Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Post-apokalypsa |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Andrew Fischer Nathan I Hajek |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Názory
Tak co jaké jsou vaše první dojmy z oznámení? Těšíte se? Zklamáni? Díky za reakce... :)MatRicks
Mám hrozne rád superdôležitých tajtrlíkov, ktorí majú pocit, že celý web je iba pre ich zábavu a radi by diktovali ostatným, o čom sa kde majú pre ich potešenie baviť.
Nie si zakladateľ threadu ani administrátor, tak so svojim gestapáctvom môžeš íst asi vieš kam.
No comment
Teď jsi tu diskuzi skutečně obohatil.
MattRicks
Ty budeš asi niečo ako rádobyužitočný trol, že?
Napochoduješ do cudzieho threadu a položíš návnadu - začneš všetkých kárať a diktovať im, o čom sa majú baviť, aby si bol spokojný. Potom niekoľkokrát zopakuješ, že sa už nebudeš opakovať a frcneš nejaký všeobecný link na webku vydavateľa, ktorú každý zainteresovaný pozná, aby si vyzeral aspoň trochu relevantne.
Bol by si vtipný keby si nebol taký trápny.
Scénáře a questy
Pro zájemce o deskovou hru Fallout bych jen zopakoval, že scénáře budou ve hře čtyři (The Capital Wasteland, The Pitt, The Commonwealth a Far Harbor). V každém bude určený hlavní quest a dvě soupeřící frakce. No a těch karet střetnutí, které souvisí s vedlejšími questy, bude 159, takže je tu slušná šance na jistou variabilitu.
:)
Téma super..mechanika s chozením po mapě s nulovou interakcí, takových her už tu bylo, nebudu tapetovat, a konkrétně přesně tuhle mechaniku opravdu rád nemám
Minimální interakce
Já si zase říkám, že by se z toho mohla nakonec vyklubat solidní hra pro jednoho hráče. Když se spoluhráči nebudete víceméně ani spolupracovat ani soupeřit, tak si myslím, že je k té hře prakticky ani nepotřebujete a můžete si to rovnou střihnout sólo.
Sólo
Jsou hry kde sólo je docela vydařené a rád si ho zahraju, když nikdo není po ruce, ale zde asi jako většina očekávám epický zážitek s partou stejně postižených lidí. A také mám obavu že v rámci zpřístupnění masám se nedočkáme...
A když budu chtít sólo tak opráším na PC jedničku a ten zážitek je zaručen...
Prvé video z GenConu
Tu sú nejaké dojmy z hrania DEMO verzie a aj zábery priamo z hrania: https://www.youtube.com/watch?v=nIVzQxZ4jrc
Druhé video z GenConu
Tu môžete od 05:26:00 sledovať asi 15 minút info o falloute:
https://www.twitch.tv/videos/167922839
Väčšina info nie je nová, akurát je potvrdené, že sa bude dať spolupracovať a vyhrať aj v tíme. Plus je potvrdené, že interakcia medzi hráčmi bude menšia - niektoré úlohy a podmienky na ich splnenie budú verejné a je možné sa predbiehať v tom, kto to splní.
(Na otázku, či sa plánujú rozšírenia sa len usmiala a povedala, že o tom nemôže hovoriť :) )
O Falloutu mame nejvice informaci ... ;)
Po shlednuti druheho videa z GenConu jsem klikl i na video "Fallout The Board Game: What We Know So Far "
https://www.youtube.com/watch?v=tN38bX3FoWQ
a jak je videt, vime toho nejvice ;)
Tretie video z GenConu - PRAVIDLÁ
Tu je video s pravidlami pre ľudí, ktorí hrali demo:
https://www.youtube.com/watch?v=Cmw17lMeR3Q
sú tam vysvetlené 4 postavy, 6 akcií, čo môžete robiť a nejaké ďalšie veci, ktoré doteraz ešte neboli, alebo boli len nejaké útržky
zklamani
Vypada to na kopii utahaneho zaklinace...boostovani postavy, skrze karticky a zadna interakce mezi hraci.... I kdyz ja cekal asi moc (chtel jsem obslehlou verzi twilight imperia zasazenou do falloutu :))
Preview na YouTube
Na BoardGameGeekTV se objevilo preview (najděte si v případě zájmu sami, bohužel nevím, jak z tabletu vložit odkaz na video z YouTube). Ale asi není moc nutné se na něj dívat. Holka, co tam o hře vykládá, zní jak špatná reklama a za celých 15 minut jsem se nedozvěděl nic novýho.
Blackfire preview
Blackfire dnes vydalo skvelé a podrobné preview:
https://www.facebook.com/blackfire.cz/videos/1121474467988616/
BF
Tak jsem koukl na to video (šel jsem na FB snad po roce,protože Fallout je srdcovka).
Přitom jsem se podíval na více videi od BF (poprvé co jsem od nich něco viděl). A neměl jsem to dělat.
Ať se na mě nezlobí ,ale já jim nevěřím ani nos mezi očima.
A už chápu tu averzi některých lidí proti BF.
Fallout preview
Tak mně se to preview líbilo a rozhodně mě na hru navnadilo.
Pokud to vyjde s kvalitou překladu, tak do toho jdu.
Lepší
Mě to video pomohlo, udělal jsem si o té hře lepší obrázek. Už mi to tolik nepřipadá jako Zaklínač. Trochu jo, ale už ne tolik. Jsem zvědavý až se někde ukáže celý gameplay / lets play.
bastacka
smát se nebo plakat? Fakt nevím, co si z toho vybrat při čtení tvého komentáře. Názor ti neberu, jak se říká 100 lidí, 100 chutí, ale takhle to plácnout bez jakéhokoliv argumentu je na úrovni pubertálního výrostka, který chce být zajímavý za každou cenu a nejjednodušší cesta jak toho dosáhnout, je cesta něco zkritizovat. Navíc ohledně licence Falloutu jsem opravdu optimista, Doom se od stejného výrobce (FFG) se stejnou licencí (Bethesda) a stejným distributorem (Blackfire) povedl na jedničku s hvězdičkou.
Abe
Vlastnost pubertálního výrostka ,může být i rektální alpinismus.
:)
tak spíš jsem čekal nějakou obhajobu vlastního názoru. Koukám, že kde nic není, tam ani smrt nebere.
:+)
Život naučil.
Obhajoba vlastního názoru ,nemá žádnou cenu,ale samotný názor je nenahraditelný.
názor
Jako velký fanoušek Falloutu 1 a 2 jsem se docela těšil na podobnou deskovku. Upřímně - jsem zklamaný.
Vývoj postavy - podle mě největší propadák pokud srovnám předlohu a to co se mohlo dát vytěžit(+moje očekávání) a výsledek.
Úkoly - celkem dobře zpracováno.
Souboje - z českého videopředstavení působí jako arkádovka a opět ztratili hodně z kouzla původní hry. Setkání - hod kostkami - rozdělení poškození - jedeme dál. Žádná akce, taktizování...
Interakce - s NPC, s ostatními. Nevím, neviděl jsem.
Chápu, že se komplexnost Falloutu těžko předělá jednoduše a hratelně do deskovky. Možná pozdější hry z Fallout série podobně fungovali, ale prezentovaný způsob je jako když ořezávate pastelku a pak kreslíte s tím, co vypadne z ořezávátka místo pastelky samotné.
kodiak
Sprimitizované v prospech prístupnosti čo najširšiemu publiku podobne ako po prevzatí celej série Bethesdou... A to mali byť ešte pôvodné Fallouty založené na sofistikovanom GURPS systéme.
kodiak
Nj, jenže těžko čekat Fallout 1 a 2, když se od začátku říká, že předlohou je Fallout 3 a 4.
Osobně mi ty systémy přijdou dobré, hlavně nejsou zbytečně komplikované a dá se to hrát ještě ve "slušném čase".
Tak tohle se nepovedlo
Po shlédnutí gameplaye dvou různých scénářů a přečtení pravidel hry a komentářů na BGG jsem došel k názoru, že tahle hra se v mojí sbírce neobjeví. Těch záporů je v ní až moc a pro mě převažují nad klady.
Klady:
Hezké zpracování.
Variabilita a větvení questů.
Kvalitní atmosféra.
Zápory:
Nulová interakce mezi hráči.
Ty z vás, kterým vadilo, že v Zaklínači spočívala veškerá interakce mezi hráči v plnění pomocných questů, nepotěším informací, že ve Falloutu je té interakce ještě méně. Pokud jeden z hráčů táboří a druhý je na stejném nebo sousedním políčku, můžou mezi sebou obchodovat s předměty. Toť vše.
Nelogické souboje.
Souboje jsou buď nablízko, kdy hráči stojí na stejném dílku, nebo na dálku, kdy stojí na sousedním. Pokud hráč nemá zbraň na dálku, může útočit pouze na potvoru stojící na jeho políčku. Nicméně pokud při aktivaci potvor na něj zaútočí nepřítel, který stojí na sousedním poli a má zbraň na dálku, tak hrdina, který má pouze zbraň nablízko a nestojí ani na stejném políčku ho může klidně zabít. Stejně blbě to ale funguje i naopak. Hrdina se sniperkou zabíjí potvoru na sousedním políčku, která nemá zbraň na dálku, přesto od ní může dostat poškození. Zbraň na dálku přidává pouze efekt jednoho automatického zásahu a většinou pár možností přehození kostek. Nic víc. Soubojům bych ještě vytknul to, že ve chvíli, kdy nějakou potvoru zabijete, objeví se ihned na spawnovacím bodě místo ní další stejného druhu. Bohužel ale variabilita nepřátel je dost nízká a stále se opakující souboje s prakticky stejnými protivníky mohou být po čase otravné.
Společné questy.
Dalším nesmyslem jsou podle mě společné úkoly pro všechny hráče. V praxi to funguje tak, že například váš hrdina najde při střetnutí v ruinách mrtvolu a u ní obrázek dívky. Spustí se quest, kdy se hráči mohou pokusit najít zmíněnou dívku. Jelikož quest se plní v osídlení, vezmou se podle počtu hráčů vrchní karty z balíků úkolů, které se plní v osídlení, a příslušná karta se k nim přimíchá a všechny se dají na vršek balíčku střetnutí v osídlení. Hráč, který je třeba další na řadě, a který je na druhém konci mapy, ale shodou okolností hned vedle nějakého osídlení, se ve svém tahu rozhodne tam přesunout a pokud má štěstí, může se mu rovnou stát, že narazí na quest s onou dívkou, ačkoliv jeho postava o tomto úkolu nemůže mít ani ponětí. A na tomto principu fungují skoro všechny questy. Prostě záleží na štěstí, kdo je zrovna nejblíže místa, kde může úkol splnit, případně na něj alespoň narazit a i když o něm nemůže vědět, přesto ho může dokončit.
Neexistující vylepšování postavy.
Fallout NEMÁ vylepšování postav. Veškeré S.P.E.C.I.A.L. vlastnosti hráči většinou pouze přidají možnost přehození kostek. Občas ještě se může stát, že je některá vlastnost vyžadována pro konkrétní quest, ale i v něm to většinou funguje tak, že podobně jako v Arkhamu nebo v Eldritchi musíte ke splnění questu hodit na test a příslušné vlastnosti vám pouze umožní hodit si v případě neúspěchu znovu libovolným množstvím kostek. Podobné je to s perky. Ty jsou sice docela silné, ale vždy pouze jednorázové karty. Vaše postava zkrátka nemá žádné extra schopnosti nebo speciální útoky, které by se při hraní objevovaly nebo vylepšovaly.
Podivný cíl hry.
Toto je na BGG kritizováno asi nejčastěji. Cílem hry je nasbírat určité množství iniciativy. Každý hráč si na začátku vylosuje jednu náhodnou kartu iniciativy, kde má popsáno, za co získá body. Během hry pak může plněním úkolů získat až tři další náhodné karty. Často bývá kritizována velká nevyváženost těchto karet. Dalším problémem může být, že hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů získá potřebné množství bodů iniciativy. Takže se může stát, že ačkoliv je hra zrovna v nejlepším, máte rozjeté nějaké zajímavé questy, někdo si zrovna vylosuje kartu, která mu přidá potřebné množství bodů a hra z ničeho nic skončí.
Závěrem bych dodal, že tuhle hru bych si chtěl určitě alespoň jednou zahrát naživo, ale určitě si ji nekoupím. Na to je tam těch chyb až moc.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
51st state ultimate edition
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 4 dny