Trolí palec 2018 - Finále

Autor: Wolfsen | 24.2.2019 | 23

V neděli 24. 2. 2019 v 16 hodin skončilo nominační kolo Trolího palce za rok 2018. A jak to tedy dopadlo?

Hlavní kategorie

Na hlavní ocenění nakonec bylo nominováno celkem 20 her. To, které hry dostaly kolik nominačních hlasů si jako obvykle nechám zatím pro sebe a nominované hry uvádím v abecedním pořadí.

Rodinná hra

V kategorii Rodinná hra byla situace poněkud složitější. Nominováno bylo 21 her, protože hry na 19.-24. místě obdržely shodný počet hlasů, avšak 3 z těchto prvních 24 her jsme vyřadili, protože nesplňovaly podmínky nominace. Dvě z nich (Sagrada a Tajuplné říše) podmínku doporučeného věku a třetí (Timeline: Česko) nesplňovala podmínku nové hry nebo hry s výrazně přepracovanými pravidly, jedná se sice o titul, který byla vydán v roce 2018, ale pravidla má stejná jako jako Timeline: Vynálezy, který se dočkal světové premiéry v roce 2010 a české v roce 2011.

Nominované hry uvádím opět v abecedním pořadí (členy nepočítaje):

Další poznámky a statistiky

V zájmu transparentnosti jsem bohužel nucen uvést, že sčítání hlasů v obou kategoriích bylo mírně poznamenáno skutečností, že v katalogu máme dvě hry s českým názvem Desítka. Vzhledem k tomu, že v našeptávači se jako první objevuje Desítka, kterou česky vydalo Dino v roce 2007, vyhodnotil jsem hlasy pro tuto zjevně nesprávnou hru jako hlasy pro Desítku, kterou česky vydal MindOK v roce 2018.

Pro své favority v hlavní kategorii hlasovalo celkem 185 uživatelů, což je o 112 více než loni a udělili celkem 475 platných hlasů (o 272 více než loni) mezi celkem 88 her (o 24 více než loni). V kategorii Rodinných her své hlasy poslalo celkem 145 uživatelů (o 101 více než loni) a rozdali 334 hlasů (o 236 více než loni) mezi 88  her (o 56 více než loni). V těchto počtech jsou zahrnuty i hlady pro hry, které nesplňovaly podmínky nominace - mimo postupující hry jsme se jimi již nezabývali.

A jak hlasovat ve finále?

  1. Hlasování poběží od 24. 2. 2019, 20:00 do 15. 3. 2019 do 24:00.
  2. Hlasovat mohou, jako obvykle, registrovaní uživatelé s ověřeným e-mailem (pokud tuto podmínku nesplňuješ, hlasovací stránka ti to oznámí a poradí, jak to napravit).
  3. Hlasovat nesmí autoři hry, její vydavatelé, distributoři či osoby s nimi úzce spjatí (např. zaměstnanci). Porušení tohoto pravidla může vést až k vyloučení hry z hlasování.
  4. Hlasovat se bude pomocí jednoduchého formuláře (odkaz níže), v němž můžete vybrat až 3 hry v každé kategorii, jedné můžete udělit 2 body, dalším dvěma 1.
  5. Trolí palec získá hra, která obdrží nejvíce bodů. V případě remízy rozhoduje počet hlasů získaných v nominačním kole a pokud remíza trvá, může být oceněno více her.

Vyhlášení vítězů

Vítězné hry budou slavnostně vyhlášeny 16. 3. 2019 ve 13 hodin v Domě kultury města Ostravy (28. října 2556/124, Ostrava) a poté - nejpozději v průběhu 17. 3. - budou zveřejněny také na tomto webu, jak bylo obvyklé v předchozích letech.


Vstoupit do hlasování!


Sdílet s přáteli:

Komentáře

:-(
Moje nejoblíbenější hra za rok 2018 se nedostala ani do finále. To je smutný. Už mě ani nezajímá, kdo nakonec vyhraje.

25.2.2019 16:44:52

-bacil-
která? Já chtěl zahlasovat, ale buď jsem si to špatně přečetl, nebo se termín posunul z nedělní půlnoci na neděli 16:00, takže teď už musím vybírat jen z toho, co je... :D

25.2.2019 20:03:27

Kew
Tak jsem to právě zkontroloval a chyba je opravdu na tvé straně, ostudo!

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

25.2.2019 21:09:38

AmS

Palec nahoru
Za mě velká pochvala za letošní způsob nominování a hlasování, rozhodně fajn krok kupředu.

26.2.2019 15:25:22

Kew
Nová civilizace. Mě prostě baví, že je úplně jiná než ta předešlá a přitom pořád dobrá a zase se dá zahrát i s jinými hráči.

26.2.2019 17:26:22

-bacil-
Aha :) Mně se na první (a zatím jediné) zahrání taky líbila, no :) Mě trochu překvapilo, že neprošel třeba Spirit Island, přestože jsem se k němu dostal až letos, byl jsem připraven hodit mu hlas :)

26.2.2019 23:13:14

-bacil-
Pro novou Civku jsem taky hlasoval, to, ze tu neni, me prekvapilo, ale urcite to neni duvod abych dal nehlasovat a nezajimal se o vysledky. Dalsi dve hry z moji nominace tu jsou ,tak budu hlasovat pro ne, a k tomu pridam hlas jedne, o ktere jsem pri nominaci uvazoval.

27.2.2019 20:33:41

Sagrada
Jen bych chtěl říct, že Sagrada má na krabici napsáno 8+, takže by projít měla ;)

***
Deskoherní inkvizitor

2.3.2019 16:11:01

Sagrada
Opravdu, cz verze má 8+.V Mindoku řádil šotek.

2.3.2019 17:31:36

popel na hlavu
Sypu si popel na hlavu. Tohle je chyba, která jde za mnou a opravdu se za to velice omlouvám všem fanouškům Sagrady i MindOKu.

Po rychlém zvážení situace jsme dospěli k názoru, že Sagradu již do soutěže zařazovat nebudeme. Domníváme se, že by sice dosáhla slušného umístění, na „bednu“ by to však nebylo a protože zpětné zařazení Sagrady by způsobilo řadu zmatků, dovolíme si nechat tuto chybu nenapravenou.

Pro vysvětlení, jak se chyba stala - doporučený věk jsem ověřoval ze tří zdrojů - naší databáze, BGG a webu Floodgate Games. Na prvních dvou bylo uvedeno 14+, u Floodgate jsem (v pravidlech) nalezl 13+. Nenapadlo mě, že by MindOK mohl toto doporučení měnit a tak jsem jeho web trestuhodně opomněl.

Za chybu se ještě jednou omlouváme.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

2.3.2019 17:31:55

Wolfsen
Tak celá Evropa má od 13-14 let,jen u nás je od 8.
To je spíš otázka pro Mindok ,co je správně.

2.3.2019 22:37:12

Fusi

Sagrada
My ji hrajeme i s 6 letým, takže kategorizace MindOKu je myslím daleko reálnější.

3.3.2019 07:21:22

Sagrada
Sagrada chýba medzi rodinnými hrami? To zamrzí. Ten doporučený vek nechápem, ale aj podľa BGG rebríčka je to rodinná hra číslo 13 aktuálne...
Škoda, môj hlas by mala. :/

3.3.2019 15:27:30

Věk
Hele... my máme taky na Gizmos 14+ a je to kravina, kterou jsme asi mohli změnit. Ale my třeba tohle prostě přebíráme od dodavatele a neřešíme to.
Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

4.3.2019 22:56:30

Hlasovanie
Zdravim, v popise sa pise, ze sa moze hlasovat az za 3 hry. Mne to schrumalo len ked som zadal jednu, pri vybere dvoch mi hlasilo nech si precitam podmienky :)

8.3.2019 20:24:16

Hlasovanie dva
Pardon nejde mi editovat hore uvedeny prispevok, hlasoval som 2b a za druhu 1b :)

8.3.2019 20:25:54

Imlak
Nevidím a nechápu tvůj problém. Několikrát jsem zresetoval své hlasování a zkusil hlasovat znovu v různých kombinacích a nezaznamenal jsem problém.

Musíš najet k tebou zvolené hře a z rozbalovací nabídky vybrat počet bodů. Nejvýše jednou můžeš přidělit 2 body a nejvýše dvakrát 1 bod. Takže přípustné kombinace přidělení bodů jsou:
2, 1, 1;
2, 1;
1, 1;
2;
1.
Jiné kombinace přípustné nejsou.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

9.3.2019 10:44:30

Pardon
Pardon. Vsetko je v poriadku, mne sa tam muselo zatulat pravdepodobne 2,2,1.

9.3.2019 19:06:52

Doporučený věk
Wolfsen: Ohledně doporučeného věku se raději orientuj podle "Community" údaj z BGG, ten nejvíce odpovídá realitě (mimochodem ne vždy je nižší než krabicový). Na krabici je občas vyšší věk z jiných důvodů než je skutečná složitost hry.

11.3.2019 07:59:53

@Wolfsen
Bylo by dobré si přečíst diskuzi (zvlášť poslední příspěvky okolo 12. - 13.4.) ohledně ankety ve vlákně "Trolí palec" sekce "Obecně o hraní společenských her" a vyjádřit se k tomu.

13.3.2019 10:35:01

20 her do nominace je málo ...
... do nominace se nedostaly hry, které tam podle mne patří a tak hodně lidí ztratilo motivaci hlasovat. Pokud je to komunitní hlasování, tak při současné nabídce her ten dvoukolový systém je nesmysl a dal bych jednokolový systém s větším rozpětím bodů a počtu navržených her. Bylo by to sice náročnější pro zpracovatele, ale to by snad jednou za rok zvládli a bylo by to spravedlivější. Že v hlasování není třeba nová CIVka je podle mne docela fatal protože hlasovacího kola se zúčastňuje mnohem víc lidí než nominačního.

14.3.2019 14:25:03

... ještě k mému předešlému postu
... ještě jsem zapomněl napsat, že nominační kolo má podle mne smysl směrem ven na veřejnost u ankety, kterou dělají odborníci, ale u komunitního hlasování bych nominační kolo zrušil.

14.3.2019 16:41:47

Nominace
Nominačního kola se podle mě zúčastňuje méně lidí, protože pro mnohé je obtížné vybrat „ty pravé“ hry „jen tak ze vzduchu“. Zatímco vybrat z uzavřeného a relativně krátkého seznamu je mnohem snazší. A oba dva body jsou v tomto podle mě důležité.

To, že se do nominací nedostala nová civka je prostě vox populi. Zatím jste dva (viz diskuzi výše), kterým civka v nominacích chybí. Pokud jste oba využili svého práva hlasovat, tak mohu říct, že jste v rámci těch, kteří hlasovali poměrně ojedinělí ve svém názoru. Pokud jste pro ni nehlasovali... co k tomu říct.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

14.3.2019 17:09:31

kren
"do nominace se nedostaly hry, které tam podle mne patří a tak hodně lidí ztratilo motivaci hlasovat."
A ty víš,kolik do této chvíle hlasovalo lidí? Nebo znáš hodně co ztratilo motivaci ?

14.3.2019 19:45:18

@Bastacka
@Bastacka
A ty ne? Já tedy ano. A jakou motivaci má někdo hlasovat o hře, kterou ani neměl v ruce a nezná ji.

@Wolfsen
"Nominačního kola se podle mě zúčastňuje méně lidí, protože pro mnohé je obtížné vybrat „ty pravé“ hry „jen tak ze vzduchu“. Zatímco vybrat z uzavřeného a relativně krátkého seznamu je mnohem snazší. A oba dva body jsou v tomto podle mě důležité."

S tímto nesouhlasím, máme na to opačný názor - ovšem na rozdíl ode mne máš veslo v ruce, takže bude určitě po tvém. Že mám pravdu já bys viděl, kdyby byl jednokolový systém, ale toho se bohužel nedočkáme. Dvoukolový systém vede pouze k demotivaci hlasovat.

"Zatím jste dva (viz diskuzi výše), kterým civka v nominacích chybí" - Je vidět, že jste se Špatňákem z podobného hnízda. Ten taky vždycky argumentuje "Ozvali jste se čtyři, ale Zatrolenky mají 30000 uživatelů, jako by to bylo 4 pro a 30000 proti ;).

14.3.2019 22:18:10

kren
Já poslal 3 hry do nominačního kola a všechny tři jsou i v kole druhém.
Ano dal jsem říše ,aby se třeba nějakou náhodou do druhého kola dostaly a ještě jsem poslal druhou hru ,u které jsem taky moc nevěřil,že se dostane dál.Třetí už byla jasná,čekám ji v celkovém top 3.Že tam není nová cívka? A proč by musela být?

14.3.2019 22:43:32

stejné hnízdo
Věř mi, že se špatňákem ze stejného hnízda věru nejsem.

A v tomto případě to mám opravdu podloženo jasnými daty. Komunita se s tebou a s -bacil-em prostě neshoduje. 185 hlasujících je na můj vkus sice stále malá reprezentace celé komunity, ale právo hlasovat mělo všech 27 000 uživatelů a nehlasovat je taky volba...

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

14.3.2019 23:20:38

...
souhlasím s wolfsenem: také jsem nehlasoval v nominačním kole, páč poslední dobou nemám takový přehled o hrách a hlavně se mi nechce pátrat po tom co všechno letos vyšlo a co ne a pak teprve z toho vybírat top hry... za to uzavřený seznam je mnohem elegantnější, snažší a rychlejší. Měl jsem odhlasováno za minutku, to v té nominaci bych u toho strávil minimálně pětinásobek času a proto se mi do ní nechtělo. Za mě zachovat tento systém :)
---------------------------------
Deskoherní výzva Zatrolených her

15.3.2019 06:55:27

vyvažuji:)
Ahoj,
sice jsem nehlasoval, protože jsem se necítil povolaný. Většinu her totiž neznám, ale i tak mám potřebu po přečtení všech diskusí napsat, že:
1. formát Trolího palce se mi líbí. Podle mě je to prostě naprosto v pohodě...
2. chápu, jaké je poslání Trolího palce
3. jsem zvědavý, jak to vyjde, a nevadí mně, že byly porušeny všechny zásady objektivity i subjektivity zaráz.
4. držím palce organizátorům, aby jim vydržel elán i do dalších let.
5. prostě díky za nás všechny, kteří, když se nám něco jenom líbí, tak prostě většinou jenom mlčíme.

15.3.2019 21:54:51

Vítěz
Tak jak to dopadlo?
Klub stolních a deskových her Litomyšl

16.3.2019 19:53:13

Vybíráme z Bazaru

Timeline: Vynálezy
Timeline: Vynálezy
Akt. cena: 5 €
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas