milanjirkovsky

Obec: Plzeň (Okres: Plzeň-město)

Úroveň: Pravidelný návštěvník

Další úroveň: 20 / 25

Bazar index: 103 0 0

Zatroleným hráčem: 3361 dnů

Naposledy přihlášen: dnes

Hodnocené hry

Acquire (1964)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Výborná hra, která je často přirovnávána k Monopoly, ale jde přitom úplně o něco jiného (společné to má pouze téma hotelů a papírové peníze), mechaniky a styl hry je ale úplně jiný. Jestli máte rádi jednoduché ekonomické hry, je tohle pro vás. Zatím ta hra bavila každého, s kým jsem jí hrál, ať šlo o deskovkami nepolíbené nebo kované deskovkáře. Jednoduchá pravidla, hra kolem hodinky a spousta zábavy.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Skvělý mix eura a ameritrashe, a to doslova - plavíte se z Evropy do Ameriky, zkrátka soulad obsahu a formy ;) Hra je docela složitá a to ne pravidly, ale možnostmi a cestami k vítězství. Můžete vyhrát ekonomicky, válečně, tím, že budete objevovat apod. a zvlášť ze začátku jste v možnostech ztraceni a nevíte, co dělat dřív. Jinak má hra skvělé mechaniky a to, že máte pět různých workerů (s rozšířením šest), kteří mají různé schopnosti, je skvělé. Hra je bohužel poměrně dlouhá, ve třech je tak akorát, ale v 5 hráčích budete rádi ani ne za to, že jste vyhráli, jako spíš proto, že už hra konečně skončila. Přesto musím doporučit, pokud máte náladu na něco pořádně strategického a tím myslím opravdu strategického, protože o taktiku zde nejde, jde tu o volbu strategie v prvních kolech, jak budete chtít vyhrát, a pak o snahu tuhle strategii po zbytek hry naplňovat. Pozn.: bez rozšíření si odečtěte půl bodu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Přináší do hry nové budovy a hlavně schopnosti národů, které se tak od sebe liší a už od začátku se dá odhadnout, kterým směrem se bude hra vyvíjet a přizpůsobit tomu svojí strategii hned od počátku. Co mě úplně nevzalo jsou stavitelé, jsou docela drazí (pokud je použijete na stavbu budovy, sice vás nestojí peníze, ale stále vás stojí jednu akci), takže se vyplatí prakticky jen pro bohaté hráče, kteří s nimi můžou kompenzovat vítězné body, pokud jedou zároveň na kolonizaci. No a další hráč navíc, to už je spíš za trest, už v pěti je hra děsně dlouhá, nejlepší je podle mě ve 3 nebo ve 4.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Geniální kombinace 4X a cvrnkačky, nechápu, že tahle hra zapadla. Má všechno - objevování neznameho vesmíru a jeho osídlování koloniemi, městy a výzkumnými stanicemi, těžbu, výzkum nových technologií ve čtyřech větvích, rozvoj vaší flotily, no a hlavně konflikty s ostatními hráči pomocí cvrnkání vašich lodí na dostřel nebo na oběžnou dráhu. A to všechno v rámci cca hodiny herního času.

AZ Kviz (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Battletech (1985)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Maximální emoce, vtažení na boje, spříznění se svým mechem a strach o jeho "život". Nejlepší strategická hra, co jsem kdy hrál.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Parádní rozšíření (jako standalone jsem nehrál) - nové zajímavé místnosti, silnější hrdinové, zákeřnější kouzla, bossové s dobrými level up skilly. Výtečný zábava.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Karetní Dungeon Keeper s nádhernou pixel artovou grafikou. Hra je z počátku dost těžká, než člověk pochopí principy lákání hrdinů ve správnou chvíli. Není nijak prostorově náročná, hráváme jí v hospodě a jedna partie vyjde tak na 20-30 minut. Co je ovšem nutné je mít s sebou telefon/tablet se stránkou upřesňující pravidla karet, protože ta jsou často nejednoznačná, jak kdyby je psali právníci. Ale po chvíli se je člověk naučí a jede to jak po másle. Rozhodně doporučuji!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Pro mě esenciální rozšíření. Přináší předměty, které posilují hrdiny a dělá to tak hru podstatně těžší. Ještě větší vaření mozkových závitů při "Jak to udělat, abych sakra nechcípnul?" :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Strohé téma, jde vlastně o logickou abstraktní hru trochu mi připomínající Ingenious (u nás Kaleidoskop), ale výborná hratelnost, hlavně ve třech. Soupeřit o moc šlechtických rodů a ve vhodnou chvíli je vhodně využít, to vše bez karet a složitých pravidel, klobouk dolů tvůrci. Jestli rádi přemýšlíte, je to hra pro vás.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejlepší desková hra. Pravidla jednoduchá, setup rychlý, dá se hrát v pohodě v hospodě/v parku, přesto jde o silně strategickou hru. Celá je navíc modulární, takže si člověk vybere, s jakými prvky bude hrát - chceme trochu nepředvídatelnosti? Přidáme hazardy. Chceme komplexnější hru? Přidáme vesmírné stanice. Atd. Díky již stovkám ras je hra pokaždé jiná, alieni jsou extrémně variabilní se spoustou zajímavých a často i vtipných schopností. Pokaždé musíte znovu vymýšlet, jak vyhrát a i když máte prakticky vždycky stejný cíl (kolonizovat 5 cizích planet), vždy je k němu jiná cesta, která vyžaduje úplně jiný styl hry. Maximální deskovková zábava. Povinnost dokoupit Incursion kvůli Reward Decku, Conflict kvůli Hazard Decku a Eons kvůli Hidden Alliances. Dálší dobrá rozšíření jsou Storm kvůli orbitálním stanicím a Dominion kvůli vlajkovým lodím, oboje je ale nepotřebný dodatek, se kterým hrajeme málo. Aliance jsme ještě nikdy nehráli, takže nemohu soudit, pořizoval jsem jen kvůli dalším alienům.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Více méně pouze noví alieni a k tomu pravidla pro hru v aliancích. I tak to za to ale stojí ;)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Hazard Deck je must have. Cca jedno ze čtyř setkání má trochu jiná pravidla diktovaná právě taženým hazardem. Zvyšuje variabilitu a nepředvídatelnost hry, což by u některých deskovek mohlo být negativum, u CE jde ale o silné pozitivum ;) Povinnost při každé hře. (pozn.: vyřadili jsme otočení směru hry, protože dává nefér výhodu - další kolo hráčům, co právě odehráli - může zbytečně zvrátit a zkazit celou hru)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Nové karty do Reward Decku a žetony pro označení vlajkových lodí. Vlajkové lodě jsou výborný prvek, který se dá ale snadno zaintegrovat i bez tohoto rozšíření. Nové karty odměn jsou dobré, ale nejde o must have. Kvalitní rozšíření pro lepší CE zážitek.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Must have rozšíření kvůli kolečku pro tajný výběr aliancí (narovnává zvláštní stav, kdy dříve lidé postupně čekali, kdo se přidá a když už to nemělo smysl, do aliancí nešli, teď se hlasuje tajně a opět je to zábavné). Rozšíření taky obsahuje asi ty nejzajímavější alieny vůbec, kde někteří mají vlastní balíčky karet, takže určitě doporučuji.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Reward Deck je must have. Za pomoc v obrané alianci člověk může získat lepší karty, než jsou ve standardním balíčku, přináší větší možnosti a vyšší nejistotu, co může asi tak oponent zahrát. Parádní věc nutící vás pomáhat ostatním :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi dobré rozšíření přinášející orbitální stanice. Stanice mají speciální schopnosti, které mohou pomoci, nejsou ale tak silné, že by narušovaly vlastní hru. Pravidla také přináší Space Station Conquest, což je zajímavá varianta hry, kdy kromě zakládání kolonií člověk může vyhrát i tím, když obsadí dostatek orbitálních stanic. Někdy s nimi hrajeme, někdy ne, hru trochu zdržují, ale občas jí příjemně ozvláštní, zvlášť když se trefí do schopnosti alienta, který stanici vlastní.

Dej sem Mozek (1996)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Taková srdcovka, buď vás to chytí nebo vás to moc bavit nebude. Chce to partičku dobře naladěných lidí a máte na celý večer o zábavu postaráno. Chce to 4+ hráčů, míň nic moc.

Diamant (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pěkná party hra, takový jednoduchý "poker" s diamanty. Občas se hra nepovede, když jdou špatně karty, přijde mi, že polovina karet jako pasti je moc a bylo by tam lepší dát nějaké speciální karty, co hru trochu obzvláštní. Ale jako filler výborné.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Výborné euro se skvěle sedicimi mechanismy a pro euro nezvykle prozkoumávanou mapou, která je postupně jak objevována, tak ničena tundrou. Ona je ta hra spíš takové 4X euro než klasický worker placement. Jednoduchá pravidla a obrovská komplexita rozhodnutí, u které hrozí trochu analysis paralysis, s přemýšlivějšími hráči se dostanete klidně na 4h. Ale stojí to za to.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Výborná příběhová kooperačka, vzhledem ke všem rozšířením to vypadá, že znovuhratelnost bude slušná. Zatím jsme to hráli 5x a přežili a vyhráli jen jednou, takže obtížnostně je to ideální výzva. Rozhodně to neberte jako hlavní hru večera a nečekejte žádné složité strategické rozhodování, ale jako odlehčení na závěr nebo když si chcete před spaním dát něco rychlého je to ideální.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi dobré rozšíření k velmi dobré hře.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborná a rychlá karetní hra. Člověk si vyvíjí svoje živočišné druhy a snaží se, aby přežily ve světě s omezeným zdrojem potravy, o který soupeří s ostatními druhy. Kromě toho se musí chránit před predátory a jsou-li sami predátorem, být evolučně lepší a rychlejší než ty druhy, které loví.

Historia (2014)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výtečná minimalistická, téměř až abstraktní, civilizační hra, kde je plánek území tou nejmenší částí herní plochy. Hra simuluje vývoj civilizace a jejich vzájemné soupeření z hlediska vývoje a síly, nejde ale o standardní 4X strategii jako Civilization. Každý má balíček stejných akcí, podle kterého můžete odhadovat, co budou dělat ostatní. Hra je jednoduchá, prostorově nenáročná a napínavá až do konce. Chce to ale ty správné hráče s trochou představivosti (není to ani ameritrash civka, ani standardní workerplacement eurovka).

Hive (2001)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Krásná, rychlá, překvapivě komplexní a neuvěřitelně návyková logická hra pro dva. Existuje i skladnější (a podstatně levnější) cestovní verze, která v sobě má rovnou i dvě podle mě mandatorní rozšíření - Ladybug (beruška) a Mosquito (komár), které je k "velké" verzi nutné dokoupit zvlášť.

Hive Pocket (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Krásná, rychlá, překvapivě komplexní a neuvěřitelně návyková logická hra pro dva. Oproti "velké" stolní verzi obsahuje rovnou i rozšíření Ladybug (beruška) a Mosquito (komár), které je k "velké" verzi nutné dokoupit zvlášť.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Beruška je must have. V závěrečných fázích jeden z nejsilnějších a nejdůležitějších hmyzíků.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Komár je takový trochu zvláštní kámen, na který je potřeba si dávat pořádný pozor, protože vysává schopnosti ostatních a člověk jeho nebezpečí díky tomu občas přehlédne.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Extrémně silný kámen, který je těžší naučit se hrát, ale potom dokáže zavařit nejednomu zkušenému hráči a rozbít po celou hru dobře budovanou strategii. V balení jsou jak kameny pro cestovní verzi, tak pro "velkou" stolní verzi, což je příjemné, když má člověk obě ;)

Chrononauts (2000)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Vtipná hra s manipulací časovou linií a vytvářením alternativních historií. Změna klíčových událostí způsobí změnu dalších historických událostí a každé kolo se tak ocitáte v úplně jiném alternativním vesmíru. Dokážete se dostat zpět? Dva body dolů dávám za velkou míru náhody a za nevyváženost cílů, kdy posbírat artefakty je řádově jednodušší než opravit časovou linii tak, jak moje postava potřebuje. Ale i tak je to prostě sranda :)

Isla Dorada (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Tohle je prostě dobrá hra. On je to spíše takový filler ve formě velké hry. Ale pokud chcete něco jednoduchého, kde hraje dost roli náhoda, u čeho nemusíte moc přemýšlet a co se dá hrát opravdu s každým, jednoznačně musím doporučit. Hra vypadá krásně, odsýpá a prostě je příjemné jí hrát. Mechanismus, kdy všichni chodí jako jedna expedice a dražením se přetahují o to, kam dané kolo expedice půjde, je dost neotřelý. Každý má jiný tajný úkol a ví o jiných pokladech ukrytých po ostrově, takže o konflikt zájmů je postaráno. Občas je to pro některé hráče frustrující, pokud oni mají všechno na jedné straně ostrova, ale ostatní hráči na druhé, a toho jednoho tam prostě nepustí. Potom se s tím nedá moc dělat. Uvítal bych více možností třeba za nějakou cenu většího postihu moct takovou situaci změnit. Takže občas se v některé hře stane, že bude někdo trochu zpruzený, ale celkově vzato se budou všichni bavit, nenechte se odradit smůlou v jedné hře. Je to příjemná hra.

Jaipur (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Výborná hra pro dva. Extrémně rychle to odsýpá, nutnost přemýšlení tak akorát, parádní hra. Moje jednoznačná volba co do batohu, když někam jedeme ve dvou.

Jamajka (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Moc dobrá odreagovávačka / rodiná / party hra s perfektním zpracováním a insertem, jaký se jentak nevidí. Produkční kvality top, zábava hodně vysoko, jen musíte zapomenout na nějaké extra strategizování (taktizovat se ovšem trochu dá). Když vám ale štěstí nepřeje, máte holt smůlu. Odehráno za 1-1,5h a nudit se rozhodně nebudete, za mě zatím nejlepší "závodní" hra.

Kaleidoskop (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Z abstraktních logických pro mě top, nejlepší ve dvou. Musím ale říct, že takhle debilní český název hry jsem dlouho neviděl. Ve všech ostatních jazycích jde o variaci na slovo "geniální" a taková hra opravdu je. Nenechte se názvem odradit, není to žádná hračka pro děti.

Krycí jména (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Skvělá party hra, čím víc lidí, tím větší zábava, zejména pro leadry týmů, kteří se občas nestačí divit, co za konstrukty jeho tým vymyslí. Jestli vám to alespoň trochu myslí a máte alespoň trochu představivost, bude vás to hodně bavit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Moc pěkné D&D euro, ale chce to skupinku hravých lidí, kteří si dokáží přimyslet příběh, který ve hře přímo není. Není to RPG, spíš "manažerská politika", ale RPG za tím si člověk představit celkem snadno může. Pro neD&D hráče to bude nezajímavý worker placement.

Machi Koro (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Jednoduché, neuvěřitelně zábavné a v některých partiích díky náhodě silně frustrující. Jako krátká oddychovka ideální věc.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Prodlužuje původní hru celkem zajímavým způsobem a posiluje všechny její původní prvky, včetně náhody, což některé obzvláště "evropské" hráče sere. Pro lidi, kterým náhoda neva nebo kdo jsou všemi těmi komplikovanými strategiemi unaveni ovšem výborná zábava.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Skvělé rozšíření už tak skvělé hry. Více budov, nové landmarky, nové schopnosti, zajímavější městečko a tím celý gameplay.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělá vesmírná 4X, s rozvojem kolonií, válčením, výzkumem i obchodem, přesto čistě karetní, bez mapy, bez jednotek a bez technologického stromu. Navíc se dá odehrát za hodinu a má extrémně rychlý setup. Prostě splněný sen. O půl bodu méně dávám za malý počet ras (pouze 6 + lidé) a za chybějící jedno X (eXplore), což ale věřím, že doženou rozšířením, není těžké si představit, jak průzkum do hry zakomponovat.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejlepší hospodská hra. Čím pozdější je hodina a čím uvolněnější hráči ve vzájemném špičkování jsou, tím lepší. Doporučuju hrát postavy zakrytě (nahoře je jen poslední odehraná), jinak bývá dedukce kdo koho má moc jednoduchá.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Kombinace intrik a strategie. Parádní, na pravidla jednoduchá a časově nenáročná hra s rychlým setupem. Každý má stejný balíček 9 postav, které postupně odehrává, každá postava má jiné schopnosti vhodné v jinou chvíli, takže někdy si budete rvát vlasy, proč jste zrovna tuhle postavu zahráli o dvě kola dřív, když teď by se vám tak hodila. Pomocí schopností postav posíláte astronauty na Mars, kde pro vás těží suroviny (máte-li v lokaci více astronautů, než protihráči). S postupující hrou a objevováním drahých nalezišť začínají pořádné tahanice o území a to jsem ještě ani nezmínil, že máte každý má jiný tajný úkol a může pomocí vědce dělat objevy, které změní výnos nebo chování lokací. Navíc má hra precizní FF zpracování. Moje nová srdcovka.

Modern Art (1992)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Úžasná dražební hra, která z počátku lidi odrazuje, protože je prostě zvláštní - vypadá nezajímavě, je tam 5 různých druhů aukcí a cože, já si ty obrazy nenechávám, ale musím je prodat? Ale po prvním kole chytla každého, s kým jsem jí hrál a od druhého kola si jí neskutečně užíváte (hraje se na 4 kola), neustále musíte reagovat na měnící se situaci na trhu a vymýšlet, jak na tom nejlíp profitovat. Krásná ukázka, jak funguje trh s uměním, kde cena díla není závislá tolik na kvalitě, jako na momentální popularitě autora. Jen škoda nového vydání, kde jsou sice hezčí obrazy, ale pouze kartonové peníze, plastové pokerové žetony ze staršího vydání jsou lepší.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Jednoduchá a zábavná hra. Pokud nehledáte nějakou hlubokou strategii, ale chcete si prostě jen odfkrnout, je to super. Ideální věc k pivu ;)

Mysterion (1994)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Původní pravidla dělají ze hry hloupé člověče. S trochou úprav pro vyšší možností ovládání hráče a těžší získávání klíčů se z toho stává celkem masakrózní záležitost.

Na prodej (1997)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Neskutečně zábavný filler, vysvětli se za chvíli, pochopí to každý a každého to taky baví. Malá krabička za málo peněz plná zábavy.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Malá krabička plná velkého napětí a zábavy. Jeden hráč hraje za příšeru, která loví ostatní hráče, co ztroskotali na její planetě, kde se společně snaží přežít. Překvapení roku a okamžitě jedna z mých vůbec nejoblíbenějších her.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Výborná party hra, občas je sice dost těžké odpovědět na otázky typu "Nechal by hrát si děti na zahradě", ale i tak je to opravdu zábava.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejlepší solitérní hra. Hra je jedním slovem úchvatná. Krásné abstraktní karty a snový příběh. Jednoduchý koncept odehratelný za 5-10 minut s obrovskou znovu hratelností a k tomu 7 rozšíření, kde každé přidává nové karty a mění styl hry. Rozšíření jde navic libovolně mixovat a dělat si tak složitější hry a větší a větší výzvy. Tohle je hra, kterou když prohrajete, vůbec vám to nevadí a chcete si jí dát znova. A když vyhrajete, budete se usmívat jak blbečci a budete mít děsně příjemný pocit. Perla mezi hrami.

Orléans (2014)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Perfektní hra. Bez rozšíření Trade&Intrigue (intriky zahoďte) "jen" skvělá. Kombinace worker placementu s náhodným taháním specializovaných workerů ze zásoby, kterou si v průběhu hry budujete, k tomu cestování po mapě a rozvoj vašeho "městečka", náhodné události, které ale znáte kolo dopředu a můžete se tak na ně připravovat, prostě paráda.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Esenciální rozšíření zlepšující nudnější aspekty původní hry a přidávající zajímavé nové prvky. Intriky sice nezaujaly (v takhle složité hře se vám nechce ostatním škodit), ale je příjemné, že tu ta možnost pro kompetitivnější hráče, kteří se chtějí do konce života nesnášet, je ;)

Proroctví (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Je to lepší než Talisman? Není to lepší než Talisman? Každopádně je to výborné!

Představ si (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi dobrá party hra, jen to chce lidi s kreativním vizuálním myšlením, ale líbit by se mělo všem.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Dobrá a vtipná pirátská kostková hra s neotřelými mechanismy. Líbí se mi hlavně náhodné tahání dobrodružství, hra je tak pokaždé jiné a nevíte, co vás na moři potká. Souboje jsou z počátku dost náhodné, ale po pár vylepšeních lodi můžete nepřízeň osudu snadno zvrátit. Nečekáte-li nějakou hlubokou strategii, ale chcete se spíš bavit, u téhle hry budete.

Safari Bar (2014)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Děsně vtipná party věc. Půl bodu dolů za delší čas, než člověk do hry naskočí, místo piktogramů by bylo lepší mít na kartách prostě texty. A vlastně si nejsem jistý, jestli v té hře nějak pomáhá skill, ale máte pocit, že ano :)

Scrabble (1948)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Bezvadná věc, jen na to sehnat hráče ...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Po dlouhé době výborná civilizační hra. Je pojatá trochu abstraktněji než ostatní hry tohohle typu, což se mi líbí. Chytře vymyšlená mechanika s kartami a časovou investicí do jednotlivých aspektů (ekonomika, kultura, průmysl, výzkum a vojenství), kdy čím déle kartu nepoužijete, tím je silnější. Výborně vyřešené zdroje a přírodní divy. A moc se mi líbí síla divů světa, které vlastně určují chování civilizace jako takové. Dobře jsou vyřešené i souboje, které máte opravdu možnost ovlivnit a dopředu víte, do čeho jdete. A celé se to dá odehrát mezi 2-3h, prostě paráda. K dokonalosti mi chybí jen pár věcí: 1) není to 4X, kompletně tu chybí eXplore, není tu k prozkoumávání ani mapa, ani klasické vesnice 2) stejně jako v ostatních strategických hrách i tady mi vadí příliš rychlý konec "zničeho nic", kdy hráči nemají problém v jednom kole splnit dva ze tří úkolů - ty mi přijdou možná až příliš snadné 3) chybějící náboženství, špionáž, osobnosti apod., což ale čekám bude doplněno v rozšířeních

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Při prvním pohledu moc nechápete ultimátní hodnocení. Po první hře už ano. Je to hra pro zvláštní chvíle, člověk na ní musí mít náladu, ale potom je to Hra!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Perfektní blafovací hra, kterou se mi úplně nechce označit za party, protože, ač má jednoduchá pravidla, jde o "velkou" hru. Ale zábavy si u ní užijete víc, než u spousty party her ;) Jen to chce lidi, co se nebojí lhát a co si chtějí trochu psychologicky zablbnout.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejzábavnější hra ze všech. Je tam spousta náhody, spousta nevyvážeností, spousta podivností, ale přes to všechno je to zkrátka úžasné dobrodružství! Jen to chce vyhodit z postav Vědmu, která je příliš silná.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejlepší rozšíření k Talismanu a neváhal bych říct i nejlepší rozšíření k jakékoliv hře vůbec. Z Talismanu to dělá prakticky jinou hru. Nový herní plán se světem po apokalypse. Všechno je v troskách a svět se teprve pomalu začíná vzpamatovávat. Ze začátku je herní plán více méně pustý, ale postupně na něm potkáváte postavy z původního herního plánu, které cestují a časem si obnovují své původní živnosti. Svět se znovu probouzí. Pro milovníky pohádkového fantasy a post-apo světů splněný sen. Pokud už jste Talisman párkrát hráli a máte ho rádi, budete tuhle konverzi milovat (základní hra je nutností, nejde hrát samostatně).

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Město je velkým rozšířením pro Talisman, které přidává novou část herního plánu. Stejně jako ve druhé edici je i ve čtvrté město extrémně nevybalancované, postavám v něm prakticky nic nehrozí a mohou extrémně rychle zbohatnout a nakoupit neúměrně silné vybavení. Je potřeba dost probrat nákupní balíčky, vyřadit z nich silné předměty a zavést nějaká další pravidla, aby byl pohyb po městě ztížený, jinak dokáže rychle zkazit hru. Navíc přináší dost nových pravidel (každé pole něco dělá) a vysvětlováním se tak ztratí dost času. Jako zpestření je město někdy možné začadit, zvlášť ve více hráčích, ale ve dvou a ve třech s ním prakticiky nehrajeme.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Podzemní propojení města a dungeonu. Poměrně zajímavé minirozšíření, které ale člověk nemá moc šancí využít. Zavedete si ale vlastní pravidla, kdy je možné do deep realms vstoupit a kam vedou, nepotřebujete ani dungeon, ani město a díky pokladům navíc bude mít smysl do deep realms chodit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Perfektní rozšíření které přidává dvě výborné mechaniky - terrain karty a firelands tokeny. Celé rozšíření se tématicky točí kolem "zemí ohně" a efretů, kteří v ní žijí. Efreti přináší oheň i do světa talismanu a způsobují tak buď požáry, které jsou reprezentované fireland tokeny (na místě, kde hoří, ztrácíte jeden HP), nebo rovnou místo zničí - položí se na něj terrain karta a herní pole se tak mění na jiné. Svět Talismanu se tak během hry lehce proměňuje a stává se nebezpečnějším, což dobře kompenzuje rostoucí silu postav. Moc povedená věc.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Výborné rozšíření pro zkušené hráče. Přidává Nether deck s kartami, které se používají u nových alternativních konců. Nether karty používáme navíc při každé hře tak, že na každém poli ve vnitřním pásu hráč vždycky nejprve tahne kartu z Nether decku a teprve pak se setkává s polem. Ztěžuje to tak koncové fáze hry, kdy bývá hráč už tak naboostovaný, že pro něj pole vnitřního plánu nepředstavují žádný výraznější problém.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Více karet, více karet, více karet!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Jeskyně není až zas tak navštěvované místo, ale je to příjemné rozšíření.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Ze začátku zajímavé ale po pár hrách zklamání. Řešením je zahodit herní plán města, kartičky Města položit vedle pole města na hlavním plánu a při vstupu do něj tahnout dvě, vyřešit je a až pak se setkat se standardním polem města. Pak se Talisman hraje dobře. Jinak se z dobrodružné hry v přírodě stane městská pouť, přeboostění postav a zkrátka to už není ono.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Moje nejoblíbenější hra vůbec. Má neuvěřitelně silnou atmosféru, pokaždé zažíváte trochu jiný příběh s jinou postavou. Je to RPG se vším všudy - průzkum živoucího pohádkového světa a nejrůznějších tajemných míst, nákup obyčejného vybavení, setkání s nejrůznějšími cizinci, souboje s monstry, hledání mocných kouzelných artefaktů a hlavně vývoj postavy od zelenáče, co utíká před vlkem, po nejmocnějšího hrdinu v zemi, co bez mrknutí zabíjí draky. Přesto, že je hra hodně náhodná, dá se její běh s trochou umu (a zkušeností) dostatečně ovlivnit. Hra je úmyslně hodně nevyvážená co se schopností postav týče, což je dobré ve více hráčích, ale ve dvou je potřeba některé příliš silné postavy vyřadit. Po několikerém hraní, kdy už budete mít všechno v malíku také doporučuji zavést několik house rules, které hru ztíží. Tuna rozšíření, které k Talismanu vyšly, z něj dělají hru, která se nemůže opakovat a omrzet.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Fajn rozšíření. Spousta nových karet a postava vlkodlaka, který samostatně chodí po plánu a loví postavy hráčů. Stejně jako Smrťák je i Vlkodlak použitelný až ve větším počtu hráčů.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nové karty a hlavně - questy. Quest si člověk může vzít u Warloca ve středním pásu a za jeho splnění dostane talisman (nebo jinou odměnu v kombinaci s dalšími rozšířeními). Příjemné zpestření hry.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejzajímavější a podle mě nejpovedenější z velkých rozšíření, které přidávají novou část herního plánu. Jde o temný hvozd, který je koncipovaný spíše jako "spirituální cesta" postavy než cesta za pokladem. Co je ale nejzajímavější, že na konci postava může získat novou permanentní schopnost, kterou si přidá ke svým stávajícím. Hvozd má navíc dost zajímavá setkání i samotná herní pole a přináší nové herní prvky točící se kolem fate. Za mě parádní rozšíření.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Další z velkých rozšíření, které přidává novou část herního plánu - podzemí. Podzemí je plné monster, pastí a pokladů. Vhodné pro středně silné postavy, které už např. nemají v Highlands výzvu (za začátku do něj opravdu není dobré chodit).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Fajn rozšíření. Spousta nových karet a volitelná postava Smrtě, co chodí po plánu a "navštěvuje" hráče s většinou nemilou zprávou. Smrť je ale použitelný až ve větším počtu hráčů.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Sympatické velké rozšíření, které přidává novou část herního plánu - vysočinu. Vysočina je tematicky pěkně udělaná a je vhodná pro lehce silnější postavy. Obsahuje dost drahokamů, takže se hodí jí navštívit, když člověk potřebuje peníze. Jinak ale výrazně zajímavá není, jde spíše o zpestření, když už vás základní herní plán nudí.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nové karty, karty stájí (podobné co ve městě) a hlavně speciální odměny za questy u Warloca, člověk už si nemusí brát Talisman, který ze začátku nepotřebuje a ke konci jich s sebou tahá tunu.

Tantrix (1991)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělá hlavolamoidní hra, debilní název. Pro matematicky smýšlející povinnost.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Nevím co, ale něco mi chybí k tomu, aby ta hra byla dokonalá. Abstraktněji pojatá civilizační záležitost, silně strategická (nutno myslet dost dopředu), silně taktická (nutno stále reagovat na protihráče), jen ten náročný mikromanagement, z kostiček se vám za chvíli bude motat hlava. Z civilizačních her ale nejspíš nejlepší.

Tichu (1991)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Kombinace pokru a bridge. Párová štychovací hra, která může mít těžko přemožitele. Sežeňte čtyři přemýšlivé lidi a vyhraďte si čtyři hodiny času. A budete nadšení.

Tipni si! (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vědomostní hra, u které se ale opravdu bavíte. Ona to vlastně ani vědomostní hra není. Každý napíše tip na právě přečtenou otázku, všechny tipy se potom naráz otočí a vy sázíte na toho, kdo si myslíte, že bude nejblíže. Když se třefíte, dostanete dvojnásobek, když ne, o všechno vsazené přijdete. Kromě standardních otázek obvyklých ve vědomostních hrách tu ale najdete spoustu obskurních věcí, kde vás bude víc zajímat, jaká že je vlastně správná odpověď (které jsou navíc na kartičkách všecjhny ozdrojované), než to, jestli něco vyhrajete.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Taková nemastná naslaná party hra. To, že jsou odpovědi vždy 50/50, jí podle mě zbytečně deklasuje, být na otázky alespoň 3 možnosti odpovědi, bylo by to podstatně zajímavější. I otázky samotné nejsou až tak zajímavé. Doporučuji hru vytáhnout až v pokročilejším stavu mentální inkompetence způsobené konzumováním rostlinných fermentovaných nápojů ;)

Tsuro (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Krásně udělaná, jednoduchá hra, kde se toho až tolik ovlivnit nedá a ke konci jde stejně spíše o štěstí na tažené kameny, ale i tak jí budete mít moc rádi.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Za mě pecka. Správná kombinace náhody a strategie. Navíc baví v libovolném počtu hráčů, protože velbloudů závodí vždy pět a jen se liší počet lidí, kteří na ně sází.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Krásná survival kooperačka s náhodným herním plánem, který se navíc v průběhu hry proměňuje podle toho, jak na něm řádí bouře. Každá postava má jiné schopnosti, které je nutné pro úspěch týmu vhodně kombinovat. Nové české vydání je navíc krásně zpracované, v plechové krabici, s modelem vzducholodi a všemi částmi, ze kterých se skládá.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělá skvělá hra ze skvělé skvělé Zěměplochy. I když Pratcheta neznáte, bude se bavit. Každý hraje za tajnou postavu a má ve hře jiný úkol, které jdou většinou proti sobě. Musíte hrát tak, aby nebylo úplně jasné, čeho chcete dosáhnout, aby vám ostatní váš cíl nepřekazili. Hra má dobrý mix strategie a náhody, která vám občas sice stávající strategii zkazí, ale stále vám umožní na novou situaci reagovat a vyhrát. A i když prohrajete, stejně si tu hru užijete. Velká škoda, že se hra už kvůli problému s autorskými právy nedá sehnat.

Zlatohrad (2001)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Chce si to upravit pravidla (co které karty dělají) a stane se z toho geniální taktická věc, kdy dlouze propočítáváte, kterou cestou se vydat a které pole zablokovat, abyste z toho pokladu odnesli víc, než protihráč. Nebo radši zkusíte ukrást ten poklad blíž u něj? Srdcovka z dětství.

Vybíráme z Bazaru

Carpe Diem
Carpe Diem
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas