nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Detektiv: Po stopách zločinu

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 16 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Portal Games
Autoři: Ignacy Trzewiczek
Jakub Łapot
Przemysław Rymer
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Hele, podle mého lže. Co myslíš, Julie? Musíme ještě blíže prověřit ten sklad, určitě tam budou nějaké důkazy. Mio, všechno si to důkladně zapisuj! Udělej si prosím tě poznámku, ať hlavně nezapomeneme znova vyslechnout tu manželku.

Detektiv po stopách zločinu je kooperativní vyšetřovací hra, kde se jako tým vyšetřovatelů snažíte vyřešit jeden velký případ. Případ je rozdělený do 5 balíčků karet, kde v každém z nich budete řešit něco trošku jiného, ale nakonec se ukáže, že jednotlivé případy spolu souvisí. Ke hře je potřeba internetové připojení, protože vše, na co přijdete, budete postupně zadávat do internetové databáze. 


Příprava hry: 

Hráči se přihlásí do databáze Antares a vyberou si případ, který se chystají hrát. Na herní plán se položí ukazatel vyšetřovacího týmu a ukazatel času. Každý hráč si vybere kartu vyšetřovatele a vezme si žetony dovedností, které jsou na jeho kartě zobrazeny. Nepoužité karty vyšetřovatelů budou sloužit jako konzultanti, vždy se počet karet musí rovnat pěti, pokud tedy hrají tři hráči, dvě karty budou použity jako konzultanti. Balíček s případem, který se bude hrát, se položí nad herní plán. Hráči si otevřou Knihu případů, kde je nastíněn vybraný případ a popsána detailní příprava hry.


Průběh hry:

Kniha případů hráčům stanoví, kolik mají času na uzavření a vyřešení konkrétního případu. Každý den je rozdělen do 8 pracovních hodin, ve kterých hráči provádí své denní aktivity. Hráči se mohou rozhodnout pro práci přesčas, která je ale nemile odmění žetony stresu. Hráči mohou v průběhu dne vykonávat tyto denní aktivity: pátrat, zjistit více, hledat v databázi Antares, hledat na internetu, napsat hlášení, použít schopnost vyšetřovatele, provést akci popsanou na kartě odhozením žetonu vlivu, provést akci popsanou v úvodu případu nebo na kartě.

Na začátku hry se hráči řídí úvodem v Knize případů. Zde si vyberou, kde chtějí začít a podle toho si vezmou kartu, která jim popíše proběhlé události a odemkne nové možnosti směrů vyšetřování. Hráči se mohou společně rozhodnout, kterým směrem půjdou a jaké stopy budou sledovat. V důsledku časového omezení není možné vysledovat a vyšetřit všechny možné stopy. Každá karta pátrání stojí vyšetřovatele nějaký ten čas, takže je možné, že se nechtěně dostanou do přesčasových hodin.

Na některých kartách pátrání jsou k dispozici akce zjistit více. Hráči se mohou rozhodnout sledovat stopu blíže a utratit jeden žeton dovednosti. Je možné, že se dozví novou informaci nebo jim karta nastíní další směry pátrání. Jindy ovšem provedení akce nic nového nepřinese. Na kartě také může být pokyn, aby hráči použili databázi Antares a zaznamenali, co právě objevili. Může se jednat o jméno osoby (profil podezřelého), soubor (pitevní zprávy, složky apod.), výslech (přepis výslechu svědka a nastínění hladiny jeho nervozity), nebo ostatní (různé záznamy a dodatečné stopy). Hráči mohou také narazit na kód stopy, který se po zadání automaticky zatřídí do správné kategorie. Může se jednat o stopu daktyloskopickou, stopu DNA nebo materiální. Tyto stopy jdou dále porovnávat s těmi, které vyšetřovatelé získali např. z profilu podezřelého. Na kartě pátrání mohou hráči objevit podtržený text s ikonou (vypadá jako "wifi") a tím spustit akci hledat na internetu

Každá karta jde vyhodnotit jen v určité lokaci. Pokud hráči chtějí kartu pátrání získat, musí se přesunout do dané lokace, což je stojí čas. V případě, že se vyšetřování ubírá správným směrem, může tým získat Žetony vlivu, které je někdy nutné použít pro vyhodnocení karty pátrání. Tyto žetony lze získat také využitím akce napsat hlášení, která opět stojí hráče čas. Pokud mají vyšetřovatelé dojem, že případ vyřešili nebo jim již nezbývá čas na další karty pátrání, musí v databázi Antares napsat Závěrečnou zprávu a tím hru ukončit. Není možné, aby hráči získali všechny karty obsažené v případu. Tyto karty zůstanou nadále skryty a nikdo by se na ně neměl dívat. Naopak karty, které hráči získali (vyhodnotili), jim jsou k dispozici po celou dobu hry.

 


Konec hry:

Hra končí napsáním závěrečné zprávy. Tímto hráči uzavřou konkrétní případ a databáze Antares vyhodnotí, jak si vedli a zda-li vůbec uspěli a případ vyřešili. Hlavním kritériem pro určení úspěchu slouží bodové hodnocení. Databáze (neboli šéf, pokud chcete) bude hráčům pokládat otázky týkající se případu. Pokud si tedy vyšetřovatelé dělali poznámky a případu přišli na kloub, měli by vědět správné odpovědi. Odpovědi na hlavní otázky jsou za nejvíce bodů. Odpovědi na doplňující otázky jsou za méně bodů. Databáze Antares navíc vyhodnotí, kolik stop hráči úspěšně porovnali a za to je odmění také body. Nakonec hráči zadají, tolik mají v zásobě žetonů stresu a za ty jim databáze odečte body (za jeden žeton -1 bod). Poté, co hráči odpovědi odešlou, databáze spočítá celkový počet získaných bodů a určí, zda-li byl případ vyřešen. Pokud ne, vyšetřovatelé se mohou rozhodnout postup smazat a začít od začátku. Jestliže jsou hráči se svým hodnocením spokojeni, mohou případ uzavřít a přečíst si poznámky nadřízeného.

Autor: Simca12

Rozšíření hry

Detective: A Modern Crime Board Game – L.A. Crimes (2019)

Korupce a drogy na ulicích nedělají vyšetřovatelům zrovna lehkou hlavu. A tak i ti nejlepší detektivové občas balancují na hranicích zákona. Ber, nebo nech být - je potřeba se přizpůsobit dnešním standardům. A na klidu ...

samostatně hratelné 1 - 5 hráčů od 16 let

Celkové hodnocení:oooooooooo(hodnoceno 0x)

Další názvy této společenské hry

  • Detective: A Modern Crime Board Game