Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

IN
IN - avatar

Pravidla....

Vzhledem k tomu, že chybí obecné vlákno na vysvětlení pravidel tak toho využiji a hned nějaké založím. Napadá mě jeden dotaz. Při vysvětlení útoku z blízka mě překvapilo, že ve výpočtu, pokud je obránce otočen zády, se automatické zásahy počítají ke štítu obránce?? Nemělo by to být obráceně a neměl by se o ně navýšit útok útočníka? Přeci jen jedná se o vpadnutí do zad. Když vezmu fakt, že případné bonusové kostky obránce, které získá pokud při útoku stojí čelem nebo bokem způsobují buď přímý zásah (při kritickém hodu) a nebo max. navýšení obrany (při normálním zásahu) a nebo vůbec nic pokud hodí prázdnou stranu kostky.
A ještě pro ujasnění základních principů hry, pochopil jsem to správně, že jedno kolö může hráč položit příkaz, utratit na něj CP a tahnout. pokud už nemá čím v podstatě pořád PASSuje svůj tah a druhý hráč postupně aktivuje všechny postavy? Max. za zbylé CP může tahat další příkazy do dalšího kola aktivace?
9.2.2011 13:52:14

Pravidla
Já bych jen využil toho, co se tu už několikrát řešilo a toho, že tu takové vlákno ještě není:

Místo zakládání obecného vlákna "pravidla" pojďme zakládat vlákna s nadpisem ohledně konkrétního pravidla/problému. Bude se to pak zpětně lépe hledat těm, kteří mají stejný problém.

9.2.2011 13:55:05

IN

Re
Dobrá....dobrá... (příště..:) )

9.2.2011 13:56:24

ad dotaz
Ty automatické zásahy jsou podle mě výrazem toho, jak se dokáže daná postava bránit, rychlost reakcí proti náhlému útoku atd.

A druhý dotaz: je to tak, bez volných orderů/CP už zbývá jen pass.

9.2.2011 14:00:42

IN

re
Ok, ale ze zadu se dokaze branit sama automaticky a z boku jen pokud se povede hod? To je divne ne?

9.2.2011 14:07:18

IN
Ta kostka je tam kvůli možnosti zranit útočníka bych řekl, což je při útoku zezadu méně pravděpodobné. A blank je myslím jen na jedné straně kostky, takže to většinou z hlediska obrany vychází podobně.

9.2.2011 14:11:57

Střelba - zamíření a zásah
Trošku mě zmátnul obrázek 20, kde je zahraný order na střelbu s hodnotou 1 a v rámci poškození k němu útočník přidá další dva CP, aby zvýšil šanci na poškození. Je to možné takhle zahrát, i když je hodnota orderu na střelbu jen 1? Jsem si myslel, že v tom případě je monžné na takový order utratit max 1 CP

2.3.2011 11:46:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Střelba - obrázek 20
Tak si odpovím sám. Jedná se o tiskovou chybu. Na order tilu má u pistolky být "3" místo "1"
viz http://forum.earthreborn.ludically.com/viewtopic.php?f=17&t=178

2.3.2011 12:07:55

střelba
Navíc to tu už dávno je :-) holt jsem málo hledal...

2.3.2011 12:09:11

pár nejasností...
Rád znal váš názor na následující věci, které mi nejsou úplně jasný:

a) použití jet-packu. Moje postava s je-packem chce přeskočit nepřátelské postavy(vu). Při aktivaci příkazu pro interakci jsem mimo LOS nepř. postav a po dokončení skoku taktéž mimo LOS. Otázka je: když se během skoku dostanu do LOSu nepřátelských postav (míjím je), můžou mne tyto přerušit nebo ne? Během normálního pohybu můžou, ale považuje se takovýto skok za jednotlitou (nepřerušitelnou) akci nebo ne?

b) Při výbuchu min, trhavin, atd., když se hází na zranění, jak se bere stěna kostky s křížkem - počítá se za kritický zásah nebo za 3 zásahy (jako u vybavení místnosti, zdech). Já to chápu jako kritický zásah, protože kdyby se počítal za 3, tak by to bylo docela drsný.

c) použití smrtícího viru, ikona bílého čtverečku. Pokud někdo úspěšně aktivuje vir a položí ho na nějaký čtverec v místnosti, pak zranění z tohoto viru se vztahuje na všechny čtverce v této místnosti, nebo jen na ten, na který byl žeton viru položen? V prvním případě by mohlo být téměř nemožné místností projít živý.

d) pokud postava s jet-packem skáče skrz čtverec/místnost s položeným virem, předpokládám, že poškození se mu normálně udělí. U miny by se zranění vyhnul.

e) je-li Mamut zasažen bazookou, snižuje se mu pancíř o 2. Pokud tedy dostane Mamut 2 zásahy bazookou a dostane do stavu wounded, odečte si 2 za pancíř dvakrát od aktuální hodnoty pancíře nebo od tý hodnoty ve "zdravém" stavu? A ještě jak se díváte na kombinaci kevlar armor na Mamutovi :-)?

11.7.2011 10:51:29

ne/jasnosti
mozem skusi splechnut par svojich nahladov..

a) je to spec. pohyb 6MP cez prikaz interakcie. ako aktivacia sa prerusuje podla beznych pravidiel..

b) kazdy demage-aj od vybusniny sa pocita bud na charaktery, alebo na vsetko ostatne. Critical sa ako 3xHit pocita len na: steny, floorelementy a skillchecky..Na charaktery sa criticalHIT udeluje pred scitavanim ostatnych Hitov na porovnanie s obranou obete..a to imo aj v pripade demage od vybusniny.


Tu by ma pri vybusninach zaujimalo, ako ich vyhodnocujete na steny- ak sa mozu vyhodnotit polia vybuchu z oboch jej stran.. mne/nam to pride ako druhy pokus, ak stena nespadne v prvom.. vychadzam z definicie vyhodnocovania a postupu vybuchu.

d) Myslim,ze ano a ano.

e) Tak tam som este nehral, chrumkam si to smakovo hodne postupne a pomaly..ale vychadzal by som zo vseobecnych pravidiel pridelovania demage >> nova hodnota panciera sa v tom samom vyhodnocovani utoku moze prejavit len ak sa zmeni stav cez criticaly, ktore nesuvisia s obranou, inak sa 'NEcritical-Hity' scitaju a ak po odpocitani obrany presiahne Life limit, otoci sa charakter a doplnia sa potrebne dalsie zranenia, novy pancier sa uz neriesi..
Moc som nepobral, ako ma mamut dostat dva zasahy jednou bazukou; toto sa stane len vo dvoch roznych aktivaciach (potazmo preruseni). Preto je po prvom a pred druhym utokom jasny stav panciera/stavu,ci?
(ci asi myslis dvomi roznymi bazukami v kombenom utoku? tam sa to vyhodnocuje rovnako, len sa rolluje a scitava naraz)

Kevlar na mamuta? Memam to tu zrovna, ale kolko ma taky mamut nosnost -ci vobec moze eqipy s nenulovou vahou ..a obranu, ci sa to oplati?:)

11.7.2011 12:13:02

to .opčík...
ad Mamut, bazooka a kevlar:

Měl jsem na mysli situaci po 2 zásazích bazookou, tj. 2 oddělené příkazy střelba.
Nemám teď jeho kartu po ruce, ale předpokládejme, že by měl ve zdravém stavu armor = 5 a ve zraněném stavu armor = 3.

Mamut je zdravý.
První útok bazokou: řekněme, zbroj teď má jen 3 (kvůli bazooce) a dostane to za 1 život.
Druhý útok bazookou: další zásah sníží zbroj o další 2 body, takže je 1 (3-2). Tentokrát dostane tolik zásahů, že se dostane do stavu wounded.
A teď: původní hodnota armor v healthy stavu teď byla 1 (5-2-2) a teď ve wounded stavu bude kolik?
a) 3-4 (po 2 zásahách bazookou) = -1 nebo 0, tzn., každý útok (střelbou) automaticky zasáhne?
b) 3 (jako byla původně)
c) jiná ?

Ad Kevlar armor: Mamut tu kevlarovou zbroj v pohodě unese, jen mi přijde že tato je promárně dělaná na postavy, ne na něj (velikostně) - viz její obr.
Ovšem není u ní přeškrttlá ikona Mamuta jako třeba u jet-packu.

Ptal jsem se v souvislosti, že by ji poškozený Mamut měl na sobě, a tak by v healthy i wounded stavu měl základní armor = 5. Je to taková nelogická představa, ale momentálně podle pravidel možná.

11.7.2011 13:09:29

laredo
no pozeram item-glossary a pride mi to, ze bazooka armor sice znizuje o 2, ale len docasne= pre vyhodnotenie demage toho utoku [zasah znamena ze utocnik trafil/dostrelil, nie demage samotny imho] zhruba inak povedane bazoka ma o dva body vyssiu sancu na demage ako ine zbrane.tak mi to pride.

ci by toto znizenie bolo ako do konca hry a kumulativne?..tak to by bolo dost 'zaujimave'.. predsa kumulativne su zivoty..
kazdopadne nechcem tipovat, snad sa skusenejsi ozvu:) ..ale hral by som to asi takto.

inak mamut combatwalker funguje ako roboticky skafander, zvnutra je pilotovany clovekom (vid pozadie pribehu-opis charakterov) a ten moze mat kevlarku.. a urco ma ten stroj aj nake uchyty na dalsie veci a zbrane, ked uz 8 hmotnosti odnesie..tak to zatial vidim, jetpack mi tam tiez sedi:)

Edit: pri kevlarke je napr. exaktne, ze pernamentne meni aktualnu obranu, ak by podobne fungovalo pri bazooke, bolo by to aj tam, sa domnievam

Edit2: ad c) -efekt virusu-ak sa nemylim, 2zranenia len pri kazdom vstupe na DEIL MAPY='floor tile section' (1x1 az 5x5 stvorcov, pozor na velke L koridory napr.), na ktorom je niekde virus. nie policko ako stvorec, ktori musi obsahovat virus. je to jednoducha finta, ako zamorit celu miestnost, token viru na policku, kde bol vypusteny to iba reprezentuje..
Dalej 2zranenia v kazdej final faze, ked je postava na takom dieli mapy, tiez nezavisle od stvorca, ktory virus obsahuje.. to je preto, lebo dalsie kolo sa bude postava nachadzat v (dolezitej) miestnosti uz na zaciatku kola a nemusi do nej 'vstupit' za dve zranenia.
Ma to aj dalsie prakticke nasledky.. a kombi sa to s plynovou maskou.. :)

11.7.2011 18:37:03 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík...
Máš zajímavou úvahu, že to snížení pancíře platí jen pro aktuální výstřel z bazooky. S tím snížením armoru o 2 nehledě na skutečný počet udělené damage (mamutovi) to taky chápu stejně.

Já to bral tak, že i když by ten výstřel nedal damage, tak by se armor stejně permanentně snížil o 2, nehledě na to, čím pak na něj střílíš.
Ale je fakt, že pokud by nebyla udělena ani jedna damage, tak by byla hloupost mu armor permanentně snižovat :-(.

Tvoje vysvětlení je elegantní a konzistentní, budu se ho držet :-)
Snížení Mamutovy zbroje o 4 (2+2) by mohlo nastat vlastně jedině při kombinovaných útocích se 2 bazookama (ale ta je jen 1, takže to nehrozí).

Kevlarka a Mamutova zbroj. Karta Mamuta nerozlišuje pilota a robota.
Kevlarka je dělaná (proporčně) na člověka, takže i když ji Mamut unese, tak nedává armor jemu ale pilotovi, který ale není nijak zohledněn. Pak je otázkou,
zda ke zničení Mamuta stačí zničit robota nebo taky zabít jeho pilota (který tu kevlarku má). Vzhledem k tomu, že oprava kevlarky ve faq ER není, tak je to je její použití na Mamutovi legální.

S tím virusem budeš mít taky pravdu :-), virus se rozprostře po celé místnosti, ale zranění se dostává jen 1, pokud tam postava "nezkejsne" do dalšího tahu. Myslím, že je tomu přímo věnovaný jeden scénář, kdy salemiti mají zamořit virem budovu Noradu a (položený) virus se může šířit do sousedních místností a chodeb (jsou-li dostupné či otevřené dveře).

Díky za rady :-).

12.7.2011 10:34:19

laredo
Já souhlasím s .opčíkem.
Je to vyjádření specializace bazuky na prorážení pancíře vozidel (robotů).

Já osobně vůbec chápu "zbroj" komplexně. Tedy u mamuta to beru jako sílu pancíře, protože je veliký a méně pohyblivý. Na druhou stranu u Vaquezové to beru jako pancíř + schopnost se krýt a uhybat. Proto je bazuka více účinná na mamuta, než na postavu ...

12.7.2011 12:00:25

Mamut a magnetický disruptér...
Pár dalších nejasností:

a) Mamut může buď strřílet "klasicky" nebo pomocí své speciální schopnosti (jen likvidace zdí a dveří). Používá i v druhém případě míření, nebo mu stačí jen mít výhled a mít cíl v patřičném palebném poli?

b) Pokud nepřátelská postava v místnosti aktivuje magnetický disruptér (který brání ve střelbě kohokoliv z/na daný mapový dílek), může Mamut zvenčí místnosti zlikvidovat zdi takovéto místnosti? Považuje se použití jeho speciální schopnosti za střelbu? Já bych řekl, že ano (k obojímu).

20.7.2011 07:21:24

Equipments
Takže včera sme znovu hrali a jeden nový člen mal poznámku ku ZOMBIE CONTROL DEVICE (ZCD). Došli sme ku dvom rôznych záverom. Spemeniem iba jeden :)
Na order tile pridelím pridelím CP čím môžem vykonať tech. test. Podarí sa mi splniť zapnem prístroj. A teraz. Dajme tomu že s mojou postavou počas aktivácie vbehnem na miesto kde mám v LOS Zombie, automaticky ZCD engejdžnem :) a dostáva zombie 3 CP navyše. Tieto CP môžem použiť aj za maximum CP ako som pochopil, ale teraz nastáva otázka, či ich môžem použiť aj vtedy keď už zombie sa stratí z LOS či už postavou nesúcou ZCD alebo samotným pohybom zombie a ďaľšia otázka, či takto môžem ovládať aj zombie nepriateľskej frakcie ak ju mám v LOS ( po prípade ju stratím s LOS keďže je to predmetom mojej otázky :) ).

26.11.2011 14:27:27

equipments
A ešte jedna vec nás trápi na duši. Do teraz sme to vždy hrávali tak, že equipents special abilities sú spúšťané pomocou orderu interakcie, ale ako som čítal napríklad na taký TASER, tam sa spúšťa pomocou príkazu SHOOT. Alebo taký POWER FIST nemá uvedené v IPS, že treba vôbec dáky technický test robiť a je to písané až v pravidlách.
Ďakujem za odpovede :)

AA ten Taser som už pochopil :) : namiesto damagu hádžem dvomi kostkami pre úspech tri atď.. OK :)

26.11.2011 14:34:45 | Upraveno autorem (porovnej)

to stOKYj, ad ZCD...
No, já to chápu tak, že tohle vybavení prostě jednou zapneš a pak už je pořád zapnutý (nikde není specifikovaný jeho vypnutí).

Pokud ho mají Salemité, pak je jeho použití na zombie asné.
U NORADu nikdo nemá schopnost oživení mrtvoly, ani nemohou použít zombie sérum,
takže si nemohou "vyrobit" vlastní zombii.
Navíc zombie nepatří mezi zrádce (traitors) jako třeba Einstein či Cherokee, kteří by mohli měnit strany.

Pochopitelně může i postava NORADu tento předmět použít, a tak salemitské zombii v LOS přidat žetony akčních bodů, ale tímto způsobem tu zombii neovládne.

Po získání těch bonusových CP už majitel ZCD nemusí na dotyčnou zombii vidět, aby tato mohla využít ony bonusové CPs.

26.11.2011 21:59:42

laredo
Tak s tým traitorom to dáva zmysel. My sme sa len dohadovali že keď je to zariadenie z názvom kontrol, tak že ju môžeš aj ovládať nezáleží akej si frakcie. Ak mám pravdu povedať, takto sme to hrali už pri 4tom scenáry kedysi dávno, kedy sme sa s týmto equipom stretli prvý krát ( aj s tým že už nemusí byť zobie v LOS), ale potom prišiel nový hráč a ten vravel že to hrávajú ináč :) Ale v glossary nieje nikde špecificky napísané že kto môže tento predmet používať ( možno som si len nevšimol ), ale s tým traitorom to dáva zmysel..

A ináč ma napadlo. Keď majú noradi zombie sérum, tak môžu oživiť predsa zombie, ale podľa predchádzajúcej myšlienky, nebude ju môcť ovládať ni?

26.11.2011 22:17:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Laredo..
a) staci LOS ; nemierime..
b) imo stenu moze sundat...

27.11.2011 16:41:04

to stOKYj...
Ne Noradi nemůžou nikdy oživit zombii. U popisu předmětu Zombie serum je napsáno, že ho může použít jen salemitský hráč. Jediná postava schopná oživit zombii je salemitský Kendall.

V SAGS scénářích pro 2 hráče je jeden Salemita, druhý NORAD - takže tam je to taky jasné.

V SAGSu pro 3-4 hráče, kdy může mít hráč v týmu postavy obou frakcí, to je otázka.
Pravidla píší, že obě zombie i Cherokee se nerozdělují mezi hráče.
Kendall ale může oživovat vždy, ať patří pod jakéhokoliv hráče.

Ale jak je to s používáním zombie séra v SAGSu pro 3/4 hráče, kdy nikdo není "salemitský hráč"? Toť otázka do pléna pro ty, co už SAGSíka zkoušeli :-)

27.11.2011 16:59:17

to .opčík...
Díky za odpovědi...

27.11.2011 17:00:19

rušička
Ahojte ľudia. Chcel by som vedieť váš názor na "rušičku" resp. radio scrambling. Nám osobne sa tento prvok v hre až tak nepáči a rozmýšľame že ho dokonca nebudeme ani používať nakoľko, sa nám zdá že to trochu zdržuje celkovú dynamiku a priebeh hry. To že existuje paranoja z toho kto je odpočúvaný a komu je prekazený ťah ešte pridáva na nevôli to hrať. Akože vidíme v tom opodstanenie a príležitosti na ďalšie blafovanie a taktické manévre, ale dáko sa nám tento prvok nepáči. Aké máte vy názory na rušičku? páči sa, nepáči sa, alebo ju berete ako úplnu súčasť a nezamýšľate sa? :)

23.4.2012 21:51:18

radiorusicka
hehe to si dobre opisal:D ..no mne sa ten prvok paranoje praveze moc paci! jj blaf je tam dolezity (a ten-ako taky- mam na celom ERku asi najradsej!!;)
Celkovo mi rusicka vobec nevadi, ale su mpay/hry, kde sa mi to nejak moc nehodi-najme tie vykydlene, postavene na priamom kontakte, tam je to riadny zarez az ku vzteku potom. V sags je zas totalny odpis, ak je napr. v hre karta ale nie tile, takze druha strana nema take moznosti..a prisposobit nejak hru tejto nevyhode nie je jednoduche (coz sa mi tiez paci -vyzva)

ak uz je v hre, hravam to za norad utocne, za salemitov viacmenej 'obranne', pride mi totiz, ze vo vacsine pripadov sa daju zdroje na to minute vyzuit lepsie(hra je bezne dost kratka).. ALE rozhodne si pamatam situacie, ked to zafungovalo tak ako malo a to bol ozaj triumfalny pocit:D

inak tento metagame, co by jeden z viacerych, mi pride celkovo dost neoblubeny..ludom sa 'nepozdava' asi najviac zo vsetkych, ako tak sledujem:)
za seba: palec hore, rusicka rulez;))

24.4.2012 08:30:49 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík
Tak viac menej si mi len potvrdil to čo sme si aj mysleli. V každom prípade je nám aj trochu proti srsti dávať dáky prvok preč, lebo si myslím že to Boelinger vyvážil dostatočne. Ale asi možno niečo zle hráme, ale aj tak sa nám zdá ako fakt veľké obmedzenie pre stranu, ktorá rušičku nemá. Hlavne pre salamitov. Naopak, ak ju majú obaja hráči, tak to zase celkom brzdí celú hru. Ale ináč ku tomu názoru sme prišli sami bez toho aby sme pozerali dáke fóra o tom, čiže ku tomu že je neobľúbená, mi je celkom novinka (ale neprekvapuje ma).

PS: ale mohol by sa ešte niekto vyjadriť čo túto hru hráva, alebo tých ľudí čo sa dostalo po rušičku v pravidlách je tak málo? :))

24.4.2012 22:24:58
Offcanvas