Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Pravidla
Tak sme sa dockali, pravidla su online :o)a ještě jedno doplnění
Nicméně... zvláštní schopnosti probíhají souběžně. Tudíž zmínění elfové vystřelí a přidělí zranění a zároveň s nimi si sorcereři zvýší zdraví na 2 -> elfové je nezastřelí ještě před tím než použijí svoji zvláštní schopnost, i když útočí.
to Morthe
Hmm, zajímavé, a je to oficial? Pak by opravdu nemělo pořadí vyhodnocování na hru vůbec žádný vliv, tak proč by ho opravovali?
kadever
podle mě to je implikace z tohoto pravidla:
Concurrent Attack Rule
It is possible for units to be destroyed or routed during battle before they are able to draw Fate cards. However, if Fate cards have already been drawn for a unit type, then all of the cards will be resolved regardless of whether those units are later destroyed or routed.
Therefore, when a player has multiple units with the same initiative value, it is important for him to decide which unit type will attack first. Depending upon how much damage and routs he is dealt, his other units may not get a chance to draw Fate cards.
ad ústup
Sakra a mě bylo divné, že ti neutrálové nějak umírají, protože nemají kam ustoupit, přitom mohli ustoupit na pole s jinými neutrály :)
je to tak
celý souboj a všechny vytažené fate karty se řeší souběžně...
Kadaver
Ale přiznám se, když jsem si to přečetl znovu, tak už si tím nejsem tak úplně jistý... ještě se kouknu do toho FAQ, někde jsem to tam viděl snad i s příkladem
...
tak jsem se mýlil, jak je patrné z tohoto FAQ:
Q: What happens when an attacking Pegasus Rider uses his special ability to route a Berserker who is also using its special ability?
A: Even though they are both the same initiative, the attacker’s ability is resolved first. Any routed berserkers may not use their special ability (which requires them to be standing).
to Morthe
Je jasné, že ta speciální schopnost pro zvýšení Health se provede, otázka je, jestli se provede i na ty Sorcerery, které by Crack Shot zabil a tím je zachrání před smrtí, nebo se provede jen na ty zbývající Sorcerery.
My jsme to teda hráli tak, že když se vyhodnocují první ti elfové, tak nejprve dají damage a tím pádem jsou právě zabití Sorcereři mrtví a zvýšení health už jim nepomůže.
Prohledával jsem všemožné oficiální i neoficiální FAQy a odpověď na tuhle otázku nikde.
Kadaver
podle toho příkladu níže si myslím, že budou tuhý jak veka... akorát mi tím teda není jasný, jak určíš, který jednotce teda patří která fate card... a podle pravidla Concurrent Attack Rule by měli být být schopní útočit, protože pro ně byla již vytažena karta osudu.
eee malinko jsem se do toho zapletl, ale už jsem se zase rozpletl. Písnu tenhle dotaz na forum FFG, třeba z nich něco rozumnýho vypadne (a třeba to bude i v dalším FAQ)
to Beholder
Za to se omlouváme :)
sappho
to je v pohodě, měl jsem se kouknout do anglických pravidel :)
to Morthe
Nepotřebuješ určovat, které jednotce patří která karta. Tažené karty už budou zahrané všechny, i když některé jednotky v průběhu vyhodnocování poumírají. A vlastnost Sorcererů nastavuje Health na 2 VŠEM Sorcererům v souboji, tažke tam to taky nepotřebuješ rozlišovat. Akorát těm mrtvým už ten boost nepomůže. Alespoň podle mě.
to Kadaver
Hrajem to přesně takhle - Nejdřív všechny karty zvl. schopností útočníka, potom všechny obránce. Pokud poumírají obránci během útoku, už na ně karty nemají vliv, ale samozřejmě jejich karty dohrávají bojové kolo beze změny.
Droll, Kadaver
My to hrajeme také přesně takto. A vyplývá to i z FAQ. Všechny tažené Fate karty se musí vyhodnotit, ale to JAK se vyhodnotí už dané není. Tudíž karty, které mají nějakou podmínku (naživu, routed, atd.), se vyhodnotí, ale už nemusí mít kvůli nesplnění podmínky žádný efekt.
pravidla
Taky to tak hrajeme.
dva dotazy
Už jsem to tady kdysi řešil, ale vzhledem ke zvláštnosi situace byl odkázán na budoucí FAQ. Tak to zkouším znovu po nějaké době, kdy už má každý nějakých pár desítek partií odehráno:
1) když zavelím mobilizaci na určité dva hexy vzdálené pole, ale nepovede se a musím se stahovat, mohu se stáhnout směrem k poli, odkud jsem přišel, nebo skutečně mohu "stahovat" i na pole, které je od původní destinace vzdáleno 3 hexy?
2) ještě pořád platí, že jednotka primárně ustupuje do přátelské oblasti a až POTOM do prázdné? (např. když v přátelské je už osm figurek a ústup tam by znamenal ztrátu všech ustupujících, ačkoli hned vedle je volné pole)
díky
danse
řešní druhého je o pár postů níže:
The retreating units must always move into a friendly area if able. In your example, this would require you to exceed the limit of 8 units and be required to destroy some.
...jednotky tedy MUSÍ ustoupit do friendly území, ač to bude zanmenat jejich zničení
a k prvnímu dotazu: ustupovat můžeš v libovolném směru, tedy doopačného směru, než jsi přišel
to Dansemacabre
Do prázdné oblasti se stahuješ jedině tehdy, když NEEXISTUJE ŽÁDNÁ přilehlá přátelská oblast. Na počtu jednotek nesejde.
ústup
Vysvětlení je takové, že prchající armáda holt utíká ke svým radši, než na neobydlené území, i když to pro ni znamená katastrofu :-)
Karty rozkazu
Asi trochu blby dotaz, ale nikde jsem to jednoznacne nepochopil. Vyhodu prevahy muzu pouzit z karty rozkazu jen jednou za rok nebo pokazde kdyz hraju kartu s vyssim cislem nez ty predchozi?
to IN
Supremacy bonus používáš ze všech Order karet, které mají v daném roce nejvyšší číslo s Tvých doposud zahraných Order karet (z těch, které Ti leží zahrané na stole). Tedy klidně i 4x za rok, pokud je hraješ ve "správném" pořadí :-)
....
Dekuji za zodpovezeni a napadaji me pri cteni pravidel hned dalsi dva dotazy. U popisu pohybu se pise, ze pri rozkazu Strategie se mohou pohybovat i hrdinove. Znamena to, ze musim v lete pri quest fazi hrat strategii abych s nimi pohnul nebo naopak pri quest fazi s nimi hybu jak je psano o 2 pole a jeste jako bonus muzu pri prikazu Strategie o 1?
Dale se v navodu zminuji rozprchli hrdinove, ale jak mohou rozprchnout kdyz v duelu tato moznost ani neni? Resp. znamena to, ze po souboji v kterem nebyl zabit se figurka polozi na bok a ceka az do jara nez se bude moci opet hybat?
IN
nene, při hraní strategie, můžeš hnout hrdinou v kterémkoli ročním období ve fázi rozkazu, ale pouze o 1 a to jen do přátelské, nebo volné oblasti - jak ukládá rozkaz Strategie. Je to bráno třeba jako možnost zkrácení vzdálenosti a v letní quest fázi už s dvojkovým pohybem dokvačíš, kam potřebuješ.
Hrdina se může snadno rozprchnout třeba při failu v questu jako negativní efekt .
mesta a opevneni
A do tretice bych se zeptal na mesta a opevneni. Nekde se tu mluvilo o tom, ze lze znicit mesto. Jak? V manualu jsem to asi prehledl..:). Nevsiml jsem si ani, ze by melo nejaky bonus k sile. U opevneni jsem pochopil, ze jejich bonus k sile v rozhodujici fazi bitvy je 5 (pri conquer 2) a pak? Kdyz utocnik vyhraje, otoci se zeton na 3 a tvrz je poskozena? Kdyz vyhraje obrance tak nic? Kdy se tvrz znici uplne?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Duna: Impérium
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 9 dnů