Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

IN
IN - avatar

Pravidla....

Vzhledem k tomu, že chybí obecné vlákno na vysvětlení pravidel tak toho využiji a hned nějaké založím. Napadá mě jeden dotaz. Při vysvětlení útoku z blízka mě překvapilo, že ve výpočtu, pokud je obránce otočen zády, se automatické zásahy počítají ke štítu obránce?? Nemělo by to být obráceně a neměl by se o ně navýšit útok útočníka? Přeci jen jedná se o vpadnutí do zad. Když vezmu fakt, že případné bonusové kostky obránce, které získá pokud při útoku stojí čelem nebo bokem způsobují buď přímý zásah (při kritickém hodu) a nebo max. navýšení obrany (při normálním zásahu) a nebo vůbec nic pokud hodí prázdnou stranu kostky.
A ještě pro ujasnění základních principů hry, pochopil jsem to správně, že jedno kolö může hráč položit příkaz, utratit na něj CP a tahnout. pokud už nemá čím v podstatě pořád PASSuje svůj tah a druhý hráč postupně aktivuje všechny postavy? Max. za zbylé CP může tahat další příkazy do dalšího kola aktivace?
9.2.2011 13:52:14

stOKYi
imho vobec nemusi byt proti srsti, on sam na to nabada ..a tiez tam urco nedal vse co povodne chcel..(krom toho, sak hrame pre radost;)

inak som nemal nejaky extra pocit, ze to fatalne brzdi hru.. trochu to moze bloknut plany to hej.. a co sa manipulacie tyka, nepride mi to nijak strasne fiddly, ak si myslel brzdenim to..:)

ps: tak urciteee..!

25.4.2012 08:15:14 | Upraveno autorem (porovnej)

nuž
tak aspoň od teba tu mám názor a uvidíme ešte keď s tým budeme hrať dáko viac krát. thx

26.4.2012 10:46:30

4. scénář - zombie
Lze jako zombie oživit a Jacka Saw-a, nebo jen klasickou Zombie 1,2? Jack je totiž (na rozdíl od Einsteina) považován u některých mechanismů za zombie (neberu-li v potaz přímo charakteristiky postav).

21.8.2012 16:54:45

zombata
Vseobecne plati, ze ak sa reanimuje telo (zeton mrtvoly alebo symbol na mape), mozu prist do hry len Z1aZ2 (a len ak su prave volne figurky), pricom dalej plati, ze Z1aZ2 nikdy nemozu vzist z mrtvol Z1aZ2 (ako je na tom MKII z hlavy neviem) tzn. ak zomre Jack, Kendal z neho moze spravit Z1/2, ktora ked sa pominie, jej telo je uz dalej nepouzitelne.. (tu sa zetony ich mrtvol davaju na plochu tusim len pre potreby eqipu, ktory moze po Z. zostat) ..Cize zacyklenie tu nefunguje..

Jack sa povazuje, na rozdiel od Francka, za zombu hlavne pre (vseobecne platne) potreby ich boostovania (cez Jeffa al. Zomb.Cont.Dev.).
Mam dojem ,ze Franck je zombia len koli pribehu, urcite sa neboosti a samozrejme nikdy nevstupi do hry cez reanimaciu a jeho mrtvolu je mozne este reanimovat..

Inak su obcas v pravidlach scenarov uvedene definicie zombii koli virusom, nakazam alebo inym specialnym-nie beznym mechanizmom.. tam sa to obcas moze tykat aj Francka..

E: pardon, odpoved vkratkosti je: aj v S4. len klasicke zombie, Jack (nikdy) nie..

21.8.2012 17:40:17 | Upraveno autorem (porovnej)

kalif
To ako myslíš, že by si oživil nejakú mŕtvolu a z tej by potom bol druhý Jack-Saw? To určite nie.

21.8.2012 17:40:37

springb
Proč druhý? Jack v tomto scénáři nefiguruje (aspoň doufám :-) )

21.8.2012 17:55:21

zombie a zombie control device..
Tak .opčík to vysvetlil skvele :) Čiže asi ho netreba opakovať, možno len inými slovami :) Frank bola prvá zombie ktorú sa kedy podarilo oživiť a už je inteligenčne na vysokej úrovni, takže sa nedá reanimovať. To isté platí aj pre Jacka, aj keď ešte nieje tak dokonalý ako Frank :) Keďže zombie 12 sú najprimitívnejšie formy, sú jediné možné na oživenie :)) .. stačí prečítať príbeh.. mimochodom je napísaný skvelo a pútavo a veci v hre budú dávať väčší zmysel. :)

Ináč, už kedysi dávno som sa tu dotazoval na zombie control device a asi sme prišli na to ako funguje, keďže v pravidlách to nieje napísané jednoznačne. Ono vlastne dáva plus CP pre zombie. My sme to hrávali do teraz tak, že tie CP nad rámec CP zombie na kolo mohli byť využité kedykoľvek, ale prišli sme na to, že to bude asi až vtedy, ak hráč využije všetky 3 CP na kolo a až potom ju môže boostovať navyše.. Hrá to niekto takto?

21.8.2012 19:38:25

4. scénář - Chemická laboratoř
- může ji Norad zničit a zabránit tak doplňování Zombie séra - čili zruší Salemitům jednu z podmínek vítězství a jim nezbyde než všechny Norady sejmout (druhá možná podmínka)?

22.8.2012 17:21:06

Kalif
nie, zabranit napleneniu sa neda. v pravidlach scenara je toto exaktne uvedene.. ( a nejak zdovodnene..snad si dobre pamatam ehm;)

22.8.2012 17:36:25 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík - díky
Hraju to z překladu a třeba permanentně přehlížim, ale snad po pátým čtení a nikde to nevidím...

22.8.2012 17:40:09

ještě ChemLab
Teď koukám na BGG a nezdá se mi, vzhledem k diskuzím, že by to tam bylo. Ale vesměs se mi líbí varianta, že Zombie sérum naplnit ve zničené laboratoři jde, ale nelze využít schopnosti jež ChemLab poskytuje (IPS - +2 kostky k hodu na vědecké schopnosti).

22.8.2012 17:53:40

kalif
oops, mea culpa maxima...
neni to tam exaktne (som si to kvoli Tebe otvoril:) ..ale cital som davnejsie pokec okolo toho priamo od autora, tu:
http://forum.earthreborn.ludically.com/viewtopic.php?f=11&t=848

takze
-ak znicis chemlab, znici sa tym len originalna IPS (straca sa bonus 2 kostky)
- serum cez specialnu IPS mozes naplnit aj tak


E: jj, si to dobre odhadol.. :P

22.8.2012 18:01:09 | Upraveno autorem (porovnej)

kalif
hm, ta poslední varianta, jak tu uvádíš se mi zdá nejsmysluplnější.

22.8.2012 18:03:24

.opčík
to posvětil, tak dobrý :-)

22.8.2012 18:05:16

Díky,
tak zatím čtyřka nejvíc nejasností, ale vzhledem k nárůstu možností (a z toho pramenících kombinací) asi přirozené.

22.8.2012 18:26:15

rusicka
Mam otazku ohladom rusicky. Ak su postavy rusene, tak zeton rusicky zostava neotoceny, az ked sa prilozi akcny bod prevysujuci bonus akcnych bodov na postavu, vtedy sa otoci. A teraz, ak ma postava bonus 2AB a prilozim naraz tri, postava straca vsetky AB aj tah ak je tam off? Ale ak prilozi napr. najprv 2, vykona a potom treti tak na ten treti straca ak je tam off? vdaka

7.1.2013 21:59:48

rusicka znovu
ako je to so zradcami? Ak zradca je odpocuvany a aktivuje ho norad a na zetone je spy point, ziskava ho norad? A to iste aj pri tom keby tam bol off, konci tak norad? Inac povedane, plati to iste aj co je na zetonoch rusicky aj pre norada aj napriek tomu ze to tam on polozil? To sa mi zda byt nelogicke.

7.1.2013 22:01:46

nikto?
pozna na to niekto odpoved prosim?

8.1.2013 20:57:11

magor
ak si dobre spominam, pravidla nemam po ruke:
1. kazdy CP naviac sa nevyhodnoti, hrac si ho vezme s5
2. rusis len superov charakter-vzdy. Ak nejaky prebehne-zradi, neni uz superov, zeton bez odhalenia(!) odstranis.

8.1.2013 21:06:35 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík
super dakujem. Ten druhy bod je teraz ovela jasnejsi. Lebo ta rusicka bola pre Norad prilis silna a salimiti sa proti tomu nemali ako branit. Aspon take sme mali pocity po nasej prvej hre piateho scenara. A este, ak nahodou norad vyuziva iba IPS Franka, ziskava norad aj pripadny spy z rusicky? Cize pri uspechu IPS dokopy 3 spaje, plati to iste ako pre predtym pripad? Lebo v takomto pripade Frank zostava salimitov a nieje super. dakujem

8.1.2013 21:20:10

Magor
pridanim prvych(!) dvoch noradskych CP na Franka (tzn. nema na sebe ziadne ine CP zatial, ani neni aktivovany-waiting for orders a ANI w.for.deployment) nedojde k otoceniu zetonu rusicky ,kt. sa otaca az pri prekroceni (nie dorovnani) bonusovych CP..
(teda ak si dobre spominam, ze CP bonus Francka je +2)

8.1.2013 21:32:51

.opčík
ano ano, ono by to v takomto pripade davalo zmysel, ale Frank ma bonus cp 0.

8.1.2013 21:45:03

Magor
no ale anoo, pardoon!
Franckov bonus je 0, takze zisk pre Norad by bol 3SP, ako pises..
Inak Salemiti sa mozu 'branit' najprv vymenou zetonov rusicky a potom prioritnym (akymkolvek) aktivovanim Francka -cim je pripadny zisk Noradu 'len' 1SP..

8.1.2013 21:57:52

.opčík
Tak aspon toto sme hrali dobre. Len ta vymena je iba jedna, co moze vadit pri podozrivom ruseni inej postavy. 8-) Ale dakujem teda za ujasnenie niektorych nevysvetlenych veci z pravidiel..

8.1.2013 22:12:23

Rozkazy + obrana
v pravidlech je uvedeno, že "je ale důležité pořadí, ve kterém se rozkazy vykonávají" a dále je tam uvedeno např. "pohyb, střelba, útok zblízka, pohyb" - z celého kontextu pravidel mi ale vychází, že není pořadí nijak určeno, ale že je to jen taktické upozornění??

Obrana - rozumím tomu dobře, že útočník přiřadí k žetonům rozkazu určitý počet CP a na základě toho si vezme bojové kostky a obránce ta obrana nestojí žádný "příkazový žeton a žádné CP" a prostě se brání jak umí (dle barevných zon a automatických zásahů?)

16.1.2013 08:01:30

Vybíráme z Bazaru

Star wars Jabbův palác
Star wars Jabbův palác
Akt. cena: 261 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas