nepřihlášený

přihlásit

registrovat

KeyForge: Call of the Archons

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Pocházíš z rodu Archonů. Někteří Vás považují za bohy, jiní Vás ctí pro Vaši moudrost, ale důležité je jen to, že jste se zrodili v Tyglíku – světě, kde nic není nemožné.

KeyForge je karetní hra pro dvě osoby, ve které se hráči vtělují do Archonů, kteří spolu bojují o vykování tří klíčů za pomocí Æmberu. První hráč, který vyková tři klíče, otevře Kryptu a vyhrává hru.


Příprava hry:

Každý hráč má svůj unikátní balíček karet. Každý hráč před sebe umístí kartu identity a tři klíče otočené na neaktivní stranu. Každý hráč zamíchá svůj balíček karet a nabídne ho protihráči k zamíchání nebo sejmutí. Náhodně se určí začínající hráč. Začínající hráč si vezme 7 karet ze svého balíčku do ruky, druhý hráč 6 karet. Každý hráč má možnost vyměnit karty na své ruce: karty může zamíchat zpět do balíčku a dobere nové na ruku, ale vždy o jednu kartu méně než v předchozím dobrání.


Průběh hry:

Během hry se hráči střídají v tazích, dokud jeden z nich nevyhraje. Každé kolo se skládá z pěti kroků:

  1. Vykování klíče: Pokud má aktivní hráč dostatek žetonů Æmberu k vykování klíče, musí ho vykovat. Pro vytvoření klíče aktivní hráč využije Æmber ze své zásoby na své kartě identity a vrátí jej do herního banku. Pak otočí jeden z klíčů na aktivní stranu. Základní cena pro vykování klíče je 6 Æmberů (některé karty mohou tuto hodnotu snížit nebo zvýšit). V této fázi je možné vytvořit vždy jen jeden klíč.

  2. Zvolení frakce: Každý balíček karet se skládá ze tří různých frakcí, které jsou znázorněny na kartě Identity. Během této fáze aktivní hráč vybere jednu ze svých tří frakcí. Tato frakce se stává aktivní frakcí pro zbytek hráčova tahu.

  3. Zahrání, odhození a použití karet zvolené frakce: Aktivní hráč může zahrát nebo odhodit libovolné množství karet zvolené frakce ze své ruky a může použít libovolné množství vyložených karet zvolené frakce, které má ve hře pod svojí kontrolou. Použití karty ve hře (viz níže) zpravidla znamená její vyčerpání (stav, kdy nejde do konce tahu dále použít). Odhozením je možné zbavit se aktuálně nepotřebných karet.

  4. Příprava karet: Aktivní hráč připraví všechny svoje vyčerpané karty (aby je ve svém příštím tahu mohl opět použít).

  5. Dobrání karet: Aktivní hráč dobere ze svého herního balíčku karty tak, aby měl na ruce 6 karet. Pokud hráč potřebuje dobrat kartu a jeho balíček je prázdný, zamíchá odhazovací balíček a tím vytvoří nový herní balíček. Pokud končí hráčovo kolo a hráč má dostatek žetonů Æmberu k vykování klíče, musí to ohlásit protihráči.

Karta může mít pod ikonou frakce zobrazený symbol jednoho či více Æmberu. Pokud je taková karta zahrána, pak hráč, který ji hrál, ihned obdrží příslušný počet Æmberů. Karty ve hře mohou mít celou řadu herních efektů, které jsou nejčastěji uvozeny klíčovými slovy - ta udávají, za jakých podmínek se schponost spouští. Např. při vyložení karty se aktivuje schopnost uvozená slovem Play.

Typy karet:

  • Akční karta: Po jejím zahrání se vyhodnotí Play schopnost a poté se karta umístí na odhazovací hromádku.
  • Stvoření: Přichází do hry vyčerpané a umísťuje se před aktivního hráče do herního prostoru. Ze stvoření každý hráč vytváří svou bojovou linii. Stvoření zůstávají ve hře, dokud mají sílu. Nové stvoření se umísťuje na kraj bojové linie. Pokaždé, když nějaké stvoření opustí hru, semkne se bojová linie do jednoho celku.
  • Artefakt: Přichází do hry vyčerpaný a je umístěn pod bojovou linii. Artefakty zůstávají ve hře dlouhodobě a mohou být spuštěny pro své schopnosti, popř. trvale ovlivňují hru.
  • Vylepšení: vstupuje do hry připravené a umísťuje se na zvolené stvoření.

Akce karet:

  • Artefakt lze použít, čímž je karta vyčerpána a poté je vyhodnocena její schopnost. Artefakty mohou obsahovat speciální typ akce, kterou lze spustit i tehdy, pokud frakce artefaktu není právě aktivní.

  • Při vyčerpání Stvoření může hráč volit mezi těžbou Æmberu, bojem a spuštěním akce (Action; pokud stvoření tuto možnost má). Těžba a boj mohou být dále vylepšeny tím, že stvoření má schopnosti uvozené odpovídajícími klíčovými slovy (tj. Reap a Fight).

    • Těžba znamená zisk 1 žetonu Æmberu na kartu identity vlastníka.
    • Při útoku vlastník útočníka vybere stvoření ovládané protihráčem jako cíl útoku. Obě stvoření si poté navzájem způsobí zranění (rovné jejich síle), které je označeno žetony zranění, které se umístí na tato stvoření. Pokud některé stvoření získá počet žetonů rovný nebo vyšší než je jeho síla, odchází ze hry. Případné žetony Æmber, které by na něm ležely, získává soupeř. Boj je často ozvláštněn schopnostmi stvoření uvozenými různými klíčovými slovy (např. útok předem, vyhnutí se útoku, přednostní cílení některých stvoření apod.).


Konec hry:

Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů vyková třetí klíč a otevře Kryptu.

Autor: chejnik

Rozšíření hry

KeyForge: Age of Ascension (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 2 - 2 hráči od -1 let

Celkové hodnocení:oooooooooo(hodnoceno 0x)