Starcraft: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 109x (Seznam vlastníků)

Starcraft: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

pravidla

měl bych dotaz ohledně vítězných bodů.
abych vyhrál musím jich nasbírat 15 nebo 20, což my je jasné.
ale přijde my, že jich je tam zatraceně málo. Dostávají se za určitá dobytá území. Na konci každého kola se přepočítávají, což znamená, že jich můžu mít i míň přijdu-li o území.
Další možnost je dostat bod za Event karty. Během hry jsem schopen získet asi 14 bodů dobyju-li všechny lokace s těmito body (na 12ti planetách), což je podle mne většinou nereálné. splnit speciální úkol pro rasu je o hodně rychlejší.
Tedy, dají se nasbírat vítězné body i jinak než za území a několik málo event karet? Zřejmě to neustále v pravidlech přehlížím nebo jsem to špatně pochopil. Díky
1.4.2009 22:54:11

to Toman
jj sem si toho vedom. Ale moje myslenky vychazeli z PC predlohy a ze situace tu nekolikrat zminovane - totiz ze Scourge je pak neznicitelna pevnost (a na druhou stranu jsem to chtel co nejvic priblizit oficialni verzi - ve ktere hebne vzdy).

Jako neni problem udelat jeste jednu kartu ve stylu ze Scourge bouchne jen proti letecke jednotce...

A jak uz jsem rekl ve vyslednem souboru vsech bojovych karet bude Scourge podle oficialniho zneni.

15.9.2010 08:14:29

Raziel
tak ono nejde o blbost Scourga, jde spise o to, ze kdyz chci dobyt sektor, kde ten Scourge je, tak on by mel proste bouchnout a ne s 8 HP odolavat vsem nejsilnejsim jednotkam jako obrana, kdyz ma defakto fungovat jen jako granat.

15.9.2010 08:34:15

Eliminace
Mam dotaz ohledne eliminace soupere. V pravidlech je napsane, ze hrac je porazen, pokud nema zadnou zakladnu nebo jednotku. Neni to nejaka chyba nebo to je opravdu dostatecny balanc hry?

11.2.2011 18:54:55

to Vojtech Musil
Je to dobře. V praxi se nám/mě to stalo jen jednou a to když jsem na začátku udělal totální chybu. Jinak je dost těžký k něčemu takovému v základní hře dojít. Stát se to může, ale jak říkám, opravdu výjimečně.

12.2.2011 13:33:15

to Vojtech Musil
Eliminace hráče by měla nastat v případě, kdy nemá ANI žádnou základnu ANI jednotku. Spojka NEBO by značila, že Ti stačí ztratit třeba jen všechny jednotky a byl bys mrtvý, což není správně. Pokud Ti zbyla nějaká základna, tak si můžeš pomocí Build orderu nějaké jednotky postavit, a pokud Ti zbyla nějaká jednotka, tak si můžeš Build orderem zase pro změnu postavit základnu. Až když nemáš ani jednotky, ani základnu, tak nemůžeš pokládat ordery a jsi mrtvý.
K eliminaci hráče u nás došlo snad v jedné jediné hře a to máme už celkem nahráno. Takže se nemusíš bát, že by lidi uprostřed hry vypadli a další tři hodiny se nudili. Pokud to ovšem nehrajou jo hodně blbě a ostatní se do nich ještě navíc nenaváží.

15.2.2011 18:36:56

to Kadaver
To je prave problem, protoze pravidla jasne rikaji:
If at any poit a player has no bases or units on the board, he is immediately eliminated from the game. (str. 18 v pravidlech)
Cili pokud nastane jedno nebo druhe. Kdyby tam bylo:
has no bases and units... tak plati to, co rikas, ale to tam neni a zda se mi to divne.

Jinak mam jeste jeden dotaz:
Kdyz je souboj, hrac utoci trema jednotkama proti jedne. Vytvori skirmish scout vs reaver a zbyle dve jednotky da jako podporu. Tedy scout + dve podpurne jednotky proti jednomu reaverovi.
Obrancuv reaver zahraje kartu se splash dmg. Ten reaver nemuze zabit scouta, ale muze znicit support jednotku, na kterou jednotku z tech dvou se to vztahuje a co musi byt splneno, aby ji zabil? Tusim, ze toto v pravidlech neni presne vyreseno (mozna tam je napsane, ze pokud by byl schopen zabit frontline unit, tak znici misto toho nejakou support, ale moc se mi to nezda). A pak dalsi dotaz, ale to je asi jasne, spusti se splash? Myslim, ze spusti, protoze v souboji musi byt porazena nejaka jednotka, nezavisle na tom, jestli frontline nebo support.

16.2.2011 23:39:30

to Vojtech Musil
To o čem mluvíš přesně v pravidlech napsané je. Pokud nemůže útočit na frontline jednotku, ale má dost síly, aby ji jinak zabil, tak místo ni zničí support jednotku (pokud na ni dokáže zaútočit).

17.2.2011 00:49:58

to Born
Me na tom mate ta podminka, ze pokud je schopen znicit frontline unit, ale nemuze na ni utocit, tak proste a jednoduse znici nejakou support na kterou ma dostrel. Je to trochu zvlastni, protoze si muze do toho souboje dat nejakou slabsi jednotku, na kterou treba nedostreli a zabit tim souperovu silnejsi jednotku, ktera je podpurna....

17.2.2011 01:10:37

Vojtech Musil
proc zvlastni? Je to jedna z mozne taktiky v soubojich, s kterou je treba pocitat.

17.2.2011 07:18:00

upřesnění k eliminaci hráče...
Kadaver to vysvětluje naprosto správně. Je fakt, že eliminovat všechny základny i jednotky jednoho soupeře je hodně, hodně těžké.

Ale existuje "eliminační" herní varianta, kdy je hráč vyřazen, pokud nemá postavenou žádnou základnu. Navíc má každý hráč při této variantě k dispozici jen 6 resp. 3 žetony základen, přičemž po jejich zničení je odkládá stranou a už je nemůže znovu použít. Musí si tedy dávat na základny fakt bacha.

17.2.2011 07:33:02

Vojtech Musil
Kadaver má pravdu, nemám u sebe pravidla, ale je to tam určitě někde upřesněné, že přijdeš-li o základnu NEBO jednotky můžeš je/ji postavit. Leda, že bys přišel o obé.

A jak píše Ringo k bojům, tohle se využívá v jejich taktice a díky tomu jsou souboje super :-)

17.2.2011 08:04:08

to Vojtech Musil
Eliminace: Z oficiálního FAQ: "Q: Is a player eliminated if his last base is destroyed?
A: A player is only eliminated if he has zero bases and zero units on the game board."

Souboj: Pokud front-line jednotka nemůže střílet do protivníkovy front-line jednotky, tak opravdu namísto ní zabije support jednotku, na kterou může střílet. Zabije ji tehdy, pokud by zabil front-line jednotku (takže má větší útok na své kartě, než má druhá strana obranu na své kartě). Pokud je více support jednotek, na které může dostřelit, tak zabije jednotku podle volby jejího vlastníka (Z pravidel: "(If multiple opposing supporting units are possible targets, the player who controls those units selects which one is destroyed.)"). Splash se spustí i v tomto případě, protože u splashe nezáleží, jestli umřela front-line jednotka, nebo supporting jednotka.
Taktizovat se s tím nějak extra nedá, protože útočník sice může proti sobě fikaně postavit slabou jednotku, na kterou nemůže zaútočit, ale nic nenutí obránce, aby za tuto jednotku dal svou supporting jednotku, pokud jsou alespoň dva skirmishe. Pokud je jenom jeden skirmish, tak má holt útočník výhodu a může to použít. Ale stejně nemá šanci vyhrát. A používat mobilize order jenom kvůli takovému slabému útoku, navíc s omezením jednoho útoku za order, je nic moc.

17.2.2011 08:30:02

Kadaver
myslel jsem s výrobou jednotek a kdy vytváříš bojové formace tak aby jsi co nejvíc zranil druhého. Já u toho taktizuji hodně jelikož pro mě je to velký taktizování :-)

17.2.2011 08:46:56

re
Co se utoku tyce, tak mi prijde trochu matouci, ze ackoli nemuzu znicit frontline unit, tak staci predpoklad, ze by ji karta znicila a potom muzu zautocit na support unit, ackoli se na tuto jednotku jiz karta nevztahuje, ale chapu, je to zajimavy strategicky prvek :-) Spis mi to prislo podivne.

Jinak co se eliminace tyce, tak v zakladnich pravidlech jsem prave nic o specialni eliminaci nenasel. Jen na strane 17 - 18 jsou popsany zakladni druhy vitezstvi. Normalni, specialni, liznutim dvou The End is Near karet, eliminaci.
A eliminace je tam vysvetlena, jak jsem uvedl, proto me to co Kadaver pise dost mate a predpokladam, ze jsou nejaka errata nebo neco podobneho. Jeste si to prectu, ted nemam moc cas. Jeste me mate jedna vec a to, ze v pravidlech je napsane, ze Normal Victory (ziskani 15 viteznych bodu) se vyhodnocuje na konci kroku 6, Regroup faze. Jenze kdyz se kouknu dozadu do navodu, kde je shrnuti a postup Regroup faze, tak tam se Normalni vitezstvi kontroluje az v kroku 9. Stejne tak Special victory se kontroluje v prubehu kroku 7 dle pravidel na strane 17 a vzadu v prehledu se to kontroluje v kroku 6 faze Regroup. A ted co z toho plati....

EDIT:
Tak oprava. Na strane 15 - 16 je popsana Regroup faze a tam je postup:
5. ziskani viteznich bodu
6. kontrola normalniho vitezstvi
7. kontrola specialniho vitezstvi
8. hrani karet udalosti
Coz vzadu v prehledu je prohozene a lze tedy predpokladat, ze to je spatne. Jen mam dotaz, jestli vam to neprijde trochu blbe, protoze dosahnout specialniho vitezstvi je obtiznejsi, nez vitezne body a normalni vitezstvi ma prioritu pred specialnim.

17.2.2011 10:55:46 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vojtech Musil
Eliminaci jsem už řešil ve svém postu 17.2.2011 08:30:02. Máš tam přímo citaci z oficiálního FAQ.
Přehozené pořadí na konci pravidel je řešeno v oficiálních Erratech. Přehledová tabulka na konci pravidel je špatně a má to být tak, jak jsi napsal v EDITu svého příspěvku. Speciální vítězství podle mě není těžší než normální a pokud na ně hrajeme, tak na začátku třetí fáze se klidně stane, že své speciální vítězství splní najednou více lidí. Zato nasbírat body za conquest pointy je celkem kumšt. Ale je vidět, že to každý hrajeme trochu jinak.

17.2.2011 11:44:09

to Kadaver
Me slo jen o to, ze ty errata koliduji s pravidly a neni tam nic vysvetlene. Proste se asi musim smirit s tim, ze k eliminaci dochazi podle errat.

17.2.2011 11:57:48

budovy
čaute, možno ste to tu už rozoberali, ale nechce sa mi to už hľadať :) Ale ak si upgradujem základňu dákou budovou, môžem rovno postaviť trojkovú budovu, alebo musím ísť od jednotky? V pravidlách som to asi prehliadol, alebo to tam vôbec nieje.. Ďakujem

24.3.2012 13:41:59

to stOKYi
Musíš stavět postupně všechny úrovně budovy, tedy nejprve jedničku, pak až dvojku a nakonec trojku. Postavení každé úrovně budovy se samozřejmě počítá jako samostatné stavění, takže v jednom build orderu můžeš postavit jen jednu úroveň.

24.3.2012 14:25:37

Kadaver
ďakujem.. ok.. už som to našiel :)

24.3.2012 14:56:53 | Upraveno autorem (porovnej)

resource karty
takže dnes sme si dali jednu skúškovú hru a jedna otázka ohľadom resource kariet. Je mi jasné, že ak mám na planéte základňu, tak získam resource počas regroup fázy karty zdrojov za každú prázdnu areu, areu kde mám základňu a jednotky. Ale ak mi hráč obsadí jednu areu figúrkou, tak mi je tiež jasné že o ňu prídem, ale protihráč získava potom počas regroup fázy tú surovinu? Či surovinové karty získavam len s planet kde mám základňu a nie vojakov? Tí enemy vojaci zariadia proste len to, že o tie suroviny prídem? Dobre som to pochopil?? :) ďakujem

5.4.2012 17:43:24 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Ano, je to tak. Karty surovin ziskas jen tehdy, pokud mas na planete zakladu a ziskas je jen za ty sektory, ktere jsou friendly nebo empty.

Tady nastava jedna otazka, co kdyz budou na jedne planete 4 sektory, na dvou ruznych sektorech budou zakladny od dvou ruznych hracu a zbytek sektoru bude prazny. Komu bude nalezet pri regroupu karty surovin? Osobne bych rozhodnul, ze nikomu... ale ruku do ohne za to nedam + co se stana s kartama surovin, kdyz souper postavi na takove planete zakladnu. Prijde stavajici hrac v regroupu o karty surovin? Opet si myslim, ze asi ano.... ale to jen tak na zamysleni, co se muze stat. Treba nekdo odpovi.

5.4.2012 17:47:36

Vojtech Musil
tak ja to chápem tak (nie som ale veľmi kompetentný), že ak súper postaví základňu tak mi tú surovinu na ktorej si postavil základňu iba zoberie počas regrouping. Ak zostala jedna area voľná, nezíska ich nikto (musia si tam dať figúrky- teda nemusia ale dáva mi to logiku). Ak sú 2 area prázdne, tak sa súperi môžu dohodnúť kto si vezme ktorú surovinu ak sa nedohodnú zostane prázdna :D Ale to som si už vymyslel, ale je to istý prvok dipomacie :)

5.4.2012 17:52:01

a jasné
teraz ma napadla ešte jedna otázka.. Ak mám order na planéte ktorý NEMOZEM vyhodnotiť, preto nespĺňam žiadnu podmienku (napr. stavať na prázdnej planete), môžem si zobrať event kartu, alebo tú event kartu môžem zobrať jedine ak danný order môžem vyhodnotiť.. v pravidlách je že namiesto vyhodnotenia.. tak neviem či to myslia aj tak, že keď sa mi nedá :)

5.4.2012 17:58:10 | Upraveno autorem (porovnej)

to VM a stOKYj...
ad vícero základen na planetě)

Podle mě hráč získá suroviny z těch oblastí, které ovládá, tedy má v nich buď jednotku či základnu (výjimka je u planety, na které je sám).
Pokud tedy v uvedeném příkladu mají 2 hráči 2 základny ve 2 oblastech téže planety a další dvě oblasti jsou prázdné, pak každý získá suroviny jen z té oblasti, kde má základnu. To samé by platilo i pro druhou část otázky (tedy daný hráč by přišel kartu surovin oblasti, kde nepřítel postavil základnu - to je jasné - a o karty těch oblastí, které by neovládal).

ad vyhodnoceni příkazu)

Žeton příkazu lze VŽDY vyhodnotit, třebaže někdy má nulový efekt (např. příkaz pro pohyb, ale nemám s čím pohnout, nebo výzkum, když jsem přišel o základnu), nebo ho třeba jen nechci teď provést, protože se situace zkomplikovala.
Čili místo vyhodnocení příkazu (ať už s nulovým či nenulovým efektem) je zde vždy možnost si vzít kartu událostí.

5.4.2012 20:30:39

laredo
Tak tady si nejsem uplne jist. Asi sme to teda hravali blbe.

Mejme planetu napr se 3 oblastmi se surovinami, v jedne mam zakladnu a ostatni oblasti jsou prazdne. Na jedne z prazdnych oblasti postavi souper zakladnu. Prijdu o kartu teto oblasti, to je jasne, ale kartu prazdne oblasti jsem si nechaval, dokud do oblasti nevstoupil souper...

5.4.2012 21:17:03

Vybíráme z Bazaru

Karuba CZ
Akt. cena: 570 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas