Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 119x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

to parxel
hele, já jsem nad tou tloušťkou karet hodně přemýšlel a byl zklamán stejně jako ty. Ale pak mě napadlo, zda to tak neni úmyslně. Protože když si ty karty obalis tak ti to tolik nevyroste a hlavně, v obalu ta karta je pak dostatečně tvrdá. Ale jen mě to tak napadlo. :) jinak musím říct, že mě ta hra mile překvapila. A to jsem AH prodal protože mě prostě nevzal. Ale to, že teď nevím co mám udělat a pořád musím něco řešit se mi hodně líbí. Ale uvidíme...

Jen mě trochu vadí že ty karty jsou tištěné z obou stran. Nevíte někdo proč? To se FFG nechce řešit zadní strany? :)

9.3.2011 20:27:51

SSZGSA
Jestli máš na mysli karty keeperových akcí, tak je to protože jsou hráčům volně k nahlédnutí a když je keeper drží v ruce, hráči pořád vidí, co má. Jiný důvod mě u toho nenapadl.

9.3.2011 20:47:29

SSZGSA
Z obou stran? Myslíš jen těch 13 nebo kolik Keeperových akčních karet?

9.3.2011 20:47:49

karty
jo, asi 13, nejde o počet. Spíš jsem netušil proč to takhle řešili. :) a neni to škoda? Vědět co má na ruce? Protože já se nechám rád překvapit.

10.3.2011 07:28:29

SSZGSA
Jelikož má ty karty po dobu hry neměnné, tak je to asi jedno. Milá překvapení jsou v podobě mythos a trauma karet. ;-)

10.3.2011 07:48:43

rbx

druhe dojmy
porad lepsi. Prave jsme dohrali treti scenar a je to fakt dobre vymyslene. Ty scenare maji hlavu a patu a obe strany tam maji podobne sance. Urcite to ale chce citliveho keepera, ktery neznechuti hracum hru uz od zacatku. Je potreba to trosku davkovat a nekazit uplne vse, na co hrdinove prijdou. Pritvrdit se da vzdycky. A na otazku, jestli je mozne hrat kazdy scenar nekolikrat, odpovim ze minimalne trikrat uplne bez problemu, protoze kazdy scenar ma tri ruzne cile a tedy i tri rozdilne pribehy. Takze 15 her plnych prekvapeni. Uvod je vzdy sice stejny, ale pak se to vetvi. Kazde dalsi zahrani po tech prvnich 15 je o tom, ze vysetrovatele nevedi, ktery pribeh je zvolen a nevedi tedy cile keepera, ani sve. Muzou ale odhadovat z toho, co keeper dela a z prvnich stop, ktere najdou. Pokud si tedy pamatuji minulou hru :-) Take to muze byt spise o taktice, nez o nejakem prekvapeni, bude to vice o souboji keepera a vysetrovatelu. Ale to tez nemusi byt nutne na skodu.

Jenze nez odehraju 15 partii takoveto nekolikahodinove hry, tak uplyne hodne casu. Alespon ja osobne to tak mam. Nerad hraju epicke hry furt dokola.

A pokud se divite, ze se vic nerozepisuju, co se v jednotlivych scenarich stalo, tak je to kvuli tomu, ze bych prozradil nejake objectivy a pak by to bylo pro pripadne hrace nicem. Asi stejne jako sledovani sportovniho prenosu ze zaznamu, kdy neznam vysledek a nekdo prijde a rekne "jo, to jsem videl vcera a bohuzel prohrali".:-)

10.3.2011 18:07:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak my jsme neměli možnost ani zkoumat zadní strany, protože akční karty jsem měl celou hru vyložené před sebou - nevidím jediný důvod, proč je držet v ruce, když se jedná o veřejnou informaci. Před hrou jsme je nechali kolovat, aby si hráči pročetli, co ode mne mohou očekávat.

10.3.2011 18:50:53

to rbx
Díky. Pěkně sepsáno. Já osobně jsem zatím přečetl jen pravidla a víc nic, ani jsem moc nezkoumal karty, tak jsem dost zvědav... Z těch náznaků, co jsem tu různě zaslechl, to vypadá moooc pěkně :-) Už aby tu bylo rozšíření...

10.3.2011 18:52:42

hra
je to prostě tak. Ta hra se strašně líbí.. Vždy jsem chtěl hrát takovou hru kde prostě nevím zda udělám dobré a co vše mě čeká. Dokonce nám při hře uškodil předmět který nám měl pomoc.. To mě naprosto nadchlo. :D nebo když se mě rbx zeptal na něco a já netušil co udělat. Prostě super. Jediné co bych k tomu dál by byla nějaká strašidelna hudba.. :) zvažují že si to pořídím protože tohle by se Jiříkovi mohlo hodně líbit. Ale uvidíme.. :D

10.3.2011 19:09:48

znovuhratelnost
Pro priklad uvadim pocet moznych kombinaci:

Story 1:
3 otazky = 3 ruzne cile, 4 ruzne zpusoby rozlozeni hlavnich karet, 12 moznych kombinaci (nepocitaje nahodne karty).

Story 2:
4 otazky = 3 ruzne cile, 8 ruznych zpusobu rozlozeni hlavnich karet, 24 moznych kombinaci (nepocitaje nahodne karty).

Story 3:
5 otazek = 3 ruzne cile, 16 ruznych zpusobu rozlozeni hlavnich karet, 48 moznych kombinaci (nepocitaje nahodne karty).

Story 4:
4 otazky = 3 ruzne cile, 8 ruznych zpusobu rozlozeni hlavnich karet, 24 moznych kombinaci (nepocitaje nahodne karty).

Story 5:
6 otazek = 3 ruzne cile, 32 ruznych zpusobu rozlozeni hlavnich karet, 96 moznych kombinaci (nepocitaje nahodne karty).

Cili uplne presne si to asi clovek nezapamatuje - ale urcite tuseni samozrejme mit muze. Nicmene - treba v Arkhamu je hra taky porad skoro stejna. Po par hrach taky vime, kde jsou jaka setkani a kam zajit, kdyz potrebuju penize, zbrane, nebo clue tokeny.
Ale jak v AH (mythos), tak v MoM nahodne karty a akce Keepera z toho sameho scenare vykresou pokazde jiny zazitek :-)

10.3.2011 20:17:14

čerstvé dojmy
Tak první hraní máme za sebou. Musím říct, že nastudování pravidel před samotnou hrou nám ušetřilo spoustu času a vše bylo plynulé, bez neustálého listování a hledání.
Samotný setting sice zabral 20 minut, ale během něj jsme už četli background (2. scénář), takže atmosféra a naladění hráčů tento fakt zastínilo.

Celkový pocit ze hry a jejích mechanismů je velmi pozitivní a až jsem byl překvapen, jak vše zapadalo. Hráli jsme v plném počtu (Keeper a 4 vyšetřovatelé) a naštěstí každý z vyšetřovatelů měl co dělat a nikdo nemohl říct, že by byl nadbytečný.

SPOILER
Opravdu skvělý zážitek mám z okamžiku, kdy jsem jako Keeper poprvé obětoval kultisty a v podzemí, jen jedny dveře od opuštěného vyšetřovatele se vyloupl Shoggoth.

Opravdu jsem nečekal některé vychytávky vyšetřovatelů a naoplátku mi vzali vítr z plachet, když si vychytrale pomocí Dukea přesouvali důležité klíče přes kultisty a zombie zamořené pole.

Moc se mi líbila možnost použití róby Cult leadera, která jim ve finále zajistila poměrně rychlé získávání clues.

Výborný a nečekaný zvrat způsobilo nalezení žebříkové zkratky, takže kultisti lezli přímo z podzemí a nemuseli se prokousávat, přes všechny místnosti.

Samotné finále v kapli bylo naprosto nečekaně zpestřeno vzniknuvším požárem, který zraňoval už tak zmrzačené vyšetřovatele a jen pozvolna ohlodával finálního červa. Bohužel v úplně poslední chvíli do kaple přiběhl vyšetřovatel, jehož speciální dovednost mu po úspěšném hodu umožnila zabít jakékoliv monstrum (!), takže zvítězili, sice s jedním, max dvěmi životy, ale o to intenzivnější finále bylo.

No super zážitek. Posledních deset minut se atmosféra dala krájet.
SPOILER

Už se moc těším na další scénář.

11.3.2011 04:03:47

Rachmael
Zdá se, ře vítr se obrací a ozývají se spokojení hráči. ;-) Jenom bych měl poznámku:

SPOILER
K tomu konci, co zmiňuješ, ve FAQu je napsáno, že pojmenovaná příšera (named monster) ignoruje schopnosti vyšetřovatelů, které jim umožní zabít příšeru na jednu ránu. Je pravda, že to není v pravidlech takhle specificky napsáno, viz. FAQ, str. 1 vpravo nahoře. 2. scénář jsem ještě nehrál, takže nevím, jestli má ta potvora jméno nebo ne - třeba v 1. je maniak Walter Lynch.
SPOILER

11.3.2011 07:21:19

rbx

Rachmael
pokud se nepletu, tak se kultisti neobetuji, ale tu potvoru svymi modlitbami vyvolaji. Ale treba to byl jiny objective.
Btw: zasazuji se o to, prilis neprozrazovat konce pribehu, aby ti, co to jeste nehrali, nebyli ochuzeni o prekvapeni. Zkuste jen naznacovat :-)

11.3.2011 08:33:11

rbx
Je to opravdu tak, že Keeper obětuje tři kultisty a místo nich se objeví shoggoth - je to jediná karta, na kterou jsem v rychlosti po rozbalení koukl, páč byla nahoře =D

11.3.2011 08:42:35

Pojmenovaná příšera
způsobila vlnu legrace, představovali jsme si, jak Keeper říká - před vámi stojí Shoggoth Josef, vaše schopnosti jsou k ničemu :D

11.3.2011 09:13:37

Sydo
:-D To víš, Josefa neradno štvát. Ale pořád lepší než ségry vysněný mazlíček v D&D - velikost jako Shoggoth, vzhled zhruba stejný a jméno Mumínek. ;-)

11.3.2011 10:56:02

Sydo
Inspiroval jsi mě k přemýšlení nad vytvořením Scénáře pro Kafkovu Proměnu - "Když se Řehoř Samsa jednou ráno probudil z nepokojných snů, shledal, že se v posteli proměnil v nějaký nestvůrný hmyz." Takže tady bude Řehoř Shoggoth :D

11.3.2011 12:39:49

rozbalování
Tak jsem se právě seznámil s obsahem krabice. A jsem opravdu neskutečně nadšený z toho, jak hra vypadá. Vypadá naprosto bombasticky. Od figurek, přes díly mapy po karty. Mamutí Shogoth je tak hnusný, že se ho přítelkyně štítila dotknout :). Líbí se mi ty multifunkční podstavce, to se jim opravdu povedlo. Ilustrace částí sídla se mi taky strašně moc líbí. Myslím, že na ně budu ještě dlouho koukat a hledat sebemenší detaily. Mám sto chutí tomu střelit desítku jen za to, jak hra vypadá. Dosud byl pro mě nejhezčí hrou co máme Chaos in the Old World, ale MoM ho nemilosrdně sesadily z první pozice a stávají se pro mě nejhezčí hrou co máme doma a dost možná nejhezčí hrou jakou jsem dosud viděl.

EDIT: Dokonce mám i všechny figurky v pořádku a nic není zlomeného, takže se ani nerozroste má sbírka pohlednic od Thaadd :)

13.3.2011 11:19:12 | Upraveno autorem (porovnej)

první dojmy ze hraní
Tak zatím 2x odehraný první scénář.

1. hra - zkusili jsme hrát s postupným odkrýváním mapy. Není to úplně ono, protože keeper musí myslet na spoustu věcí a navíc pokud nastanou nějaké události v neodkryté části domu, tak si to holt musí nějak zapamatovat. :(
Jinak jsme se hodně plácali a dohledávali v pravidlech, takže hra plynula docela pomalu, což trochu snižovalu atmosféru a dojmy z celé hry.

2. hra - přítelkyně hrála keepera a já jsem hrál za tři investigátory. Když opominu fakt, že si přítelkyně nepřečetla objective z čehož pak vyplunulo, že nehrála na splnění úkolu, tak jsem si všimnul jedné věci, která mi v obou hrách přišla podobná.

Keeper má akci útok maniaka nebo tak nějak podobně, zahrání stojí 4 threat tokeny. Při hře 3 hráčů dostane keeper na začátku kola 3 threat tokeny. Z toho plyne, že defakto v každém druhém kole může keeper vyvolat maniaka (nebo ho uzdravit) a vesele demolovat postavy. Když jsem hrál za postavy, tak mi přišlo, že na mě tlačí čas, protože eventy chodí s nemilosrdnou přesností a tudíž mě v podstatě jakékoliv souboje zdržují. Maniak sice není nijak silná postava a dá se skolit celkem snadno, ale útok stojí akci a ta mi pak chybí na explor atd.

Zkrátka když opomenu tu hromadu chyb, které jsme v prvních hrách udělali, tak mi přišlo, že za keepera mi stačí v podstatě pořád posílat maniaka a demolovat postavy.

13.3.2011 15:05:42 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

Parxel
chce to odehrat vice partii, vice scenaru a hlavne bez chyb. Chyby to dost nici. V nasi prvni partii jsem chyboval v placeni za akcne keepera a razem jsem mel asi ve tretim kola na stole Shoggotha. Po nekolika hrach jsem dosel k zaveru, ze Keeper musi byt citlivy, zvlast k zacatecnikum. JInak jim to dokaze poradne znechutit. Ale to same je treba u Descenta.

13.3.2011 19:09:21 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx
Já jsem z toho měl podobný pocit. Je potřeba, aby to měl člověk nahraný a nedělal chyby jinak to je roztahané a takové nijaké.

13.3.2011 22:09:05

ad Descent
Taky si myslím, že dobrý keeper dokáže zabavit sebe i hrdiny (investigatory).
Rozbít skupinu umí každý debil, ale pobavit všechny včetně sebe s tím, že mi nejde až tak o vítězství, ale o zábavu - to je umění ;)
Strašně se mi líbí, jak tahle hra dává možnosti k custom scénářům. (snad budou přicházet rozšíření... ale proč snad - ony budou!)

14.3.2011 10:26:32

Leech
ad Descent - tím jsi myslím trefil hřebík na hlavičku ... krásně a jednoduše popsáno co mi vadí na hrách typu "pán hry versus hrdinové". Když je dobrá parta, která se chce bavit, jsou to skvělé hry, když se sejdou singly, které prostě chtějí vyhrát za každou cenu bez ohledu na ostatní, je to katastrofa. Varování pro mě, abych si Mansions of Madness nekupoval - aspoň do doby, než někdo vymyslí solitair a kooperativ mode :).

14.3.2011 10:31:12

Tangram
Co to zase plácáš. Vždyť to nemá hlavu ani patu. Zkus si to, alespoň zahrát, abys věděl o čem mluvíš.

Ono je něco úplně jiného, když hraješ třeba Dračí doupě a podobné RPG hry, kde můžeš improvizovat a hru hodně přizpůsobit stavu družiny a něco úplně jiného je, když máš pevně danná pravidla a musíš se do nich vejít, aby se něco dělo, ale přitom jsi hrdiny moc nemastil. Zkrátka, aby se ve hře udrželo napětí až do samého konce.

14.3.2011 11:02:26

první zážitek
Včera jsme hráli první hru a já se tedy bavil.
Měli jsme první scénář, první variantu v sestavě keeper + 3 investigátoři (původně 4 ale jeden záhy odešel).
Líbí se mi jak je hra zpracovaná, mělo to dobrou atmosféru a rychle to odsýpalo. Nicméně zážitek to byl opravdu depresivní. Celou dobu jsem měl pocit že jsme pozadu. Čas byl opravdu neúprosný. I jediné monstrum (maniak) nás dokázalo totálně rozhodit. Jasně není to o boji, ale v okamžiku když se snažíte potvory ignorovat a prozkoumávat místnosti nebo dělat jiné akce tak si na vás beztrestně útočí. A když jsme se pak rozhodli útočit my, tak nám věčně vypadávali zbraně z rukou, při vstupech do místností jsme šíleli hrůzou, mlátili hlavami do stěn, za chvíli jsme měli různá zranění - zlámané ruce, hluchotu, postavy byli dementní, nepříčetné atd atd. Prostě to s námi šlo neustále z kopce. Vlastně nejsilnější jsme byli na samotném začátku a slábli kolo za kolem.
Celý scénář tak pro nás skončil neúspěchem. Prostě jsme se nestihli dostat na konec.
Docela mě překvapilo že i co se týče zabitých s námi monstra držela krok (dva zabití dobrodruzi vs tuším tři zabitá monstra). Keeper měl celou hru tolik threatu že v okamžiku kdy nám vzal sample a běžel jej obětovat na oltář jsme to mohli s úsměvem ignorovat.
Říkal jsem si že pokud budeme příště trochu víc prozkoumávat okolí nabereme lepší vybavení a vše půjde snáz. Tak jsem se schválně podíval co se v okolních místnostech válelo za předměty a zamrznul mi úsměv na tváři. V nějakém odlehlém koutě se válel předmět který nám mohl přidat 1-2!!!! životy. Propána, když nám zešílela jedna z postav tak jsem v jediném okamžiku dostal 6 dmg. Když na nás zaútočila potvora tak jsme to dostali minimálně za 2 dmg. Dokonce i když jsme útočili mi a něco se pokazilo tak jsme dostávali dmg. A tady, několik kol od nás vzdálený leží předmět vracející 1-2 životy? Vždyť jen dostat se k němu by nás stálo několikrát tolik, o čase ani nemluvě.
Ani ostatní předměty nebyli žádný zázrak a většina z nich mi přišla jako neúměrně slabá vzhledem k námaze vynaložené na jejich získání.
No bude to poučení pro příště - radši nikam netrajdat pokud to není po cestě nebo jen s minimální odbočkou.

Každopádně jak jsem napsal na začátku. Bavil jsem se výborně a těším se na další hru.

14.3.2011 11:18:15

Vybíráme z Bazaru

Cesty Osudu
Cesty Osudu
Akt. cena: 420 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas