nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Root

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Leder Games
Autoři: Cole Wehrle
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Boj o nadvládu v lese nebyl nikdy zábavnější. Ponořte se do stínu hvozdu, staňte se vůdcem jedné ze zvířecích frakcí a pokuste se podmanit mýtiny skryté mezi stromy. Kočky, lesní havěť, orli a tulák na vás čekají.

Root je asymetrická konfliktní hra pro 2 až 4 hráče. Jde o fantasy, kde jsou zvířatům přisouzeny lidské schopnosti, používají středověké oblečení, nástroje a zbraně. Během kol se hráči snaží podmanit si mýtiny v lese, bojují spolu o nadvládu nad územím, snaží se zabránit rozpínavosti ostatních a mezi nimi pobíhá Tulák, jehož cíle nikdo nezná. Každý hráč ovládá jednu ze znepřátelených frakcí: kočky pod vedením Markýzy z Kocourova, Rody Orlího hnízda, Lesní alianci a Tuláka.


Příprava hry:

Na počátku si každý hráč vybere svou frakci, obdrží hráčskou desku a komponenty frakce, rozdají se karty do ruky (pro každou frakci 3) a na mapu hry je potřeba umístit čtyři ruiny. Poté se na mapu umístí komponenty jednotlivých frakcí v přesně daném pořadí.

Průběh hry:

Hru začíná náhodně zvolený hráč. Jakmile dokončí svůj tah, pokračuje další z hráčů a tak stále dokola. Pro všechny strany existuje několik univerzálních pravidel, jako je princip pohybu mezi mýtinami, placení karet, boj (útočník hodí 2 kostkami, vyšší číslo značí počet zásahů od útočníka, nižší od obránce), kdy který hráč ovládá mýtinu… Dále má ale každá frakce pravidla vlastní, která jsou přehledně převedena v instrukce na desce frakce.

Kolo každého hráče má tři fáze: rozbřesk, bílý den a večer. Hráč by měl postupně během kola plnit instrukce z desky frakce a vyhodnotit všechny fáze dne.

  • Kočky jsou frakce na počátku nejpočetnější a ovládají téměř celý les. Jejich záměrem je těžit dřevo a s jeho pomocí budovat na ovládaných mýtinách nové stavby. Během rozbřesku umisťují na každou svou pilu žeton dřeva. Během bílého dne pak mohou nejprve pomocí svých postavených dílen vyrobit karty ze své ruky a poté mohou provést 3 z následujících akcí: Bitva; pochod – provedou dva pohyby; verbování – v každém sídle verbíře naverbují dalšího bojovníka; stavba – ze získaného dřeva lze stavět další pily, dílny nebo sídla verbíře; přesčas – v pilách se natěží další dřevo, ale stojí to kartu z ruky. Večer kočky doberou z balíčku karty do ruky – jejich množství se odvíjí od množství postavených staveb. Vítězné body získávají kočky za každou postavenou budovu.

  • Hra za Orly vyžaduje důsledné plánování dopředu! Během rozbřesku totiž orli ukládají do vůdcovských výnosů karty se znakem mýtin. Výnosy jsou čtyři a hráč orlů je provádí postupně během bílého dne: verbování, pohyb, bitva a stavba. Orli mohou využít jen ten výnos, kde je karta a to pouze na mýtině, která je shodná se znakem karty. Zároveň ale tyto výnosy použít musí! Pokud ne, ukáže se, že jejich vůdce vše špatně naplánoval, orli upadnou do chaosu, přijdou o část svých vítězných bodů a je potřeba odvolat vůdce, zvolit nového a začít odznova plánovat výnosy. Večer si hráč orlů dobere karty a získá vítězné body – oboje ovlivňuje množství postavených hřadů.

  • Na začátku hry nemá zvěř z lesní aliance na herním plánu žádný svůj komponent. Jsou to vzbouřenci a rebelové, kteří se snaží získat sympatie obyvatel lesa. V rozbřesku šíří lesní aliance sympatie. Použije k tomu stoupence, kteří musí mít stejnou barvu jako mýtina, kde chtějí sympatii šířit.  K prvním třem sympatiím stačí jedna karta stoupence, od čtvrté sympatie je nutný vyšší počet stoupenců. Během rozbřesku lze hrát ještě vzpouru, během které si na sympatizující mýtině vytvoří základnu, přidá bojovníky a jednoho důstojníka. To vše ho stojí dvě karty stoupenců o stejné barvě jako je patřičná mýtina. Ve fázi bílého dne má lesní aliance možnost hrát akce: výrobu – vyrábění předmětů z karet v ruce pomocí sympatií na patřičných mýtinách; mobilizaci – přidávání karet z ruky do balíčku stoupenců a během výcviku povýšíte na své základně jednoho bojovníka na důstojníka (opět pomocí karty z ruky). Večer provádí lesní aliance akce jako pohyb, boj, verbování a agitace – další šíření sympatie v lese. Mohou provést tolik akcí, kolik mají důstojníků. Nakonec doberou karty do ruky. Vítězné body získává aliance za šíření sympatie, každý žeton umístěný na mapu vám generuje určitý počet bodů.

  • Tulák se potuluje lesem, spolupracuje se všemi frakcemi, ale může i bojovat s těmi, které jsou vůči němu nepřátelské. Tulák je velmi silný spojenec, ale umí být i nebezpečný nepřítel. Své akce provádí pomocí vyrobených předmětů, které může získávat obchodem s ostatními frakcemi. Pokud se tulák dostane do boje a obdrží zásah, jsou mu poškozeny jeho předměty. Tuláka nejde jiným způsobem zranit (a ani zabít). Tulák získává vítězné body především za ničení herních komponent svých nepřátel a vylepšování vztahů se spřátelenými frakcemi. Udělat z některé frakce svého spojence je pro obě strany velmi výhodné, mohou během hry využívat mnoho bonusů. Během rozbřesku tulák obnovuje (otáčí) své použité předměty a také se může prosmýknout, což je jeho speciální pohyb po mapě mezi mýtinami. Za bílého dne může tulák používat své předměty a díky nim provádět následující akce: pohyb; bitva, průzkum – hledání předmětů v ruinách na mapě; pomoc – tulák předá jinému hráči kartu z ruky a vezme si od něj vyrobený předmět; úkol – tulák plní úkol z karty; střela – zastřelení jednoho protivníkova bojovníka nebo zničení jedné stavby; oprava – oprava poškozeného předmětu; výroba – vyrábění předmětů z karet v ruce a nakonec zvláštní akci, kterou má každý tulák jinou. Večer může tulák odpočívat – přitom si přesune poškozené předměty do své brašny. Dále dobere karty do ruky a nakonec musí zkontrolovat počet předmětů, které nese a pokud je počet nadlimitní, je třeba některé předměty odhodit.


Konec hry:

Vyhrává hráč, který první získá 30 vítězných bodů. Ty lze získat za výrobu předmětů a každá frakce pak za rozdílné úkoly a stavbu herních komponent, viz výše. Další možností je pro všechny frakce mimo tuláka vyhlásit dominanci - je k tomu potřeba speciální karta a hráč pak nevyhrává na vítězné body, ale na obsazení konkrétních mýtin na mapě. Takto je však možné vyhrát pouze na začátku tahu, soupeři tak mají možnost hráči jeho plány ve svých tazích překazit.

Autor: smrq

Rozšíření hry

Root: Rozšíření Říčního lidu (2018)

Kult je závislý na ústním (a zobákovém) šíření svého učení a jeho nové enklávy mohou vzniknout kdekoli na mapě. Kdekoli Kult ovládá mýtiny, tam může postavit zahrady, které pomohou v další radikalizaci zvířat, ...

rozšíření 1 - 6 hráčů od 10 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 31x)

Root: The Underworld Expansion (2019)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči od 10 let

Celkové hodnocení:oooooooooo(hodnoceno 0x)

Vybíráme z aukcí

World of Warcraft (WOW) TCG
World of Warcraft (WOW) TCG
Akt. cena: 4000 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>