připomínky

O víkendu se v rubrice "Nejlépe hodnocené hry" objevilo najednou na prvním místě Go. Ač je to hra, kterou mám velmi rád, tak mě překvapila jedna věc. Z ničeho nic je Go na 1.místě a předtím nebylo ani v první desítce. Dnes koukám do rubriky a Go již opět není mezi prvními deseti hrami. Mohl by někdo krátce vysvětlit, co se stalo.
16.2.2010 14:49:38

ikri
Kudos pre teba za RFTG (naj hra). Mozno keby bola tato hra s inou temou, mozno by sa viac pacila aj mojej priatelke a mozno aj inym.
Ak niekto da nizke hodnotenie, pretoze nema rad modru farbu (trosku extrem), ale hra je dobra a ma viac kladnych hodnoteni, tak sa az tak velmi priemer nezmeni jednym zlym hodnotenim. Napriklad ja tiez hodnotim hry aj podla komponentov. Vlaadovej Civke by som dal aj viac, ma vyborne premyslenu mechaniku, len skoda ze vyzera ako keby ju kreslil ... (uz si nepamatam ako to raz napisal sydo, nieco ako retardovany kocko-nieco) :D

26.11.2010 10:49:11

trohat
A treba dodat, ze vacsinou ked si kupis hru a je taka dobra, ze o nej mesiac rozpravas a das jej 10*, casom mozno zistis, ze az taka zabavna po x hrach nie je a das jej menej.

26.11.2010 10:52:05 | Upraveno autorem (porovnej)

hodnocení
to Kaves: No při použití Bayesova průměru ale hodně záleží, jak dobře ho nastavíš. Ono přičítat 56 průměrných hodnocení ke každé hře ti s celkovým hodnocením může hodně zamávat, zvláště když skutečných hodnocení je málo (pěkně je to vidět v tvé tabulce např. u MEQ). Ono je pravda, že kvůli tomu se to právě takhle počítá a výsledné celkové tabulky pořadí mohou být přesnější, ale když se podíváš na jednotlivou hru, tak ti pak v případě malého počtu hodnocení tato hodnota nic neřekne, protože špatné hry výrazně nadhodnotí a dobré podhodnotí (v tvém příkladu je například smodch pro hodnocení 1,08 a při použití B průměru jenom 0,47). A odstranění několika procent extrémů bude hodně nepřesné jen v případě, že by se distribuce hodnocení výrazně odchylovala od normality, v ostatních případech by to hodnotu průměru nemělo výrazně ovlivnit.

objektivita: snaha o objektivitu nadhodnocuje výsledky a tudíž je nesmysl. Já se právě proto snažím objektivitě vyhnout, i proto, že nedokážu správně odhadnout, o kolik je hra objektivně lepší, než na kolik se mně zdá.

další návrh: Možná by šlo využít i faktu, že distribuce hodnocení je vždy vpodstatě obráceně lognormální. Tzn. převést hodnocení, tak aby byla skutečně lognormální (z desítek udělat jedničky a naopak), spočítat geometrický průměr a převést zpět. Výhoda by byla, že výsledek by byl jednak objektivnější a dále by byl o něco méně ovlivnitelný záměrně nízkými hodnoceními.

26.11.2010 11:12:53

prebio
Ano, toho som si vedomy, ze pri Bayesovi tam je magicka konstanta, v mojom pripade je to priemerny pocet hodnoteni, mozes to posunut nizsie, ked chces vylepsit priemer pre menej hodnotene hry.
Mozno existuju aj ine metody, to bol iba napad a podla mna s lepsimi vysledkami ako obycajny priemer.
Teraz tam je magicka konstanta 20 a ked nejaka hra prekroci 19 hodnoteni, tak zrazu vyskoci niekde v rebricku, pravdepodobne na vysokom umiestneni...

26.11.2010 11:28:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak co vy na to?
Přidal jsem do sekce Nej Bayesův průměr místo aritmetického

26.11.2010 20:13:57

Zeus
..., že když rozkliknu celé pořadí, tak je to stále po staru ;-) . Jinak to vítám, je to objektivnější.

26.11.2010 20:28:45

Zeus
:O, to som ani necakal, ze to zmenis, a tak rychlo. Dik :D Snad to privitaju aj ostatni.

26.11.2010 20:32:09

a o co vlastně jde?
cosi si lehce vybavuju, nějaký Bayesův vzorec a pravděpodobnost nějakého jevu podle něj. Ale nějak nemám představu co jsi Die vlastně udělal :), takže se nechám rád poučit. Několik her dostalo pěkný kopanec z vrchu dolů, některé zas zespoda nahoru, ale jak se to stalo je mi záhadou :)

EDIT: Btw co je s tou editací inzerátů v bazaru?

26.11.2010 20:45:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Bayes
Je to jednoduché milý Watsone :-) Všechny hry mají do začátku určitý počet naprosto průměrných hodnocení. Tím pádem i malinko hůře hodnocení hra, ale výrazně větším počtem hráčů, bude pravděpodobně nad hrou hodnocenou o něco lépe, ale o hodně menším počtem hráčů. A čím víc hodnocení tyto hry získají, tím menší vliv tato umělá hodnocení mají.

26.11.2010 20:49:17

Zemětřesení v žebíčku
je tedy extrémní. Cyclades z nějakého 4tého místa se jen těsně drží v top 10 a Nexus dýchá na záda. Tento výpočet je jeden z možných a jistě i objektivních, jen ten Twilight Struggle nesundá z prvenství ani atomovka. :-)

26.11.2010 22:11:19

:)
Što éto Tvajlajt stragl? :-O

30.11.2010 21:25:41

farba tlačidiel
beriem spat :) naklonil som si monitor a uz vidim aka farba je tam a je dobra :), mne sa javila ovela viac tyrkysova ako v skutocnosti je

1.12.2010 14:29:42 | Upraveno autorem (porovnej)

barva
no jelikož jsou celkově zatrolenky laděny do modré, tak tmavě modré tlačítko na světlě modrém pozadí je jedině v pořádku. žlutá by vypadala jak pěst na oko, zelená by byla o chlup lepší, ale stejně by porát vypadala divně... toliko aspoň říká mé barevně cítění

1.12.2010 14:33:41

Popisy her
Chtel bys se zeptat jestli uz se vyresilo submitovani popisu a je mozne ze mi je moderator vrati. Takhle se mi jich asi pet ztratilo a nevim proc a nemam tu puvodni verzi, takze bych rad vedel kdy muzu zacit psat popisy u her kde mi chybi :).

3.12.2010 13:44:53

Faclo...
Byl jsem teď několik dní na školení od člověka ze Silicon Valley, takže jsme neměl skoro žádný čas. O víkendu budu dohánět, takže to buď schválím, nebo se ozvu přes SZ.

3.12.2010 14:00:01

Zeus
Spis jsem myslel jestli je udelane to vraceni, ty moje prispevky uz jsem delal kdysy a nedozvedel jsem se jak dopadly, po mesici jsem usoudil ze byli spatne akorat uz jsem se nedostal k predelani. Proto se ptam, jestli kdyz ted zacnu psat a budou spatne tak jestli uz se mi to vrati k predelani. (jako u obrazku)

3.12.2010 19:27:08

Psani clanku
Jeste jestli mohu poprosit o větší textareu, abych mohl mít přehled o celkovém vzhledu článku a tolik nescrollovat :). Většinou neni problem mit na výšku 768 pixelů, myslím že dvojnásobná výška by prospěla :). A z mobilu nejspíš nikdo články nepíše.

4.12.2010 01:20:10

Formulář pro psaní článků
Díky za super připomínku. Změnil jsem výšku formuláře na dvojnásobek.

4.12.2010 10:44:49

PJ

Zeus
Díky za super vylepšení. Psaní např. popisů je teď mnohem uživatelsky přátelštější :-)

4.12.2010 12:04:03

zeus?
neudělal jsi hezčí hvězdičky?

5.12.2010 17:17:37

Elenistar
Taky se mi zdá. Nevím jestli u všech, ale u několika her jsem si všiml, že princip hodnocení hvězdičkami nějak selhal.

5.12.2010 17:44:26

favicon
Bylo by dobré přidat Favicon. Nevím jestli není vůbec, ale Firefox ji rozhodně nevidí. Stránka v záložkách se pak dá lépe najít.

5.12.2010 17:49:59

Hvězdičky...
Jj... Překreslil jsem ty ošklivé oranžové hvězdičky na poněkud hezčí :-)

Havelock: Mohl bys to trochu upřesnit? Z tvého vyjádření nejde vůbec poznat, o co se jedná a tedy ani jestli je někde problém či nikoli. Díky

5.12.2010 17:54:29

Zeus
Alespoň já vidím u her počet hvězdiček jiný (většinou o jednu hvězdičku nižší) než je artitmetický průměr. Pokud je hodnocení založeno na jiném principu, tak se omlouvám.

5.12.2010 18:29:17

Favicon + průměrné hodnocení
Havelock: Jj... Nedávno (viz níže) jsem přešel na Bayesův průměr, kdy si každá hra do začátku nese 10 hodnocení ve výši 5,5 bodu (přesně průměrné hodnocení).

Favicon: Trolík se zmenšit do tak mrňavého prostoru nedá, takže jsem tam dal písmenka ZH. Snad to aspoň trochu pomůže...

5.12.2010 19:00:21

Vybíráme z Bazaru

Marvel Dice Throne: Scarlet Witch v. Thor v. Loki
Marvel Dice Throne: Scarlet Witch v. Thor v. Loki
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas