Tide of Iron - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: 1A Games
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Ubik
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
John Goodenough
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Chtěl bych v této sekci diskutovat s pravidelnými hráči TOI nejasnosti v pravidlech a jak si s tím kdo poradil. Pro začátek mám tři dotazy:
1. Když pomáhají při zteči plamenometčíci, použije se jejich efekt +2 k palebné síle a -5 k obraně nepřítele?
2. Americká vzdušná podpora-karta vzdušná nadvláda- se píše, že při použití karet bombardování a nálet, přidává jeden hod navíc. Není tím myšleno jedna kostka na víc nebo skutečně celý hod?
3. Jak je to s výhledem jednotky která stojí na kopci v úrovni 2 a jednotkou pod kopcem na úrovni 0? Blokuje výhled úroveň kopce 1 mezi nimi?
1.7.2009 17:02:43

to Eyron
Jestli se ptas, jestli muze zaskocena nebo vystrasena jednotka zprostredkovat vyhled minomecikovi, tak samozrejme, ze NEMUZE.

26.8.2009 08:30:18

Jumbo
Dovolím si nesouhlasit, viz první otázka a odpověď v oficiálním FAQ
Q: Can disrupted units spot for mortars and artillery attacks?
A: Yes.

26.8.2009 09:05:04

výhled
...taky si myslím, že může stále poskytovat výhled minometu vystrašená nebo zaskočená jednotka.

26.8.2009 09:23:44

Omluva
Omlouvam se. Mate pravdu. Ted jsem se dival na FAQ a je to tam. Tak to jsem hral spatne. :-)

26.8.2009 10:27:21

Omluva
Omlouvam se. Mate pravdu. Ted jsem se dival na FAQ a je to tam. Tak to jsem hral spatne. :-)

26.8.2009 10:27:23

Vyhled minometum
Dekuji za upresneni, take me to zajimalo. Ted to vim, ale za nelogicnost to povazuji. Jednotka, ktera je pritlacena k zemi tak, ze ani dustojnik ji nepozvedne k vrhnuti se s granatem pod tankem, ma cas telefonovat minometcikum, kam maji palit.

27.9.2009 23:59:58

Re
Vnímám to podobně, když jsme tohle pravidlo hráli "intuitivně" (než jsme našli odpověď ve FAQ), tak jsme to brali právě tak, že jednotka je natolik vyřízená, že toho není schopná.

28.9.2009 15:27:00

Re
A tak ja bych to klidne videl i tak ze ten radista volat zvladne, ale s tou presnosti uz by to bylo horsi ...
... halooo ... nerozumim .. jsme pod tez...lbou ...halooo ...coze?... ano, nepri ... ista metru od nas .. 3 stupnu
:)))

29.9.2009 15:51:55

NO Surrender
Když je ve scénáři operační karta: Nevzdávat se - no surrender, znamená to tedy, že když dojde ke zteči a vystrašené jednotky musí ustoupit, tak jsou zničeny? nebo díky operační kartě jen ustoupí?

13.11.2009 23:36:13

to klopik
No surrender oper. karta znamená, že nemůžeš jednotku (obvykle četu) zničit krycími útoky (tj. stav routed). Normálně prochází stavy pinned a disrupted, ale dál už ne. Prostě jsou zarputilý a i ten zbytek odhodlání bojovat z nich nedostaneš :-)

V případě, o kterém mluvíš, bych postupoval tak, že pokud má vystrašená četa, kam ustoupit, tak tam ustoupí a zůstane vystrašená (disrupted). Pokud nemá, kam ustoupit, tak zahyne.

20.11.2009 12:13:27

Strategicke karty
Ahoj,
jak se maji spravne resit vlastnosti stejnych strategickych karet. Napr. jde o kartu ZVYSENA PRIORITA. Kdyz mam dve tyto karty, pak naklady na nakup strategicke karty delostrelectva jsou snizeny o dva? Nebo se vlastnosti techto karet nescitaji.
Podobny problem mam napr. i s kartou ZAMEROVACI ZARIZENI

16.2.2010 13:20:17

to Jumbo
Jo, efekty tohoto typu karet karet se normálně kumulují..

16.2.2010 13:40:34

to laredo
takze to znamena, ze pokud mam jednu kartu ZVYSENA PRIORITA (za tu zaplatim 1 zeton), pak druhou si koupim zdarma, protoze tato karta stoji jen jeden zeton (ale po snizeni ceny o jedna je to 0)?

16.2.2010 13:48:20

to Jumbo
Jo, je to přesně jak říkáš.

Podobný je to u jedný karty z balíčku Zásobování (Supply), která snižuje cenu libovolné karty o 1. Jsou tam tuším taky dvě, takže potom se dobře "nakupuje" :-)

16.2.2010 14:11:41

První přestřelka
Včera jsme zahráli první přestřelku - je tu na stažení jako scénář pro začátečníky (není z ofic. scénářů). Musím říct, je to mazec. Lehce popíšu.

V celém scénáři se bojuje o jeden kopec, za jehož kontrolu se získávají VP.
Po rozestavění jednotek začínal amík - soupeř. Zvolil opatrnou taktiku, dvě čety poslal po okrajích pro zajištění podpory pro hlavní dvě čety, plné eliťáků a s velitelem.

Němec (já) jsem odpověděl bleskovým zabráním kopce četou s velitelem a 2 eliťákama (díky bonusu za pohyb od velitele - pohyb 5). Jako druhou akci jsem zvolil postup krycí četou vlevo.

Amík zaskočenej rychlým posunem se rozhodl střílet krycí palbou na jednotku na kopci hlavní četou s kulometem a podpůrnou s obyč. vojákama, aby mě vyhnal a tak jsem nezískal VP na konci 1.kola. Díky kulometu, eliťákům a podpůrné palbě si nasčítal hod 10ti kostkama. Já měl obranu díky veliteli a 2x elite 3 kostky. Super, amíka hod - z 10 ti kostech mu padla jedna pětka, mě jedna šestka - takže nic. Myslel jsem že, si nacpe kostky do nosu :-)). Mojí hrdinní pěšáci na kopci zůstali bez ohrožení.

Jako poslední svoje 2 akce jsem postoupil jednou četou a zkusil střelbu minometem na jeho dvě elitní čety, které se mi právě pokoušeli vyhnat mojí četu z kopce. Jako výhled jsem použil pohled jednotky na kopci, cíl hex s jeho 2 elite četama. První hod proti první lepší s velitelem - nic. Druhý hod proti horší s 2 elite a 2 obyč - 2 ztráty = odstraněny 2 obyč. pěší jednotky.

Toto stav po prvním kole. Můj první VP a čeká nás druhé kolo dnes.




20.8.2010 10:09:14

dotaz
Můj dotaz zní : v pravidlech je uvedeno, že při ztrátě si z jednotek v četě vybírá obránce a odstraní tu kterou rozhodne. Toto mi připadne jako slabina v pravidlech. Když mám smíšenou četu 2 elite, 1 velitel, 1 obyč pěšák a mám 1 ztrátu, jasně si vyberu obyč. pěšáka. Nelogické, jako by si mohli velitelé na bojišti rozhodovat, koho trefí kulka. Jako home rule budeme určitě hrát, že buď se odstraní jednotka ze směru odkud jde palba. V případě plošné palby pak rozhodnout o jednotce hodem kostkou. Co vy na to?

20.8.2010 11:25:45

to Sinuhet
...neznám ten scénář, který popisuješ, ale jestli jsem to správně pochopil, tak všechny tvé jednotky se hnuly a pak na závěr střílel ještě tvůj minomet?
Pokud by neměl minomet přímý výhled na nepřátelskou jednotku, tak už nemohl střílet, protože všechny tvé jednotky byly již unavené a ty nemohou zprostředkovávat výhled.
K tvému podnětu asi toto: To, že si obránce sám rozhoduje, kterou figurku odstraní, je v pořádku, protože to zapadá do celkového konceptu hry.

20.8.2010 12:40:01

Sinuhet

pohyb
Nene. Ve scénáři jsou povoleny 2 akce pro každého. Tudíž 2 čety amík, 2 čety němec, 2 akce amík, 2 akce němec (mezi nima i střelba z minometu, samo bez pohybu - z políčka kde byla nasazena).

ad výběr ztráty - uvidím, až TOI budu hrát déle a budu znát dobře všechny aspekty. Stejně tak mi přijde škoda, že neřešili vyhodnocování střelby z boku nebo ze zadu.

20.8.2010 12:45:54

Sinuhet

pohyb
Ale teď jsem to po sobě četl a opravdu se to dá pochopit, že jsem se s jednou četou hýbal a pak střílel minometem. No je to peklo popisovat průběh takovýhle hry, aby to bylo jasné a pochopitelné :-))

20.8.2010 12:48:31

minoment
Klopikovi šlo skôr asi o to, že pokiaľ mínometčíci nemali priamy výhľad na cieľ, tak nemohli strieľať. Bez ohľadu na to, či sa pohli alebo nie. Nemali totiž k dispozícii nikoho, kto by im poskytol výhľad na cieľový hex, pretože unavené jednotky výhľad neposkytujú.

Ale ono je to asi jedno, lebo ak si ten scenár dobre pamätám, tak má úplne miniatúrnu mapu takmer bez prekážok a výhľad si pravdepodobne mal.

20.8.2010 13:26:21

Sinuhet

výhled
Ano, v tom má pravdu, už jsem si to ověřil v pravidlech. Výhled může poskytnout četa která má nižší morálku (překvapená ...) ale nesmí být unavená.

20.8.2010 16:44:33

Akce
Dotaz: jako jednu akci si vyberu střelbu jedné čety, druhá četa ji bude ve střelbě podporovat. Je ta podpora brána jako druhá akce nebo podpora probíhá v rámci jedné akce a druhou jednotku stejně jako první po boji jen označím žetonem vyčerpaná?

21.8.2010 23:55:56

akce
Ta druhá varianta: za jednu akci střílí velící jednotka + podporující jednotky, všechny se tím unaví. Úplně stačí se mrknout do pravidel ;-)

22.8.2010 10:15:08

Dík
Čtu je poměrně často, ale tohle mi nějak uniklo nebo jsem to z popisu nepochopil. Ale i tak dík :-)

22.8.2010 11:49:44

to Sinuhet
Kdyz ctu Tve prispevky, zvlaste ten, ve kterem popisujes prvni kolo hry uplne jsem propadl nostalgii. Presne podobne sem prozival prvni hru. Je to fajn pocit mit neco nachystany, ono to vyjde (rychli presun na cilovy hex) a pak se klepat, aby to vyslo az do konce, aby padly kostky atd... :) Mam rad takovyhle napjeti, kdy do posledni chvile nevis jak to dopadne a hlavne videt protihracuv prekvapeny pohled, kdyz udelas neco co vubec, ale vubec necekal :)

23.8.2010 12:48:00

Vybíráme z Bazaru

Prodám karty Waste Lands
Prodám karty Waste Lands
Akt. cena: 99 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas