Fallout - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Post-apokalypsa
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Andrew Fischer
Nathan I Hajek
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Názory

Tak co jaké jsou vaše první dojmy z oznámení? Těšíte se? Zklamáni? Díky za reakce... :)

I když mě osobně některé věci trošku děsí, tak se ve směs těším... očekávám že FFG nepromešká možnost takové velké kulturní značky :)
12.8.2017 20:41:19

Mýtus
Mne to, čo popisuje Borghal príde trochu ako mýtus. Moja skúsenosť je, že nedeskovkári nevedia aké hry existujú, preto ich sklamanie (a mnohokrát sa vôbec o sklamaní hovoriť nedá) nie je také veľké ako u deskovkárov.

Mal som skupinu nehráčov, čo bola schopná hrať Arkham Horror v 8 ľuďoch 6 hodín. A ja zaritý deskovkár som u toho zúfal a oni to chceli hrať znovu.

Plus prečo tak frčia Monopoly??? Pretože tí ľudia nevedia, že existuje aj niečo iné, tým pádom to nemajú s čím porovnať, tým pádom nie sú sklamaní. Dokonca si tú hru užijú a majú u toho lepší čas ako deskovkár u niektorých deskoviek, keď zistí, že niečo nie je trochu vybalancované.

21.7.2018 19:47:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Přesně...
Tohle je asi největší škoda... Že hru si koupí "nehráči" kteří nevědí, že je to paskvil a že moderní deskové hry dokážou nabídnout mnohem víc.

Ale nevím, hru jsem nehrál a soudím dle videí z netu. Vím, že pro mě to není a nelíbí se mi to. Málo kdy se mi stane, že nějakou hru nemám ani chuť vyzkoušet, ale tohle je přesně ten případ...

21.7.2018 19:55:07

Behe
Lenže nedeskovkár sa ti bude perfektne baviť aj u nepodarenej hry a deskovkárom sa nestane. Bude sa ti baviť aj u podarenej hry a deskovkárom sa nestane. Nedeskovkár je mnohokrát schopný si tú hru užiť viac a vyťažiť z nej viac ako je jej potenciál a aj tak sa deskovkárom nestane.

Áno, možno pár ľudí to takto odradí, ale to nie sú tísíce, ani stovky, ani desiatky ľudí.

(pozor, nasleduje prirovnanie, nepriťahujte ho za vlasy :) ) Deskovky mi prídu ako filmy. Zahrá si ich veľa ľudí, ale je len časť fajnšmekrov schopných filmy zberať a posudzovať ich kvalitu z rôznych strán. A ja si môžem pozrieť fakt skvelý a perfektný film a môžem si ho fakt užiť a nestanem sa fajnšmekrom. Tak je nadomnou ľúto plakať, že je nejaký film pokazený, lebo aj keby nebol, tak sa tým fajnšmekrom skrátka nestanem. (pozn. slovo fajnšmeker používam trochu voľnejšie... pre mňa je úplne nepochopiteľné, že niekto vie posúdiť kvalitu strihu vo filmu :D mne to absolútne nič nehovorí a nikdy sa do filmov tak vyznať nebudem a ani to nechcem, nebaví ma tak pozerať na filmy a tak ich rozlišovať a tak si vyberať kvalitu).

21.7.2018 20:02:02 | Upraveno autorem (porovnej)

ludomyl
Já mám jiné zkušenosti... udělat z "nehráče" "hráče" není až tak složité, pokud má pro hraní byť jen kapku nadšení. Ale je zásadní, jaké hry ze začátku hraje. Často i zarytý odpůrce deskovek (políbený jen dostihy a člověče) zpozorní už jen při povídání o nějaké hře. Stejně tak špatný výběr toho, co si zahraje dokáže uhasit onu jiskricku zájmu...

21.7.2018 20:24:57

Dotaz
Taky jsem uvažoval o koupi této hry. No jak tady sleduji diskusi, tak mě to spíše odrazuje. Když je tu tolik znalců, kteří Fallout kritizují a tvrdí, že je spousta jiných lepších her, tak mám dotaz. Kterou jinou hru s podobnou tematikou, v češtině a pro 1 i více hráčů byste doporučili?

21.7.2018 21:41:19

Michal-BF
Škoda,že nepatříš mezi těch 90%.

P.S. Krásně si to napsal,já to přeložím jak se na to dívají takové firmy ,jako v té co pracuješ : :

produkt průměrný,velká reklama a ty ovce si to koupí. A nejlíp kdyby to bylo v Tescu na regálu.

22.7.2018 09:25:21 | Upraveno autorem (porovnej)

názor
Nejhorší je, že nováčci vůbec netuší o zdejších antipatiích některých jedinců vůči Blackfireu. Mohou se pak mylně domnívat, že je zdejší erudovaní znalci varují před špatnou hrou. Přitom tu někteří řeší spíše osobní spory.

22.7.2018 10:10:32

Abe

Aha
Takže místo klasického hateování hry to opět sklouzává k hateování FFG obecně + oblíbeného hateování BF. Bastackovi dedukce jsou čistě jeho výplody. Kdo zná FFG, ví jaké hry může čekat a že to jsou vesměs všechno kvalitní tituly. Připojuji se k Michalovi. Většina hráčů nebude hledat hnidy jako pár zdejších "fajnšmejkrů", kteří tu hru navíc ani nehráli a hodnotí ji (překládám hateují ji) jen na základě videa. Ale užijí si jí stejně jako Zaklínače nebo DOOMa, který je podobně zdejší komunitou shazován. Zmiňovaná nulová (skoro nulová) interakce mi u hry navadí, je to totiž jeden ze způsobů, jak se vyhnout nepříjemnému king makingu. Mám rád téma, příběh a dobrou hratelnost V tomto ohledu se raději spoléhám na videorecenzi na těchto stránkách (člověka který má viditelně tu hru nahranou a stejně jako mě se mu libí téma), než na pár křiklounů, kteří se vesměs nudí, tak se snaží vyvolávat zbytečné konflikty. Není nic jednoduššího, než si přijít zahrát tuto hru na některé z akcí, kde ji budeme prezentovat a vytvořit si na ní vlastní názor.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

22.7.2018 10:30:50

videorecenze
Přesně, já si počkám na recenzi od Petra z Deskofobie. Abe mi dá jistě za pravdu:-)

22.7.2018 10:44:39

Abe

:-D
Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

22.7.2018 10:58:57

...
Já již čekám doručení za pár týdnů a prubnout ji sám. Z několika videí tuším, co mám čekat a těším se na to.
To neznamená, že mi vadí nějak pomluvit špatnou hru. Ale myslím si, že bych si ji měl dříve zahrát a ne to smaznout na základě videa. Ano, třeba si ji nekoupím, jelikož mne to z videa neoslovilo. Ale herní zážitek pomluvit nemůžu, žádný totiž nemám. A to, že je hra jiná než někteří očekávali, či v co doufali , neznamená, že je to pro všechny na prd. Howgh

22.7.2018 11:05:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Fallout
Já se přiznám, že jsem hru taky nehrál. Ale sledoval jsem gameplay videa, videorecenze, četl recenze a názory i jsem přečetl pravidla. Mě tahle hra nevadí jako hra, ale jako Fallout. Jak už tu někdo psal níže, tak kdyby se to jmenovalo jinak - prostě post-apo hra bez licence, tak by mi ani v nejmenším nevadila i když bych si ji určitě nekoupil, protože se mi prostě nelíbí/neláká mě. Co mi ale vadí je prostě to, že je to Fallout, i když o vlastně Fallout není a jen to dojí licenci (proto jsem psal v minulém příspěvku, že o to je to horší).
Ale mě se nelíbili ani PC Fallouty od Bethesdy, protože ani to už nejsou "pravý" Fallouty :)

Mě se systémem celkem líbí Posthuman, ale taky jsem ho ještě nehrál, tak nevim. Jsem na něj zvědvej i když má celkem mizerný hodnocení... Tam se mi líbí, že se hráč může proměnit na mutanta a tim se mu změní i úkol - namísto, aby došel do konce, tak musí zabránit ostatním, aby ho dosáhli. Něco takového by šlo i ve Falloutu, kde jeden z konců (Falloutu 1) byl právě ten, že mě proměnili v supermutanta v kádi s FEV virem :)


Ale třebas se někdo jiný pustí do konverze Wastelandu do deskovky a dopadne to lépe (rozuměj - bude to takové jaké to má být) :) :D

A ani to nemá nic společného s tim, že nemám rád BF... ten jen lokalizuje a využil příležitost což je uplně v poho :)


Ještě čekám na Fallout (Wasteland warfare) od Modiphiusu, ten vypadá více než dobře, ale bude to asi ukrutnej žrout peněz. Je to vlastně wargame, ale nabízí i kampaň, průzkum pustiny, plnění úkolů i sólo hru. Tak jsem na to zvědav :)

22.7.2018 11:32:20 | Upraveno autorem (porovnej)

fifipirko
Tak mě to teda vadí jako hra, protože narvat tolik porouchaných mechanismů ničících zážitek do jediné hry je přinejmenším zarážející. V té hře je nesmyslný soubojový systém, naprosto směšné vylepšování postavy, hezké tematické questy, které jsou ale totálně zazděny jejích sdílením a hlavně nefungující karty agendy, které tomu všemu dávají korunu. Na to, abych tohle zjistil, mi bohatě stačí vidět pár gameplay videí a přečíst si pravidla. A jsem si naprosto jistý, že tuhle hru nikdy nebudu hrát, protože kvůli těmto chybám bych z ní byl akorát permanentně naštvaný.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

22.7.2018 11:46:47

moje zkušenosti
Hru jsem hrál ve 3. Příběh tam sice asi byl nějaký, ale po polovině jsem ho přestal sledovat. Byl nevýrazný, celá ta hra se hrozně táhla a byla šíleně náhodná (o konečném bodování se ani nebavím to je totální random).

Hra má pár dobrých nápadů a to téma je z té grafiky cítit, ale největší problém bylo jak se ta hra děsně táhla. Většina akci mi vůbec nedávala smysl. Abych dostal body musel jsem udělat něco jako setkání / prohledávání, protože jsem věděl, že tu kartu co hledám je někde v balíku v horních 5 kartách. Vytáhl jsem si jinou kartu, hodil jsem kostkami a nic. Hrál další hráč a udělal to samé, když měl štěstí tak si vytáhl kartu, kterou potřeboval a dostal body a jelo se dal.

Prostě já bych to už fakt nehrál, ale věřím, že pokud někdo ujíždí na postapo a vyžívá se v příbězích ať jsou jakékoliv tak asi jo, jen bych to nedoporučoval hrát ve více lidech nebo na vítězství.

podotýkám, že jsem od hry vůbec nice nečekal

22.7.2018 11:51:12

Hodnotenie
MalcolmReynolds - ty si hru nehral, ale dovolil si si ju hodnotiť??? Tak to láskavo aspoň k tomu hodnoteniu napíš, nech ľudia, ktorí sa podľa toho rozhodujú, nech vedia, že ju hodnotia ľudia, ktorí ju ani nehrali.

22.7.2018 12:25:52

Videoherní licence
U deskovek s videoherním tématem je to vždycky složité. I tady se najdou hry, které jsou jen a jen ždímačka na prachy (Monopoly cokoli, Angry Birds cokoli atd), hry vyloženě průměrné (World of Tanks, Resident Evil), i skvosty (Starcraft, Civilization, This War of Mine, Gears of War). Ono je podle mě pro designéry těžké udělat hru tak, aby byla dostatečně přístupná pro "obyčejného fanouška" licence a zároveň dostatečně uspokojila trochu náročnějšího hráče. Ona třeba taková Civka je sice super hra, ale spousta casual hráčů si ji pořídila a nikdy nerozchodila (což je IMHO důvod, proč u nás tak propadla její expanze). Fallout u mě určitě není pecka, ale nijak zvlášť mě ta hra neuráží a klidně si ji zahraju znova(třeba narozdíl od Zaklínače). Za mě je to poctivá 6ka (v hodnocení na BGG) a myslíš, že méně náročné hráče bavit bude.


Dungeon Master v REXhry a Planetaher.cz

22.7.2018 13:06:49

Můj milý Abe
Jak se do lesá volá ,tak se z lesa ozývá.
Tvůj nadřízený ve firmě, v které pracuješ,se sám delší dobu naváží do zdejší komunity a děla z nás voly.(jeho názory,videa atd.)
Proto když budu mít možnost ,tak vám to vrátím i s úroky.

Fallout: první a druhý díl je spolu s Incubation a Jagged Alliance mé top PC hry. Mě osobně v těchto hrách nešlo moc o příběh,ale o herní mechaniky(tahové souboje).Samozřejmě od FFG čekám spíše příběhovou hru,ale podle recenzí je to dost splácané vše dohromady a zasazeno do světa Fallout.Já osobně tu hru nijak nehodnotím ,dokud nevyzkouším.
A milý Abe a Michale a kolik máte nahráno vy?

P.S. A Doom se prodává dobře ? :,-)

22.7.2018 16:42:15 | Upraveno autorem (porovnej)

tak pozor

Nejsem žádný místní hater. Já tady moc nechodím a nemám nic osobního proti nikomu, ani BF. Naopak jsem fanouškem FFG a že BF má něco společného s Falloutem jsem zjistil až z této diskuze. Fallout mám rád - celou sérii od F1 po F4. Deskovku mám už půl roku doma, a hrál jsem ji třikrát sám.

Takže můj názor, že je to v podstatě člověče nezlob se z hlediska možnosti ovlivnit výsledek a že je to zatracená škoda, je založeň čistě na zkušenosti se hrou.

Je to škoda jednak protože hraní bez rozhodování je nuda, a jednak protože to je naprosto proti duchu Falloutů, v jejichž jádru (vyjma FT) je pravý opak - vybrat a razit si vlastní cestu. Míra interakce hráče s deskoherním Falloutem je na úrovni vizuální novely nebo slabého gamebooku.

22.7.2018 17:07:09

Abe

Příspěvek odporoval pravidlům diskuse a byl proto smazán.

22.7.2018 17:07:50

Příspěvek odporoval pravidlům diskuse a byl proto smazán.

22.7.2018 18:01:23

Abe

Bastacka
Není potřeba, sám pro nás odvádíš naprosto skvělou práci :) Jestliže jsi zveřejnění naší soukromé korespondence ohledně Rising Sunu nejvíc poškodil Deskofobii, tak teď svou zaujatostí nejvíc poškozuješ případnou konstruktivní kritiku. Nikdo už tak neví, zda negativní komentáře, které zde zaznély ke hře Fallout, nejsou od stejně zaujatých osob, jako jsi ty sám


P.S. opravdu jsem nevěděl koho myslíš tím mým nadřízeným, zvlášť když Michala Ekrta má každý rád a je nestranný. To musí být nějaké hoooooodně staré babíčko, které mu nedokážeš odpustit


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

22.7.2018 18:41:05

Borghal
BF má s Falloutom len to, že hru prekladá do češtiny a že si dovoľujú ako firma dúfať, že sa hra bude predávať. Zjavne je to pre niektorých ľudí nekresťanský zločin.

Inak pokiaľ som písal o neustálych kritikoch (myslím, že som to písal ja alebo aj ja), tak som nenarážal na teba.

22.7.2018 18:52:46

Bastacka
Svoje osobné spory s BF či s Michalom si riešte v súkromí. Nás to tu nezaujíma a je fakt otravné pri každej hre, čo BF vydá, čítať tvoj hejt na nich. Ublížili ti, ok, chceš sa pomstiť, menej ok, ale rieš si to mimo fóra, lebo takto sa zhadzuješ len ty sám a len ty sám z toho vychádzaš zle. A tým pádom vychádza nazmar aj všetka tvoja snaha o pomstu.

22.7.2018 18:54:55 | Upraveno autorem (porovnej)

Bastacka
Bastacka ma opravdu zvlastni komplex, zajimalo by me, ciste ze studijnich ucelu, co je jeho pricinou...

Timto nicméně zadam adminy, aby vzhledem k jeho priznani jeho nick doplnili o nesmazatelnou informaci, ze hatuje vse spojene s BF bez vyjimky, jinak jsou jeho vyroky pro neznale velice zavadejici a v jeho pripade se jedna o zaslepenost a ne nestranost.

Btw. Vazne si Bastacko myslis, ze pokud ti odnekud tecou penize, tak budes nezaujate hodnotit hry? Kluky z Planety a Rex her mam rad, ale sorry, to ze je parnerstvi Planety, tak stejne ovlivni recenze her Rex. To nejde oddelit, to je jako Babisuv sverenecky fond nebo Capi hnizdo, toliko jen off topic, nedalo mi to (v navaznosti na video recenze a usuzovani o kvalitach her)...

Edit: odstavec vyse RE: Deskofobie...

Ludomyl: souhlas

22.7.2018 19:00:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Kedrigern
Už přes 25 let nežiju v Čr,ale to mi nebrání napsat svůj názor na aroganci,povyšování,vysmívání a jiné přednosti různých lidí.
Ať je to BF nebo třeba Permonick(autor Čtveráčka-Rexhry ) za což jsem dostal výstrahu od admina.

22.7.2018 20:38:49

Vybíráme z Bazaru

Jumbo
Jumbo
Akt. cena: 420 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas