nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Quacksalber von Quedlinburg, Die

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština:
Vydavatelé: Schmidt Spiele
Autoři: Wolfgang Warsch
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Každoroční setkání v Kvedlingburgu bylo zahájeno. Celých devět dní budou nejlepší léčitelé a mastičkáři nabízet své služby. Zapáchající noha, stesk po domově, škytavka, rýmička?  Na vše namícháme účinnou tinkuturu. Vaření pouze ve vlastních kotlících, za správný výběr přísad a škody způsobené výbuchem ručí majitel kotlíku. Vstup na vlastní nebezpečí.

Každý z hráčů ve hře Die Quacksalber von Quedlinburg představuje mastičkáře, který shromažďuje přísady tak dlouho, až je schopen vytvořit perfektní medicínu. Přitom ale musí dávat pozor, aby mu při příliš nebezpečném kombinování hrnec nevybuchl. Občas stačí o jednu praskací kuličku pámelníku víc a ta odpálí nevídanou reakci.


Příprava hry:

Každý hráč obdrží desku kotlíku, v němž míchá tinkturu, žetony startovacích přísad v pytlíku, z kterého tyto přísady náhodně vybírá, žeton krysy fungující jako balanční prvek mezi vítězícím hráčem a hráči v pořadí za ním, žeton láhve na zabránění výbuchu kotlíku a jeden rubín, který přináší výhody / body v průběhu hry.


Průběh hry:

Hra trvá 9 kol a v základu se jedná o deckbuilding, jen namísto karet si hráči skládají pytlíček se zásobou žetonů. Jedno kolo hry se skládá z těchto kroků:

  1. Na začátku kola se otočí karta s předpovědí, která platí pro dané kolo pro všechny hráče a upravuje pravidla pro toto kolo.

  2. Poté je provedena kontrola stavu na bodovací tabulce. Bodový rozdíl je kompenzovám odpovídajícím  posunutím žetonu krysy u hráčů, kteří se nachází za vedoucím hráčem.

  3. Hráči míchají své tinktury - všichni naráz táhnou ze svých pytlíků žetony přísad a umísťují jej odpovídajícím způsobem do svých kotlíků od startovní kapky, případně od žetonu krysy a poté jeden za druhým vždy dále po směru spirály od posledního žetonu.

  4. Přísady mohou vyvolat okamžitý efekt tak, jak jej popisují knihy přísad na kraji herního plánu, nebo se vyhodnocují na konci kola.

  5. Hráč může z pytlíku tahat žetony surovin tak dlouho, jak uzná za vhodné a nebo dokud ho nezastaví exploze kotlíku, která nastane ve chvíli, kdy vytáhne praskací kuličky (jedna ze surovin) a přesáhl by tím hodnotu 7. Tomu se dá předejít použitím žetonu láhve, který odstraní z kotlíku naposledy vytažený žeton praskacích kuliček.

Ve chvíli, kdy již žádný jiný hráč netáhne žetony přísad z pytlíku, kolo končí a provede se vyhodnocení podle toho, jak hráči zaplnili spirálu kotlíku. Hráči si také mohou nakoupit nové suroviny, příp. za rubíny získat trvalé výhody do dalšího průběhu hry.

V druhém a třetím kole vstupují do hry další knihy přísad, upravující průběh jednotlivých kol. V šestém kole pak každý hráč obdrží další přísady v podobě praskacích kuliček.


Konec hry:

V devátém kole se již nekupují přísady ani neobnovují žetony lahví - za dosažené hodnoty jsou uděleny rovnou vítězné body. Po tomto kole hra končí a hráč, který má nejvíce bodů, se stává vítězem.

Autor: Noob