Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Pravidla
Tak sme sa dockali, pravidla su online :o)Jiry
Jo souhlasím že "any of your hero" je asi hloupost. Ale stojím si za tím, že můžeš odevzdat rewardy od více hrdinů v celkovém součtu 3.
hrdinové
my to taky vždycky hráli, že je musí mít u sebe jeden, nikdy jsem o tom nepřemýšlel jinak. Optám se Iggyspoona, to je rodilý mluvčí tak uvidíme, jak to hrají oni.
Epic Variant
Mam par dotazu jak hrajete epickou variantu. Jak hrajete treti efekt osme prikazove karty? Chapu to spravne tak ze muzu vzit runu z uzemi ktere ovladam a dat ji nekam jinam v ramci mnou kontrolovanych uzemi? Manual mluvi o vyrazeni taktickcyh karet a karet rocnich obdobi ktere se odkazuji na falesne runy. Nebude pak karet obdobi malo, pokud maji vyjit na 8 let? A posledni, pri sestavovani mapy se preci muze stat, ze si dva hraci vytahnou stejny dilek (napr. ukol 3A a druhy 3B) jak pak dal? Druhy hrac taha kartu ukolu znovu aby mel kazdy unikatni cast mapy?
RE: Epic Variant
1) Můžeš měnit runy mezi dvěma poli. Jak ve standardní tak epické verzi lze přesunou runu na tvoje pole bez runy.
2)Pokud se nepletu, tak se žádná karta období neodkazuje na falešné runy. Pouze jedna taktická - FAVOR OF KELLOS a jednoho hrdiny - RUNEWITCH ASTARRA a pak nepřímo karta titulu - LORD COMMANDER OF THE WARRIORS‘ GUILD.
3) Karty úkolů, které se používají k sestavení mapy jsou odlišeny barvou (do hněda) a především popisem SETUP QUEST.
P.S. na fórech i jinde probíhá sporadická diskuze jak tyto karty hrát v epické variantě (taktická karta lze vyřadit, hrdina a titul těžko). Pár návrhů:
1) FAVOR OF KELLOS:
a) umisťuje pouze 1 pravou runu
b) vyřadit ze hry.
2) RUNEWITCH ASTARRA:
a) místo run se dívá na žetony objevů (silné)
b) dívá se pouze na jeden žeton objevu (kde stojí)
c) dívá se na jeden žeton objevu ležící u runy kdekoliv
d) stojí-li na poli s runou, může ji přesunout na sousední pole
e) dostane-li jako odměnu TIMMORRAN SHARD, může ho okamžitě proměnit na runu
3) LORD COMMANDER OF THE WARRIORS‘ GUILD:
a) pouze jeden efekt titulu (+2 k síle při boji na poli s runou)
b) použije-li hráč rozkaz CONQUER, smí si vzít jednu taktickou kartu a jednu poté odhodit
c) dobude li hráč příkazem CONQUER pole s runou, smí ji okamžitě přemístit na jiné své pole bez runy.
Droll
2b je podle mě blbost ne? Proč by se na ten žeton dívala, když si ho pak v létě stejně musí otočit?
sydo
Leda by to bylo myšleno tak, že někam dojde, podívá se a rozhodne se, zda ho chce využít nebo ne. Další možnost je, že se podívá na žeton na sousedním poli, kde stojí (+otočí ten, kde stojí). Sám si nejsem jistý, která možnost je u těch karet nejlepší :-)
to Sydo
Exploration žetony se otáčí, pokud vím, jen tehdy, když na ně hrdina dojde v Quest fázi. Hrdinové se ale mohou hýbat i pomocí Strategize orderu, čímž mohou dojít na místo, aniž by žeton otočili. A v nejbližší Quest fázi jej taky neotočí, protože je jejich pohyb s hodně velkou pravděpodobností zavede úplně jinam.
Ale i tak se mi ta vlastnost zdá nepoužitelná, ledaže by si mohla vybrat, že žeton neotočí. Ale většina žetonů je stejně dobrých, takže by i tahle vlastnost byla celkem k ničemu (ale užitečnější než ta první).
Elves Warrior
Mozno sa to uz rozoberalo - mam otazku k elfskym warriorom. Ok si vytiahnu z fate decku specialnu schopnost tak mozu dat jeden damage alebo znicit zranenu/routnutu jednotku podla svojho vyberu. Ak si vyberu ten jeden damage tak si tiez vyberu aj tu jednotku? Z textu sa to da pochopit obojako: Deal (D) or destroy the damaged or routed unit enemy unit of your choice
Kovko
Hrajeme to tak, že vybíráš i to poškození komu udělíš. Tak jsme to myslím daly i do českého překladu karet.
to Kovko, sappho
Nemám hru zrovna u sebe, ale záleží na originální formulaci. Pokud pouze udělíš jedno zranění, tak je v pravidlech jasně řečeno, že při udělení zranění vybírá konkrétní zraněnou jednotku ten, kdo to zranění utrpěl. Ale u toho zničení je jasně napsáno, že zničenou jednotku volí útočník, takže tam je to taky jasné.
all
já osobně bych to hrál tak, že damage přiděluje obránce podle standardních pravidel a zraněnou nebo rozprchlou jednotku zabíjí warrior podle svého výběru.
all
Zranění přiděluje obránce dle běžných pravidel, smrt určuje útočník. Tak mi to aspoň plyne z originálního textu.
to Kovko
Přidávám se k Morthemu a Beholderovi, taky mi to tak z textu připadá.
support objective karty
Ok, diki tak sme to hrali dobre. Mam dalsiu otazku po dneskajsej partii, nenasiel som to tu ze by sa to rozoberalo. Ide o objective karty:
1) Bound by Honor (If all triangle neutral units on the board are allied to players, you may discard this card to gain dragon rune) - viem, ze ak sa vsetky nepriatelske jednotky na mape vybiju tak sa tento objective moze splnit.
2) Otakza patri ku kartam Support of the Giants (If you are allied with at least 2 Giants during your turn, you may discard this card to gain 1 dragon rune, You may discard this card and draw a new Objective card if there are not at least 3 Giants in play) a Support of the Dragons (to iste len s drakmi) - plati tu podobne pravidlo ako u Bound by Honor, teda ak su vsetci Gianti vybita tak sa da splnit?
Pretoze dnes sa nam akurat stalo ze ja som si potiahol za undeadov kartu The Giants Horde (If there are not any Giants in play during your turn, you may discard this card to gain one dragon rune, Discard this card and draw new objective card if there are not at least 2 Giants....) a priatelka za ludi Support of the giants, a po vybity vsetkych giantov sme nevedli ci sa da ten support splnit, lebo ak by sa dal tak by to bola v podstate lepsia karta ako Giant Horde (pretoze sa da splnit aj vybitim aj diplomaciou pokym Giants horde len vybitim) na druhej strane ak by sa nedala tak sa moze stat ze ju clovek nemoze splnit vobec.
To Kovko
No já nevím, jestli to nepřekládáš špatně, protože podle mého:
1) Tady máš v zásadě pravdu - jen se jedná o všechny neutrální jednotky s trojúhelníkovým podstavcem.
2) Podle mého se úkol nedá splnit, pokud jsou všichni obři vybití. Je tam jen ta možnost, že pokud jsou na plánu méně než 3 obři, tak můžeš kartu zahodit a vzít si novou. Ale to podle mého platí jen ve chvíli, kdy si tu kartu bereš.
Kovko
Ohledně těch Giants je to tak jak rika Kolouch. Někdy se totiž muže stát, ze tam při počátečním setupu nejsou alespoň 3 obři. Pak ta karta nemá smysl a vezmes si místo ni jinou.
objective karty
Já vím že jsem to taky někde viděl, ale zdá se mi netématické, že se objective od dobré strany dá splnit tak, že se ti neutrali vybijou místo, aby se jako správní kladasi alespon s jedním z nich neskamarádili:) navíc stejně dobře by se dalo říct, že jsou všichni ▲ hostile...
Pomoc
Ahoj prosím o pomoc s runewars - v pravidlech se moc neoprientujeme byl by někdo ochotný nám je polopatě vysvětlit a zahrát si - ideálně okolí Teplic a Ústí. Děkujeme
Maario
To bys měl asi napsat do sekce "Hledáme spoluhráče" v jiné části diskuze. Ale je to jen takový detail :-)
premisteni run z home realm
Včera jsme narazili na případ, kdy jsem měl obsazeno jedno pole z home realmu protihráče, a přišla do hry karta, která hráčům ukládá, že musí dvě runy ze svého home realmu přemístit mimo. Mohl vzít runu z pole, které jsem měl obsazené já?
Tom
to si myslím ze ne, je to logicky nesmysl. Nemůže zasahovat nijak do území, které nevlastní.
home realm
No, mně to taky příjde jako blbost, ale v pravidlech píšou
"Home Realm: Each faction’s three starting areas.
Players always control areas in their home realm
(even if they do not have any units or strongholds
present) unless enemy units are present. Areas of a
home realm are never considered empty."
Takže i přestože hráč to území nemá pod kontrolou, tak to je pořád jeho home realm. Bohužel si teď blbec nepamatuju jak přesně to bylo na té kartě napsaný, ale mám pocit že tam bylo jen "home realm" a nic o tom kdo to pole má pod kontrolou tam nebylo.
Tom
nojo, ale pokud to chápu dobře, tak to území kontroluje i pokud tam nema své jednotky, DOKUD tam nejsou nepřátelské jednotky.
Tzn. ze to území pak nekontroluje.
rbx
No to sice neovládá, ale pořád to je home realm.
to tom
Já souhlasím s rbx, že je to logické i tématické. V pravidlech to sice nevyzní tak úplně, ale taky bych to hrál tak. Runewars je tématická hra a pokud jsou nějaké nejasnosti, tak máme tendenci je řešit tématicky.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Prodám Mage Wars Arena - Core set
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 4 dny