Starcraft: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 109x (Seznam vlastníků)

Starcraft: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

pravidla

měl bych dotaz ohledně vítězných bodů.
abych vyhrál musím jich nasbírat 15 nebo 20, což my je jasné.
ale přijde my, že jich je tam zatraceně málo. Dostávají se za určitá dobytá území. Na konci každého kola se přepočítávají, což znamená, že jich můžu mít i míň přijdu-li o území.
Další možnost je dostat bod za Event karty. Během hry jsem schopen získet asi 14 bodů dobyju-li všechny lokace s těmito body (na 12ti planetách), což je podle mne většinou nereálné. splnit speciální úkol pro rasu je o hodně rychlejší.
Tedy, dají se nasbírat vítězné body i jinak než za území a několik málo event karet? Zřejmě to neustále v pravidlech přehlížím nebo jsem to špatně pochopil. Díky
1.4.2009 22:54:11

jo :)
vyrazne spatne si pochopil jak to s tema bodama je .. ony se totiz neprepocitavaj kazde kolo ... oni se kazde kolo PRICITAJI !! Takze min jich mit nikdy nebudes.

1.4.2009 23:21:25

to Siaron
takže když dobyju lokaci, dostanu bod, přijdu o ni a zase ji dobyju, dostanu bod znovu?

2.4.2009 00:55:04

to boldrick
Jasně, vítězný body se rozdělují až ve fázi přeskupení, tzn. daná oblast může několikrát během daného kola změnit majitele.
Další možností je hrát na speciální vítězství (kde body nepotřebuješ) nebo v týmové hře (na body), kde se sice požadovaný množství bodů násobí počtem hráčů v týmu, ale zase se to může rozloží.
Takže ten, kdo ovládá planety s (oblastmi s )více body, může "suplovat" za toho, kdo jich má míň.

2.4.2009 07:06:25

boldrick
jo, body se pricitaji az na konci kola :)

2.4.2009 09:02:37

laredo
A co když v jednom kole splní speciální úkol dvě či více ras? V pravidlech jsme se tuším dočetli, že pak rozhoduje počet bodů. Nám se to například stalo dvakrát po sobě. A příčítám si body jen když na políčko s bodem mám jednotky? nebo stačí, abych byl na planetě sám?

2.4.2009 10:06:57

elenistar
Abys dostal body, musis mit na casti plateny s body jednotky, nebo bazi .. proto je to casto misto, kam se baze umistuje, protoze resourcy na rozdil od conquest pointu dostavas i z neobsazenych zon, pokud jsi na planete sam

2.4.2009 11:02:07

ahááá
Tak už se těším na další Starcraft hraní Boldricku. Teď to bude úplně jiné kafe. Hlavně bychom měli sehnat 4. do party. Rád bych zkusil tu týmovou hru.

2.4.2009 11:50:00

díky všem
taky už se těším (až zase prohraju;-))

2.4.2009 12:22:50

boldrick
jestli jdes hrat uz s tim ze prohrajes, tak prohrajes zarucene :)

2.4.2009 12:42:39

to Elenistar
Pokud nastává "remíza" při určování vítěze, existuje výčet několika kritérií, podle kterých se postupuje při porovnání obou (všech) "plichtících" - vítězné body, množství zdrojů (na kartách zdrojů), počet ovládaných oblastí, počet základen, víc dělníků v banku dělníků. Myslím, že alespoň v některém kritériu nastane rozdíl:-)

2.4.2009 14:06:03

Elenistar
Týmová hra by mohla být zajímavá.

2.4.2009 18:41:29

splash
1) Kdo určuje, která konkrétní jednotka dostane zásah ze splash damage? Vlastník zasažené jednotky, nebo ten, kdo splash aktivoval?
2) Pochopili jsme správně, že jsou "assist" jednotky VŽDY jako support a že když jsou zabité všechny front unit, musí assist vyklidit pole? (Tedy pokud útočily, stahují se, pokud bránily, přesouvají se na jiné pole a útočník byl úspěšný?)
díky

12.11.2009 00:08:18

Dansemacabre
takhle to chápu já
1)ztráty určuje majitel jednotek
2)máš pravdu, ale bojují, když jsou na napadeném území jen assist jednotky, mají vždy menší hodnotu z karet

12.11.2009 00:48:17

Boldrick
Já jsem se právě dočetl jenom to, že nikdy nemohou stát jako "front unit". Navíc nemají žádné hodnocení souboje, takže bych se spíš opravdu přikláněl k tomu, že automaticky ustupují. V anglickcýh pravidlech to sice má vlastní odstavec, ale není to tam popsáno zrovna moc dopodrobna. Tak teď nevím.

12.11.2009 00:51:59

Dansemacabre
tady to je podle mne jasně:
Exception: If all of a player’s units in a given battle have
the assist keyword, that player chooses one of those units to
be his front-line unit. Such a battle will therefore have only
one skirmish. The rest of that player’s assist units will be
supporting units in that one skirmish.

jsou-li na jedné straně jen assist jednotky, zvolí se jedna, která bude front line (z karty se vždy berou ta nižší čísla) a ostatní jí dělají podporu, prostě bude jen jeden boj

12.11.2009 01:25:07

to boldrick a dansemacabre...
S tou splash damage i assist jednotkama máte pravdu.

Jen pozor, pokud jsou assist jednotky FLU, pak nepřejímají žádnou hodnotu útoku jen obranné číslo (zdraví).

Tudíž nikoho zabít, kromě několika spec. technologií, které to obchází.

12.11.2009 07:23:40

Boldrick
Aha, díky moc, přesně tenhle odstavec jsme včera při hře marně deset minut hledali :)

Jinak ještě jeden dotaz: hrajete vždy na zvláštní vítězství jednotlivých ras? Mně totiž přijde, že jim už v určité fázi prostě nejde zabránit a navíc to končí hru přesně v momentě, kdy začala být zajímavá. (Třeba sedm kontrolovaných čtverců u Protosů - na to přece stačí dvě volné planety a dvě stavění.)

12.11.2009 10:03:02

Dansemacabre
Tohle by mě též zajímalo, o SC jsme dlouho uvažoval, ale totok mě celkem vadilo, nerad končím v nejlepším.

12.11.2009 10:16:29

Konec hry
SC je výborná hra, ale podobně jako něketeré jiné končí v nejlepším a často příliš brzo. Při poslední hře měli v jednom kole 3 hráči ze 4 reálnou šanci na speciální vítězství rasy. Klidně bych to vynechal, podle mě to ničemu neuškodí. Jinak rozšíření to podle mě řeší velmi dobře, pokud chce mít hráč speciální vítězství k dispozici, musí si vzít patřičnou vůdcovskou kartu. A tím se připraví o nějakou jinou výraznou výhodu.

12.11.2009 10:45:20

Sydo
Ale dá se to samozřejmě hrát i bez toho - jenom na body nebo anihilaci. Hra je pak o něco delší, ovšem možná o to zajímavější. Sami asi budeme od příště zvláštní vítězství ignorovat.

(Vůbec by mě zajímalo, kde přišli na ten čas 3 hodiny v ofic. informacích - ve čtyřech je to dohrané za necelé dvě hodiny, v šesti za dvě a půl. A to jsme prosím začátečníci :))

12.11.2009 14:22:04

to dancemacabre...
ohledně délky hry...

Možná záleží i na typu hry. Hra dvou hráčů nebo hra 6 hráčů ve 3 týmech se nedá dost dobře srovnávat časově.

Když je to všichni proti všem, tak se to obvykle vyřídí rychle.
V případě hry na SVC, taky nebývá problém s časem (cca 6-7 kol).

Zajímavé to začíná být při týmové hře, třeba kombinované s úplnou eliminací týmu, kdy se nehraje na VPs ani SVC, ale na úplné zničení všech základen a jednotek celého týmu.

Zkus si představit, že nemáš omezení počtu žetonů základen.
Pokud budou hráči aspoň trochu dobří, rozhodně to za 3 hodiny nedohrají.

Ovšem pokud patříte mezi hráče, co rychle uvažují, pak možná že právě proto skončíte příliš brzy :-).

12.11.2009 14:57:05

ad Délka hry a Speciální vítězství
No, tak my Starcraft většinou hrajeme tak 5-6 hodin, takže netuším, jak můžete hrát tak rychle :-)
U nás samozřejmě taky trvá cca tolik kol, kolik je hráčů, ale jednotlivá kola jsou dost dlouhá. Je ale pravda, že Starcraft nehráváme moc často, takže se do něho pokaždé těžko dostáváme.
Co se týče speciálních vítězství, tak mi to přijde jako velmi dobrý nápad a většinou se nám nestává, že by mělo více lidí možnost v jednom kole své speciální vítězství získat. Naše hry jsou hodně konfliktní a jdeme si celkem dost po krku (možná i proto taková délka hry, protože musíte důkladně propočítávat každý krok, jestli vás někdo nesežere z jiné strany).
S rozšířením se hra samozřejmě ještě více prodlužuje (hlavně kvůli Defend orderu), ale Leadership karty jsou velmi kvalitním přírůstkem a jak už Eyron říkal, řeší velmi účelně speciální vítězství. U nás si většinou nikdo karty se spec. vítězstvím nebere, protože ví, že by ho stejně nesplnil :-)

12.11.2009 16:06:55

all
moje nejčastější zkušenost je tak 3h ve čtyřech lidech což mi přijde akorát. speciální vítěztví je fajn, protože každý musí hlídat každého a to mě hrozně baví:-)

12.11.2009 16:54:36

herni doba
Buď to hrajeme úplně špatně, nebo zkrátka umíme myslet dopředu a pak ty rozkazy jenom nasázet a hned řešit :))

(Mimochodem: taky se celkem osvědčilo, když hru někdo z hráčů moderuje - sleduje, kdo je na řadě a upozorňuje ty, co mají zrovna hrát - prostoje, kdy všichni jen tak blbě zírají a nikdo neví, kdo je zrovna na tahu se pak rovnají skoro nule a celá hra ve čtyřech fakt netrvá déle než 2hod)

12.11.2009 17:40:38

to Dansemacabre
Jo, tak takové situace jsou nejlepší, obzvláště překvapení toho hráče, kterému pak oznámíme, že je už 10 minut na tahu :-)

12.11.2009 19:11:00

Vybíráme z Bazaru

MTG - Phyrexia: All Will Be One - 400 karet (C/U)
MTG - Phyrexia: All Will Be One - 400 karet (C/U)
Akt. cena: 420 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas