laredo

Jméno: Pavel Dušek

Obec: Dolní Dobrouč (Okres: Ústí nad Orlicí)

Úroveň: Král

Další úroveň: 1169 / 95000

Bazar index: 51 0 0

Zatroleným hráčem: 5590 dnů

Naposledy přihlášen: před 6 dny

Další informace: Improvizace je známkou opravdového válečníka. Jarlaxle Baenre.

Sbírka her

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jednoznačně král taktických her z prostředí konfliktů menších boj. skupin na bojištích 2 světové války. Bohužel má 2 velké ale. Budete potřebovat projít kalvárií studia plnohodnotných pravidel ASL a budete potřebovat spoluhráče, který už jí také prošel nebo je ochotný jí projít. Pokud si chcete ASL vyzkoušet, doporučuji začít s ASL Starter kitem č. 1, který obsahuje velmi zkrácená pravidla týkající se jen pěchoty a podpůrných zbraní. Pokud zvládnete tento Starter kit (tj. pochopit jeho pravidla a odehrát (i vícekrát) jeho scénáře) a budete chtít pokračovat dál a budete mít spoluhráče, teprve pak se odhodlejte ke koupi plnohodnotných ASL pravidel a prvního modulu Beyond valor. Na Starter kit si vyhraďte tak půlrok času, na plnohodnotná pravidla pro scénáře z Beyond valor a vyzkoušení několika z nich min. další rok. Pravidla ASL jsou psaná velmi striktně a hutně (jako např. skripta z algebry), ale je potřeba si je zažít při hře, protože si je nelze všechna pamatovat :-).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Podle mě mnohem lepší následník LCG Pán prstenů z hlediska mechanik a kampaňového hraní. Osobně je mi ale bližší svět Tolkiena než Lovecrafta - horory nemusím. Na začátku kampaně si každý hráč (resp. postava) vytvoří startovní balík a ten si během kampaně (většinou 8-scénářové) za vysloužené vítězné body pomalu vylepšuje. Jak se přidrsňují scénáře při postupu kampaní, tak si postava musí dokupovat silnější karty, aby zvládla držet krok. To např. v Pánu prstenů nebylo třeba - tam jste si na každý scénář (i v rámci cyklu) mohli postavit balík, jaký jste chtěli. Jelikož karty lokací jsou zde mimo balíček karet setkání, tak nenastává jako třeba v Pánu prstenů situace, kdy si hráči vytáhnou během jednoho kola jen samé nestvůry nebo jen samé lokace. Pro solidní cardpool na stavění vlastních balíků je třeba mít alespoň první 3 nebo 4 cykly. Hodnotím po odehrání prvních 4 kampaní. Mé pořadí (tématické) oblíbenosti: Forgotten age, Carcosa, Dunwich, Circle unbroken.

Battletech (1985)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Pokud máte rádi taktické hry, scifi tématiku a líbí se vám pilotovat obrněného bojového robota resp. řídit skupinu těchto robotů v boji, tak zpozorněte. Tato hra (z 80. let) nedávno prošla reprintem, který se rozhodně povedl. Každý hráč řídí skupinu (falanga/lance) min. 4 takovýchto robotů, obvykle různé váhové kategorie a výbavy/výzbroje. Ve hře neřešíte jen střelbu ze zbraní (lasery, raketomety), ale i pohyb krajinou, chlazení, poškozené součásti robota a boj robotů zblízka. Pokračovat můžete rozšířením Clan invasion, přidávajícím do hry bojové roboty Klanů a různé vylepšené technologie. Dalším krokem jsou příručky BattleMech manual resp. Total warfare, které ale nejsou nezbytné. Pro náročné hráče je tu kampaň Battle of Tukkayid, ve které zužitkujete úplně všechno. V této hře si lze navrhnout téměř cokoli - vlastního robota, vozidlo, letadlo, výsadkovou loď, scénář i kampaň. Podle počtu rozšíření si regulujete počet a složitost použitých pravidel ve hře. Za mě klobouk dolů!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Další z deskovek ze světa WH 40k přímo od Games Workshop. Opět je zde potřeba nejprve sestavit figurky obou "armád", teprve potom lze hrát. Narozdíl od symetrické Betrayal at Calth je tato hra asymetrická. Jeden hráč hraje za komando Death watch (pomocníci Inkvizice, specializovaní Space marines na boj s mimozemskými rasami) a druhý hraje za mimozemce. Ony mimozemce si lze nejlépe představit jako vetřelce ze stejnojmenného filmu, třebaže je zde přítomna mnohem větší variabilita podruhů. V každém z cca 10 scénářů si hráč za Death watch sestaví tým, kdy si vybere předem omezený (většinou 4-6) počet vojáků z cca 12 členného týmu. Každý z nich je z jiné kapituly a má jiné schopnosti, což má vliv na to, zda vám v daném scénáři bude/nebude prospěšný. Lze si dokoupit i dodatečné modely "vetřelců" a lépe je dovybavit. Pokud to uděláte a začleníte je do hry, tak už většina scénářů bude dostatečně vyrovnaná pro obě strany. V původní podobě má podle mě Death watch silně navrch.

Frosthaven (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Oproti GH mnohem vyšší obtížnost (všech) scénářů už od začátku kampaně. Nedokážu si představit hrát FH bez předchozí zkušenosti s GH. Zaintegrovaný faktor postupného budování osady FH tj. stavění a vylepšování budov + sbírání zdrojů (dřevo, žel. ruda, kožešiny) potřebné k jejich stavbě nebo k výrobě předmětů mi přijde velmi realistický a jako příjemná změna oproti neustálému bojování. Stavění budov je v FH vedle plnění personal quests dalším, ale mnohem častějším a nezbytnějším způsobem zvyšování prosperity FH. Popisná příběhová část scénářů se zlepšila (jejich úvúvod i závěr), mnohem víc vtáhne do děje. Stále převažují vymlacovací scénáře, ale přijdou mi různě obtížnostně okořeněnější. K větší realističnosti slouží i střídání léta a zimy (po 10 herních týdnech tj. po cca 10 odehraných scénářích) a s nimi souvisejícími odlišnými kartami událostí (road i outpost). Stručně řečeno: obtížnější, delší, promyšlenější a vymazlenější než GH. (Hodnoceno po odehrání cca 15 scénářů)

Gloomhaven (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pomineme-li slabší příběh, kartonové žetony nestvůr místo plastových figurek a víceméně jen vymlacující charakter scénářů, máme zde vynikající dungeon crawling na desítky (možná i stovky) hodin. 17 různých povolání postav dodává hře šťávu a zabraňuje rutině (hlavně na vyšších úrovních postav). Za nemalou cenu hry ale dostáváte "ohromné množství muziky". Po dohraní celé kampaně za 4 postavy(60 scénářů), trvající 2 roky (cca 300 hodin herního času), musím konstatovat, že je opravdu velký závazek dotáhnout to až do konce, ale užil jsem si ji. Nicméně věřím, že Frosthaven posune herní zážitek z tohoto světa ještě o něco dál. Pro hru v solo režimu bych doporučil spíše digitální verzi Gloomhavenu, která se postará o všechnu administrativu kolem karet událostí a správu postav (vybavení, questy, úkoly...). Jedinou nevýhodou u ní je, že po celou dobu hraní budete muset koukat do monitoru místo na stůl, což může někomu vadit.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Dnes už asi obtížně sehnatelná hra, ale přesto hezký kousek, pokud vás baví svět Warhammeru 40k a nechcete investovat spoustu peněz do nákupu a sestavování/barvení figurek pro regulérní WH 40k armádu. V krabici najdete generické modely pro 2 "armády" Space marines, které je potřeba nejprve sestavit a eventuelně i nabarvit. Pokud je nenabarvíte, pak musíte nějak vyřešit, jak rozeznáte modely Ultramarines od Word bearers. Některé modely můžete vybavit různými zbraněmi, což je vhodné promyslet dopředu. Hra používá zjednodušená pravidla pro pohyb a boj na mapových dílkách s hexovou mřížkou, ale zohledňuje i použité zbraně. Obě strany konfliktu jsou Space marines, takže mají (většinou) k dispozici stejné vybavení - trochu to připomíná šachy (ale nikoli složitostí). Hra obsahuje 6 různorodých scénářů spojených do kampaně. Pokud si chcete vyzkoušet nebo někomu ukázat zjednodušený WH 40k, tak tohle je jasná volba. Figurky ze hry lze regulérně použít i v normálním WH 40k (nebo 30k?).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velmi zajímavá LCG karetka (dvojkovka) připomínající samurajské středověké Japonsko. 7 různorodých frakcí - každá zaměřená na aspekt nějakého zvířete (podobně jako indiánské kmeny) a i herně charakteristicky odlišná - se snaží zvítězit. Každý hráč má 2 balíčky - bal. dynastie a bal. střetu. Začíná hru s 5 provinciemi a jednou hlavní pevností. Během hry z provincií postupně povolává do hry jednotky, se kterými útočí a brání se (dynastický balíček). Během herního kola může hráč vyvolat až 2 konflikty - 1 politický a 1 vojenský. Konflikt se váže na konkr. provincii, kterou hráč buď brání, nebo na ní útočí. Během střetu se snažíte přebít sílu soupeřových jednotek svými jednotkami a kartami střetu, které držíte na ruce a postupně je hrajete do střetu. Zvítězit lze dobytím soupeřovy provincie s pevností, získáním 25 žetonů cti (honor) nebo úplným zbavením soupeře jeho cti. Vyšlo i rozšíření Clan war umožňující hrát kooperativně 2:2 nebo všichni proti všem (ve 3 hráčích).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající volba, pokud vás baví hry typu Heroes of might and magic, zvlášť pro sólo režim hraní. Je potřeba ale dopředu upozornit na pořádný záhul na vaši mozkovnu (promýšlení kombinací karet). V této edici (už i lokalizované) najdete i všechna 3 její rozšíření za mnohem menší cenu, než kdybyste je kupovali zvlášť (třebaže už byste možná ani všechny nesehnali). Existuje zde spousta typů scénářů a velká variabilita v nich (nepřátelé, široká paleta karet akcí/kouzel/předmětů...). Můžete si snadno nastavit i vyšší obtížnost, pokud vám hra přijde moc jednoduchá (Volkarovy scénaře, úroveň měst).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo LCG karetka ideální pro sólohraní. Pokud vás baví Tolkienův svět (Hobit, Pán prstenů) a deckbuilding, třebaže na Inetu lze najít už připravené, vyzkoušené decky, klidně ji vyzkoušejte. Hrál jsem původní vydání Core setu z r. 2010 a následně vydávané cykly až po Voice of Isengard (včetně) a také několik scénářů ze ságy Pán prstenů. Abyste měli určitý cardpool (tj. karty hráče), je třeba mít nakoupeno několik prvních cyklů (aspoň první 3 nebo 4). Nyní v reprintu vychází zvlášť karty scénářů a zvlášť karty hráče a vychází jen některé cykly. Možnosti deckbuildingu jsou zde široké - 4 různé sféry, zaměření na některou rasu, apod. Bohužel kampaňový prvek je zde zanedbán - v rámci daného cyklu můžete odehrát každý jeho scénář s naprosto jiným balíkem, což není úplně ono. Prostě stavíte/upravujete balík tak dlouho, až scénář zdoláte. Částečně je to zlepšeno v sáze Pán prstenů. Hezké ilustrace karet, jednoduché herní mechanismy. Lepším následníkem této hry je Arkham horror LCG.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Naprosto doporučuji pro hraní, i kdž byste hráli jen Fall of Avalon.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pro hraní doporučuji použít už od začátku rozšíření Ozvěny minulosti, které dokreslí použitým postavám jejich minulost a přidá několik speciálních jednorázových akcí resp. další specifickou schopnost postavy. Je dobré si už dopředu promyslet, jak budete rozvíjet atributy u použitých postav (tj. které schopnosti jim vyberete). Použité schopnosti dokáží hodně ovlivnit, jak efektivně budete sbírat/shánět potřebné suroviny, nejen na rozžíhání menhirů. Myslím si, že zde platí, že ve vyšším počtu postav (tj. 3 nebo 4) se hraje lépe. První průchod kampaní nebude stát za moc, protože nebudete vědět, co udělat/najít hned a co si odložit do budoucna (doporučuji hrát ho jako story mode). Za sebe mohu říct, že druhý průchod kampaní za všechny 4 postavy ze základní hry (kromě Niamh) byl výborný, použita normální obtížnost. Příběh se mi líbil, třebaže zakončení kampaně nebylo moc akční, ale bral jsem ho jako alternativu. Uvidíme, jak zapadne do celé trilogie s Last knight a Age of legends.

Hráč tuto hru ještě nehodnotil...

Vybíráme z Bazaru

Na vlnách neznáma
Na vlnách neznáma
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas