Miner

Jméno: Bohumir Nepozitek

Obec: Praha (Okres: Praha)

Úroveň: Mušketýr

Další úroveň: 148 / 500

Bazar index: 462 0 0

Zatroleným hráčem: 5649 dnů

Naposledy přihlášen: včera

Hodnocené hry

Arkham Horror (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Horrorový sandbox, jedna z her, která mě přivedla k ameritrash hrám. Reálně bych z dnešního pohledu hodnocení o cca půl hvězdy snížil, ale neudělám to, páč přes některé dnes překonané mechaniky nabízí něco co se následovníkům nepodařilo a to je volnost hry. Arkham Horror druhá edice je opravdový sandbox, hra může být brutálně rychlá nebo trvat hodiny, může být nevyhratelná nebo naopak celkem pohodka. Vše záleží na tom, jak se sejdou události, monstra, hody kostknou, získané předměty, karty setkání atp. a přesto to vše funguje perfektně. Hru jsem hrál po letech znovu a je prostě pořád báječná.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Příjemná rychlá hra (15-20 minut). Velkou výhodou je počet hráčů (3-7) a fakt, že hra se s počtem hráčů vůbec neprodužuje. Pokud máte rádi tile placing a hledáte filler s variabilním počtem hráčů, je Between Two Cities ideální variantou.

Black Sonata (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Deduktivní sólo hra se skrytým pohybem. To nemůže fungovat! A přesto se tak stalo. Snažíte se přijít na to kdo je tajemná dark lady, o které mluví Shakespeare ve svých sonetech. Pronásledujete tajemnou dámu starým Londýnem a snažíte se posbírat vodítka potřebná k určení její identity. Výborně vymyšlená rychlá a skladná hra, která opravdu funguje!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Dedukční hra se skrytými rolemi, která se ve správné skupině může podobat komorní divadelní komedii. Základ je jasný, známe ho z her Mafiáni, Vlkodlak nebo Městečko Palermo, ale zde jsou tyto hry obohaceny o jednotlivé role měšťanů, které pomáhají vytvářet herní dynamiku. Hra je navíc řízena moderátorem a díky tomu obsahuje mechaniky, které by ve hře bez moderátora vůbec nemohli fungovat, navíc má moderátor možnost hru usměrňovat, pokud by se zvrhávala v jednostrannou nezábavnou partii.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo CDG o USA prez. kampani. Bohužel hra je až na výjimky (volební debaty) velmi mechanická, sbíráte voliče a peníze, za peníze pak sypete voliče na mapu. Občas zahrajete z karty nějaký event, ale většinu času řešíte jen jak nejvýhodněji sypat voliče na mapu. Balík karet je společný pro obě strany, nejsou asymetrické, tudíž dobré karty jsou dobré pro všechny, špatné taky, komu přijdou lepší karty, nejspíš vyhraje. Zamíchat s tím můžou události, které mají variace od úplných nepodstatných banalit až po poměrně zásadní zvraty, které mohou otočit hru. Ve hře není dostatek komponent, takže musíte s figurkama voličů různě čachrovat, abyste měli na mapě, co máte mít. Herní plán se stává velmi nepřehledným a orientace a manipulace na něm je velmi uživatelsky nepříjemná. Výsledkem je hodně dlouhá, nepříliš zajímavá hra, kde o výsledku rozhoduje náhoda a to ve dvou vrstvách, jak tím komu chodí lepší karty, tak tím jaké přijdou události. Hráči jen provádí nejlepší akci akci a čekají jak to skončí.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Euro staršího střihu. Jednoduchá pravidla, na dnešní dobu hromada interakce. Herní doba cca 40 minut ve třech posouvá hru Carolus Magnus téměř do kategorie fillerů. Rozhodně nadprůměrná hra z dob kdy všechny eura vypadaly stejně, vybledlé kartonové dílky v barvě zašlého novinového papíru a dřevěné kostičky. Ale nenechte se odradit ani vzhledem, ani abstraktností a vyzkoušejte hru, kde se budete přetlačovat a vyhazovat a místo plánování svých příštích sedmnácti kroků, budete pozorně sledovat své protihráče a reagovat na jejich hru.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Strašlivě napsaná pravidla, spousta děr, nejednotnost terminologie. Herně to nebylo tak strašné, ale žádná hitparáda. Nepřišlo mi, že by hra měla příjemné flow, ale mohlo to být i kvůli pravidlům do tkerých jsme museli koukat skoro pořád. Hra je dlouhá a nenabízí moc zábavy, je to další nafouknutý a namixovaný workeplacement s nabalenými mechanikami navíc. Měl jsem z tého pocit nedodělanosti, hra by potřebovala ještě doladit, osekat o zbytečnosti, uhladit a zkrátit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hezká únikovová hra, když srovnávám se seriemi Únikovka a Unlock, evokuje mnohem víc atmosféru reálné unikové místnosti. Téma i provedení je pěkné, jen obtížnost nám přišla příliš jednoduchá, za obtížnost dávám hvězdu dolu, zbytek výborný.

Ethnos (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Zpočátku nadšení, posléze spíš zklamání. Hra je rychlá a svižná, díky tomu tolik nevadí poměrně velká náhoda. Problém ovšem je v tom, že když vám nejdou karty, tak zejména v pozdějších fázích hry nemáte možnost dělat nic jiného než lízat karty co nechcete a ve chvíli kdy vám dojde smyslplná kombinace, musíte odhodit zbytek a tím většinou pomůžete všem okolo. Tenhle efekt považuji za designovou chybu, která mně hru dost zprotivila. + rychlá hra, i v šesti + variabilita + zajímavé kombinace efektů různých ras - náhodné - problematický design, kde čím větší máte smůlu, tím víc vás hra trestá

Ethnos: Víly (2018)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Víly přináší do již tak dost náhodné hry ještě víc chaosu a navíc združují, protože hráči vždy reší kdo má co vyložené, než se rozhodnou komu stack vymění. Po vyzkoušení jsme se shodli, že tenhle národ hru nevylepšuje, spíš naopak a hrát ho nebudeme.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Příjemná party hra, každý hráč dostanu kartičku se slovem, které vybere zadavetel, jeden hráč (falešný umělec) dostane kartičku prázdnou nebo s křížkem. Následně se hráči střídají a dohromady kreslí zadané slovo. Postupně za sebou každý smí přidat kus kresby jedním tahem, včetně hráče, co neví co kreslí, každý postupně nakreslí dvě čáry. Následně hráči najednou hadají, který z nich je falešný umělec. Pokud většina hráčů nezvolí správně, falešný umělec vyhrál, pokud většina určí jeho, stále může vyhrát, pokud uhodne, co všichni dohromady kreslili. To je celé. Hra trvá asi 10 minut a občas je u výtvorů hodně zábavy. Výhodou je miniaturní rozměr, krabička má rozměry podobné krabičce cigaret, trochu užší a trochu vyšší, ale objemově je to kolem těch cigaret. Japonský původ hry je tu jasně znatelný. :)

Feudum (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Zbytečně složitá hra, která tak tak drží pohromadě. Je vidět, že jde o autorovo vymazlený projekt, ale IMHO tomu chybí ruka zkušeného developera, který by hru osekal o zbytečné a přebytečné části hry. I díky této "přeplácanosti" bohužel nevynikne unikátní prvek cirkulárního pohybu zdrojů skrz šest guild. Takže bohužel z mého pohledu hra nestojí za námahu s učením a pronikáním hlouběji do hry. Ale je to škoda, protože hra obsahuje zajímavé, až unikátní prvky a vypadá naprosto úžasně.

Gloomhaven (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající kampaňový dungeon crawler s jedinečným systémem boje a rozvojem charakteru. Co je na hře tak dobrého? - 95 scénářů tvořících kampaň (cca 60-70 na dohraní) - vaše rozhodnutí v kampani ovlivňují nejen vaše možnosti co se týká dalších scénářů, ale celý svět ve kterém se pohybujete (legacy system) - taktické boje bez kostek - unikátní build postav (úprava balíčku schopností, úprava balíčku modifierů, trvalé vylepšování samotných karet, výběr karet pro daný scénář, vybavení) - originální nabídka postav, systém levelování a odemykání nových charakterů jako část kampaně - náhodné road a city eventy a personal goaly, které činí každou kampaň unikátní - možnost se přidat nebo vynechat scénář(e) v rámci kampaně, tj. nemusí nutně hrát vždy stejná skupina - velmi dobrá solo hra (za 2 charaktery) + solo kampan pro jeden charakter - škálovatelná možnost obtížnosti hry - zábava na desítky možná i stovky hodin, RPG svět v krabici

Hodnocení hráče: xxxooooooo "Heavy" euro, to heavy dávám do uvozovek, protože jak se v současnosti často stává je ta "obtížnost" daná hlavně komplexitou mechanik a složitými pravidly. No za mě to byla ukrutná nuda, ta hra funguje a určitě se tam pozná, kdo hraje efektivněji a kdo hůř, ale proč bych to měl dělat fakt nevím. Obávám se, že u tohodle nedojde asi ani na druhý pokus. Ta hra pro mě pro mě prezentuje hříchy současných euro her. Komplikovaný multiplayer solitér, kde místo vymýšlení strategie jak přehrát soupeře, vymýšlíte jak zřetězit své akce v průběhu hry k dosažení optimálního výsledku. Takových her vychází mraky a tahle ani nepatří k tomu lepšímu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Zatím jsem nadšený, každý balíček z těch co jsem zatím hrál je specifický, ale zároveň celkově konsistentní se zbytkem, takže to není divoká asymetrie, kde by se člověk musel učit 8 různých her. Imperium: Classics/Legends přestavuje deckbuilding v komplexnější podobě, v této hře nevyložíte ruku a nespočítáte zranění a peníze na nákup a stalé do kola. Tady budete přemýšlet na tím kterou kartu zahrát, jakou kartu koupit, jestli karty na konci kola zahodit a tím zrychlit protočení balíku, které chcete a nebo podržet pro zahrání pro potřebný efekt v dalším kole. Mechaniky jsou tématické pro každý národ, za dynastii Qin můžete stavět Velkou čínskou zeď, za egypťany stavíte obelisky a pyramidy, řekové čerpají svou sílu z městských států, vikingové se nikdy nemohou stát říší, vždy zůstanou barbaři. Nevýhodou pak může být delší herní doba a ve hře více hráčů pak zcela určitě prostoje. Hra se dobře hraje ve dvou a dovedu si představit hru tří hráčů, pokud budou hru znát, ve čtyřech fakt ne.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Zatím jsem nadšený, každý balíček z těch co jsem zatím hrál je specifický, ale zároveň celkově konsistentní se zbytkem, takže to není divoká asymetrie, kde by se člověk musel učit 8 různých her. Imperium: Classics/Legends přestavuje deckbuilding v komplexnější podobě, v této hře nevyložíte ruku a nespočítáte zranění a peníze na nákup a stalé do kola. Tady budete přemýšlet na tím kterou kartu zahrát, jakou kartu koupit, jestli karty na konci kola zahodit a tím zrychlit protočení balíku, které chcete a nebo podržet pro zahrání pro potřebný efekt v dalším kole. Mechaniky jsou tématické pro každý národ, za dynastii Qin můžete stavět Velkou čínskou zeď, za egypťany stavíte obelisky a pyramidy, řekové čerpají svou sílu z městských států, vikingové se nikdy nemohou stát říší, vždy zůstanou barbaři. Nevýhodou pak může být delší herní doba a ve hře více hráčů pak zcela určitě prostoje. Hra se dobře hraje ve dvou a dovedu si představit hru tří hráčů, pokud budou hru znát, ve čtyřech fakt ne.

Infiltration (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Svižná a zábavná hra s větším faktorem náhody. Plusem je prostředí Android Universe.

Karak 2 (2023)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Mohli ten boj udělat dobře, vždyť je to druhý díl, ale oni si řekli ne, žádný funkční soubojový systém. Pěkně kostky a čím hůř to padne, tím to hráči ještě nakope do zbytku hry. Nestačí, že nezabiješ potvoru, ještě ti všechno umře, tu máš vem si mor a jdi si stavět novou armádu, za sedm kol jsi skoro tam kde jsi byl teď, my to zatím dohrajeme. Sbohem. Promarněná příležitost, až trestuhodně. :(

Kokopelli (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Vykládací hra od Felda. Příjemné odbočení od jeho běžných point salátů. Každý hráč má svůj balíček karet, ze kterého si dobírá a vykládá karty. Karty může vykládat či přikládat do čtyř slotů před sebe, ale i přikládat k soupeřům, pokud má stejný typ karty jako má soused vyložený, každá vyložená karta modifikuje hru a ve chvíli, kdy jsou ve vykládacím slotu čtyři stejné karty, ten kdo přiložil poslední, balíček oboduje. Příjemná a svižná hra s dostatkem hráčské interakce, nevýhodou může být, že hra je poměrně abstraktní. Hra by si určitě zasloužila více pozornosti, než se jí dostalo.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Svižná štychová hra. O zábavu a variabilitu se stávají speciální cíle, které vybírá hráč, který dostal při rozdání konkrétní kartu. Pokud hledáte svižnou jednoduchou hru, kde se berou štychy, pak stojí za vyzkoušení, výhodou je hra až v pěti hráčích.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Tématická kooperativka na motivy Pána prstenů. Pokud se necháte vtáhnout do tématu, je to velmi příjemná záležitost. Dalším plusem je artwork, který je krásný a doplňuje atmosféru. Hra rozhodně není jednoduchá a častěji prohrajete než vyhrajete, ale obtížnost se dá jednoduše upravovat.

Magellan (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Klasická aukční hra v čisté podobě, pokud vás baví aukce a chcete svižnou hru, která není komplikovaná dalšími mechanismy, pak Magellan je co hledáte. Přestože jde čistě o aukční hru, rozhodně nepostrádá hloubku a taktické možnosti. Výhodou je i počet hráčů 3-6. Doporučoval bych hrát ve čtyřech a více, pak je nejlepší.

Hodnocení hráče: xxxooooooo Velké zklamání. Od hry jsem čekal těžkou kooperativku, kde bude člověk muset vymýšlet co a jak zahrát. Místo toho jde o tuctovou kostkovanou, kde místo atmosféry čteme špatně napsaný (gramaticky, stylisticky i kvalitou) příběh z karet. Příběh nemá žádnou návaznost na hru, ta je je kompletně náhodná, mapami počínaje, monstry, událostmi a vybavením konče.

Megaland (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Dětská či rodiná hra. Je až překvapivé jak zábavná může být hra, kde se vlastně dokola otáčí cca 10 stejných karet. Ale funguje to. Vhodné pro začínající hráče, ale hlavně pro děti, které se ve hře učí pracovat s rizikem. Půl hvězdy navíc je za skvělý art od Ryan Laukata, který je společně se svou ženou Malorie i autorem hry. Výborná je i prokukce hry, kdy hra již obsahuje hezký a funkční insert, který na rozdíl od spousty dalšich vážně funguje a hra je díky němu připravená a uklizená za dvě minuty. Od hry jsem neměl velká očekávání, nejvíc mě od začátku lákal vizuál, ale ukázalo se, že za hezkým artem je i solidní hra z kategorie jednoduších her pro děti/začátečníky.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Solidní kooperativní puzzle. Hra trochu klame vzhledem, není to žádná akčňárna, jak by se mohlo na první pohled zdát. Ale spíš koop typu Pandemic s trochu větší dávkou náhody. Hra je poměrně tématická co se týká setingu, méně už co se týká samotného hraní. Slabinou je rozhodně produkční kvalita. Zábavnější na vyšší obtížnost. Více kdyžtak v mojí recenzi.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo De facto roll and write hra bez tužky a papíru, ale princip stejný. Ve svém kole si otočíte nabídku jak chcete a tudíž můžete vybrat z kompletní nabídky tetris dílků, ve kole ostatních, máte na výběr ze dvou dílků, která k vám spoluhráči natočí. Takže platí, čím více hráčů, tím menší možnosti výběru dílků. Hru táhne hlavně produkce, po herní stránce nijak nevybočuje z nabídky R&W her, ale díky velkému plastovému kolotoči uprostřed stolu vypadá lépe a taky se mnohem déle připravuje a uklízí.

Obsession (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Restriktivní workerplacement, po většinu hry moc nevymýšlíte, co uděláte je dané penězmi a typem workerů, které zrovna máte k dispozici. Nevybalancované karty, škodící efekty. Body dávám za téma a za to, že je to prvotina a one man show, za to má autor velký respekt. A ještě větší, za to, že dokázal umě zamaskovat slabiny designu tak, že si většina lidí co Obsession hrajou ani nevšimne, že tam toho moc k hraní není.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hezká sólovka či dvojková kooperačka. Principem je umísťování a manipulace s kostkami a funguje to výborně. Díky kartám s více možnostmi použití je hra variabilní, k tomu různé charaktery a dungy. Díky tomu to nepůsobí repetetivně.

Phoenicia (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Příjemné euro zahrané do hodiny, při solidní herní hloubce. Nehrál bych to v pěti, ostatní počty hráčů jsou v pohodě.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Super hra pro hraní s dětma, spíš než pro děti. Moc hezký a originální příběh, super ilustrace, figurky a celková produkce, vše je výborné. Základní pravidla jsou dobře vymyšlená a funkční. Draftování kostek a samotné hody mohou hráče pěkně potrápit, ale ve hře jsou mechanismy jak s tím aspoň částečně pracovat. Trochu výzva je, že pravidla jsou modifikována de facto pro každou stránku v knize, kde jednotlivé stránky tvoří minidobrodružství v rámci jednoho příběhu, což úplně nefunguje s dětma, které stálé změny pravidel občas matou, asi by mně nevadilo, kdyby pravidlově byly jednotlivé stránky více konsistentní, na druhou stranu, takhle je to tématické a zapadá do příběhu. Dále je potřeba, aby někdo pořádně pročetl nová pravidla pro další stránku, aby nedocházelo k nějakým omylům nebo opomenutím, což narušuje plynulost. Ale to jsou asi jediné moje výhrady.

Reykholt (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi hezký jednodušší worker placement. Funkční design, zjednodušené mechaniky proti komplexnějším hrám Uwe Rosenberga. Bonusem je výborný sólo mód. Hra je odehraná do hodiny.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Funkční optimalizační euro. Hlavní mechanikou je propojení action selection mechaniky a dice draftingu. Hráčská interakce relativně nízká a spíš mimochodem. Hra je náchylná na AP, protože tahy je skutečně potřeba promýšlet důsledně, ale zároveň díky náhodné distribuce kostek a ne příliš čitelným akcím spoluhráčů je často nutné vymýšlet a promýšlet tahy důkladně každé kolo. Not great, not terrible.

Trio (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Ideální rychlá karetka. Snažíte se sebrat tři karty stejné hodnoty, ale můžete se ptát jen po nejvyšších a nejnižších kartách každého hráče a sami také ukázat jen ty. Musíte pracovat s omezenými informacemi a dobrat se vítězných trojic dřív než vaši soupeři. Minimalistická hra, kde autor prokazuje, že se dá i s pouhými třiceti kartami vymyslet zase nová zábávná a chytrá karetní hra. Velmi dobré.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Parádní simulace (před)válečné Evropy. V této hře si můžete vyzkoušet jak by Evropa vypadala, kdyby... Válka může vypuknout v roce 1936 nebo nemusí vypuknout vůbec, nacistické Německo a Stalinův Sovětský svaz mohou zůstat nepřiznanými spojenci celou hru nebo se Neměcko spokojí s anexí menších států, upře svou diplomacii k udržení USA mimo dění a zkusí urvat ekonomické vítězství? Díky kartám je každá hra jiná, jinak vyvíjí diplomatická situace, mocnosti mají k dispozici jiné technologie, vznikají jiné konflikty než v předchozích hrách. Bloky pak zajímavě simulují válečný chaos, chystá se váš soupeř na blokádu středozemního moře nebo jeho blok skrývá "jen" hlídkující letadla. Soustředění sil v Anglii předznamenává silní expediční sbor a nebo jde o shromáždění mohutné flotily, která má za úkol provádět blokádu obchodních cest. Hra vyžaduje více zahrání, pravidla jsou napsaná poměrně dobře, ale je jich hodně a ikdyž jsou většinou poměrně logická a intuitivní, pár výjimek se najde.

Túry Můry (2011)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Naprosto jednoduchá karetka, hrajete s kartami od jedné do pěti a na vrchní kartu balíčku hrajete vždy kartu o jedná vyšší nebo nižší (na jedničku lze pětku a naopak) když nemáte kartu na hraní musíte si líznout. Pár karet má kromě čísla nějaký jednoduchý efekt, nic co by tu nebylo. Zábava téhle hry spočívá v tom, že jeden hráč je hlídač, ten musí hrát poctivě, ale ostatní si smí pomáhat podvody (karty jim padají na zem, do rukávu atp.), ovšem musí být nenápadní, když je hlídač chytne, musí si vzít kartu zpět a k tomu dostanou další z ruky hlídače. Hra končí, když se někdo zbaví všech karet. Ideální ve více hráčích, aspoň čtyři bych řekl. Na konci hry bývá podlaha posetá kartami, další pak hráči/čky tahají z rukávů či výstřihů. Ideální s dětmi nebo do k zábavě ať doma nebo v hospodě atp.

Valhalla (2018)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Čistá kostkovka, někde na úrovni vrchcáb, akorát jsou tam navíc karty. Hrál jsem jen základní verzi, takže nevím jak to posouvají další moduly a nejspíš už se to nedozvím. V základu je to téměř čistý random, rozhodnutí jsou jen zdánlivá, kostky jsou co rozhoduje. Nicméně o tom ta hra je a nijak to nezastírá, problémy jsou jinde. Pokud vám kostky nepadnou, tak ve svém tahu vlastně neuděláte nic nebo případně jen umožníte soupeři skórovat. Možná to může fungovat ve dvou, ale ve čtyřech už to ani není úplně rychlá hra. Tematicky je to zvrhlé, pošlete svoji armádu na protivníka, úplně ho rozbijete a zahodíte celou svojí armádu (jasně jsou za to body), soupeřovi naopak celá zůstane, jakože si to všichni po vyhrané bitvě hodí a pak je valkýry seberou a odnesou do Valhally a protivnici pobití na bitevním poli se zvednou a odejdou domu, protože to asi bylo jen na oko. Vysoká cena už je pro mne jen další hřebík do festovně zatlučené rakve.

Vindication (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Příjemně hratelný engine building/resource management. Vyšší podíl náhody. Spousty dodatečných modulů, které se ovšem dobře integrují do hry. Vizuálně moc hezké, byť některé "deluxe" komponenty jdou až na úkor praktičnosti.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Zábavná variace na roll and write hru. Zde místo kostky otáčíte karty a zakreslujete nové domy, ploty a bazény do klasického amerického satelitu z padesátých let. Ve své kategorii jedna z nejpovedenějších. Výhodou je de facto neomezený počet hráčů, stačí jen, aby viděli na otočené karty a počet hráčů nezvyšuje hrací dobu.

Viva il Re! (2003)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Suprová rychlovka, král šel na odpočinek a o prázdný trůn se pere celý palác. Hráči si náhodně vylosují své favority, od podkoního, přes komořího až k princeznám. Každý hráč se pokouší protlačit některého ze svých favoritů na trůn, ale jakmile se kdokoliv k trůnu přiblíží, začíná hlasování a stačí jeden hlas proti a pretendent je popraven. Je potřeba někoho obětovat a asi ne jen jednoho, ideálně favority ostatních hráčů. Je třeba hledat plány v plánech jiných plánů. Zábavná hra pro každou skupinu, i pro nehráče.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Hodnocení po jedné hře, takže berte s rezervou. Komplexní euro hra ze staré číny. Hraje se na 4 kole ve kterých hráč zahraje tři karty na svůj miniboard a tím spouští akce + získává workery, workery pak jako další akci umísťuje na hlavní board, takže hráč má v kole šest akcí. Karty určují sílu efektu a počet workerů v nepřímé úměře (3 akce - 1 worker, 2a - 2w a 1a - 3w). Teoreticky by to mohlo představovat taktický rébus, kdy v každém kole vymýšlíte jak nejlépe nakombinovat akce a karty. Ale ve hře je 12 karet od tří druhů, takže každá karta je 4x, tudíž se vám nezřídka stane, že máte tři stejné karty, pak moc není co vymýšlet. A dostat do prvního kola 3 karty se třemi akcemi a 1 workerem je fail, který hra nemá ošetřený. + zajímavý supply chain (od pěstování plodin na polích, přes prodej/konverzi na suroviny na tržišti, výrobu v továřně až k exportu na lodích) - hrozně nepřehledné - systém karet moc nefunguje - hra má spoustu různých drůhů surovin, které téměř nic nedělají - délka

Zoo Tycoon (2023)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Zajímavá hra, která je asi nejblíž managementu ZOO, ze všech her co jsem hrál. Zároveň únavně dlouhá, brutálně složitá a nepřehledná a přebujelá záležitost s občasně nesmyslnou náhodou (nabídka zvířat např.) na to, že jde o tak hutné euro. Produkčně nadupané, ale opět minimálně částečně na úkor přehlednosti a použitelnosti.

Vybíráme z Bazaru

X-files CCG - RARITA
X-files CCG - RARITA
Akt. cena: 1999 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas