nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Anachrony

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 15 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Mindclash Games
Autoři: David Turczi
Richard Amann
Viktor Peter
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Svět se změnil. Je 26. století a Nová Země se pomalu vzpamatovává ze Dne očisty – dne, kdy celou planetou otřásla záhadná a zničující exploze. Lidský rod byl téměř vyhlazen a většina zemského povrchu se stala neobyvatelnou. Lidé neměli tušení, co apokalypsu způsobilo. Přeživším nezbývalo nic jiného, než si najít úkryt a vyčkávat, až se prach usadí. Pozůstatky lidstva se semkly kolem čtyř zásadně odlišných ideologií nazývaných Cesty: mírumilovné Cesty harmonie, která se usadila uprostřed jednoho z mála dochovaných ostrůvků přírody plného rostlin a živočichů; nekompromisní Cesty nadvlády, křižující oceánem na své monstrózní lodi přestavěné ve velké plovoucí město; prohnané Cesty pokroku, shlížející na Zemi ze svého města v oblacích a zbožné Cesty vykoupení, přebývající v ohromných podzemních síních a chodbách. Přívrženci těchto čtyř Cest žijí v křehkém míru a téměř úplném odloučení. Jediné místo, kde se setkávají, je Kapitol – poslední nezávislé město na Zemi vedené Světovou radou. O mnoho let později se do pustého epicentra Dne očisty vydali průzkumníci a objevili zde mocné ložisko neznámé hmoty. Tento odolný a lehký materiál – nazvali jej „neutronium” – se ukázal být vynikajícím stavebním materiálem. U příležitosti blížícího se 300. výročí Dne očisty Světová rada iniciovala výstavbu pěti památníků vytvořených z čistého neutronia a reprezentujících každou ze čtyř Cest spolu s Kapitolem. Krátce po zahájení oslav se delegace čtyř Cest staly svědky nejpřevratnější události v historii lidstva ode Dne očisty."

Anachrony je komplexní euro hra založená na mechanismu umisťování dělníků. Cílem hry je připravit se na blížící se srážku s asteroidem, zajistit budoucnost svému lidu a přitom získat nadvládu nad zbylými třemi Cestami tak, aby se vůdčí silou dalšího směřování lidstva stala právě jejich Cesta. Vůdci (hráči) mohou na plnění jednotlivých úkolů vysílat hned čtyři typy pracovníků, přičemž každý typ se vyznačuje jinými dovednostmi i slabinami. Nejzajímavějším momentem hry je pak schopnost cestovat časem.


Příprava hry:

Hráči doprostřed stolu položí herní plán, na vyznačená místa umístí dvě kostky výzkumu a desku evakuace. Zamíchají karty s nabídkou pracovníků a dolu, rozdělí stavby do čtyř sloupců podle jejich druhu a zamíchají je. Z destiček anomálií utvoří sloupec, vedle nich umístí kostku paradoxů a žetony paradoxů. Do pravé horní části herního plánu připraví veškeré zdroje a do jeho levé části veškeré žetony vody. Dále na herní plán umístí všechny pracovníky, energické články a vědecké průlomy. Poblíž položí žetony s výherními body. Vedle plánu se seřadí destičky časové osy, zamíchají se destičky superprojektů. Vedle první destičky časové osy hráči položí žeton pro každou z Cest. Nakonec si každý z hráčů připraví desku hráče.


Průběh hry:

Hra trvá až sedm kol nazývaných epochy. Každá epocha představuje období několika let. Po konci čtvrté epochy dojde k dopadu asteroidu, který změní chod věcí ve zbývajících epochách a zároveň spustí odpočet konce hry. Herní systém Anachrony stojí na třech základních prvcích: aktivaci a použití exoskeletů, vykonávání akcí s pomocí pracovníků a využívání cestování časem. Každá epocha (herní kolo) se skládá z fází, které po sobě následují v tomto pořadí:

  1. Fáze příprav: Hráči odhalí superprojekt nad následující destičkou časové osy a obmění nabídku staveb, pracovníků a zdrojů pro tuto epochu.

  2. Fáze paradoxů: Hráči, kteří časovou osu přetížili přílišným cestováním v čase, musí vyhodnotit výskyt paradoxů.

  3. Fáze aktivací: Hráči mohou aktivovat exoskelety, které jejich pracovníkům umožní provádět náročnější akce na herním plánu.

  4. Fáze cestování časem: Hráči mohou na současnou destičku časové osy umístit žetony cesty časem a nechat si tak poslat výrobní prostředky z budoucnosti.

  5. Fáze akcí: Hráči se střídají ve vykonávání akcí na svých deskách a na herním plánu, dokud se všichni nerozhodnou vzdát tahu.

  6. Fáze úklidu: Hráči stáhnou pracovníky a exoskelety z akčních polí, ověří, zda nepřichází okamžik dopadu či konec hry, a posunou své ukazatele zaměření do následující epochy.

Konec hry:

Hra končí na konci epochy, ve které se využije poslední pole akcí Kapitolu, nebo po dohrání sedmé epochy. Hráči sečtou body za stavby, anomálie, superprojekty, stupnici cestování v čase a stupnici morálky, žetony s vítěznými body, přičtou záporné body za žetony na časové ose a závěrečné bonusy. Ohodnotí také dosažené vědecké průlomy. Hlavní město Cesty, která získala největší počet vítězných bodů, se stane novým sídlem Světové rady, a stává se tedy vítězem hry.

Autor: CzechWin

Rozšíření hry

Anachrony: Fractures of Time (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči od 15 let

Celkové hodnocení:oooooooooo(hodnoceno 0x)

Anachrony: Exosuit Commander Pack (2017)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči od 15 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxx(hodnoceno 5x)