li výsledek hodu roven nebo vyšší počtu zbývajících žetonů vaty vašeho plyšáka, přidejte plyšákovi 1 žeton. Poté použitou kostku či kostky odhoďte do rezervy použitých kostek.
  3. Zvýšení ohrožení: Umístěte všechny dobrané černé kostky na stupnici ohrožení.
  4. Akce:
    • Pohyb
    • Odložení kostky do své zásoby: Jednu z akčních kostek (tj. ne bílou), které máte k dispozici, si můžete odložit do svojí zásoby na později na vyhrazené místo na kartě svého plyšáka.
    • Povzbuzení: Touto akcí můžete předat jednomu spoluhráči jednu svou akční kostku nebo jeden žeton vaty svého vlastního plyšáka.
    • Dovednostní test: Hráč hodí jednou nebo více kostkami příslušné barvy. Je-li výsledek hodu rovný obtížnosti nebo vyšší, je to úspěch, jinak jde o neúspěch. V obou případech hráč vyhodnotí příslušný efekt podle instrukcí.
    • Skupinový úkol: Podobá se dovednostnímu testu, ale k jeho splnění může přispět více hráčů.
    • Útok nablízko: Lze provést jen tehdy, je-li plyšák vybaven zbraní k boji na blízko. Zvolíte příšeru, která má být cílem útoku a nachází se na poli sousedícím s útočícím plyšákem. Hoďte červenými kostkami v libovolném počtu. Je-li výsledek roven číslu obrany příšery nebo vyšší, je příšera poražena.
    • Útok na dálku: Probíhá stejně jako útok na blízko, plyšák ale musí být vybaven zbraní na dálku. Pro tento typ útoku se používají zelené kostky.
    • Hledání předmětů: Většina mapových listů má v horním rohu u symbolu „lupy“ uvedenou hodnotu obtížnosti hledání předmětů. Akce hledání předmětů se provádí tak, že hodíte libovolným počtem žlutých kostek. Přitom je lhostejné, na kterém poli se váš plyšák nachází. Je-li výsledek hodu roven tomuto číslu nebo vyšší, je hledání úspěšné - doberte si jednu kartu předmětu. Právě získaným předmětem musíte hned vybavit svého plyšáka nebo ho věnovat plyšákovi jiného hráče.

  5. Odhození kostek: Nemáte-li pro ně žádné lepší využití (nebo pokud jste museli vynechat předchozí fázi, protože váš plyšák je omráčený), musíte všechny své zbývající akční kostky odhodit do rezervy použitých kostek.
  6. Kontrola úrovně ohrožení: V závislosti na počtu kostek na stupnici ohrožení a počtu příšer ve hře dojde k jedné ze tří situací:

    • Pokud jsou ve hře nějaké příšery a zároveň je počet černých kostek na stupnici ohrožení roven počtu příšer ve hře nebo je vyšší, proběhne tah příšer.
    • Pokud ve hře nejsou žádné příšery a počet černých kostek na stupnici příšer je roven počtu plyšáků ve hře nebo je vyšší, nastává pohroma:
      1. Vyhodnotí se efekt pohromy na aktuální stránce knihy příběhů
      2. Pokud efekt předepisuje příchod příšer, ihned nastává tah příšer
      3. Odhoďte všechny kostky ze stupnice ohrožení do rezervy použitých kostek.
      4. Doplňte sáček s kostkami – vraťte do něj všechny kostky z rezervy použitých kostek.
    • Pokud na stupnici ohrožení není dost černých kostek, aby nastala pohroma nebo tah příšer, neprovádějte v této fázi žádné kroky a kostky nechte ležet na stupnici. Hra pokračuje tahem dalšího hráče v pořadí.


Tah příšer spočívá v:

  1. Aktivaci příšer (hod kostkou, pohyb příšery, určení cíle a útoku na tento cíl) a
  2. Odhození černých kostek ze stupnice ohrožení a doplnění sáčku kostek z rezervy.

Pokud plyšákovi nezůstane po útoku příšery žádná vata, je omráčený a nemůže provádět akce.


Konec hry:

Jsou-li v některé chvíli omráčeni (tj. bez vaty) všichni plyšáci současně, hra končí porážkou hráčů. Jinak uvádí konkrétní podmínky konce hry a vítězství či porážky hráčů příslušný příběh v knize příběhů.

Autor: NakashiObDen

Další názvy této společenské hry

  • Stuffed Fables