Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

IN
IN - avatar

Pravidla....

Vzhledem k tomu, že chybí obecné vlákno na vysvětlení pravidel tak toho využiji a hned nějaké založím. Napadá mě jeden dotaz. Při vysvětlení útoku z blízka mě překvapilo, že ve výpočtu, pokud je obránce otočen zády, se automatické zásahy počítají ke štítu obránce?? Nemělo by to být obráceně a neměl by se o ně navýšit útok útočníka? Přeci jen jedná se o vpadnutí do zad. Když vezmu fakt, že případné bonusové kostky obránce, které získá pokud při útoku stojí čelem nebo bokem způsobují buď přímý zásah (při kritickém hodu) a nebo max. navýšení obrany (při normálním zásahu) a nebo vůbec nic pokud hodí prázdnou stranu kostky.
A ještě pro ujasnění základních principů hry, pochopil jsem to správně, že jedno kolö může hráč položit příkaz, utratit na něj CP a tahnout. pokud už nemá čím v podstatě pořád PASSuje svůj tah a druhý hráč postupně aktivuje všechny postavy? Max. za zbylé CP může tahat další příkazy do dalšího kola aktivace?
9.2.2011 13:52:14

IPS
Prosím Vás ešte by som sa chcel spýtať na pár vecí:

1. ak je na predmete alebo zariadení IPS popisok, tak vždy musím dať určitý počet cp aby som sa mohol pokúsiť aktivovať daný predmet alebo zariadenie, a vždy ak investujem viac cp ako je potrebné, tak o koľko viac cp som dal tak o toľko hádžem viac kockami?
2. ak IPS popisok potrebuje napríklad vedeckú dovednosť a napríklad daná postava má vedeckú dovednosť 0, môžem skúsiť aktivovať zariadenie alebo predmet ak investujem viac cp ako je povinné - hadzál by som len dodatočnými kockami vďaka investovaniu viac cp, alebo ak má požadovanú dovednosť 0 tak nemôže sa ani pokúsiť aktivovať dané zariadenie alebo predmet?
3. ak má nejaká postava na karte IPS popisok a sú tam na použitie potrebné nejaké cp, tak môžem použiť aj viac cp na bonusové kocky? Alebo pri IPS na postave sa nemôže hadzáť bonusovými kockami?
4. ak sa používa predmet alebo zariadenie musí mať postava priradený príkazový žetón že? Ale ak používam vlastnosť postavy nemusí mať tá postava priradený príkazový žetón že?
5. na začiatku hry je vždy zapnutý elektrický prúd? Pýtam sa kvôli tomu, že niektoré zariadenia ak nemajú elektrický prúd, tak sa nemôžu používať. Alebo scenár vždy povie či je na začiatku prúd alebo nie?
6. ak sa hádže kvôli IPS popisku tak sa hádže akými kockami? Žltými alebo čiernymi? alebo je to jedno? Pretože v návode k hre sú pri Interakte uvedené aj žlté kocky aj čierne

Ďakujem.

11.4.2014 16:58:44

NAWG
v podstate sa pytas stale dokola na to iste:-) v podstate si pridanim cp,navysse oproti aktivacii, zvysujes pravdepodobnost uspechu
1. ano
2.ano
3.ano
4.akcie vykonavas vzdy cez prikazove zetony pomocou CP
5. urcuje scenar
6.je to jedno

inak ak by si xcel zahrat v BA ER-ko tak sa mi kludne ozvi, ale radsej prostrednictvom PM na deskozroutovi http://www.deskozrout.cz/user/673-lolo/

14.4.2014 22:47:47

Nawg - LoLo
Pozor! Snaha se sice cení, ale....

1. - ano
2. - ano, pokusit se můžeš, jak píšeš
3. a 4. - u IPS postav nepoužíváš příkazové žetony, proto nelze přiřadit více cp a použít tak více kostek (prav. str. 26)
5. - jestli se ptáš čistě na scénářovou hru, ano - může to stanovovat scénář. Při SAGS proud na začátku hry běží.
6. jakými kostkami házíš je jasně uvedeno u schopnosti popsané pomocí IPS, tady nerozumím, v čem je problém

15.4.2014 08:02:05

IPS
tak tak, charakterove IPS sa neboostuju extra kockami a ani na ne netreba prikazove zetony..a ich cena je v CP pevne dana.
(Inak dalsi pripad, kedy sa nemoze boostovat, su casovane vybusniny a miny - pridanim extra CP sa len zvysi sanca aktivovat ich a nie buduci demage roll...)
GL!

15.4.2014 18:36:48

Ďakujem a opäť niečo :)
Ďakujem za odpovede.

A prosím Vás zasa mi niečo nie je jasné:

1. ak máme polia A1, A2, B1, B2. predstavme si že riadok prvý je riadok A a riadok druhý je B. tak ak stojí aktivna postava na A1, na A2 stoji nejaká postava, na B1 stojí dalšia postava a na B2 stojí postava na ktorú chcem strielat, tak na nu nemože strielat že? lebo ak sa spoji čiara medzi strelcom a cielom a ak su medzi tou čiarom dva predmety/postavy cez ktore nie je vidno tak nevidno ani ten ciel že? čiže v tomto pripade nemože strelec z A1 strielat na B2 že?

2. licitovat o prerušenie sa može napriklad ak dojde aktivna postava k postave oponenta a susedi s jeho poličkom, takže napriklad ak by išla aktivna postava a prvy krat by došla na poličko čo susedi so superovou postavou, tak ta može žiadat o licictaci o prerušenie? aj ked dojde k danej postave zozadu, tak ju proste može ta postava prerušit aj ked ju nevidi a preruši ju na zaklade toho, že je proste pri nej? a potom ju vlastne može napadnut prva, ked preruši?

3. zariadenie miestnosti je možne použivat jednou postavou len raz za kolo - to je v pravidlach, a prosim Vás raz za jedno velke kolo alebo raz za jedno aktivačne kolo tej postavy?

4. ak predmet, ktory chcem použit, ale nie som v hode kockami uspešny, tak sa to nerata ako použitie že? napriklad ak je na určity počet použiti, a mne sa ho nepodari použit, tak nanho nedavam žeton zranenia že? len ak sa mi ho podari uspešne použit nie?

5. ak prehladavam miestnost a padnu mi na čiernych kockach symboly prevratenia a 3B, tak ak použijem prevratenie, tak mi ešte z tej kocky ostavaju 3 PB že? nie je to tak že bud prevratim alebo mam 3 body, ale je to tak že možem aj prevratit a stale mi zostavaju aj 3 prehladavacie body že?

6. za prerušovanu žltu čiaru sa nemôže ist s postavou nikdy, ked nie je dany predmet zničeny že? čiže ak je na zariadeni IPS popisok, s označenim ako treba stat, tak treba stat pred prerušovanou žltou čiarou, že? nemá sa ísť za tú prerušovanú žltu čiaru

7. Jet pack ak použijem, tak mi da za napriklad 1 ab 6 pohybov, čiže s môžem pohnut o 6 poličok, a možem ignorovat teran a nepriatelske postavy ale nie steny a dvere, ale proste za jeden cp ak som uspešny tak sa možem pohnut len o 6 poličok že?

Ďakujem.

17.4.2014 18:38:04

Nawg
1. chápeš to dobře, viz. prav. str. 14
2. ano, pravidla str. 15
3. za velké kolo, prav. str. 22 ...použito jen jednou za kolo...
4. ano, viz. prav. str. 23: ...když je předmět úspěšně aktivován...
5. ano, nehledej v těch pravidlech zbytečně zádrhele, opět je to jasně uvedeno i s příkladem na str. 25
6. ano...
7. ano - str. 42, popis předmětů

Hele mám tu hru fakt rád a jsem rád, že přibude další ERkař (možná), ale myslím, že se ptáš (ujišťuješ se) na věci, který jsou z pravidel naprosto jasný, prostě jim věř a nekomplikuj si život :-) komplikace přijdou sami až začneš pořádně hrát, už jsme něco párkrát řešili i přes autora na stránkách ERka.

18.4.2014 16:29:39

ďakujem.
Ďakujem, a už so hral zo pár hier, ale nebol som si vo všetkom istý, tak sa pre istotu pýtam aby som to nehral zle:)

A otázka k scenáru č. 5, Norad má úlohy vynášať vybavenie. A otázka je, že ak teda prekročí hranice mapy, aby mohol predmet vyniesť, môže sa potom vrátiť ešte späť ta postava? Alebo musím už hrať len s ostatnými postavami? Pretože v pravidlách k hre sa píše, že ak postava opustí mapu, tak už končí v hre nie? Alebo proste pre tento scenár to neplatí, a môžem sa s postavou stále vracať a hore dole nosiť predmety?

Ďakujem.

19.4.2014 18:17:27

Nawg
Instrukce scénáře jsem nečetl, ale dle běžných pravidel, jak postava mapu opustí, je ze hry. Čili: jestli scénář výslovně neuvádí změnu tohoto pravidla (jako i jiných pravidel), pak platí.

20.4.2014 23:35:42

ďakujem
Ok, ďakujem nakoniec sme to pre istotu hrali tak že postava nazbierala všetko vybavenie čo sa podarilo a až v poslednom kole odišla z mapy, lebo by sa asi nemala vracať potom spať.

A ešte mám pár nejasnosti prosím Vás:

1. špionažne body sa daju použit na zoradenie predmetov aj ked mam tie špionažne body z rušičky alebo z hocičoho a ne len z prehladavania? Proste ziskam špionažny bod a môžem usporiadať prvé tri vrchné predmety? Aj keď neprehláadávam?

2. Mamut môže zničiť aj len jeden štvroček? alebo vždy dva? Myslím steny, ak používa svoju schopnosť.

3. Ak je Mamut zajatec a v nom je postava, tak si môžem vybrat či utočim na postavu vnutri Mamuta alebo na Mamuta? Alebo najprv musim zničit Mamuta a potom postavu vnutri?

4. Môže íst dovnútra Mamuta aj priatelska jednotka? alebo len nepriatelska keď ho zajme?

Ďakujem.

2.5.2014 11:52:31
Offcanvas