Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Pravidla
Tak sme sa dockali, pravidla su online :o)vlad, sappho
Já to někde přímo četl, jen teď nevím kde.
Vlad
Rozhodně bych řekl, že můžeš. My to tak hrajeme. V pravidlech není napsáno nic co by to zakazovalo. Jedinou podmínkou je, že území musí být pod tvojí kontrolou. Vybereš dvě a mezi takto vybranými můžeš volně pohybovat runy, které na nich jsou... Ať už je tam jedna či dvě... Teď nevím jestli si to pamatuju správně, ale je tam mám pocit napsáno něco ve smyslu move "freely between them" pokud by to mělo platit jen na prohození run mezi dvěma teritorii s runami použili by dle mě jinou formulaci... něco jako "swap rune tokens between those territories" nebo něco na ten způsob...
epic variant
Hral jsem jen jednu ucici hru zatim, ale zarazilo me, proc se v epic variante nehraje s fake runama? Byla by az prilis dlouha nebo neprehledna? Prijde mi to skoda..
A omezeni sesti (resp. osmi) lety je opet z duvodu delky hry, nebo herni mechanizmy (pocet season karet? -> snad by sli zamichat..?) delsi hru nedovoluji?
Jiry
No, podle m je to kvůli tomu, že v zásobě není dost žetonů pravých run, aby mohl mít každý třeba 6. Proto se nehraje s fake runama a každá runa se počítá.
sydo
Jestli to taky nebude otázka prostoru. Každá runa musí být na nějakém hexu a když se hraje na osm let a sedm run, za chvíli by nebylo všechny ty runy kam dávat ;)
Retreat
Nedávno se tu řešila se situace ústupu jednotek, jímž je přesáhnut limit jednotek na jednom území... hodil jsem dotaz na tuhle herní situaci na fórum FFG a ofiko odpověď od Coreye zní:
The retreating units must always move into a friendly area if able. In your example, this would require you to exceed the limit of 8 units and be required to destroy some.
...jednotky tedy MUSÍ ustoupit do friendly území, aš to bude zanmenat jejich zničení
celé vlákno s řešení problému:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=162&efcid=1&efidt=289757
Morthe
a já zrovna tenhle konkrétní případ (volná neobsazená oblast versus přátelská oblast, ale zničení jednotek) tipoval na errata a změnu v pravidlech.
Ale dává to vlastně smysl, protože při druhé variantě by ustupující mohl "zdarma" přijít ke kontrole neobsazeného území.
Routed neutrální jednotky
Po výukové hře mě napadlo několik otázek:
1) Pokud je v oblasti routed neutrální jednotka, smím se na toto pole přesunout pomocí karty rozkazu Strategie a co se stane s tou jednotkou? Nebo přesun na toto pole je možný jen přes aktivaci oblasti a útoku, i když ten projede naprázdno a pouze zničí routed jednotky ?
2) Taktická karta Pillage - když ji mám 2x, smím ji zahrát 2x ihned po sobě a vyhodnotit efekt 2x ?
3) Město se dá zničit, ale je nějaká šance, jak jej znovu postavit ?
4) Ve hře je 8 karet každého ročního období. Před klasickou hrou se z každé hromádky 2 odstraní, pro lepší přehled o 6 letech hry, nebo je tu jiný mechanismus rychlého přehledu?
5) Může hrdina v souboji ustoupit?
6) Smí hrdina v nějaké oblasti odložit předmět, aby jej nechal třeba pro dálšího spřáteleného hrdinu? Vím, že je to situace spíš nepravděpodobná, ale při smrti hrdiny, taky zůstávají karty odměn v oblasti smrti.
to Lunitare
1) Strategize order Ti umožňuje se přesouvat jen do friendly nebo empty oblastí. Oblast obsahující neutrální jednotku, byť routovanou, není empty ani friendly. Tím pádem se do takové oblasti můžeš dostat jen pomocí aktivace orderem Mobilize nebo Conquer.
2) Teď kartu Pillage nemám po ruce, pomohlo by, kdybys napsal její text.
3) Nevím o žádné takové šanci, jen vím, že jsem někde v odpovědích od Coreyho četl, že pokud je město zničeno, je jeho žeton úplně odstraněn ze hry. Takže se pravděpodobně obnovit nedá. Určitě to nejde žádným orderem ani herním mechanismem, ledatak kdyby na to byla nějaká Tactics karta nebo Season karta.
4) Karty se podle pravidel neodstraňují (pravděpodobně kvůli jednoduché možnosti přidání epické varianty), ani není žádný rychlý přehled. Nejjednodušší máš se podívat, kolik karet v Season balíčcích ještě zbývá, nebo prostě na začátku ty dvě karty z každého odstranit.
5) Hrdina určitě ustoupit nemůže, to by duely neměly vůbec žádný smysl. A nezapomeň, že všechny Rout symboly se počítají jako preventování zranění, ne routování.
6) O odkládání předmětů si nic nepamatuju a řekl bych, že to není možné. Předměty si hrdinové mohou předávat, když se při pohybu míjejí, ale nechávat na zemi? O tom celkem pochybuju.
Další hra a další várka dotazů
Buď špatně hledáme v pravidlech nebo jsme slepí :)
7) Taktická karta REINFORCEMENT - rekrutuj jeden z typů jednotek podle podstavy .....rekrutuju jen ze své barvy nebo můžu i neutrální jednotky. Pokud hraju za elfy, tak šestiúhelník není mezi mýma jednotkama.
8) Dvě neutrální jednotky čarodějů bojují. Vytáhnu za oba karty osudu a obě obsahují speciální vlastnost - počet životů se u nich zvedne na 2 nebo se bonus uplatní vícekrát?
9) Když mám ukazatel surovin překročit 8, zůstává stále na osmi ?
10) Kartu cíle mám během hry jen jednu, nebo až ji splním doberu si další?
11) A stím souvisí dotaz na kartu Jara - Prepare for the coming Year - vem si kartu cíle a jednu z nich zahoď. Když už mám cíl splněný, tak si ji vzít můžu, ale pak ji zase musím zahodit nebo si ji můžu nechat?
12) KDyž se má kvůli nepovedenému Questu hrdina stáhnou, tak se stahuje do oblasti odkud přišel nebo kamkoli ?
13) Karta odměn - Flétna - přesouvá neutrální pole na sousední. Můžu neutrální jednotky přesunout i na sousední pole ke svým jednotkám a stanou se spojenci? Když má neutrální jednotky nepřítel, můžu mu je pomocí flétny odlákat - mají sstatus neutrální spojenecké nebo slovo neutralita vypadává a nemůžu na ně flétnu použít?
pravidla
Asi opravdu špatně koukáte. Pravidla jsou jasná, jako dlouho žádná :)
7. pouze svoje, ale rekrutuješ podle zdroje, ne podle podstavy
8.pouze na 2
9. zůstává na 8
10. pouze jednu, v pravidlech není nic o tom, že se bere další
11. tohle vyšlo v neoficiálnim faqu, můžeš si vzít další.
12. kamkoliv
13. nemůžeš
Z vlastní zkušenosti doporučuji, sedni si a po odehraných pár hrách si pravidla přečti znovu.
sappho
13( Flétnu lůze použít na přilákání neutrálů k sobě a automaticky se z nich stanou spojenci. Stejně tak lze odlákat soupeřovy jednotky, myslím, že s ena té kartě píše i allied neutrals.
7) nemám kartu u sebe, ale myslím, že lunitare nemyslí kartu recruit, kterou jsi popsala. TeĎ z hlavy nevím, co dělá taktická karta Reinforcement. Myslím, že rekrutuje neutrályx podle podstavy jak říká.
ajaj
Tak to se omlouvám za mylné info. Včera se trochu slavilo a ráno mi to nemyslelo tak rychle :)
Rekrutace
je mi jasna. Ale skutecne se jedna o taktickou kartu Reinforcement - rekrutuje ze svych figurek, z neutralu nebo je to jedno ?
to Lunitare
Už jsem se koukla na její text a myslím si, že jenom ze svých. Podle mě, kdyby tam byla možnost i neutrálních jednotek, tak by to tam výslovně napsali.
Žetony pátrání
Chrám (lokace): Žeton ponechte lícem nahoru v oblasti. Když zde hrdina skončí svoji fázi úkolů, získá jeho majitel dva žetony vlivu.
Jestli jsme to pochopili správně. Každý hrdina, který tu je přítomen na konci své fáze pohybu (ať sem přišel nebo trénoval, či se léčil) dostává jeho majitel 2 žetony vlivu ?
Může se hrdina pohnout z tohoto políčka a zase zpět (pohyb o 2 oblasti) a opět vyzvednout 2 žetony vlivu ?
to Lunitare
Odpověď na první otázku zní ano.
Odpověď na druhou otázku zní "Proč by to dělal?" ;)
Nemusí se vůbec hýbat a žetony stejně dostane. A protože se kontroluje jeho přítomnost na daném místě až na konci fáze, 2x za kolo žetony dostat nemůže...
Překlad pravidel
Náhodou jsem našel v českém překladu chybku, prodle které jsme hráli, tak píšu opravu, kdyby na tom byl někdo podobně :-) :
ÚSTUP
Nespojenecké neutrální jednotky: Hráč po levici
aktivního hráče rozhodne, do které volné přilehlé oblasti se
jednotky stáhnou. Pokud žádná taková oblast není
k dispozici, jsou jednotky zničeny.
Správně má být do které NEOVLÁDANÉ oblasti se jednotky stáhnou.
Unallied Neutral Units: The player to the left of the current
player chooses an adjacent uncontrolled area for these units
to retreat into. If there are no adjacent uncontrolled areas, the units are destroyed.
to Droll
Díky za připomínku. Uděláme aktualizaci.
Aktualizace
Tedy jestli to budete aktualizovat, tak mám ještě poznámku, která asi hru nijak neovlivní:
KOLA BOJE
3. Vyhodnocení zvláštních schopností: Oba hráči odhalí
všechny své tažené karty osudu, které mají v odpovídající
sekci ikony zvláštních schopností. Začíná útočník. Oba hráči
se střídají ve vyhodnocování efektů zvláštních schopností
(vytištěny na tabulkách frakcí), dokud mají karty s ikonami
zvláštních schopností.
Myslím, že nejdříve vyhodnotí všechny karty se zvl. schopností útočník, pak všechny obránce (nikoliv střídavě), stejně tak pro ostatní karty, jak to chápete vy?
3. Resolve Special Abilities: Both players reveal all Fate cards
drawn that have special ability icons on the proper section of the card. Starting with the attacker, each player resolves his units’ special abilities (as printed on the faction sheets) a number of times equal to the number of special ability icons on cards he drew.
to Droll
Já to taky chápu tak, že nejprve vyhodnotí útočník všechny své spešl schopnosti a pak vyhodnotí obránce všechny své (nikoli tedy na přeskáčku kartu po kartě). Když takhle vyhodnotí všechny spešl schopnosti útočník i obránce, přejde se k vyhodnocování dalších karet (druhé jsou myslím Routy).
Doplnění
A hru to určitě ovlivní v některých situacích velmi výrazně, např. Elfí lučištníci proti Sorcererům, kdy lučištníci dají damage ze svého Crack shotu dříve, než si Sorcereři stihnout naboostit health na 2.
to Kadaver
To je pravda, jsem uvažoval o tom, že karty platí, i když by byla jednotka třeba zničena, ale ty zvl. schopnosti do toho můžou opravdu zasáhnout.
doplnění
je to upřesněno ve FAQ - nejdříve vyhodnotí všechny zvláštní schopnosti útočník, poté obránce.
to Droll
Jj taky to tak hrajeme, jen nám nedošlo, že to musíme upravit. Kdybys měl ještě nějaké připomíky, klidně piš.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Blood Rage Mystics
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den