Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 119x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

ad dedukce
Ono je to obecně v deskovkách problém udělat dobrou hru na deduktivním základě. Já se na to dívám víc optimisticky. Já s tím prostě počítám, že to bude jednoduší a těším se i dál. Když se ukáže, že to je ideální např. ve 2-3 hráčích, tak nevadí.

7.3.2011 08:22:40

Parxel
Přesně tak. A kdyby se ukázalo, že ideální je to ve 2-3 hráčích, tak bych jásal;)

7.3.2011 08:26:38

Kadaver
Tak o chvili bys to tou stafetou zrychlil, ale na hre samotne by to zas tolik nezmenilo... A s tim prozkoumavanim mistnosti - to by zas nemel co delat nekdo jinej... Dokazu si predstavit, ze ve dvou vysetrovatelich to funguje, po pravde nechapu, proc to neni nejak odstupnovane dle vysetrovatelu, kdyz maji 4 vysetrovatele na stejny pribeh stejny pocet kol, ale dvojnasobek akci, je to hodne divne...
A co se tyce te deduktivnosti, je mi samozrejme jasne, proc to tak je, jen me proste mrzi, ze tam nemusis moc namahat intelekt.
Abych je nehanel, libi se mi ty puzzly, takove sympaticke minihry.

7.3.2011 08:51:39

Kadaver
jasně, mohl jsem jít jinam a taky jsem šel, do jakési slepé odbočky, tam jsem jedno kolo řešil puzzle (a získal jakési kouzlo, které jsem pak použil jednou) a zadrbal jsem se tam a pak se dění přesunulo úplně do jiné pro mě nejvzdálenější části baráku, takže jsem se čtyři kola jenom někam posunoval a nemohl nic dělat. Zůstávat sám v téměř prázdné části baráku nemělo smysl, zvlášť když bylo patrné, že všechny zbylé stopy jsou jinde.

A nad štafetou jsme samozřejmě přemýšleli, ale čím víc lidí by do toho bylo zapojených, tím větší měl prostor keeper pro cílení spabších charakterů. Muselo by to být dobře zkoordinované, ale to by keeper velmi jednoduše zrušil (hrál např. karty, kdy se postava lekne a odběhne o tři pole někam pryč, což by štafetu razdva zrušilo).

Prostě kdyby tam můj chrakter nebyl, pro hru by se vůbec nic nezměnilo. A nemyslím si, že by to bylo tím, že jsem hrál blbě. Prostě nebylo absolutně co řešit.

7.3.2011 09:01:24

re: první dojmy
Co se týče počtu hráčů, tak to je čistě o penězích. Hru pro 1 - 8 si koupí víc lidí než hru pro 3 - 4 hráče.

Obtížnost - bohužel je tam skutečně měřítko nastavený na průměrnýho američana. Já si navíc nedovedu úplně představit hrát několikrát stejnej scénář se stejným koncem, z toho mi vychází 15 her a pak se uvidí.

Na druhou stranu se mi moc líbí, jak je hra krásně rozšiřitelná - jak oficiálně (především detektivové - ať si levně doplníme figurky pro Arkham), tak i neoficiálně - už vidím kvanta nových příběhů, karet, předmětů, atd. Jinak je to první hra, kterou jsem ještě nehrál, ale už se děsně těším na rozšíření :-)

A figurky jsou k sežrání - až teda na ty podstavečky, sice je pěkný, že se tam strčí žeton a všechno je po ruce, ale je to dost monstrózní ... a trochu se bojím nechat v krabici shoggothy s ostatníma figurkama, přeci jen už něco váží a při nějakým pořádným přesýpání a natřásání krabice by mohli ostatním figurkám ublížit, zvlášť když už budou všichni narvaní do podstavečků :-)

7.3.2011 09:03:08

Počet hráčů
Jediným "vyrovnávacím" mechanismem při různém počtu hráčů jsou body pro Keepera, za které hraje svoje akce(bere jich každé kolo podle počtu hráčů), což mi přijde vzhledem k tomu,jak rychle hráči postupují při větším počtu, dost málo..

7.3.2011 09:10:20

jo
a taky mi příjde, že FFG tu hru měli ještě tak půl roku testovat, během jedné hry kluci často odbíhali hledat nějaké nevyjasněnosti na BGG a eyron se u setupu taky zaseknul a řešil, že setup dvakrát používá tu samou kartu (která tam dvakrát není). šlendrián.

7.3.2011 09:19:22

to Kandelabr
Ale ber to z té lepší stránky, kdybys tam nebyl, tak by Keeper mohl hrát méně prasících karet. Takže jsi byl vlastně takový nepřímý traitor :-)
Jinak je škoda, že ta hra neškáluje moc dobře na počet hráčů (mimochodem podobně jako Betrayal at House on the Hill). Ale očekávám fanouškovská scenaria nebo oficiální rozšíření, která budou určena pro určitý počet hráčů. To by hře asi dost pomohlo. Jen škoda, že to není v základu.

7.3.2011 09:27:56

koupit ??
Hru jsme měl v plánu koupit, a čekal jsem mimo jiné na vaše komentáře ke hře. Prozatím mě spíše odrazuje jednoduchost hry ve více hráčích a tzv. nuda, která může nastat, jak popisoval kandelabr. Mohu se zeptat, kolik tam je scénařů? hra mi z vašich popisů připadá, že se rychle ohraje...na druhou stranu se mi líbí obrovské možnosti, k rozšířením..
Ať žije AH :-)

7.3.2011 09:32:20

Kadaver
JJ, do toho ja vkladam taky hodne nadeje, ze si s tim nekdo pohraje, udela fakt pekne a slozite scenare, kde ta indicie bude skryta, lidi se budou muset fakt snazit premyslet. A bude to pro presne nastaveny pocet hracu. Coz se sice trosku opruz, ale zajisti to, ze to bude fungovat. Ta hra ma rozhodne velkej potencial, jen podle me zatim zustava nevyuzitej...

7.3.2011 09:37:55

utajení?
Ještě mě tak napadlo - je důležité, aby vyšetřovatelé nečetli keepers guide a naopak?

Nebo na tom nezáleží? Já bych si rád zahrál za vyšetřovatele, ale obávám se, že na mě stejně spadne keeperování, tak jestli to mám rovnou přečíst komplet a nebo si šetřit příručku keepera až na doby, kdy nebude zbytí a budu muset keeperovat :-)

7.3.2011 09:40:15

Já tedy musím ještě dodat jednu věc -

SPOILER: Ve scéněři co jsme hráli, měl možnost Keeper jednu postavu přetáhnout na svou stranu, která pak skrytě/otevřeně hraje s ním (hráči neví, o koho jde - Keeper hraje karty na postavy lícem dolů a pro zmatení klidně až na všechny). Aneken, který měl tuto príma kartu text úplně nepochopil, a dále hrál s námi.

Na jednu stranu si myslím, že kdyby škodil cca od půle hry, kdy kartu dostal, mohlo to být o něco obtížnější. Kdyby někdo tuhle kartu chytil ze začátku, mohlo to být dosti zajímavé. A kdyby se toto stalo při hře 2-3 hráčů, tak bych měl minimálně obavy o vyváženost. Takhle bych viděl ideální počet pro pátý scénář tři, a to ještě jen pro Objective co jsme měli my.

KONEC SPOILERU

Další věcí, co mohlo způsobit "nicnedělání" je fakt, že zvolená varianta tohoto scénáře (nebo dost možná celý scénář, jelikož akce Keepera se s variantami scénáře nemění) neumožňovala Keeperovi spawnovat potvory, což umožnilo hráčům volnější a bezproblémový pohyb po celém domě. Po třech třech hrách musím říct, že Shoggoth nebo Cthonian jsou opravdu dobře ložené kusy...

Jinak co bych já osobně viděl jako zápor hry jsou event karty (alespoň v některých scénářích, konkrétně určitě druhý). Jelikož tyhle karty jsou vždy fixně určené scénářem, je po pár hrách možné podle nich taktizovat (Event přidej si bod hrozby za každého kultistu ve hře; kultista je za jeden bod, tudíž těsně před vyhodnocením si jich naspawnuju maximum, prakticky tedy zadarmo...).

A další výhodu/nevýhodu vidím v tom, že podobně jako v Descentu při odehrání hry za obě strany dokáže hráč za vyšetřovatele velice rychle prokouknout rozložení věcí v domě. Příklad: zřejmě každý setup končí zamícháním zbylých Exploration karet kde cca 60-80% tvoří karta "You find nothing" a ty se náhodně rozdělí do místností, kde se nic nepoložilo. Takže stejně jako ve výše uvedeném Descentu je to o tom, zda se hráči nechají nalákat a ztratí tak kolo dvě, což je může někdy dost mrzet nebo vytrvale pokračují v hledání stop. Se čtyřmi vyšetřovateli to asi nemusí být tak markantní, ale u dvou by už tomu tak být mohlo.

7.3.2011 09:42:39

JayDee
Jo, to je pravda, cekal jsem, ze se vyplati hrat to nejak skryte a pak prijit s coming outem;) Na druhou stranu moc moznosti, jak cilene skodit, v te hre neni, jedine, co bych mohl delat, je jak ocasek chodit s permonikem, krast mu karty a umoznit, aby keeper privolal k nemu carodejnice. Ale vyhral jsem spolu s keeperem tak jak tak, takze muzu byt spokojenej;)
Jeste me teda napadla jedna vec - vzhledem k tomu, ze jsem byl kleptoman, tak jsem mohl permonikovi vzit pacidlo a vy byste hru nedohrali, protoze byste se nepropacili k dalsi napovede, u ktere lezelo i magocke heslo. Moznost, jak mi zebrat kartu nebo mi nejak ublizit, byste nemeli, pokud teda plati to, ze postavy na sebe nemohou utocit... To by pak byla hodinka nudy, nez bychom se prrolizali tim deckem...

7.3.2011 09:54:43

aneken
přesně to mě s tím páčidlem napadlo a jestli tohle hra umožňuje a neošetřuje tak je to vážně špatně :(

7.3.2011 10:01:34

to aneken
nabizi se dotazka, zda-li pak jiz nejsi nejen Keeperovým spojencem, ale i povolenym cilem (e;

7.3.2011 10:03:04

Umožňuje... Dokonce je v pravidlech sidebar s názvem "No Win Situations"... Tam je tedy psáno, že v určitém bodu hry hráči zjistí, že nemohou vyhrát (třeba přijdou o klíč k zamčeným dvěřím) a pak je jedinou snahu vyšetřovatelů překazit Keeperovi jeho plán. Prý zkazit někomu výhru je stejně tak dobré jako vyhrát :-))

7.3.2011 10:05:18

ndru
problém je, že tu kartu spojenectví nemůžeš veřejně ukázat. nejde říct, jsem cylon a kopu s keeperem. prostě kdyby kvůli kleptománii aneken to páčidlo sebral a nechtěl ho použít jsme namydlení. postavy na sebe jen tak přece útočit nemůžou ne?

7.3.2011 10:06:39

// To kandelabr //
Ne, nemohou :-(

7.3.2011 10:08:16 | Upraveno autorem (porovnej)

JayDee
pak je to ovšem debilní :(

7.3.2011 10:08:29

kandelabr
No tak jeste ze jsem to neudelal, to by byla hodina nudy, kdyz byste pri neznalosti keeperova objectivu nevedeli, co mate vlastne kazit. A ja, v cem mam pomahat:D Tohle kluci z FFG trochu nedomysleli. Ono chrlit veci na trh je jedna vec a poradne je otestovat je druha. Stacilo by, kdyby se kleptomanie vyradila z decku traumat a bylo to napsane v nastaveni scenare.

7.3.2011 10:15:11

Jak to tady čtu ...
... tak jsem rád, že jsem nepodlehl všeobecnému "přednadšení" a hru jsem si nepořídil.

7.3.2011 10:18:03

...
no tak já bych to neviděl zase tak tragicky. Pár lidí to po první hře možná zklamalo, ale to ještě nic neznamená.

Na BGG čtu spíše pozitivní hodnocení. Možná že byl hype velký, ale po pár negativních komentářích zde proměnit hype v "ještě že jsem si to nekoupil", to je trošku pošetilé.

7.3.2011 10:31:39

Jak to tady taky čtu...
...tak jsem skoro taky rád, že k mému (dnešnímu) svátku mi manželka darovala Merchanty&Maraudery. Měla dva tipy - takže šance byla 50 na 50. Tajně jsem doufal v MoM :-) ale zatím jsem naprosto spokojen s M&M.
Jinak ale - koukejte někdo napsat taky nějaké pozitivní zkušenosti ! Víte co to dá za práci pořád vymýšlet za co ty balíky peněz utrácet, a vy to tady teď všichni haníte !!! :-) ( ehm... asi bych neměl prozrazovat že si peníze doma tisknu, že ?....)

7.3.2011 10:33:04

kren
Tak ja zas hodnotim po jednom scenari. Podle me ta hra ma veliky potencial, system sam o sobe je chytrej. Dokazu si predstavit, ze s tim Corey prisel a oni mu rekli - fajn, ale ty story musi byt jednodussi, aby to lidi pochopili...
Druha vec je nastaveni scenaru - kdyby specifikovali pocet lidi, bylo by to OK. Ale je jasne, ze v peti scenarich by jim lidi dali sezrat, kdyby byl jen jedne hratelnej v peti. Osobne sazim stejne jako Kadaver na komunitu, ze se tu objevi zajimave scenare. BTW ten samotny pribeh vcerejsiho scenare byl fakt peknej...

7.3.2011 10:34:24

ad složitost scénářů
V tomhle jsem jenom rád, že to je jednodušší. Mám totiž spíše špatnou zkušenost, co se týče "vyfantazírovaných" scénářů z knihy scénářů pro Descent (Descent: Quest Compendium). Tam jsou scénáře sice moc hezké a mnohem více sofistiovanější než třeba scénáře ze základní hry, jenže jsou tam věci, které člověka prostě nenapadnou, když jsou zvyklí, že je Descent hlavně o "seek & destroy" a pak si na konci hry říká: "jak jsem to mohl vědět, že to jde" nebo "jak jsem mohl vědět, že mám udělat zrovna tohle" apod. MoM je přece jen pořád "jen" desková hra, nikoli PC hra, kniha nebo film.

7.3.2011 10:43:19

Vybíráme z Bazaru

Zombicide - druhá edice (CZ)
Zombicide - druhá edice (CZ)
Akt. cena: 1990 Kč
Končí za: 14 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas