Novinky Vladi Chvatila

Tak jak jsem slibil, tak po Rece muzu pustit nejake info:) Hral jsem tam novou zemepisnou hru, pro zdejsi hrace asi neprilis zajimave, ale ve srovnani s ruznymi Kotehulkami a podobne nesrovnatelne zabavnejsi. Nejde jen o znalosti, ale i o rychlost, kdo moc premysli, tak prohraje (muj pripad, ackoliv jsem na gymplu reprezentoval v republikovem finale zemepisneho klani:)) Na tohle se tesim, urcite poridim, bo to jde hrat prakticky s kazdym a je to fakt sranda. Pry je to jistota na letosek. Rozsireni k SA tam bylo tez a vypadalo hotove. Co bude mistni komunitu zajimat vic je, ze Vlada pry planuje hned dve ameritrash hry - jednu sci-fi a jednu fantasy. Pekne vypravne zpracovani a s figurkama:) Ale o tom vic nevim, tohle z nej dostal bracha, kdyz spolu vcera hrali Runewars:) Osobne jsem docela zvedav, co originalniho Vlaada do domeny FFG vnese:) Toz co vy na to?:)
17.2.2010 10:16:19

Tak jsem to zkusil ještě jednou...
... a nějak se mi to vymklo z rukou... nikdy jsem si během tvorby nepředstavoval, že partie může být takhle krvavá... Oba hrdinové se mi pomlátili hned na sklonku prvního dne o pevnosti, a pak znovu v noci o jeskyň s artefaktem, a to poznamenalo celou hru - z těch zranění se nikdy pořádně nevylízali (pár jim jich zůstalo jim v balíčku a měla tendenci se objevovat v nejnevhodnějších chvílích). Naštěstí pak ten, co prohrál boj o jeskyň, utekl zpátky ke svým pevnostem, a chvíli si tam těžil safíry (shodou okolností se tentokrát stály dvě pevnosti na vedlejších kopcích a na třetím kopci mezi nimi důl, velmi výhodná pozice), a druhý se vydal dál, takže se jejich cesty rozešly...

Poprvé jsem viděl pořádně význam reputace - ten co šel dál pobil tolik potulných potvor, že se dostal téměř s reputací na maximum, a protože měl navíc specializaci na ovlivňování, v klášterech a vesnicích mu všechno dávali téměř zadarmo. Získal by tím docela náskok, kdyby mu na sklonku druhého dne nebylo líto nevyužitých akcí a nezkusil se "jen tak podívat, co je v těch ruinách". Kdyby počkal do rána, viděl by včas, že je tam vězení hlídané dvěma minotaury... na ty nebyl připraven, a nedokázal se ani oběma ubránit, natož je porazit. Minotauři mají vlastnost "brutální", tj. když je nevyblokujete, nadělají z vás sekanou... kdyby neměl kromě ovlivňování i specializaci na pohyb, stěží by se dobelhal zpátky do kláštera... I se specializací na ovlivňování a dobrou reputací zde strávil většinu třetího dne, než dal sebe i armádu dokupy (na druhou stranu se zde také naučil užitečné ohnivé kouzlo a naverboval ledové mágy). K večeru posílen vyrazil do poušti ke zlatému městu a ještě stihl porazit draka, který cestu k městu střežil.

Druhý hráč mezitím k večeru dobyl první město (v předchozí hře bylo vše dobyto už kolem poledne třetího dne... jak říkám, zranění z úvodních šarvátek se podepsala na celé hře).

Soumrak zastihl jednoho hráče v čerstvě dobytém městě, a druhého s armádou v poušti před branami zlatého města. Vypadalo to, že během jednoho tahu bude konec. Hráč v poušti však udělal zásadní chybu - zdržel se přípravou k boji (vzdal se možnosti hrát v nočním kole první za možnost najít si v balíčku Sword of Justice - shodou okolností ten artefakt, o který se první noc tak strašně pomlátili u jeskyní).

Začínal tedy druhý hráč, který seděl ve městě, odděleného od pouště pásem hor. Přemýšlel jsem, čím strávím nejspíše poslední tah ve hře... naverbovat ještě nějaké jednotky (abych získal titul největšího vůdce)? Nebo zabít pro více slávy draka sídlícího v jezeře za městem? A pak koukám, mám v ruce kouzlo "Underground Travel", které jsem večer koupil spíš jen tak, bez konkrétního plánu, protože jsem mohl. A došlo mi, co udělat pro vítězství.

Pro obránce zlatého města (eltiní strážce a plamenostřelce) to musel být neskutečný pohled. Před jejich branami je shromážděna obrovská armáda, mniši ohnivého řádu spolu s ledovými mágy, doplnění kušiníky z nedaleké vesnice... a v čele stojí hrdina se zářícím magickým mečem, připraven dobýt město jedním mocným útokem.

V tom písek za nimi začne vřít, a přímo ze země se vynořuje druhá armáda, tvořená především golemy a katapulty. Katapulty metají ohnivé koule, ohniví golemové plivou plameny... a celá první armáda lehne popelem. Její vůdce se otočí, povolá několik mocných ohnivých kouzel - a katapulty a druhý hrdina se ocitají v plamenech. Pak tasí svůj magický meč, a vrhá se na útočníka - ten se brzi válí v krvi na zemi (chybělo málo, a fakt by ho zabil, což je ve hře skoro nemožné). Pak padá vysílen k zemi. Útočník se zbytky své armády se belhá do vesnice na okraji pouště. Obránci zlatého města si oddychují, nezbyl nikdo, kdo by byl schopen město oblehnout...

To však hrdinu z pouště podcenili... jen co se soupeř stáhne zpět do města, vrací se do vesnice a vesničané udělají všechno, aby jeho armádu postavili na nohy... těsně před úsvitem se pak vrací do pouště, a vysílený a skoro bez karet, ale opět s armádou, se vrhá na město. Za strašlivých ztrát a krveprolití poráží elitní stráže... ale na plamenostřelce už mu nezbývají síly. O jeden bodík. Vrací se do vesnice, a líže si rány. Svítá, a on ví, že prohrál. Skončila třetí noc, a hrdinové se musí vrátit, než se magický portál zavře. Zlaté město tentokrát odolalo.

Hra tentokrát trvala až do konce limitu časového limitu (kdo by sakra potřeboval k tomu, aby s holýma rukama dobyl cizí království, víc jak tři dny a tři noci? :). Byly to tři a čtvrt hodiny kruté řežby, kterou jsem opravdu nečekal... kdo mohl vědět, že jsem taková svině zákeřná? :)

20.2.2011 02:05:11

Vlaada
No zní to naprosto úchvatně. Skoro až popotahuju, jak to celé zapadá do mých požadavků 8) Je ten lvl up jen jeden za hru, nebo víc? A má nějaký větší vliv na vlastnosti hráče, nebo se zvednou jen nějaké atributy, což je jen takový bonus na okrasu?

20.2.2011 02:21:20

Vlaada
Jsem naprosto nadsen. Jedina otazka- kdy to pujde do prodeje abych si to mohl zahrat? :-)

20.2.2011 02:35:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
No, ona je to pořád jen deskovka, dost k těm popisům přidává moje fantazie... :) Ale fakt je, že ta bitka v poušti před zlatým hradem mi přišla velkolepá už během hry, protože na rozdíl od předchozích bitev, kdy šlo o to soupeře vytlačit z nějaké pozice, tady to bylo fakt o tom co nejvíc ho zničit... a také se toho dost odehrálo ve střelecké fázi, a to téměř výhradně ohnivými útoky (a tady nastupuje moje fantazie podpořená tím, že během nočních kol mám automaticky nastavenou na pozadí monitoru tmavě modrou, takže jsem si snázeji představoval, jak to musí v noční poušti vypadat :).

Jinak ve hře se leveluje celkem často (např. v té poslední hře oba hrdinové skončili těsně na levelu 7)... vždy na každém sudém levelu dostane hráč možnost vybrat si nějakou dovednost (má možnost vzít si jakoukoliv z nabídky, ale když si vybere nějakou ze svých dvou oborů, tak získá navíc ještě do balíčku jednu silnější kartu). Liché levely jsou automatické - na každém se hráči zvedne command limit (kolika jednotkám může velet) a buď odolnost nebo (na pátém a devátém levelu) počet karet v ruce.

To je zatím pracovní verze, ještě vůbec nevím, co z toho tam zůstane do konce :)... ale docela to funguje...

20.2.2011 02:47:35

Vlaada
Podle popisu ta hra vypadá fakt úžasně. Je už nějaká představa, kdy by mohla vyjít? Třeba na letošní vánoce nebo snad už i dřív?

20.2.2011 10:26:32

to Vlaada
To vypadá fakt dobře, klobouk dolů. Počítám s tím, že ve hře více hráčů se to bude ještě více řezat mezi sebou, ale je příjemné slyšet, že ta konfliktnost se zachovává i ve hře dvou hráčů. Ve dvou hodně takových her degraduje na to, že si každý hráč hrabe jen na své půlce mapy a souseda nechává být.
Škáluješ velikost mapy podle počtu hráčů? Protože jak tady čtu, tak ve čtyřech by se tam nedalo ani hnout :-)

20.2.2011 14:16:06

to Kadaver
To záleží samozřejmě na hráčích, jak moc dobře hrají. S dobrými hráči se to bude řezat ve více hráčích naopak méně, právě proto, že boj je tak krvavý... Když jsem to testoval za tři či za čtyři, docházelo k boji mezi hráči jen výjimečně - jen pokud se někdo výrazně oslabil a odkryl (a navíc stál na lukrativním místě).

Protože zatímco ve dvou ti úspěšný útok dá nad soupeřem mírnou převahu, ve třech či čtyřech sice také získáš mírnou převahu nad jedním ze soupeřů, ale oba ztratíte oproti ostatním hráčům.

Tedy v běžných scénářích, kdy je hlavním cílem dobytí cizí země, předpokládám, že hra ve dvou bude zdaleka nejkrvavější. Něco jiného jsou samozřejmě konfliktní scénáře, kde je už ze zadání jasné, že hráči nebo jejich část jsou tví soupeři, nebo že jedna strana zemi a města brání.

20.2.2011 15:16:04

To all...
Když to dobře půjde, mohlo by to vyjít ještě letos, ale nevím. Ono záleží na tom, jak se mé pojetí bude líbit WizKidům.

Raději na tomto místě trochu zchladím vaše nadšení, abyste se zas tak moc netěšili. Jak jsem si už v poslední době párkrát ověřil, mé srdce sice tíhne k ameru, ale ne moje mysl... tedy snažím se, aby hra vypadala a působila velkolepě a epicky, ale mechanismama je to docela hardcore záležitost... hodně kombinační a komplexní, dost se toho dá spočítat, a výsledek hodně závisí na dovednostech hráčů. Některým z vás by možná víc sedlo házení kostkama nebo tak něco...

20.2.2011 15:23:43

Vlaada
Slyšel jsem kostky? :) Pokud nebude počítání na úkor spádu hry tak to vůbec nevadí, vypadá to opravdu dobře, ba přímo skvěle. Držím palce ať to u WizKidů projde, přeci jen dělají o dost jednodušší hry.

20.2.2011 15:59:40

Sydo
Ve skutečnosti ve hře kostky jsou :). Představují Pramen (ještě nevím, jak to nazvu v angličtině, původně jsem tomu říkal mana pool, ale měl bych se asi vyhýbat magicářské terminologii, tak jsem si zatím půjčil výraz The Source od Davida Gemmella) - magickou energii přítomnou a dostupnou všude ve světě. Ve hře je šest barev magie (čtyři základní, podle živlů, a dvě speciální, které fungují buď jen v noci nebo jen ve dne). Kostky mají na stěnách těchto šest barev.

Na začátku dne se hodí nějakým počtem kostek, a ty představují manu v Prameni pro tento den. Během každého svého tahu může hráč jednu z těchto kostek využít a získat z ní příslušnou manu. Pokud tak učiní, kostkou pak hodí a vrátí ji do Pramene, k použití ostatním hráčům. Barvy dostupné many v Prameni se tedy během dne mění. Problém je v tom, že během dne není možno používat černou manu. Když tedy na kostce padne černá, nikdo už ji nemůže využít a přehodit (nepoužije-li na to nějaký trik). Možností tak ubývá, a ke konci dne se snadno stane, že už jsou všechny kostky černé - Pramen se pro tento den vyčerpal...

S příchodem noci se hodí znovu, a tentokrát není možno využívat zlatou (sluneční) manu. Černou manu používat lze, ale pouze spolu s jinou manou - s její pomocí lze seslat ta nejsilnější kouzla ve hře (např. zmíněné podhrabání se rovnou do útoku - a to třeba i doprostřed nepřátelského hradu, instantní zničení zvoleného nepřítele atd).

20.2.2011 16:59:01 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vlaada
Kdyz jsem cetl prvni vetu a narazil na pramen a ze resis jeho preklad do AJ, tak mi hlavou problesknul Source. Ctu dal a co nevidim? Rozhodne souhlas. V cestine by se mi libil asi vice Zdroj nez Pramen, ale mas k tomu sve duvody urcite, takze proc ne :-)

Hra vypada zajimave a z mechanismu si nic nedelej. Neni lehke neco podobneho vymyslet. Drzim palce, at to klapne a hra se bude vydavat :-) Takhle z popisu pusobi velmi zajimave. Hlavne aby zaujala i graficky.

Pozn. k Ameru:
SC je taky Amer a nahodam tam neexsituje, souboje jsi schopny ovlivnit kartama, ktere si umis nalizat. Kostky tam nutne byt nemusi. :-)

Btw. zajimave by bylo treba hodit sem nejaka zakladni pravidla, jak se hra bude hrat, to taky dost vypovi o tom, co to bude a jak to bude.... popr. jestli si nejsi jisty, tak sem hod neco do eteru a verim, ze ti lidi povi svuj nazor, jak by to resili a co by se jim libilo a na tomto podklade se muzes nechat inspirovat do hry a reseni mechanismu ;-) Hrac je nejlepsi ukazatel si myslim.

20.2.2011 21:14:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Sydo
Co se tyce pocitani, ty s tim problem mit nebudes;) Ale dokazu si predstavit dost hracu, se kteryma bych to hral trochu nerad, bo bych si v jejich tazich mohl tocit mlynek, nez si daji karty dohromady (stejne jako u nekterych u Dominionu...). Me tohle propojeni cistych mechanismu a silneho tematu fakt vyhovuje. Zkousel jsem proto Vlaadu stahnout zitra na test, ale bohuzel ochorel, tak si budu muset na dalsi zahrani jeste pockat...:(

20.2.2011 21:25:07

Uff... tak asi dobrý
Dnes to poprvé hráli Wizkidi, a prý se jim to moc líbí :) Takže to asi dopadne dobře, a hru vydají...

3.3.2011 20:53:44

to Vlaada
Congratulíruju k úspěchu. Už se těším, až si ji zahraju i já :-)

3.3.2011 21:33:09

to Vlaada
Jen tak mimochodem, jsi ten samej Vlaada, co tu jednou prohlásil, že končí s diskuzema a už sem nikdy nebude psát, nebo nějakej jinej Vlaada? :-)

3.3.2011 23:33:34

to Merlin
Asi sis nevšiml, že tu byli dva uživatelé Vlaada... jeden, co se zapojoval do kdejakých diskusí o hrách obecně, o filmech, víře, a o životu, vesmíru a vůbec, občas napsal i názor na hru, kterou si zahrál (např. proto, že byla zatím nedostupná a ostatní byli zvědaví), atd., a pak byl za trest nucen trávit hodiny až dny dlouhými flames...

Tak ten se nevrátil, a co jsem s ním mluvil, tak to ani neplánuje.

Já jsem ten druhej, co tu kdysi v jednom vlákně slíbil, že až udělá tuhle fantasy hru, tak dá vědět.

4.3.2011 00:04:38

DC

Vláďovi
A už je jasné, jak se to bude jmenovat??

4.3.2011 07:17:39

rbx

Vlaada
gratuluju a jsem uprimne zvedav! Ze by konecne hra, kterou by ses trefil do gusta i me? :-) Uz se tesim.

4.3.2011 07:29:06

Vlaada
Moc pekne, jak dlouho treba takovy proces vydani trva? Hned bych si to zahral znovu;)

4.3.2011 09:50:20

DC
Tipl bych, že to bude mít v názvu Mage Knight nebo Mage Knights :)

4.3.2011 11:33:19

Aneken
Plánovaný je podzim (buď vydání nebo alespoň představení v Essenu).

Ale zahrát si to můžeš dřív... budu příští týden vyrábět updatovaný prototyp, tak až se vrátíte z Itálie, doufám, že ho proženeme v tom vašem brlohu v Brně na Úvoze :)

4.3.2011 11:36:13

Vlaada
Fajn, ja se ozvu a otestujem to;)

4.3.2011 11:40:42

Vlaada, aneken
Bylo by potenciálně možné se připojit? Konečně ten brloh navštívím. Zatím mi to stav peněženky nedovoloval.

10.3.2011 14:34:14

zruda
No v soucasne dobe je brloh rozkopavan delniky a zvelebovan, takze neni uplne herne friendly;) Ale jestli s Vlaadou neco domluvim, klidne ti muzu dat vedet, jetli on nebude mit nic proti;)

10.3.2011 14:48:42

Galaxy Trucker - 2. rozšírenie
Ak načrtol obsah nového rozšírenia Vlaada 16/2 tu na zatrolenkách:

"Druhém rozšíření se skutečně chystá, a mám z toho radost, protože ze svých her hraju Truckera asi nejraději... takže mě baví vymýšlet a testovat to :)

Obsah ještě není uzavřený, ale téměř jistě tam budou nové lodě třídy IIB, IIIB a IVB + celá sada čtverkových letových karet, včetně karet, které ti posílají na loď vetřelce, kteří pak chodí po tvé lodi a žerou ti lidi, baterky a zboží (nebo pokládají nálože) dokud nenarazí na ozbrojený odpor... :) Plus nějaké další věci..."

myslíte, že to môžem podať ďalej ako nezáväznú informáciu na BGG, keďže sú tam ľudia, ktorí sú (takisto ako ja), žhaví po informáciách o tomto čine?

Ďakujem, ideálne Vlaadovi samotnému, za potvrdenie.

10.3.2011 15:12:13

Vybíráme z Bazaru

Epic Card Game - Duels
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas