Novinky Vladi Chvatila

Tak jak jsem slibil, tak po Rece muzu pustit nejake info:) Hral jsem tam novou zemepisnou hru, pro zdejsi hrace asi neprilis zajimave, ale ve srovnani s ruznymi Kotehulkami a podobne nesrovnatelne zabavnejsi. Nejde jen o znalosti, ale i o rychlost, kdo moc premysli, tak prohraje (muj pripad, ackoliv jsem na gymplu reprezentoval v republikovem finale zemepisneho klani:)) Na tohle se tesim, urcite poridim, bo to jde hrat prakticky s kazdym a je to fakt sranda. Pry je to jistota na letosek. Rozsireni k SA tam bylo tez a vypadalo hotove. Co bude mistni komunitu zajimat vic je, ze Vlada pry planuje hned dve ameritrash hry - jednu sci-fi a jednu fantasy. Pekne vypravne zpracovani a s figurkama:) Ale o tom vic nevim, tohle z nej dostal bracha, kdyz spolu vcera hrali Runewars:) Osobne jsem docela zvedav, co originalniho Vlaada do domeny FFG vnese:) Toz co vy na to?:)
17.2.2010 10:16:19

Shaddy
díky za uvedení do světa Mage Knight

a tu techno magii teda můžu, na PC RPG Arcanum vzpomínám jen v dobrém :), jestli to tam bude taky nějak zakomponováno, tak to bude bomba

17.2.2011 13:35:42

To Shaddy
Návaznost ještě není úplně stanovena, ale nejspíš to bude v tom smyslu, že to tehdy nemagické rasy vyhrály a svět tak nějak upadl a rozdrobil se na malá království... možná se i trochu fyzicky rozpadl... a tohle se odehrává o dost později... hrdinové s magickými schopnostmi se vracejí, a snaží se obnovit svou moc...

17.2.2011 13:40:28

to Beholder
Z Arcanum jsem si svého času dokonce někde sehnal i soundtrack a poslouchal ho hojnou řádku let. Byl vynikající stejně jako hra, ze které pocházel. A nějaký pořádný steampunk adventure game taky na trhu poměrně bolestivě chybí, takže jsem za každou špatnost. A jestli to bude mít na starosti Vlaada, tak jsem tím tuplem navnaděn. Jen houšť!

17.2.2011 13:42:36

fantasy roboti
Prosím ne, jen to ne. Osobně takové to steam fantasy ála warhammer skutečně nemusím a jeho přítomnost může odrazovat víc lidí než jeho nepřítomnost. Pure fantasy nikoho neurazí. A jako důkaz můžu předhodit neúspěch DnD světa Eberon, kde jsou právě různí magičtí a parní roboti a magické jeřáby a nakladače, no zkrátka ta zmíněná techno magie. Podle popisu to nezní jako problém se tomuhle vyvarovat. Díky za váš čas.

17.2.2011 13:49:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
Vidíš a já zas už nemůžu klasické fantasy ani vidět. Už je toho moc a čím dál tím víc kýčovité na můj vkus. Tenhle "steam" cosi mi naopak přijde stále ještě neokoukaný a přitažlivý. Ale je to jen můj názor a mohl by to být risk...

17.2.2011 13:54:27 | Upraveno autorem (porovnej)

DD

to Havelock
Tak jak sis precetl tak svet MK neni pure fantasy a hra je zasazena do tohoto sveta. Mozna ze v teto hre roboti nebudou, nicmene ja takovyto svet vcetne robotu taky vitam, takze zatim jsi jediny proti a nekolik hlasu pro :o))

17.2.2011 13:55:44

Havelock
ale prd...pure fantasy už tu je jako sra**k, já souhlasím s Kadaverem, že by to chtělo trochu té páry a plechu :)

Když už jsi u toho warhammeru...tahle kartička mě hodně potěšila :)

http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/warhammer_lcg/card-of-the-week/cotw47/warhammer-steam-tank.png

17.2.2011 13:57:30

Kadaver
jediný problém u Arcanum byl max level, kerého šlo dosáhnout málem v půlce hry, ale jinak to byla super hra. Jó to byly časy když jsem zcela bez výčitek proseděl více jak půl dne u nějakého RPG na PC.

17.2.2011 14:01:23

Sjone
Vím, že jsem ti šlápnul na kuří oko s Warhammerem, ale já mám třeba hodně rád takové to rytířské a hrdinské fantasy. Ale půlčík zloděj, elf lukostřelec a kroll bijec je už opravdu kýč. Naopak za skvělé považuji to, že kdokoliv může dělat cokoliv s určitým bonusem na něco a postihem na něco jiného. Věřím, že nenásilné úpravy ještě stále dělat jdou, aniž by se muselo zapojovat moderního vlivu. Proti golemům z různých materiálů a homunculům nemám nic. Ale parní vozítka, trpaslíci s vrtulkou na zádech a různé mechanické novoty? Správně jsi vystihl to, co jsem chtěl říct původně - mohl by to být risk.

17.2.2011 14:06:15

Havelock
No popravdě z toho WH stylu také nejsem nijak odvařený. Taková ta patina jejich stylu, kdy na první pohled poznáš, že se jedná od figurku z produkce GW mi moc nesedí, ale líbí se mi systém, rozšířenost a možnost velkého výběru. Mám k WH spíš neutrální vztah. Nadruhou stranu je z toho cítit, že ta hra už má něco za sebou, na nic si nehraje nějakou nablískaností a jede si to svoje.

Prostě na mě působí pořád to spojení fantaskních světů s viktoriánskou dobou nebo průmyslovou revolucí sedí.

17.2.2011 14:18:15

Havelock
Stojim pri tobe, prototyp se tvaril jako normalni Heroesacka fantasy a doufam takova zustane i hra;)

17.2.2011 14:22:48

Sjone
Mně se třeba ve WH líbí takový ten rudolfínský styl Impéria a proti mušketám výjimečně taky nic nenamítám. Proti klasickému viktoriánskému steam punku taky nic nenamítám, ale prolnutí těchto dvou věcí je pro mě pěst na oko. Jako co už pak dál? Techno-pravěk? Cyber-antika?

17.2.2011 14:27:09 | Upraveno autorem (porovnej)

aneken
otázkou je, který díl HOMAM považuješ za "normální heroesácké fantasy" :). Protože v HOMAM 2 je třeba Iron Golem, který se staví v továrně :)

17.2.2011 14:30:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
A tak zas dinosauri roboti zasazeni do japonskeho prostedi by se mi hodne libili;)

17.2.2011 14:30:18

Havelock
Techno-Pravěk né, to by bylo moc, ale ta cyber-antika mi zaujala :)

17.2.2011 14:30:29

vy paka 8)
aneken: myslíš Mechagodzillu?
Sjone: No mně už teda Bubo v původním Souboji titánů trochu nutil přivřít oči -_- Jinak antická mytologie je pro mě naprosto nejdokonalejší verze fantasy jakou ani nelze vymyslet - to, že se to skutečně stalo, je na tom to nejlepší. Lepší nevymyslíš 8)
Beholder: Jenže Golem Factory ještě nutně neznamená nějakou pásovou výrobu. Btw už vidim, jak ctihodní kouzelníci makají u pásu :D (jistě jistě, to je práce pro gnomy). Proti golemům nelze nic namítat. Je to magická bytost a ne stroj.

17.2.2011 14:45:19

Beholder
Ja to mam szite s trojkou;) Ostatne golemove ve Vlaadove hre jsou taky, co jsem videl;)

17.2.2011 14:59:09

to Havelock
Frakce v MK mely to kouzlo, ze si clovek mohl vybrat, jake tema mu nejvice sedlo. Ja jsem treba taky roboty uplne nemusel. Nejradeji jsem mel nemrtve a elfy (jak rytire, tak elementaly).

Pokud by se v te Vlaadove hre slo zamerit take na urcite rasy, tak by si kazdy vybral, co mu nejvice sedne.
A protoze to dela WizKids, tak bych se tomu moc nedivil (v podobe cetnych rozsireni).

17.2.2011 15:33:17

Abych to ujasnil...
... tak rozhodnutí o tom, jakým způsobem to bude propojeno se světem Mage Knightu, a které jeho prvky v tom budou použity, bude více méně plně na Wizkids, kteří ještě hru ani neviděli (sepisuju anglická pravidla a připravuju pro ně prototyp, aby si to mohli příští týden zahrát). Teď jde čistě o herní principy, a jestli ze současného prototypu nezůstane jediná jednotka, nevadí mi to.

17.2.2011 15:35:46

To Ella
Tak konečně můžu s klidným srdcem odpovědět na otázku "a co ve dvou", protože jsem právě poprvé testoval hru ve dvou (klasický schizofrenní scénář, já proti mě :). Hrál jsem plný scénář, úkolem bylo proniknout do vnitrozemí, najít obě města, která se tam nachází, a dobýt je.

Začátek byl celkem nekonfrontační, jeden hráč našel jakýsi podivný oltář ohnivého božstva, a několik kol pomalu sbíral rudou manu, aby jej aktivoval. Druhý byl naopak mezi tím velmi akční - porazil nějakou obludu, co terorizovala okolí, a pak se odvážil prozkoumat tajemné jeskyně - jedovaté pavouky ještě zvládl, ale minotaurovi se tak tak ubránil, takže se raději vrhl na pevnůstku stojící poblíž a obsadil ji, čímž postoupil na druhou úroveň. Zbývalo mu posledních pár karet a byl lehce zraněný, tak plánoval počkat na noc - za soumraku v pevnosti naverbuje nějaké jednotky a jen co padne tma, se vrátí se do jeskyní dorazit minotaura.

Jenže pak se to zvrtlo. První hráč už mezi tím aktivoval oltář, čímž se taky dostal na druhou úroveň. Viděl, že už toho moc nestihne (jakmile jeden hráč dobere svůj balíček karet, ukončí kolo, a druhému zbývá poslední tah)... a v tom mu padla do oka nedaleko stojící pevnost s vysíleným druhým hráčem. Vzal ji ztečí, a soupeře na sklonku dne vyhnal.

Jen co se setmělo pak naverboval v pevnosti jednotku kušiníků, a dalším útokem (nutno podotknout s krvavými ztrátami na obou stranách) vyhnal soupeře i od jeskyní, takže nakonec minotaura porazil sám (i když minotaurus ho přitom taky dost zmasakroval, boje v noci bývají krvavější) a našel vzácný artefakt - praporec odvahy, který vzápětí přidělil svým kušiníkům.

Druhý hráč uznal, že tento souboj prohrál, a raději se vydal zkoumat mapu. Našel další pevnost, a dobyl si ji. Žádné jednotky v ní však nyní naverbovat nešly, tak musel počkat do rána. Natěžil si zatím aspoň nějaké safíry v přilehlém dole, aby měl zásobu modré many.

Za úsvitu druhého dne se pak každý vydali zkoumat jinou část mapy. Ten, který zvítězil v boji o pevnost, našel klášter a dvě magické věže. Obě postupně dobyl a naučil se několik (možná až zbytečně moc) užitečných kouzel. V klášteře zase naverboval mnichy z řádu azurových kápí, kteří ovládají umění ledového boje a naučil se zde i nějakou zajímavou schopnost.

Druhý mezitím našel ledový oltář, čímž zužitkoval své zásoby modrých krystalů, a další jeskyni, kterou tentokrát dobyl velmi elegantně v jediném tahu a beze ztrát, čímž prvního o něco předběhl co se týče slávy (za to se ve hře leveluje, místo zkušenosti), a navíc také vybavil svou jednotku užitečným artefaktem.

Mezitím, v průběhu druhé noci, našel první hráč v bažinách Černé město. Obránce tvořila jednotka elitních plamenostřelců a navíc měli mocného zlatého draka. Hrdina tedy zatím jen porazil nedaleko se toulajícího gargoyla, a usadil se na kopci vedle města kde byl smaragdový důl - věděl, že pro svá přírodní kouzla zaměřená na ochranu a posilování jeho jednotek bude potřebovat spoustu zelené many. Na sklonku noci použil vše, co měl a uměl, aby během jediného značně krvavého útoku město dobyl. Poslední tah využil zbývající zelenou manu, a vyléčil většinu zranění, která během boje on a jeho jednotky utržily.

Druhý hráč mezitím porazil několik potulných monster terorizujících okolí, což mu přineslo nejen slávu, ale i vděk obyvatel (rozuměj - slevy při interakcích). Takže když našel další klášter, ochotněji mu pomohli vyléčit utržená zranění. Na sklonku noci v klášteře naverboval mnichy z řádu rudých kápí, ovládající pro změnu ohnivý boj, a odolal pokušení klášter vypálit a podívat se, jestli tam nemají nějaký artefakt - místo toho se raději naučil od mnichů něco užitečného.

Ráno třetího dne musel vyrazit okamžitě a bez přípravy. První hráč totiž už dobyl jedno město, a hrozilo, že najde-li i druhé město on, získá všechnu slávu za dobývání měst! Naštěstí hned v prvním tahu po vytrvalém pochodu přes pustiny a kopce druhý hráč opevněné Bílé město objevil. Zaradoval se, protože bylo od Černého města odděleno řetězcem neprostupných hor a jezerem. Brzy se však radovat přestal - první hráč se totiž hned v prvním tahu ve městě naučil kouzlo Křídla větru, kterým v pohodě hory přeletí a bude u města dříve - protože ze strany, kde druhý hráč postupoval po zemi, blokoval cestu potulný ohnivý drak. Naštěstí pro druhého hráče byl magický pramen tento den obzvláště slabý a nebyla v něm žádná bílá mana - a první hráč své zásoby spotřeboval při útoku na město, takže než nějak sežene bílou manu, nemá za co Křídla větru seslat.

To dalo druhému hráči čas vypořádat se s ohnivým drakem. Nemaje dostatek střeleckých jednotek, aby ho vyřídil z dálky, ani schopnosti ledové obrany, jeho jednotky utrpěly těžké popáleniny a nebyly bojeschopné. Bez nich si na město netroufl. Zabočil tedy na nedalekou magickou mýtinu, a s použitím magické a léčivé síly mýtiny i vlastních léčivých schopností jednotku uzdravil. Tím ztratil další tah.

První hráč zatím v ruinách za Černým městem porazil bažinného draka, který, jak se ukázalo, hlídal Amulet slunce... to je předmět mocný hlavně v noci, i ve dne však má jednu užitečnou vlastnost - dává jednu sluneční manu, která nahradí manu libovolné barvy. Což je přesně to, co první hráč potřeboval. Zatímco si druhý hráč lízal rány na mýtině, přeletěl hory a přímo ze vzduchu vzal ztečí malou pevnost na západ od Bílého města a bez problémů ji dobyl. S podporou z pevnosti v dalším tahu v pohodě dobude město.

To nemohl druhý hráč dopustit. Bez váhání vyrazil zpět k Bílému městu, a bez přípravy ho za pochodu napadl. Byla to krvavá bitva, protože jednotky byly unavené pochodem neměly energii soustředit se i na útok i na obranu... ale nakonec, vyčerpaný, zkrvavený a s rozprášenou armádou, velmi těsně obránce porazil a město mu tak padlo do rukou.

Tím bylo dobyto druhé město a hra v polovině třetího dne skončila. Každý hráč dobyl jedno z měst, a také slávy měli velmi podobně. Pro prvního hráče však přece jen probíhala hra lépe, takže při bonusovém ohodnocení jeho dobyvatelských úspěchů a toho, co naverboval, ukořistil a naučil se (a v jakém stavu hru ukončil), zcela zřejmě vyhrál.

Celé to trvalo 2 hodiny 35 minut. To bude asi odpovídající herní doba plné hry pro dva méně zkušené hráče - já už sice se svou hrou zkušenosti mám, ale zato jsem nezvládal "promýšlet své tahy v tahu soupeře" - tak daleko moje schizofrenie zatím nesahá :) Na druhou stranu věřím, že s takovým Anekenem bychom to dali za 1:30 až 1:45, jak jsem ho viděl hrát :) Tedy plná mise bude mít tak 45-75 minut na hráče, podle zkušenosti.

19.2.2011 18:43:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada
Jsi neuvěřitelnej pašák:-)

Tuším, že tahle žádost je stran spoileringu přes čáru, ale nemoh bys někam nahrát aspoň jednu fotku prototypu? To co píšeš zní famózně a hned na mě dýchla tmosféra linuxových Battles of Westeroth, u které jsem loni nechtěně strávil několik dní v kuse...

...jenže bohužel na mě dýchla i ta grafika, a teď se nemůžu a nemůžu zbavit dojmu, že to bude vypadat stejně:-)) Což mě pochopitelně děsí...

edit: nebo to aspoň k něčemu přirovnat... díky:-)

19.2.2011 19:17:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada
Dik za prispevky k novym hram. Pro me je to hrozne zajimave cteni!

19.2.2011 19:54:16

To Shaddy
Zaměření na určité rasy tu možná bude, ale jen spíš decentně... všichni hráči během hry dobývají stejný kus světa... je-li hrdina elfského původu, bude se lépe zdokonalovat v přírodních oborech, ale pokud se zrovna bude dobývat nekromantská říše, nezbude mu než verbovat nekromantské jednotky, stejně jako ostatní hráči.

Tohle bude asi i situace s rozšířeními. Hráči budou hrát za podobné postavy (možná s pár možnostmi navíc), měnit se bude spíš svět, který dobývají... ale to se vše ještě uvidí...

19.2.2011 20:15:25

Vlaada
díky moc za info, zní to úplně krásně a protože moje drahá polovička chrupká v posteli, tak jdu hrát aspoň HOMAMy V tribes of the east

19.2.2011 20:25:00

Ella
uplne jsem na ty homam V dostal chut, akorat muj pocitac uz je skoro pradedecek a jakmile je naznak vetsi mapy tak uz to nezvlada :(

20.2.2011 00:42:11

Vybíráme z Bazaru

Radlands: Gangy pustiny
Radlands: Gangy pustiny
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas