Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
pravidla
měl bych dotaz ohledně vítězných bodů.Scourge
Uz se to tu castecne probiralo, ale narazil jsem na nasledujici nejasnost. Na karte Scourge (v zkladni hre) je uvedeno, ze neni-li ma celni jednotka (Scourge) znicena MUZU ji znicit nebo MUSIM?? V textu na karte to neni vyslovne narizeno... Z logiky veci se muzu rozhodnou scourge stahnout i kdyz bych ji mohl objetovat. Jenze pak je z ni letajici pevnost jak se o tom mluvilo jiz drive... CO myslite vyresilo by to slovo v textu karty musis znicit??
Kubis
Ted nemam tu kartu primo v ruce, ale jestli se nemylim, tak je to tak, ze se proste rozhodnes, jestli udelas kamikadze nebo vyhodnotis souboj jako nerozhodny a budes se ridit nasledky netrozhodneho boje a nebo proste kamikadze udelas a vyuzijes schopnosti Scoura se sebeobetovat. Cimz znicis jeho i jednotku soupere.
to Ringo
Jo asi mas pravdu. Muzu se rozhodnout - proto je tak tezke se pak Scourge zbavit. Lepe to resi rozsireni (diky Kadavere za pomoc), kde Scourge vzdy umre, pokud je schopen zautocit na protivnikovu celni jednotku a nezabiji ji automaticky. Takze udelam v prekladu asi 2 verze scourge, a kazdy si bude moc vybrat jaka se mu libi vic.
Co si mysli zkusenejsi hraci o tom, ze by Scourge (ve hrach bez rozsireni) zustal jako v zakladu, ale hrac by Scourge MUSEL obetovat, pokud muze zautcit na celni jednotku protihrace. Proti rozsireni by se to pak lisilo v tom, ze by protihracova celni jednotka automaticky umrela - neporovnavaly by se bojove hodnoty... To by myslim nebyl tak drasticky zasah do rovnovahy hry, jako to, ze bych do zakladu pridal i bojove hodnoty Scourge podle rozsireni...
Kubis
jako zkušený hráč Starcraftu:-) hraju jen s rozšířením a tam je to vyřešeno. A karty už nikdy rozdělovat nebudu.
ale asi bych to bez rozšíření hrál tak jak je to v základních pravidlech.
Kubis
s temi pravidly ja nejak nevim, nejsem moc priznivce nejakych home pravidel s kterych se pak udela oficialni verze v prekladu. Radsi bych to nechal tak jak to autori zamysleli. Zaklad nechat tak jak je a modifikace ponechat na rozsireni.
Boldrick
byl jsi o 4s rychlejsi:-)
Ringo
:-)
dobre
tak to tedy udelam tak, ze v souboru bude oficial varianta a samostatne uploadnu upraveneho Scourge.
Kubis
taky moznost:-)
to Kubis, ad karta Scourge
Snad nejdu s křížkem po funuse, ale v erratech k základní verzi SC je ke kartě Scourge uvedeno následující, cituji:
"Bojové karty Metly (Scourge)
Bojové karty zergské jednotky Metly (s č. 10, 11, 12) mají správně znít: „Na konci kroku Zničení jednotek:
Pokud tvá čelní jednotka nebyla zničena, znič ji. Pokud se tak stane a soupeřova čelní jednotka je také letecká, je
také zničena. Tento efekt nespouští žádné schopnosti dodatečného poškození.“ Tato oprava platí pouze tehdy,
pokud nehrajete s rozšířením Brood war (pozn. viz schopnost Obětování se (sacrifice))."
BW už to řeší malinko jinak. Ale mám za to (stejně jako Ringo), že počeštěná karta Scourge by měla odpovídat anglické (opravené) kartě ze základu SC, nikoliv z BW.
to laredo
Jo takze je to tak jak sem to tu navrhoval - proste misto moznosti muzete znicit je striktne receno - znicte!.
Ja to v tech erratech cetl (v tvem prekladu), ale nedocvaklo mi, ze je tim textem zrusena moznost vyberu.
Jen jeste upresneni nemel by byt Scourge znicen jen pokud je celni jednotka protihrace taky letecka. By pak nedavalo smysl, aby umrela pokazde kdyz je jako celni jednotka i kdyz nema na koho udelat kamikaze...
sem trubka
ono to v tom textu je... Tak fajn - du to zapracovat do prekladu. Zrovna totiz delam bojove karty Zergu.
to all
takze finalni podoba textu Scourge vypada takto:
Na konci kroku Zničení jednotek: Přežije-li Scourge souboj, musíte ho zničit (pokud byla čelní jednotka protihráče schopna útočit na letecké jednotky). Je-li soupeřova čelní jednotka letecká, je explozí Scourge také zničena. Tento efekt nespouští žádná dodatečná poškození.
Pridal jsem tam dovetek, ze protihrac musi moct strilet po leteckych jednotkach. Diky tomu je Scourge znicen pokazde, kdyz proti nemu stoji letecka nebo jina protiletecka jednotka, ale zustane, je-li protihracova celni jednotka trebas Zealot.
Jak se Vam libi tohle zneni? Je v souladu s oficialnima erratama - tzn. Scourge je pokazde znicen, ale ne jednotkou ktera na nej nemuzu zautocit (proc by mel bouchnout, kdyz nema co znicit ani kdo ho rozstrelit?).
Kubis
Nechci ti do toho kecat, ale proč se snažíš vnutit ostatním lidem nějaký home rule tím, že napíšeš úmyslně překlad jinak? Že ti tady lidi napíšou že to je o.k. neznamená, že s tím budou souhlasit všichni, kdo budou podle toho překladu hrát a nevědomky převezmou tuhle úpravu pravidel...
to Raziel
Mas pravdu, jak jsem psal uz predtim, karty s jinym textem nez oficialnim budou v solo souboru...
to Kubis
V Erratě není o tom, že by se Scourge nezničil, když bojuje s jednotkou, která neumí útočit do vzduchu. Takže ten Tvůj dodatek v závorce by tam neměl vůbec být.
A pro Ringa to znamená, že měl ten svůj prokletý souboj proti Scourgovi vyhrát a vyhrát tak celou hru. Příště už bude vědět :-)
Kadaver
presne, napadlo me to az tedkom, ze jsme tu bitvu zahrali blbe:-) Cela hra mohla dopadnout jinak. Ale i tak jsem se kralovsky pobavil. Nevim cim to, ale mam pocit, zese ve Starcraftu bavim jeste vice nez obvykle, kdyz jsem v poradnem srabua potrebuji se z nej vysekavat. Po urputnem souboji a snaze vyhrat pak i po porazce spokojene reknu, tfuj, sakra, to bylo fous:-)
to Ringo
A Tvoje paní si navíc mohla užít velikého vítězství. Co může být krásnějšího? :-)
Kadaver
tak tak. Jsem rad, ze posledni dobou narazim na hry, ktere bavi i ty, co prohravaji.
nahrano
Tak jsem na ZH nahral varianty Scourge. Ta oficialni (bez dodatku v zavorce) a opravena podle errat bude v souboru se zbyvajicimi bojovymi kartami, ktery nahraju hned jak jej dokoncim. Je to pracnejsi nez jsem cekal :/.
to Ringo
A to jsi ještě nehrál Dungeonquest. Tam je největší sranda prohrát a proherci si tu hru nejvíce užívají :-)
to kubis
Já Ti do toho nechci moc kecat, ale myslím si, že ten překlad máš stejně špatně. Já tu kartu u sebe teda nemám, ale hrajeme to s kámošema jinak. Pokud Scourge přežije souboj, zníčí se pouze tehdy, máli proti sobě leteckou jednotku (a tím ji uníčí taky). Pokud proti sobě má jednotku pozemní, zůstane naživu.
to Toman
Oficiální Errata o tom ale mluví jinak:
"The Zerg Scourge combat cards (#10-12) should read: “End
of the Destroy Units Step: If your front-line unit was not
destroyed, destroy it. If this happens, and your opponent’s
front-line unit is flying, it is also destroyed. This does not
trigger any Splash Damage abilities.”"
Tedy:
"Pokud Tvá přední jednotka (tedy Scourge) nebyla zabita, znič ji. Pokud se tak stane a protivníkova jednotka je létající, znič ji také. Toto nespustí žádné Splash Damage schopnosti."
Tím pádem se má Scourge zničit i tehdy, když bojuje proti pozemní jednotce a dokonce i proti jednotce, která umí útočit jen na zem.
V rozšíření už je to ošéfované a Scourgova schopnost Sacrifice se spustí jen tehdy, pokud proti němu stojí jednotka, na kterou může útočit. Rozhodně doporučuji hrát se Scourgi upravenými podle rozšíření, kteří by měli být taky jako možná alternativa v Kubisově překladu.
Kadaver
on ten text je kapku zavadejici a pripada mi to podobne jako s tou kartou o opraveni jednotky bez delnika. Znic JI take nekteri totiz vztahuji k tomu Scourgovi, ale to JI se vztahuje k te letajici nepratelske jednotce. Takze je to jak rikas, zjednoduseneji - Scourge je kamikaze a je znicen vzdy, ale jeho ucinek plati jen na letecke jednotky, pozemni jednotky svym sebeobetovanim neznici a je znicen jen on sam.
Ringo
Holt Scourge je blbej a neví, že ten jeho kamikadze utok na pozemní jednotku nepřinese nic dobrého ;)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
SpaceCorp: 2025-2300AD + rozšíření Ventures
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 1 den