Runewars - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Tak sme sa dockali, pravidla su online :o)
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/runewars/minisite/runewars-rulebook-web.pdf
8.1.2010 21:07:08

a ještě jedno doplnění
Nicméně... zvláštní schopnosti probíhají souběžně. Tudíž zmínění elfové vystřelí a přidělí zranění a zároveň s nimi si sorcereři zvýší zdraví na 2 -> elfové je nezastřelí ještě před tím než použijí svoji zvláštní schopnost, i když útočí.

6.4.2010 15:17:58

to Morthe
Hmm, zajímavé, a je to oficial? Pak by opravdu nemělo pořadí vyhodnocování na hru vůbec žádný vliv, tak proč by ho opravovali?

6.4.2010 15:20:50

kadever
podle mě to je implikace z tohoto pravidla:

Concurrent Attack Rule
It is possible for units to be destroyed or routed during battle before they are able to draw Fate cards. However, if Fate cards have already been drawn for a unit type, then all of the cards will be resolved regardless of whether those units are later destroyed or routed.
Therefore, when a player has multiple units with the same initiative value, it is important for him to decide which unit type will attack first. Depending upon how much damage and routs he is dealt, his other units may not get a chance to draw Fate cards.

6.4.2010 15:29:37

ad ústup
Sakra a mě bylo divné, že ti neutrálové nějak umírají, protože nemají kam ustoupit, přitom mohli ustoupit na pole s jinými neutrály :)

6.4.2010 15:30:02

je to tak
celý souboj a všechny vytažené fate karty se řeší souběžně...

6.4.2010 15:31:20

Kadaver
Ale přiznám se, když jsem si to přečetl znovu, tak už si tím nejsem tak úplně jistý... ještě se kouknu do toho FAQ, někde jsem to tam viděl snad i s příkladem

6.4.2010 15:32:18

...
tak jsem se mýlil, jak je patrné z tohoto FAQ:

Q: What happens when an attacking Pegasus Rider uses his special ability to route a Berserker who is also using its special ability?
A: Even though they are both the same initiative, the attacker’s ability is resolved first. Any routed berserkers may not use their special ability (which requires them to be standing).

6.4.2010 15:38:46

to Morthe
Je jasné, že ta speciální schopnost pro zvýšení Health se provede, otázka je, jestli se provede i na ty Sorcerery, které by Crack Shot zabil a tím je zachrání před smrtí, nebo se provede jen na ty zbývající Sorcerery.
My jsme to teda hráli tak, že když se vyhodnocují první ti elfové, tak nejprve dají damage a tím pádem jsou právě zabití Sorcereři mrtví a zvýšení health už jim nepomůže.
Prohledával jsem všemožné oficiální i neoficiální FAQy a odpověď na tuhle otázku nikde.

6.4.2010 15:40:16

Kadaver
podle toho příkladu níže si myslím, že budou tuhý jak veka... akorát mi tím teda není jasný, jak určíš, který jednotce teda patří která fate card... a podle pravidla Concurrent Attack Rule by měli být být schopní útočit, protože pro ně byla již vytažena karta osudu.

6.4.2010 15:49:54

eee malinko jsem se do toho zapletl, ale už jsem se zase rozpletl. Písnu tenhle dotaz na forum FFG, třeba z nich něco rozumnýho vypadne (a třeba to bude i v dalším FAQ)

6.4.2010 16:02:36

to Beholder
Za to se omlouváme :)

6.4.2010 16:35:01

sappho
to je v pohodě, měl jsem se kouknout do anglických pravidel :)

6.4.2010 16:47:04

to Morthe
Nepotřebuješ určovat, které jednotce patří která karta. Tažené karty už budou zahrané všechny, i když některé jednotky v průběhu vyhodnocování poumírají. A vlastnost Sorcererů nastavuje Health na 2 VŠEM Sorcererům v souboji, tažke tam to taky nepotřebuješ rozlišovat. Akorát těm mrtvým už ten boost nepomůže. Alespoň podle mě.

6.4.2010 17:01:43

to Kadaver
Hrajem to přesně takhle - Nejdřív všechny karty zvl. schopností útočníka, potom všechny obránce. Pokud poumírají obránci během útoku, už na ně karty nemají vliv, ale samozřejmě jejich karty dohrávají bojové kolo beze změny.

7.4.2010 07:32:06

Droll, Kadaver
My to hrajeme také přesně takto. A vyplývá to i z FAQ. Všechny tažené Fate karty se musí vyhodnotit, ale to JAK se vyhodnotí už dané není. Tudíž karty, které mají nějakou podmínku (naživu, routed, atd.), se vyhodnotí, ale už nemusí mít kvůli nesplnění podmínky žádný efekt.

7.4.2010 10:11:01

pravidla
Taky to tak hrajeme.

7.4.2010 10:15:56

dva dotazy
Už jsem to tady kdysi řešil, ale vzhledem ke zvláštnosi situace byl odkázán na budoucí FAQ. Tak to zkouším znovu po nějaké době, kdy už má každý nějakých pár desítek partií odehráno:

1) když zavelím mobilizaci na určité dva hexy vzdálené pole, ale nepovede se a musím se stahovat, mohu se stáhnout směrem k poli, odkud jsem přišel, nebo skutečně mohu "stahovat" i na pole, které je od původní destinace vzdáleno 3 hexy?
2) ještě pořád platí, že jednotka primárně ustupuje do přátelské oblasti a až POTOM do prázdné? (např. když v přátelské je už osm figurek a ústup tam by znamenal ztrátu všech ustupujících, ačkoli hned vedle je volné pole)
díky

7.4.2010 10:57:24

danse
řešní druhého je o pár postů níže:

The retreating units must always move into a friendly area if able. In your example, this would require you to exceed the limit of 8 units and be required to destroy some.
...jednotky tedy MUSÍ ustoupit do friendly území, ač to bude zanmenat jejich zničení

a k prvnímu dotazu: ustupovat můžeš v libovolném směru, tedy doopačného směru, než jsi přišel

7.4.2010 11:18:37

to Dansemacabre
Do prázdné oblasti se stahuješ jedině tehdy, když NEEXISTUJE ŽÁDNÁ přilehlá přátelská oblast. Na počtu jednotek nesejde.

7.4.2010 14:30:29

ústup
Vysvětlení je takové, že prchající armáda holt utíká ke svým radši, než na neobydlené území, i když to pro ni znamená katastrofu :-)

7.4.2010 14:45:38

IN

Karty rozkazu
Asi trochu blby dotaz, ale nikde jsem to jednoznacne nepochopil. Vyhodu prevahy muzu pouzit z karty rozkazu jen jednou za rok nebo pokazde kdyz hraju kartu s vyssim cislem nez ty predchozi?

7.4.2010 14:48:26

to IN
Supremacy bonus používáš ze všech Order karet, které mají v daném roce nejvyšší číslo s Tvých doposud zahraných Order karet (z těch, které Ti leží zahrané na stole). Tedy klidně i 4x za rok, pokud je hraješ ve "správném" pořadí :-)

7.4.2010 14:59:07

IN

....
Dekuji za zodpovezeni a napadaji me pri cteni pravidel hned dalsi dva dotazy. U popisu pohybu se pise, ze pri rozkazu Strategie se mohou pohybovat i hrdinove. Znamena to, ze musim v lete pri quest fazi hrat strategii abych s nimi pohnul nebo naopak pri quest fazi s nimi hybu jak je psano o 2 pole a jeste jako bonus muzu pri prikazu Strategie o 1?
Dale se v navodu zminuji rozprchli hrdinove, ale jak mohou rozprchnout kdyz v duelu tato moznost ani neni? Resp. znamena to, ze po souboji v kterem nebyl zabit se figurka polozi na bok a ceka az do jara nez se bude moci opet hybat?

7.4.2010 18:20:59

IN
nene, při hraní strategie, můžeš hnout hrdinou v kterémkoli ročním období ve fázi rozkazu, ale pouze o 1 a to jen do přátelské, nebo volné oblasti - jak ukládá rozkaz Strategie. Je to bráno třeba jako možnost zkrácení vzdálenosti a v letní quest fázi už s dvojkovým pohybem dokvačíš, kam potřebuješ.

Hrdina se může snadno rozprchnout třeba při failu v questu jako negativní efekt .

7.4.2010 18:33:14

IN

mesta a opevneni
A do tretice bych se zeptal na mesta a opevneni. Nekde se tu mluvilo o tom, ze lze znicit mesto. Jak? V manualu jsem to asi prehledl..:). Nevsiml jsem si ani, ze by melo nejaky bonus k sile. U opevneni jsem pochopil, ze jejich bonus k sile v rozhodujici fazi bitvy je 5 (pri conquer 2) a pak? Kdyz utocnik vyhraje, otoci se zeton na 3 a tvrz je poskozena? Kdyz vyhraje obrance tak nic? Kdy se tvrz znici uplne?

7.4.2010 21:18:02

Vybíráme z Bazaru

Duna: Impérium
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas