Solomon Kane - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Novověk
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Mythic Games
Autoři: Jake Thornton
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Kickstarter

Stále běží kampaň na KS: https://www.kickstarter.com/projects/1162110258/solomon-kane/description
už nyní je v základu 5 uzavřených dobrodružství s reálnými cca 40 hodinami hraní /s případnou replayabilitou spočívající v jiném průchodu a volbě jiných řešení/, do dalšího otevřeného dobrodružství zbývá poslední stretch goal.
Bral jste někdo nějaké rozšíření-dobrodružství navíc? Já mám Early Bid, kde je 6. dobrodružství..přemejšlím, jestli ještě nějaké další nevzít..

A jaké tam vidíte plusy a mínusy? Ten koncept mi přijde hodně zajímavý, na nějakou podobnou hru si úplně nevzpomínám...
24.6.2018 18:42:46

Shipping
V poslední aktualizaci oznámili, že se rozhodli, že bude rozdělená doprava na 2 vlny, což původně nebylo.

Nemohu se zeptat na KS, protože jsem pozdní slibovač :D tak se ptám tady, jestli tomu dobře rozumím, že rozdělení dodání je automatické a nic dalšího se platit nebude, je to tak?

15.12.2019 13:30:09

Korenar
Je to tak. Stejně jako tomu bylo u JoA. Pro mě dobrá zpráva, z toho obrovskýho balíku jsem měl fakt obavu.. ;-)

15.12.2019 13:32:03

Změna karet na storybook
V komentech se vedly debaty o tom, kam zmizely karty kapitol (Chapter cards), tvůrci definitivně potvrdili )bylo už v jednom z předchozích updatů zmíněno), že bude namísto karet klasický storybook.
Za mne kapku škoda, bylo by to něco jiného, než taková ta klasika, která je ale zas přehlednější..

"Updates 120/ 125 describe the new Story Book and the integration of the Chapter Cards in it. This means that Chapter Cards are not going to be included in the game. There are several reasons that this has happened, so we believe that since this is a question from several of you, it should be answered in detail. So we will present all the reasons for this in the next WuW and not give a short version here in the comments.

Discovery cards have also switched to tarot sized indeed. It is normal that several changes are made in a game, while it is being developed. Layouts have been re-made from scratch, a new sculpt that was not planned our announced during the campaign was added, the storybook was enhanced.

We want you to rest assured that we don't shy away or are afraid of changes that will make the game better. Our goal is to provide you through this game the best narrative experience you've had and we are confident that we will.

With regards to the sleeves, you will still get what you paid for. We will make a further comment on it with details in the following WuW."

16.2.2020 18:07:16

...
úplně jsem vypadl jak mám "late pledge" a nechodí mi notifikace o aktualizacích...za mě taky dost škoda, storybook je sice přehlednější, ale nedrží otevřený (poku nedají kroužkovou vazbu viz Tainted Grail).

za mě škoda a popravdě jak chtějí řešit expanze? To budeme mít zase + storybooků pro každou expanzi samostatně?

16.2.2020 20:10:17

:)
viz níže. Projekt sa rozrástol oveľa viac, ako predpokladali, 2500 kariet, 17 kompletne rozdielnych dobrodružstiev, 350 kapitol, momentálne 78000 slov v knihe príbehov ktorá je hotová iba z poloviny.

Tak jsem zavítal po sto letech a ač jsem to nebacknul jsem rád kam se ta hra posunula. Storybooky namísto stovek karet je rozumné rozhodnutí s ohledem na manipulaci, stejně jako posunutý termín vydání. Bylo od začátku jasné, že mají dvě možnosti, buď to odfláknout a vykašlat se na betatest, nebo si dát na čas a při doručení udělat druhou kampaň aby se jim to zaplatilo. To, že to nestihnou v termínu jim muselo být jasné už při kampani. To jsem zvědavý jak se frantíkům podaří udržet kvalitu při takovém rozsahu textu a kolik patchů to bude potřebovat :).

17.2.2020 07:48:25

...
Bude druhá kampaň? To doufám, že backeři z první nedostanou jen nedotestovanou hru a lidé z 2.kampaně vše opraveno s FAQ

17.2.2020 16:43:01

?
Prečo máte pochybnosti, že by to malo byť nedotestované? Veď práve preto celý projekt natiahli min. o pol roka a potom to ešte rozdelili na wave 1 a 2, aby mali na to viac času.

17.2.2020 19:57:12

...
Bylo by to poněkolikáté...u takto velký projektů se to stává celkem často a né vždy se k tomu vývojáři postaví čelem.

Mezi wave1 a wave2 resp pak wave 3 v rámci 2.kampaně jsou velké rozdíly.

Od nejednotné barevnosti, milimetrové rozdíly v kartách, špatně napsaná pravidla či nezapracované překlepy a FAQ

Zde jsme se bál, že druhá kampaň nebude a byl to KS exclusive projekt....jiank bych do takto velkého projektu v 1.kampani nikdy nešel.

PS: Největší sranda bude, až v rámci 2. kampaně oznámí další expanzi, což s sebou ponese pro původní backery náklad na další extra poštovné.

17.2.2020 21:04:47

Story book vs karty - vysvětlení od tvůrců
Poslední update vysvětluje důvody změny z karet na storybook, dává to docela smysl.

https://www.kickstarter.com/projects/1162110258/solomon-kane/posts/2760941?context=comment_from_email&ref=ksr_email_backer_project_update_registered_users#comments

Za mne, chápu to, ale je to škoda, protože na kartách by to prostě vypadalo jinak, než v jakékoli jiné další hře. Nicméně, mohli to udělat tak, že na kartách by byl základ té kapitoly a detaily v knize - když jak tvrdí, se jim to tam nevešlo. To by ale museli zaplatit...a jediné, v čem jim moc nevěřím je, že to nedělali kvůli penězům. Vytisknout jednu knihu vs hromadu karet je vyjde levněji, tuplem v Číně..

No a doufám, že třeba ještě před wave 2 otevřou PM, furt jsem se rozhodoval, jestli k základu nevezmu nějaké addony, nakonec jsem nic nepřidal a tedka mi to trochu mrzí.. No přinejhorším bazar a nebo případná 2. kampaň..

20.2.2020 08:44:40

:)
Ano udělali to kvůli penězům, ono zpravidla pokud něco dělají všichni knížkou tak vymýšlet totéž kartami je takový český styl proč to dělat jednoduše když to jde složitě, v daném případě určitě dráž.

Druhá kampaň je logická. Mají obrovskou hru, která jim dala zabrat nejen finančně formami na plast jak je to jinde, ale tady se nadřeli jak barevní s tou příběhovou částí, vývoj je patrně stál víc než čekali. Prostě přihodí nějakou ptákovinu a pošlou to na KS znovu. To je pro ně podstatně zajímavější než vyvíjet něco nového.

První verze nemusí být nutně nenatestovaná, jen ta hra je prostě obrovská a divil bych se kdyby byla absolutně bez chyb na první dobrou.

20.2.2020 09:22:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Unboxing prototypu
V posledním QA ukazuje Vesperini předprodukční krabici a komponenty, které nechali vytisknout v nějaké místní tiskárně.
S tím, že kvalita a vzhled u finální produkce by měl být totožný. Nemá tam miniatury /ty by snad měli ukázat později/, ale ostatní komponenty vypadají luxusně.
Krabice doslova obří, herní desky tvrdý karton, hráčské desky dual layer, vše opravdu velké rozměry /to se snad ani nevejde na stůl :-) / plus různé další tokeny atd. Karty paráda, krásně vypadající pravidla. Každý příběh samostatný herní sešit o hromadě stran...jako jestli takhle ta kvalita bude i u finální produkční verze tak tedy potěš..
Vzhled tedy u mě za 1, ted ještě, aby to bylo dobře hratelné :-)

Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=50y6k1o4R2o&feature=youtu.be&t=2098
rozbalení v čase od 43:00 cca, ukazuje to asi 3/4 hodiny..

Hra by měla jít do produkce na konci května/začátkem června, prý nyní ještě velmi intenzivně znovu testují všechny scénáře a opravují a vychytávají poslední mušky a nejasnosti v pravidlech...

6.5.2020 20:29:01

...
Mám late-pledge a nedostávám info o aktualizaci, tak jsem na tu hru skoro až zapomněl :D díky za novinky

7.5.2020 08:49:44

Korenar
Mám to úplně stejně :-) Jj. díky Flederovi za upozornění, vypadá to že zima bude muset být delší, abych to celé dohrál :-)

7.5.2020 09:24:40

Ad PM
Oni mají každý týden živý streamy /jak dělá i AR/, je fakt, že Vesperini tam spíš mele francouzsky, což je pro mě passé.

Ale zkusil jsem se včera večer zeptat na nové otevření PM, třeba pro dodání addonů. On mi odpověděl, že úplně ho otvírat nebudou, ale je možné přes jejich support případně ještě řešit.
Bohužel jsem nedostal odpověd na doplnění, jestli neotevřou PM pro stávající backery před Wawe 2 /jelikož by ty addonová dobrodružství měli posílat ve druhé vlně/ což se dost často dělá, docela se ve mě mele, že jsem si jedno nebo 2 ta rozšíření nevzal.
Furt jsem pošilhával po těch upírech v Africe a pak to severoamerické, kde byly čarodějky ze Salemu. Jsem si říkal, že to je docela za raketu, tedka, když vidím prototyp, mě to kapku mrzí. No, on to třeba nějaký místní překupník bude mít v bazaru :-)

7.5.2020 10:37:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Fleder
Ahoj, trochu jsem přestal sledovat vývoj kampaně. Hra se bude posílat i po takové době ve dvou vlnách? Jsou nějaké odhadované termíny? To by případně stálo za to zjistit jestli neotevřou aspoň mezi PM pro backery mezi vlnami....

7.5.2020 16:27:53

Melandor
Pokud si dobře pamatuju, tak to budou 2 vlny. Na jejich náklady. V 1. vlně bude core set včetně SG, ve druhé pak ty addonová dobrodružství. To by se mělo dát dohledat v nějakém starším updatu.
Core set měli odladěný asi už dříve, tedka, co říkali v posledních streamech a psali i v WU Wednesday updatech, dokončují balanc a testing addonů, co představili v průběhu kampaně.
Upravují tu hru dost dlouho, ten koncept přepracovávali - původně měly ty příběhy být na kartách a měl sis návazně brát ty karty další a na nich měl být i příběh. To zrušili (moc textu na kartě) a udělali klasický sešity. Prostě to celkově neodhadli a trvá jim to bohužel dýl.. zas za mě lepší, než aby vydali nehotovou nevybalancovanou hru, jen "aby to už bylo"..
Zas co jim musím nechat, tak se na rozdíl od jiných /např. Everrain co mám od Grimlordů/ pravidelně informují, co se děje.

Na to otevření PM jsem se ptal včera, odpověd byla..ted PM otvírat nebudeme i když to zvažovali, individuálně lze řešit přes jejich support. Takže by teoreticky se bud dal ještě objednat základ pro nového backera nebo přidat obsah addonů. Ale individuálně, v tuhle chvíli.
Doplnil jsem to o dotaz právě na to, co píšeš...tedy třeba i jen PM pro stávající backery mezi vlnami (což dost firem dělá, nicméně tady byly ceny nějaké a byly před 2 rokama, imho jim to prodlení dost srazí zisky - vyšší náklady na vývoj, před časem velkou část teamu propouštěli a budou doplácet na poštovným) a tam to už zapadlo v textu chatu bez odpovědi.
Zkusím příští stream...jenže tam bude tvrdě promovat Hel, který pustí 12. května..

EDIT: trochu jsem si projel starší updaty a ano, budou 2 vlny, jak píšu. 1. vlna Core set + SG + Hand of Doom a pak zbylé addony 2. vlna.

7.5.2020 16:46:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Fleder
I tak to bude nevybalancovaná nedotažená hra :D ten rozsah, co si nastavili je nemožný dopracovat za rok...to je hra, která by se řádně vyvíjela řadu let...oni několik let dávali dohromady Core Box....Addony pak spláchnou za rok?

7.5.2020 19:19:30

Korenar
Já to beru tak, že ladili vůbec ten základní koncept, jak budou fungovat ty ctnosti (virtues), jak se bude hrát s kartami (neosvědčilo se, nakonec půjdou cestou klasické knihy scénářů), jakým způsobem nejlépe udělat setup scénáře atd. Tak to beru tak, že pro ta rozšíření už mají vyšlapanou cestičku a víceméně budou jen vymýšlet příběh...

7.5.2020 20:03:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Addony
No koncept hry měli už předtím vymyšlený před spuštěním, zjevně i nějak testovaný/zkoušený. Pak udělali změnu - jestli jsem si všiml dobře, velký tarot karty budou, ale s jiným účelem. Nebudou pro to vykládání příběhu.
Reálně je to teď kolik ...dva roky od kampaně? Když už při ní měli názvy, psali o čem ty scénáře budou, tak že by je až ted poslední dobou vymýšleli? Nevěřím, už je nějakou dobu představují a píší detailně o čem budou v updatech.
U velké části těch přidaných příběhů se navíc budou držet knižní předlohy, jen u části budou vymýšlet od počátku celé dobrodružství.

7.5.2020 20:49:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Fleder
Jo vymyšlený měli....grafika, figurky a příběh....ale balanc určitě nebude vychytanej.

Jde o to, že už v Core Setu padaly na BGG názory...že jednotlivé ctnosti nejsou sami o sobě vyvážené a některé ctnosti nemají moc co dělat, tedy budou trochu nudit oproti jiným.

V rámci příběhu se to mění podle toho, co se v příběhu děje a jaká emoce má hlavní slovo v rozhodování...takže při držení stejných ctností se v průběhu kampaně vystřídá aktivita hráčů asi pravidelně.

Bude ale zásadní, aby si celá skupina užívala hru jako celek a to včetně příběhu a atmosféry, což bude těžké, když třeba hodinu bude Vaše ctnost jen ovlivňovat minoritní prvek hry a soupeř bude mít tah 3x delší

7.5.2020 21:21:02

...
Nechci ale působit jako škarohlíd...jen jsem realista :-) na svůj ALL-IN se neskutečně těším!!!

7.5.2020 21:21:39

Korenar
Tak vyloučit se to nedá. Jenže to uvidíme, až si to zahrajem :-) a snad to bude koncem léta k dodání.
A to ovlivnění a délka tahu, lidi se můžou vystřídat ve hraní jednotlivých ctností i v průběhu jednoho scénáře. A je na každým, jestli člověk bude hlavně řešit příběh, jak utíkat před těmi stíny, jaký kde vylezou enemáci, jaký budou rozhodnutí a jaký budou možnosti...a nebo jestli bude řešit, že má v danou chvíli o něco menší roli.
Docela jsem zvědavý na znovuhratelnost jednotlivých dobrodružství..

Plus se musí vzít ještě jedna věc v potaz - je to koopka, to je zas náchylný na vůdčí syndrom jednoho jedince, co se snaží vést celou skupinku k obrazu svému.

7.5.2020 21:38:15

Fleder
To vím, že měli už při kickstarteru koncept vymyšlený a nějak otestovaný, ale pak právě přišli na to, že to není to pravé ořechové, tak to museli, jak jsem napsal "ladit" (nikoliv vymýšlet). A to nejen ty karty, ale v průběhu vývoje hlásili i další změny (mimojiné ten setup měl myslím speciální povídání, kdy se chlubili že už přišli na způsob jak to udělat nejefektivněji). Addony mají sice předlohu v knihách, ale tam je přece jedna linie. Tady se rozhoduješ jestli uděláš A nebo B a musejí tedy dopsat i alternativní pasáže či ukončení. Ale co jsem tím chtěl napsat - že pokud už jsou spokojeni jak jim celý systém funguje v základu, mohou se konečně ve stejném duchu pustit do addonů a to už jim dle mého názoru nepotrvá tak dlouho jako odladění celého základu.

7.5.2020 21:57:55

Dotaz na znovuotevření PM
Dal jsem na dnešním Live dotaz na znovuotevření PM pro SK mezi jednotlivými vlnami pro přidání addonů a to pouze pro stávající backery, nikoli pro nové.
Vesperini si to zapsal, jakože velice dobrý nápad - že to zjistí a probere. A že by to případně zvážili po dodání 1. vlny. Takže šance tu je..

20.5.2020 19:55:10

Dnešní update
S.K. by měl jít do výroby 15. června, s tím, že ale budou ještě dělat poslední ověření - digitální a fyzické poslední předvýrobní kusy - raději kopíruji celé:

We have very important and exciting news for you! Solomon Kane will be going to the factory on June 15th! The day has finally come! Let’s explain the process a bit. On June 15th, the factory will be checking the very last version ot files we sent to see if they meet all standards for the printing process. After that they will send us digital proofs to check. When they receive validation from us, they will send us the physical proof. It is a process till the button is hit, but the day that this process starts is now very close! We will keep you posted every step of the way.

A ještě jedno podstatné info - v pravidlech by měl být rejstřík pro vyhledávání, hodně po tom lidi volali.

27.5.2020 17:06:03

Vybíráme z Bazaru

Donuty
Donuty
Akt. cena: 225 Kč
Končí za: 19 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas