Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 120x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

to Kadaver
To se ti teda divim, ze ti to vadi. Protoze v AH muzes hazet treba 100 kostkama a rovnomerne rozdeleni to bude porad :-D
Takze kdyz to mam srovnat, tak hod jednou kostkou je prijemnejsi :-)

14.3.2011 19:02:10

to Kadaver
Přesně tak, hody jednou kostkou z tohohle důvodu taky nemám rád :-) Proto mi taky děsně vadí hody dvacetistěnkou v AD&D, to je už naprostá loterie :-)

Ale jak jsem říkal v pátek, když jsem vysvětloval Arkham - ta hra není o hodech kostkou, ale o atmosféře a předpokládám, že pro Mansion to platí taktéž...

14.3.2011 19:33:13

to Vojtech Musil
Já bych být Tebou nebyl tak hrrr ohledně toho rovnoměrného rozdělení v Arkhamu. Čísla hozená na jednotlivých kostkách jsou samozřejmě rovnoměrně rozdělená, ale počet úspěchů na těchto kostkách rozhodně rovnoměrně rozdělený není. Největší pravděpodobnost počtu úspěchů u Arkhamu je kolem 1/3 hozených kostek. Když potřebuješ méně úspěchů než 1/3, tak pravděpodobnost rapidně roste. Když jich potřebuješ víc, tak rapidně klesá. Vezměme si třeba příklad hodu 5-ti kostkama. Pravděpodobnost, že hodíš právě 0 úspěchů je cca 13%. Hod právě 1 úspěchu i právě 2 úspěchů je cca 33%. Stejně tak je to s hodem právě 2 úspěchů. Na právě 3 máš už jen 16%, právě 4 pak 4% a právě 5 jenom cca 0,4%. To už na první pohled nevypadá moc rovnoměrně :-) EDIT: Mimochodem, tomuhletomu rozdělení se říká binomické rozdělení.
Při hodu jednou kostkou u Mansions je to opravdu tak, že na hod právě 1 máš pravděpodobnost 1/10. Stejně tak na hod právě 2, právě 3, atd. (tedy rovnoměrné rozdělení) Nepřipadne Ti to jako poměrně velký rozdíl?

14.3.2011 20:44:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil a Parxel
Mansion of Madness sice nemám, ale cítím potřebu zastat se Sister Mary - je to andělské stvoření…

14.3.2011 20:51:06

to Kadaver
Jo, mas naprostou pravdu... Jak ja tu statistiku a pravdepodobnost nesnasim. :-/ Tohle je cast matematiky, ktere se vyhybam.

Ale jinak ta sance na uspech bude imo jeste trochu slozitejsi, protoze ty musis resit situaci, ze ti padne alespon X uspechu. Kdezto ty resis situaci, ze ti padne presne X uspechu. Takze to bude asi soucet tech pravdepodobnosti jeste navic... poustet se do toho nebudu, protoze to vazne neni moje oblibene tema :-/

Co se MoM tyce, tak ty nehazis hod jedna, hod dva, ale hazis na 5+ atp., to neni podle me rovnomerne preci, nebo je? :-/

14.3.2011 22:04:00

to Vojtech Musil
Jasně, že jedeš na to, že potřebuješ alespoň jeden úspěch, nebo musíš hodit méně než 7, to je pak jednoduchý součet. Ale pořád to sebou nese ta specifika použitého rozdělení.
U Mansions je to tím pádem velmi jednoduché, to máš buď 10% nebo 20%, 30%, 40% atd. a krásně to roste po desíti.
Kdežto u Arkhamu to tak krásně neroste. Když vezmeme ten můj příklad s pěti kostkama, tak na alespoň 1 úspěch máš 87%, na 2, tak už máš jenom 54%, pokud potřebuješ 3, tak už je to hodně tuhé (20%), a kdybys nedejbože potřeboval 4, tak máš jenom 4,4%.
Nedívej se teď na ta procentuální čísla, protože tyhle dva příklady nejsou úplně srovnatelné, ale dívej se na jejich rozdíly. Kdybych počítal pravděpodobnosti třeba pro 10 kostek v Arkhamu, tak bys viděl, že hodit alespoň 3 úspěchy je celkem v klidu, ale hodit třeba 5 už je v háji. Prostě tapravděpodobnost se pohybuje v největší míře kolem určitých hodnot (srovnatelné s normálním rozdělením). Když se ale podíváš na Mansions, tak je jedno, jak daleko jsi od nějaké průměrné hodnoty - nebo jinými slovy od průměrného výsledku, který by měl být v realitě nejčastější. Máš úplně stejnou pravděpodobnost, že uděláš nějaký boží zásek (headshot), jako že normálně sekneš. Je to prostě takové nepřirozené. To binomické (příp. normální) rozdělení se chová přirozeněji - normální sek se Ti podaří hodně často, ale headshot je hodně zřídka.

14.3.2011 22:27:55

to Kadaver
Tohle chapu, to my detailne vysvetlovat nemusis :-) Spis to neni moje parketa a o pravdepodobnost se moc nezajimam, takze v tom dost tapu. Hlavne jsme si neuvedomil ten fakt, ze to je binomicke rozdeleni.
Ale ono si vem, ze v tom rozdil neni. Kdyz musis hodit alespon 1 uspech, tak jsi spocital, ze to je 84%. To je v podstate stejne, jaho hodit 2plus, cili 90%. Cim tezsi je ten test, tim mensi je ta sance.


Co se prirozenosti tyce, tak mi to ani neprijde. V MoM neresis hodnotu vysledku, ale v podstate vysledek uspel jsem vs neuspel jsem. Takze tam ti je jedno, jestli hodis deset (kriticky zasah) nebo pet (totalni neuspech). Proste jde o to uspet a tu pravdepodobnost si upravujes, ze se na to pripravis. Kdezto v AH kdyz mas na 5 kostek hodit tri uspechy, tak to uz je ten kriticky zasah, jak rikas. Tam se opravdu musis rozmachnout a kriticky zasahnout, jinak tu bestii jen posimras. Nebo alespon na me to tak pusobi. Nutno podotknout, ze jsem MoM nehral, tak nevim, jestli tam jsou nejake vaznejsi souboje a jak se udeluje dmg... vse ma svoje pro a proti.

Hodne lidi nadava na dice fest. Kdyz to eliminuji, tak jim zase vadi, ze to neni statisticky v pohode. Takze to je tezke vyjit vsem vstric. Co potom takovy WH? Tam se snad nejnizsi a nejvyssi hod zahazuje dokonce.... a to je teprve kostkovy masakr...

15.3.2011 00:22:02 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vojtech Musil
Je samozřejmé, že čím těžší test, tím menší šance. Kdyby to tak nebylo tak by to bylo přinejmenším divné. Ale je rozdíl o kolik je menší ta šance. V MoM je např. hod 10 fatální neúspěch a test se Ti nepovedl, ať už máš jak chceš vysoký skill. Tento fatální neúspěch je ale stejně pravděpodobný jako cokoli jiného. To znamená, že kdybys byl ten nejnabušenější řezník s prackama jako gorila, tak je pořád 10% šance, že Tě přepere vetchá stařenka o holi, která už ani chodit nemůže. A to ani nemusí být posedlá démonem :-)
Ale nemá cenu to rozebírat, souhlasím s tím, že je třeba najít nějaký kompromis a většinou se kompromis řeší tak, že se neřeší a dá se tam prostě házení jednou kostkou, protože je to jednoduché. Já už to nějak zkousnu, ale třeba u WoW: tAG mi to v jedné hře úplně znechutilo celou hru, když jsem byl masakrózní hrdina a protivník akorát nesměl hodit šestku... Samozřejmě ji hodil. A napodruhé taky. A napotřetí zase. Napočtvrté už mě to fakt začalo štvát... A napopáte jsem měl chuť jít tu hru někde rituálně spálit. Kdyby byla moje, tak už je dávno zahrabaná někde hodně hluboko, kde by ji ani velký Cthulhu nenašel. A to ani kdyby hodil na šestistěnné kostce sedmičku :-)

15.3.2011 09:49:56

kluci
vite o tom ze tohle maji byt prvni dojmy z MoM ne odborna diskuze na tema statisticke metody v deskovych hrach? nechcete si to resit treba pres SZ?

15.3.2011 10:12:11

Potvory
Tak po včerejší hře se Siaronem jsem přehodnotil svůj názor na sílu monster. Nakonec nejsou tak slabé, jenom měli v předchozích hrách vyšetřovatelé nechutné štěstí. Nakonec i taková zombie není zas tak slabá a i maniak je schopný přežít víc než jeden zásah (povětšinou dva, ale i tak lepší než nic).

cSF. Loser - To víš, někdo hru hraje pro radost, baví se příběhem a obdivuje figurky, jiní se baví tím, že při hraní řeší statistiku a rovnice. ;-)

15.3.2011 10:21:34

cSf.Loser
Proč? Mě to třeba zajímá a navíc je to dáváno do souvislosti s MoM.

15.3.2011 10:53:24

kren
odpovezeno pres SZ abychom to vlakno dal neplevelili

jinak uz mam svoje MoM jen cekam az se dostane k me a sem na to neskutecne nateseny ... uz k tomu kupuju svicky protoze to teprve bude atmosvera :D

15.3.2011 11:02:58

to cSf.Loser
Mě ta diskuze taky přijde zajímavá.... Nemazat a nepřenášet do SZ :-)

15.3.2011 11:14:45

tak jinak
me to taky zajima ale ne v tomhle vlakne :)

15.3.2011 11:26:10

to cSf.Loser
S tím už nic nenaděláš. Pochybuju, že bude Kadaver chtít v novém vlákně opisovat své zdejší příspěvky.

15.3.2011 11:34:52

to cSf.Loser
Ale rovnoměrné rozdělení je jedním z mých prvních dojmů z Mansions of Madness...
Už mlčím, už mlčím :-)

15.3.2011 12:38:20

kadaver
tak to se ti omlouvam :DD

15.3.2011 12:41:29

konečně
Máme to...extáze největší u nás doma. Moc jsme se na tuhle hru těšili, protože arkham hrajeme skoro každý víkend. Nejdřív nás rozhodil dodpravce, který suverénně na dvoutisícovku pronesl, ale já nemám peníze. Při službě, která zajišťuje dobírku velká prča. Ale no nic rozbili jsme holkám poklaničky a dodali mu asi 400 v drobných. Doufám, že si příště rozmyslí chodit bez peněz. Roztřídili, uložili a já přítelkyni překládám úvod. Dnes večer to vypukne. Za běhu budeme pořizovat překlady, takže by postupně mohly vzniknout karty česky pro neangličtináře jako je ta moje.

16.3.2011 15:33:43

to Ghost
Hru překládá Morthe, takže můžeš směle vyčkat na jeho překlad, který bude zajisté velice kvalitní, jak je u něho zvykem.

16.3.2011 21:27:17

dnešní první hra v Korunce...
Tak dnes proběhla premiéra a klub Korunka se na pár hodin proměnil v sídlo šílenství :). Report se mi nechce psát ze dvou důvodů. Jednak bych ho nenapsal tak dobře jako Kadaver a jednak by to byl jeden velký spoiler. Takže se pokusím sepsat nějaké stručné dojmy sem.

Hned ze startu musím (opravdu upřímně) napsat, že to je skvělá hra. Je tak atmosfericky hutná, že pro mě osobně strčí Arkham Horror společně s Descentem a MEQem do kapsy (byť jsou to všechno super hry). Bavili jsme se všichni skvěle a mám jen pozitivní pocity.

Hrál se 1. scénář, ve složení Keeper (Kadaver), Kate Winthrop (já), Jenny Barnes (kren) a Pete (Lumirius).

V první řadě je třeba zdůraznit že hutnou atmosféru umocňoval Kadaverův brilantní herecký přednes :). Co se týče toho co se ve hře dělo, tak Lumirius byl největší hrdina a otloukánek, který se odhodlaně vrhal proti maniakům a zombiím holýma rukama, zatímco já jsem řešil všelijaké puzzly, prozkoumával místnost a sbíral předměty. A křen poté co našel brokovnici, tak se ji rozhodl náležitě vyzkoušet proti všemu co nás (respektive Lumíra :) ) neustále obtěžovalo. Kadaver byl nemilosrdný a škodil co to šlo.

SPOILER!

Já mu dokonce v jedné situaci nechtěně pomohl v donesení vybitého zubu od Peta na oltář o kolo dříve než by to normálně stihl, což se zřejmě stalo osudové a keeper těsně o kolo nebo o 6 životů shogotha vyhrál. Jo kdybych si pořádně přečetl kartu a kdybych tak věděl jak je nošení vzorků našich těl na oltář pro keepera důležité :)

Konec SPOILERU

Nechci tady dále spoilovat, jaké byly clue, kdy a kde jsme je našli apod.

Takže nakonec těsně vyhrál keeper, ale bylo to vyrovnané. Přestože jsme dělali chyby a největší jsem bohužel udělal já, tak jsme dopadli ještě dobře. A všichni jsme se skvěle bavili a to je důležité :)

Pro mě osobně super zážitek a skvělá zkušenost, která ukázala, jak jde atmosféru v deskovkách ještě více zdůraznit

16.3.2011 22:14:15 | Upraveno autorem (porovnej)

ad Beholder a naše pátrání
Do puntíku souhlasím s Beholderem :) ... a znovu vyzdvihuji "temného strážce domu" Kadavera, díky němuž byla atmosféra taková jaká byla.

16.3.2011 22:45:08

to Beholder
Nechceš toho hraní už nechat... nebo navrhuji transplantaci mozku ;)
Zvláštní je, že je to většinou na úkor Kadavera :)))

Pláču, pláču, pláču... nebýt zasraného prasečáka, tak jsem vám to určitě vyhrál ;)

17.3.2011 06:42:49

Korunkovské hraní
přitakávám, tahle hra byla uplně mimo můj hledáček radaru, jen jsme sledoval, že se v dané sekci mohutně diskutuje a přiživuje hype vyvolaný FFG, ale po první hře si myslím že hra si to zaslouží.
Vynikající atmosféra, která se ale v jistou chvíli převrátila z hororové na groteskní. Padjici hrdinové ze schodů, uvolněná prkna v podlaze. Pobavil i Maniak jehož uvolněná figurka doslova vpadla do místnosti, čímž se můj hrdina lekl a následně dostal sekerou po hlavě a vypadl mu zub :-)
Samozřejmě jsem mu to v dalším kole vrátil a nastala situace oko za zub, kdy jsem mu holýma rukama vyškrábl oko. Ale Keeper byl močka a nenechal mi oko obětovat na oltáři...ani za Akci :-D
Kupodivu mě Chatrč Šílenství lepší "jeskyňářskou atmosférou" než Descent.

17.3.2011 08:48:13

ad Lumirius
A ještě ses nepřiznal, že ses i se psem a kytarou narval do malé truhly a pes už to tam s tebou nemohl vydržet, tak zakňučel a Maniak tě raz dva za ucho vytáhl z truhly (nebo to byl zombík? Teď si nemůžu vzpomenout.

17.3.2011 08:58:13

Leech
nemachruj, beztak by si tě Shogoth vychutnal jako posledního :)

17.3.2011 09:26:02

Vybíráme z Bazaru

Brass: Birmingham
Brass: Birmingham
Akt. cena: 1229 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas