Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 118x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

mám ho!
teď jdu slavit Vánoce :-)

4.3.2011 14:47:00

He
Než budeš slavit.. jdi naložit ty žebírka! :D Hergot, jak jsi o nich mluvil... :D

( Omlouvám se za plevelení téma.... nešlo nenapsat.. :D Žebírka v pivečku.. :D )

4.3.2011 14:51:33

to rbx
Co nejdřív zahrejte a dejte vědět, jaké to je po herní stránce. Už se fakt těším.
Co se týče designu, tak mi se fest líbí. Já kudrlinky můžu :-)

4.3.2011 15:02:56

rbx

Kadaver
jak jsem psal, bude to v utery, prave jsem to dopytlikoval a staci jeden poradac na zetony a pak par pytliku.

Jinak insert pujde do kopru, nevlezou se tam pak figurky s nasazenyma podstavcema.

4.3.2011 15:50:45 | Upraveno autorem (porovnej)

..
Jééžiš tohle bude dlouhej víkend...tak aspoň nastuduju podrobně pravidla. Doufám, že nejpozdějc v úterý to přijde ;)

4.3.2011 15:57:07

takže...
rozbaleno, vymačkáno, pomazleno... jen bych opakoval erbéikse, snad dodám, že tahle krabice si vyloženě říká o nějakou tu home-made úpravu, protože insert je absolutně nepoužitelnej a vzhledem k velmi nestandartní velikosti potvor a podstavců jsou komponenty v prázdné kabici dost neskladné... možná to tam nějak vyrovnáte, ale sebemenší pohyb a všechno se bude hýbat sem a tam. Jinak po gafick stránce nádhea! Kdo z vás zná hru alone in the dark (mluvím o prvním díle), tak mám pocit, že z tohodle sálá úplně stejná atmosfra... úzkost, strach, co na vás vyskočí... survival! (možná to nakonec bude úplně jin, jen říkám, co cítím po prvním vybalení). Už se těšim, až to zahraju!

4.3.2011 20:13:00

taktéž rozbaleno
Vypadá to vážně pěkně. S tou našlapanou krabicí to není tak zlé, furt je tam dost vzduchu a v pohodě by stačila běžná arkhamovská, ale to by zas neobhájili cenu, tak ji museli zvětšit :-) Kartónu je tam dost (9 archů tuším) a grafický provedení je perfektní. Celkově se mi ta hra po vizuální stránce dost zamlouvá. A už se těším na rozšíření, kde snad budou další figurky pro Arkham :-)

4.3.2011 22:02:03

rbx

Merlin
dej ke vsem figurkam podstavce, zapytlikuj zetony a uvidime, kolik mista ti tam zbyde. Me moc nezbylo a poradac jsem vyhodil.

4.3.2011 23:07:58

První dojmy
Rozbaleno a zahráno. První dojmy veskrze kladné, tedy ve zkratce o komponentech:

* Figurky jsou opravdu skvělé, jak vyšetřovatelé, tak monstra! Do podstavců jdou i bez lepení a drží dobře, ale pro jistotu jsem to doma všechno slepil.
* Karty soubojů u beast (hnědé) a humanoid (modré) mají odlišné odstíny rubu, aneb Thunderstone hadr, to je od FFG velké zklamání, neviděl jsem to zatím u žádné jiné hry z jejich produkce.

Zbytek komponentů jsou karty a žetony obvyklé kvality a vysoké tematičnosti.

A stručně o hře:

* Děj je tady skutečně na prvním místě a je to velmi zajímavé a příjemné. Člověku to nejvíc připomíná ne sledování filmu, ale čtení Lovecraftových povídek. I když jsme to hráli v herně a u stolů vedle se hrál Warhammer a magicy, vůbec jsme po vtáhnutí do hry nevnímali okolí, což je jednoznačně plus. K tomu patří i dějové (event) karty, které se vyhodnotí po určitém počtu kol nehledě na zásahy hráčů nebo keepera. Milý mechanismus udržující tempo hry.
* Výběr statistik vyšetřovatele u hráče a výběr příběhu u keepera je příjemné zpestření.
* Hra skutečně není o boji, ale o přežití a vyšetřovatelé jsou jeden na druhém očividně více závislí, než v Arkhamu. Srovnával bych tady spíše s Descentem, ale méně boje.
* Mythos karty i trauma karty se mi náramně líbily! :-) Vyšetřovatelům moc ne...
* Vyhodnocování boje kartami je pěkně vymyšlené, stejně jako karty kouzel a různost monster jednoho druhu.
* Puzzle jsou taky fajn a hru nijak moc nezdržují, opět je to spíš příjemné zpestření.
* Podstavce dobře plní svou funkci, hlavně potěší postranní držáky na zranění.

Kdybych to měl shrnout, tak je to skutečně kombinace různých prvků Arkhamu a Descentu, které si ovšem buď přetváří k obrazu svému, nebo přináší vlastní mechanismy (boj, kouzlení). Především mechanismy kouzel a monster, které, ač jednoho druhu, mají různé účinky, sílu, počet životů atd. S touhle hrou se budeme bavit ještě hodně dlouho a nepochybuji, že za chvíli přijde první rozšíření, dejte na mě. ;-)

P.S.: První report z hraní najdete v sekci Hraní.

P.P.S.: Sydo mi dnes štěstí nepřinesl. V krabici, kterou jsem si vybral z jeho ruky, měl jeden Mi-go utržené křídlo, takže napíšu FFG. To je však jediná výtka na hru (a zatím i na Syda :-).

5.3.2011 00:36:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Herní orgasmus
druhá hra po Earth Rebornu, které dám čistou desítku... co mě opravdu dostalo, že všechny stopy skutečně navádějí hráče co by měli dál dělat a je potřeba je pozorně sledovat, my jsme při první hře naprosto vyignorovali první dvě stopy a zmateně pobíhali po baráku, což se nakonec podepsalo na konečné výhře Keepera...
Jinak se mi také líbí, že hra se primárně nesoustředí na souboje, jako třeba Descent (ostatně podobnosti s Descentem jsem se nejvíc obával)... příběhy jsou výborně napsané a různé doplňující texty jsou bezva, ať už atmosférou, nebo tím, že občas jsou poměrně vtipné (např. Kleptománie - při fázi Výměny předmětů nikomu nic nedáš a jednomu hráči jeden předmět vezmeš - "Tohle nemůžeš mít, je to moje... a tohle je taky moje, dej to sem... :-D ).
A co se mi líbilo vůbec nejvíc jsou puzzle, to je opravdu výborný nápad, jak oživit hru a udělat překonávání různých zámků zajímavější než jen hod kostkou...
Celkově je hra opravdu hodně podobná již zmíněnému Alone in the dark, souboje nejsou časté, ale většinou smrtící a je potřeba u toho hodně přemýšlet, jak nad puzzly, tak nad tím co se celkově příběhově odehrává...

5.3.2011 09:42:32

prvni hrani
Uz po ceste metrem z Tomovek jsem pilne studoval Keeper Guide, protoze kamaradi si to mermomoci chteli zahrat hned.
Abych jen neopakoval, co uz psali jini, tak prihodim jen par postrehu:

* Priprava hry zabira HODNE casu. Keeper musi precizne dodrzet nejen ktere karty se nachazi ve ktere mistnosti, ale i jejich poradi. Karticek a zetonu je skutecne hodne, asi nejlepsi reseni je udelat to podobne jako s AH a poridit si na ne poradac se spoustou prihradek, kde bude vse prehledne roztrizeno a pripraveno k vylozeni na stul, jinak hraci ztrati spoustu sanity jeste pred samotnou hrou.

* Puzzles - velmi zajimave zpestreni hry, puvodni obavy - ze kdyz hrac jednou vyresi nejakou skladacku, tak uz ji bude vzdy znat - byly vyvraceny. Dilky skladacky jsou vzdy losovany nahodne, hrac zna tedy princip tahu (muze otacet, presouvat a vymenovat dilky), ale je omezen inteligenci sve postavy, kolik techto tahu muze provest. Tady jsem taky objevil jeden z mala nedostatku hry - maly pocet dilku pro Lock puzzle. Je jich jen 15, nam se ve scenari objevily dva zamky, ktere dohromady potrebovaly 10 dilku, tedy zustalo jen 5 na vymenu. Muze pak dojit k situaci, kdy ani jeden zamek nejde otevrit, protoze nema potrebne dilky.

* Nejen vysetrovatele, ale i Keeper museji mit stale na pameti, ze hlavnim cilem hry je splneni podminky vitezstvi. Stalo se mi, ze jsem se snazil trapit vysetrovatele hruzou, traumaty a utoky monster tak moc, ze jsem si teprve v polovine hry uvedomil, ze nestiham plnit cil - coz nakonec prispelo k zaverecnemu vitezstvi vysetrovatelu :-)

Hra zpocatku diky spouste komponent vypada slozite, ale jakmile si clovek jednou zazije zakladni posloupnost tahu a pravidla, hra probiha svizne a plynule, bez nejakych prostoju, ktere treba odrazuji mnoho hracu od hrani Arkham Horroru.

Jen bych dodal, ze hra je skutecne hlavne o atmosfere a pribehu, rozhodne je dobre cist vsechny flavor texty na kartach.
Hra neni vhodna pro hrace, kteri maji radi uplnou svobodu v rozhodovani - jako napriklad v bojovkach. V teto hre je hodne veci danych, linka pribehu nedovoluje postavam moc odbocit a jednat na vlastni pest - drzet se stale blizko pri sobe a pomahat si navzajem je jedina moznost, jak vyhrat.

5.3.2011 12:54:46 | Upraveno autorem (porovnej)

eyciir
s těmi puzzly se mi to nějak nezdá, že by to měli tak blbě udělané, že se ve hře můžou objevit dva stejné typy puzzlů a tím pádem je pak málo dílků. Není to třeba nějak v pravidlech pořešené, nepřehlédli jste v pravidlech něco?

5.3.2011 13:12:57

Beholder
V nasem scenari jsme v setupu meli Padlocked Door (Lock Puzzle #4A - 6 dilku) a Suitcase (Lock Puzzle #6A - 4 dilky). V suitcase neni mozne presouvat dilky mezi sebou, protoze zadny neni "sousedni". Cili pokud potrebujes dilek, co ma 2 zelene runy 90 stupnu od sebe a nemas ho tam, zbyva jedine vymena za dilek z dobiraciho balicku, kde jich ale zbyva jen 5, protoze nekdo zrovna jinde v dome otocil Padlocked Door.
A pokud mezi temi 5 zbyvajicimi dilky neni ten spravny - nemuzes to otevrit. Jedina sance pak je, aby nekdo na druhe strane domu vzal jeden dilek z Padlocked Door, ktery ma spravnou kombinaci, vymenil ho za nejaky jiny - tim se ten potrebny dostane naspod dobiraci hromadky a vysetrovatel co ma Suitcase se k nemu musi "prolizat" - vzhledem k tomu, ze vymena dilku spotrebuje 2 inteligencni tahy, tak to muze docela trvat :-)

5.3.2011 13:43:11

masakr
přelouskali jsme pravidla a zkusili první hru... nebudu to moc rozpitvávat, ale bylo to super, atmosféra výborná... pak to ale přišlo. Dali jsme si s manželkou filmový večer a dnešní film (který jsem nikdy před tím neviděl a ani netušil, o čem to je) byl Shutter Island. Pro ty, co znají, asi netřeba vysvětlovat, jak se teď cítím. Pro ty co neznají, dejte si partičku a pak se jděte kouknout na film :-)

5.3.2011 23:15:46

Chlapec se zelenýma očima
Druhý test, tentokrát za Keepera, poslední scénář. Nepříjemné zjištění, že v plném počtu hráčů se někteří z nich můžou nudit. Čtyři vyšetřovatelé si pobíhali po vile, jak chtěli a Kandelábrův profesor si zrovna nezahrál. Díky tomu, že vyšetřovatelé byli neustále všude a mohli i všude prohledávat, bylo všechno hodně lineární.

ozzy: Tak to je hezká haluz, k tomuto filmu se výborně hodí poslední scénář...

6.3.2011 19:19:17

první hra a...zklamání
Jak píše Eyron: moje první hra, ve čtyřech vyšetřovatelích a nezahrál jsem si prakticky vůbec a hrozně mě to zklamalo :( Fakt jsem se na tuhle hru těšil, ale herní zážitek byl pro mě dnes prakticky nulový. Jako vyšetřovatelé jsme se hned ze začátku rozdělili na dvě skupiny, já se na jednom místě zaseknul v komoře, kterou jsem chtěl prohledat a Permoník pak byl vždy o kolo přede mnou, prohledal vždy místnost a já vešel už jenom do prázdé. Čekal jsem taky, že hra bude deduktivní, čili člověk bude muset dumat a logicky si odvodit kam má pokračovat, leč "indicie" se omezovaly na dedukci typu: aha, na stěně je šipka ukazující doprava, tak bychom asi měli doprava. Nebo něco vám dupe nad hlavama, že bychom šli na půdu? Nota bene, když odhalíte pár místností a zývají vám pak už jenom ty se zámky, takže víte, že do jedné půlky domu nebude třeba už vůbec jít (a pokud se tam zrovna nacházíte, bude vám trvat pět kol, než se dostanete někam, kde se něco děje. Měli jsme asi tři indicie a dvě třetiny domu už byly prohledané, nebylo vůbec co dělat. Jakože jeden spoluhráč měl hodně co dělat, běžel s páčidlem k jakémusi poklopu, což byl čin záslužný, ale strašně dlouho to trvalo a de facto to byl jen souboj mezi ním a keeperem, který mu házel klacky pod nohy, my ostatní jsme spíš překáželi v cestě než že bychom mohli nějak zásadně pomoct. Puzzly byly fajn zpestření, to jo, ale je to spíš drobnost. Celkově cítím hrozné zklamání, fakt jsem se nudil, což samozřejmě není vina spoluhráčů, ale hra mi prostě nedovolila vůbec nic zahrát :(
Ještě bych hru někdy zkusil, ale rozhodně ne ve čtyřech vyšetřovatelích. Možná to bylo scénářem, ale teď nějak nemám chuť dávat tomu další šanci. Možná po čase. ach jo.

6.3.2011 20:35:47

to kandelabr
Jestli to neni stejne jako u Arkhamu. V 1 - 2 hraci temer nehratelne stejne jako 6 - 8. Sice na krabici opet pisi, ze to je pro 5 lidi, ale ve skutecnosti to cislo bude 3. Hru jsem zatim nehral, ale treba kdyby nekdo sel s tim, co mel pacidlo, tak by se taky do neceho zapojil. Kazdopadne se mi zda, ze FFG nema moc odhad na pocet hracu a uvedou tam nahodne cislo vzdy.... Skoro mi to pripada, ze ta hra bude hodne dobra ve 2 - Keeper a vysetrovatel a nebo ve 3 - Keeper + 2 vysetrovatele.

6.3.2011 20:51:13

Vojtech Musil
S tim, kdo měl páčidlo moc jít nešlo, protože keeper by jej volil jako další možný cíl pro své nástrahy, čili by tomu páčiči hráč spíš uškodil. nemělo ani smysl předat páčidlo někmu rychlejšímu, všichni se pohybují stejnou rychlostí.

Myslím, že 2+ keeper bude ideální počet, ve víc už si pak zbytečně polezou do zelí. ale třeba jsem měl fakt smůlu na scénář.

Taky jsme se s Anekenem dost divili tomu, že když ti chcípne vyšetřovatel, vezmeš si prostě nového. V AH to jde pochopit, ale tady, kdy se ještě mnohem víc sází na atmosféru a je to v malém měřítku (nově příchozí ve městě je ok, v odlehlém domě to působí dost divně) to fakt neberu. Chcípne ti postava, když v tom náhodou jde kolem pošťák nebo poslíček s pizzou, aby převzal její pochodeň. Chápu, že se chtěli vyhnout eliminaci hráčů, co jen to šlo, ale tohle není elegantní způsob.

6.3.2011 20:59:00

to kandelabr
Prave kvuli poctu hracu nikdy nehraju novou hru s minimalnim poctem hracu a nebo maximalnim. Vzdy se snazim odzkouset hru s nejakym prostrednim poctem a podle toho si udelat nazor, jak by ta hra ve vice/mene lidech asi mohla vypadat. Verim, ze si hru brzo zase zahrajes a bude to mnohem lepsi :-)

Co se eliminace tyce, tak Vam nikdo nebrani, abyste hrali jako frajeri s tim, ze opravdu umres a uz se neucastnis a povazovat to jako za jedno z moznych vitezstvi Keepera :-) Ale to uz asi zalezi, jak moc mate nahrano a do jake miry se toto pravidlo da uplatnit. Ja si hru planuju tez poridit a tesim se na ni :-)

6.3.2011 21:04:37

Vojtech
já samozřejmě nemám v ůmyslu hru někomu znechutit. Jen jsem chtěl napsat své dojmy po první hře. Jinak ji určitě jěště někdy vyzkouším, ale asi si nechám chvíli na vychladnutí :)

6.3.2011 21:15:25

kandelabr
My jsme to hráli v 2+ keeper a bylo to fajn, jenom mi přišlo, že vyšetřovatelé nestíhali a možná by bylo lepší, kdyby byli tři. Ale byla to teprve první hra, takže určitě budeme chtít ozkoušet víc kombinací.

6.3.2011 22:48:54

Vojtech Musil
Jsi s tim poctem hracu docela nepravem kruty, nekolikrat jsem hral Arkham ve dvou a bavili jsme se, stejne jako v sesti. Ja bych se toho nebal, kazdopadne je lepsi prvni hra v mensim poctu a pozdeji navysit.

6.3.2011 23:32:43

dojmy
Jak uz psal kandelabr, cekali jsme od hry mnohem vic. Poznamenavam, ze mam za sebou jen jeden scenar, ale mel to byt ten nejslozitejsi... Indicie jsou prilis okate, asi je to delane pro prumerneho Americana, ale cekal jsem to daleko detektivnejsi. S tim u me docela upadla i atmosfera, protoze to nebylo o tom po necem patrat a skutecne to rozkryvat, ale jit na na prvni pohled evidentni misto a cekat, co udela Keeper. Jinak pribeh docela fungoval a prislo mi to fakt zajimave resene, ale melo by to byt tezsi.
Do pribehu ale nezapada to, ze kdyz jednou zemrete, objevite se najednou jako nova postava. Je mi jasne, ze je to ulitba tomu, aby si vypadnuvsi hrac netocil mlynek a nekoukal na ostatni (scenar jsme hrali tri hodiny), ale pribehovosti to neprida...
A obrovsky problem vidim v tom, ze hra se moc nemeni s ohledem na pocet hracu - v tech ctyrech jsme barak cistili velmi svizne a pak to bylo jen o presunech, navic ocividnych, a ne o odkryvani.
Celkove vzato to po prvni hra hodnotim jako originalni hru, ktera vsak v mych ocich zdaleka nedosahla ocekavani a ani potencialu.
Jo a FFG by zaslouzili nakopat za betatesting, tech nesrovnatelnosti bylo v jednom scenari fakt dost, tohle bylo skoro na urovni AEG.

6.3.2011 23:41:09

to kandelabr
A co takhle předávat si páčidlo jako štafetu? První vyšetřovatel by s ním došel do místnosti s druhým, ten by ho převzal a běžel do místnosti s třetím, atd. Nedoběhli byste tam rychleji?
Další podivnost vidím v tom, že jsi psal, že vždycky byl někdo v místnosti před Tebou. V Mansions ale můžou hrát vyšetřovatelé v libovolném pořadí, jak se domluví. Tak proč jste se nedomluvili v jednom kole, že prostě pojedeš dříve a tu místnost vykradeš Ty? Nebo proč jste proboha chodili do těch stejných místností, když jsi věděl, že Ti to tam vykrade? Ale asi bych tu hru musel vidět, abych mohl erudovaně kibicovat :-)

7.3.2011 00:10:35

to Aneken
Stopy určitě budou psané tak, aby to pochopil průměrný Amík, což znamená primitivní (doufám, že tím nikoho z přítomných neurazím, to není zamýšleno). Nemůžou to udělat složitější, protože pak by to většina jejich hráčů nepochopila. A navíc, zajímalo by mě, jak bys to udělal, aby to bylo nějak deduktivní a někam Tě to vedlo a přitom no nebylo na první pohled jasné.

7.3.2011 00:15:33

Vybíráme z Bazaru

Krabčáci od Mindok
Krabčáci od Mindok
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas