Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 119x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

DD

ad negativa
No nevim, veskera negativa, ktera se tu objevuji vychazi z jedne hry 5ti lidi jednoho scenare. Holt pravda je asi takova ze ne kazdej scenar bude vhodnej pro vsechny pocty lidi, ale jak uz psal aneken tohle FFG neprizna hned na zacatku, kdyz tech scenaru je v podstate 5. Jinak na BGG taky prevladaji docela pozitivni nazory, nicmene uz jsou na ceste FAQ. Treba scenar c.5 je prej totalne spatne a v ramci FAQ jsou tam docela podstatene zmeny.

7.3.2011 11:01:00 | Upraveno autorem (porovnej)

ad negativita
Taky se mi zdá, že to tu všichni řešíte stylem: "Ještěže jsem si to nekoupil!" vlastně po názoru z jedné jediné seance. Zato to, že se to Thalesovi i Ozzymu dost líbí, to nikdo neřeší. Já mám hru stále v merku a snad ji příští týden budu třímat v pazourech a stále jsem na ni fest natěšený.

7.3.2011 11:04:34

Což já jsem zatím nijak nevyjádřil názor, takže dodám, že mě se hra moc líbí. Nicméně se mi bude asi líbit o mnoho více, až se mi podaří všechny důležité texty přeložit. A navíc, mně se líbí každá hra, do které investuji :-)Velký plus je podle mého fakt, že pravidla jsou velice, velice jednoduchá a hru si dokáží zahrát řeba i "nehráči" (což u FFG her není zrovna zvykem).

Každopádně se znovu nemohu ubránit srovnání s Descentem, který ač sice atmosférou se nemůže s Mansion of Madness měřit, tak pro mě osobně je více komplexní (příběh nepříběh).

7.3.2011 11:17:07

kadaver
však já jsem psal, hrál jsem jednu hru a nebavilo mě to. to se nerovná, že hra je blbá. ani nikomu neříkám, aby si to nekupoval. napsal jsem jen dojem ze hry, který jsem měl. A za sebe můžu už teď v klidu říct, ještě, že jsem to nekoupil. Což neznamená, že z ní někdo nebude uchvácený (a všem hráčům to přeji). Pro mě to byla hodně studená sprcha, i když je fakt, že třeba pravidla jsem předtím nečetl a možná jsem si hru vybásnil jinak, než jaká je realita.

7.3.2011 11:17:07

Kadaver
Moje pazoury už netrpělivě vyhlíží stejný balík :)
Jinak mě by ani tak nevadilo, kdyby hra byla ve více hráčích méně hratelná. Takže pro mě by to třeba bylo relativní plus.

7.3.2011 11:27:49 | Upraveno autorem (porovnej)

to Kandelabr
Veď, veď. Třeba mě to příští týden taky osprchuje, kdo ví. Zatím však nezatracuju a jsem o to více zvědavý.

7.3.2011 11:35:19

...
No vy mi teda dáváte. Teď se toho zítřejšího balíku nemůžu samou zvědavostí už tuplem dočkat:)

7.3.2011 11:38:49

Odulin
aby ti čekání líp uteklo, můžeš už začít studovat errata a FAQ :/

7.3.2011 11:43:36

odulin
kazdopadne musis byt z toho baliku co ti prijde dost nadseny kdyz uz si tomu dal 4 a pul hvezdicky :D

7.3.2011 11:43:57

...
kandl.: Jj večír se pokusím načíst co se dá.
cSF.Loser: Jj:) Omylem sem se překlik a nevím bohužel jak to vzít zpět. Jestli sem ňouma něco přehlíd, tak pls poraď, schválně to tam není;)

7.3.2011 11:48:52

add skepse některých uživatelů
Taky do toho jdu. Je to stejné jako s jinými hrami. Někomu se líbí někomu ne. Mě zase nesedí jiné hry, ale to mi nevadí. Já si tuhle hru koupím i přes nedostatky, které popisujete. Třeba mě to bude mrzet a třeba ne.

Jediné co si říkám, že když Keeper zkorumpuje jinou postavu tak to trochu omezuje možnost hrát za více postav. Čili pokud jeden hraje Keepera a druhý za detektivy a vezme si třeba tři postavy, tak pokud se jedna otočí proti vyšetřovatelům, tak to nelze hrát, protože tím hra přichází hra o klíčovou pointu.

Pokud jde o složitost, tak věřím, že se časem s dalšími expanzemi zvýší.

7.3.2011 13:18:57

// To Parxel //
Pátý scénář určitě nelze hrát stylem "jeden hráč za více postav."

Nicméně u ostatních bych problém neviděl (respektive prvního a druhého; zbývající dva jsem prozatím nehrál) - jde o to, že každý setup říká, jaké skupiny Mythos karet použít pro hru, a karty umožňující přetáhnout jednoho vyšetřovatele jsou pouze v jedné skupině.

Jedině poslední scénář uvádí v Player's Guide informaci, že tento scénář musí hrát alespoň dva vyšetřovatelé - takže logicky vzato předpokládám, že to je specifikum jen Zelenookého chlapce ;-)

7.3.2011 14:47:47

DD

scenar c.5
Tak scenar cislo 5 ma i dalsi jina specifika jako ze muzou bojovat postavy proti sobe a podobne, coz neni moc realne pri hre jednoho hrace za 2 vysetrovatele. Jen jeste pridam citaci z BGG ke scenari c.5:
[quote]
Hello,

I am currently compiling a brief FAQ for this game. Scenario 5 was the only one with issues, so let me give you the complete rundown:

1) Instead of using "Blood Pact", you should use "Nameless Cults". Note that this is one of the random cards that will be placed out after seeding the specific rooms.

2) In addition, the Freezer's Seed Card instructions should read:
• 1B: Nothing of Interest, Opening the Gate
• 2A and 1A/1C: Whatley’s Diary, Dreadful Passage
• 2B and 1A/1C: Ceremonial Skull, Dreadful Passage

3) The Gallery and Tower room both need to be rotated on the map so that their doors line up with the adjacent rooms (as noted in the game's insert).

4) Note that the the second sentence on the "Witchcraft" card should read “Action: You may discard 1 Mythos or Trauma card to gain 1 Threat.” (The keeper may NOT discard as many cards as he wants to gain threat).

Good luck, and I hope you have fun tomorrow!
-Corey Konieczka
VP of Research and Development
Fantasy Flight Games

[/quote]

7.3.2011 14:54:26 | Upraveno autorem (porovnej)

lidi
bacha na spoilery, pokud se chcete bavit o jednotlivych scenarich nebo chybach proc si na to nezalozite vlakno? tohle ma byt o prvnich dojmech

7.3.2011 15:15:52

DD

to cSf.Loser
No vzhledem k tomu ze jeden z prvnich dojmu kterej tu zaznel nebyl zrovna pozitivni, a bylo to hodnoceni scenare c.5., kterej i dle autora ma spoustu much, tak je to mozna na miste uvest do tohoto vlakna.

7.3.2011 15:21:55

DD
Ano, je chválihodné to sem postnout, ale přece jen tam ten spoiler je, tak tě chci požádat, abys svůj příspěvek editoval a někam na začátek hodil velkým písmem "SPOILER", nebo hodit link na BGG/FFG kde se tento text vyskytuje. Ať si to třeba omylem nepřečte někdo, komu by to lehce pokazio herní zážitek. Díky moc!

7.3.2011 18:22:35 | Upraveno autorem (porovnej)

re
Z jiného soudku: Když jsem to tu pročítal, dostal jsem spoustu nápadů na vlastní scénáře, které zdaleka nemusí být tak lineární. V základní hře sice stačí dojít odněkud někam (ejhle našel jsem heslo, ejhle našel jsem pohrabáč), ale nic nebrání Keeperovi vymyslet vlastní hádanky. A magicky zavřené dveře pak budou vyžadovat skutečně vyslovení určitého slova od hráče, namísto toho, že už někde našel kartičku "magical phrase". Jinak bych rád vyzdvihl postřeh JayDeeho, hra je pro hráče pravidlově opravdu velmi snadno pochopitelná, což je velké plus. Po prvních dvou hrách je můj verdikt: Líbí se mi to moc, budu chtít vytvářet vlastní scénáře, nebudu to hrát v pěti.

7.3.2011 18:28:47

post-coitum
tak po mém herním orgasmu :D přišla trochu studená sprcha při posledním hraní s Larmecem/JayDeem, anekenem, kandelabrem a eyronem... jak už psali ostatní, barák jsme naprosto ovládali a po brutálně rychlém průzkumu celého baráku během asi pěti kol jsme už jen pobíhali postupně po stopách, což hru sice natáhlo, ale nějak už chyběl obsah, který by nás během toho pobíhání zabavil...

Přemýšlel jsem dost nad tím, čím to budoucna změnit a napadají mě následující house rules:

1) skrytý obsah místností (už samotné stopy jsou dost lineární a rozložení karet to doráží, protože i kdyby si hráči nebyli jistí, tak další postup vydedukují jednoduše z toho, kde leží další karta se zámkem nebo hlavolamem) - mohlo by být podstatně zajímavější si karty nechat odložené stranou a teprve při průchodu zamčenými dveřmi sdělit vyšetřovatelům, že je nemohou projít, protože jsou zamčené... nebo teprve při průzkumu dát vyšetřovatelům karty předmětů či puzzlů, aniž by věděli jestli v místnosti nějaké jsou nebo ne...

2) napadá mě vyzkoušet i postupné odkrývání domu - tj. nepostavit celý dům hned na začátku, ale položit si jen startovní místnost s vyšetřovateli a postupně jim přidávat místnosti jak budou postupovat dál - to ale zase může hru udělat pekelně obtížnou, protože vyšetřovatelé vůbec nebudou mít ponětí kde je jaká místnost, ale pokud by se to skloubilo s dostatečným role-playingem ze strany keepera, tj. že by vyšetřovatelům popisoval jednotlivé místnosti při vstupu (ala Descent) spolu s nějakou decentní nápovědou kam které dveře asi mohou vést, nebo naopak stopy by mohly obsahovat nápovědu, jež by se nevztahovala ke konkrétní místnosti, ale jen k nějaké části domu...

a hlavně si myslím, že je do téhle hry potřeba přidat role-playing a ještě více role-playingu obecně a pak to bude mít teprve pořádné grády... :) stejně jako Eyron si myslím, že mnohem lepší bude hra s vlastními scénáři než s těmi, které jsou v pravidlech a které jsou skutečně někdy až příliš straight-forward...

7.3.2011 20:20:56

re
Obě Permonickovy house rules se mi maximálně líbí a určitě minimálně první bych zkusil u další hry... U druhého by třeba neškodilo, aby Keeper přiblížil např tvar a velikost domu, aby to nebylo tak pekelné... Otázka, jak to bude potom vybalancované a jestli tápání vyšetřovatelů nedá Keeperovi moc velkou výhodu...

7.3.2011 20:44:01

house rules
a ještě mě napadá, že by nebylo od věci zkusit i pravidlo, že určitou věc mohou hráči v místnosti najít až ve chvíli kdy vědí po čem pátrají (např. můžou klidně pátrat v knihovně po něčem zajímavém, ale grimoár se zaříkávadlem pro otevření magických dveří najdou až ve chvíli, kdy jim umírající sluha poradí, kde ho v knihovně najdou...)

7.3.2011 20:52:34

to Permonick & Eyron
První varianta je zajímavá, ale musíte přijít s nějakým způsobem, jak označovat již vybrané místnosti, nebo místnosti, ve kterých něco (alespoň jedna karta) ještě je. Pak by to mohla být dost zajímavá varianta.
Druhou alternativou se už zabývá pár vláken na BGG, ale současná scenaria na to nejsou postavená, protože musí vyšetřovatelé znát celý dům, aby věděli, kam se dál vydat. Tahle hra není udělaná jako náhodné tápání po neprozkoumaném domě, ale má hráče vést, aby v každém okamžiku věděli, co dělat dál. Takový deterministický algoritmus, když uděláte krok, tak se vám odkryje další krok. Pokud byste dům schovali, tak byste tenhle aspekt hry úplně rozbili a Keeper by si mohl pískat. Navíc předpokládám, že některá scenaria zase vyžadují, aby Keeper něco někam nosil pomocí potvor (samples). A jak byste vyřešili pohyb/objevování nestvůr na neviditelných částech domu, aniž by si musel Keeper všechno nějak složitě zapisovat a značit? Tohle by Keeperovo kolo ještě více prodloužilo a u vyšetřovatelů by se dostavila všudypřítomná nuda a frustrace.
Ale určitě by se dalo udělat i vlastní scenario, které by prostě počítalo s tím, že bude dům neprozkoumaný a bude se postupně odkrývat. Jak už Aneken říkal, tahle hra má velký potenciál, který je zatím neprozkoumaný. Tak hušky hušky si vytvářet nějaké zajímavé scénáře, ať to sviští.

7.3.2011 21:05:28

bojim
uz se zacinam bat ze z toho budete delat rework pravidla a skonci to jako u androida :) ale je pravda ze argumentujete rozumne.

7.3.2011 21:13:21

Permonick
Tak hru ještě nemám, ale taky je tato hra na mém wishlistu na prvním místě. Tvoje house rules mi přijdou zcela logická a udivuje mě že nejsou obsažena v základních pravidlech. Třeba jak říkáš z logiky věci bych jednotlivé díly baráku přikládal postupně, vždyť přece vyšetřovatelé nemůžou vědět dopředu rozložení jednotlivých místností. Jestli tedy nedisponují zvláštními schopnostmi ;-).

7.3.2011 21:13:33

pravidla
Mně přijde, že se to celé kapku moc dramatizuje:) Přikládání jednotlivých dílu baráku je pěkná myšlenka, ale už je to podle mě solidní zásah do mechaniky hry a muselo by se překopat dost mechanismů na to vázaných. Variantu se skrytým obsahem místnosti vidim podobně. Ta hra má prostě určitý mantinely jako každá jiná a je koncipovaná určitým směrem...Kavader to napsal přesně - deterministický algoritmus. Další scénáře a rozšíření to nakopnou;)

7.3.2011 21:29:20

to permonick
Ja puvodne myslel, ze to takhle v te hre je. Minimalne to odkryvani domu. Kazdopadne uz jsem tu prohlasil, ze je mozne, ze hra nebude uplne nejvhodnejsi pro maximalni pocet hracu.

Krom toho jak zminil Kadaver, jeden negativni dojem vzdy!! prevysi tech sto pozitivnich a najednou zacnou mit lidi obavy, ze ta hra stoji za prd a jestli ji porizovat. Prave kvuli tomuhle nectu tuto diskusi dal. Chci si na hru udelat vlastni nazor. Hra se mi libi a nemusim ji nutne hrat 5x do tydne. Na to tu mam Arkham.
A hlavne berte v potaz, ze jste hru hrali poprve v zivote a otrkavali jste se a zjistovali co hra muze nabidnout. Ted si to nechate ulezet v hlave a reknete si, priste bych to zahral takhle a tohle bych vubec neudelal a budete zkusenejsi.

7.3.2011 21:56:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Rozšíření HRADY pro Legendy Dávnozemě
Rozšíření HRADY pro Legendy Dávnozemě
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas