připomínky

O víkendu se v rubrice "Nejlépe hodnocené hry" objevilo najednou na prvním místě Go. Ač je to hra, kterou mám velmi rád, tak mě překvapila jedna věc. Z ničeho nic je Go na 1.místě a předtím nebylo ani v první desítce. Dnes koukám do rubriky a Go již opět není mezi prvními deseti hrami. Mohl by někdo krátce vysvětlit, co se stalo.
16.2.2010 14:49:38

to skyfire
Jak psal rbx. Mě jakákoli dlouhodobá evidence čehokoli nebaví a otravuje mne ať už je na papíře nebo v počítači.

24.11.2010 14:36:55

to Klopčík
Ono milý zlatý je rozdíl zahrát si jednou PAX a zahrát si jednou Dominion :).

24.11.2010 14:39:11

To teda je...
Dominion vždy dohraješ ve stejný den kdy jsi ho začal hrát :D

24.11.2010 14:42:48

Všechny hodnocené hry v profilu
Ten návrh Beholdera má své opodstatnění v případě, že hru nevlastním, tak potom mám přehled o tom, jaké hodnocení jsem jí dal a po dalších zahráních mohu toto hodnocení lehce měnit aniž bych aktuálně hru musel dohledávat v seznamu.
Tedy takový návrh já beru jako dobrý.

24.11.2010 14:51:47 | Upraveno autorem (porovnej)

to teda je..
;)
no to iste ano, mily kren, ale co to ma s tym spolocne?:) resp. je to to,co ma neznaly zistit z priemerneho hodnotenia a z tych par malo/vela * komentarov?
resp. to davas ako komenty? :rozdiel v porovnani s nejakou inou, po prvej hre.. a podla coho si tu druhu vyberas, ked ne/komentujes hodnotenie?:)

24.11.2010 14:58:34

klopčík
Třeba z recenzí a diskuzí?

24.11.2010 15:04:31

to klopčík
Trošku jsme se do toho zamotali ne :)?
jen jsem tím chtěl říct, že u tak epické hry, jako je PAX si troufám napsat vysoké (nebo nízké) hodnocení po jedné hře. Kdežto u Dominionu ne. Už jenom proto, že jedna hra Dominionu trvá půl hodinky a Pax jsem hrál od rána do večera dva dny jednu partii.

24.11.2010 15:08:41

sydo
sak ved, tam su detaelne pre a proti informacie!.. ale ta 'musis' podmienka komentara pri nejakom hodnoteni?;) no kaslat na to uz, (aj tak si myslim, ze par viet/riadkov je fajn vidiet pri kazdej hre, bez ohladu na skalu hodnoteni)

ad 'BGG je primárně euro zaměřený server ' co si nizsie spominal, nebola nahodou kedysi davno BGG ameroTr. komunita v US?:) ..ak bola (mozem sa mylit) a postupne ju prevalcovali Eurovky, mozno aj ZH casom zmenia svoje 'zameranie' :D
(btw, ani som nevedel,ze nejake ma! heh)

24.11.2010 15:19:06 | Upraveno autorem (porovnej)

ad hodnocení
nevím, jak kdo přistupuje k hodnocení her, ale u mně je to třeba dáno tím, že bych si nikdy nekoupil hru, které bych pak měl dát hodnocení 3 hvězdy a méně. Buď se napřed seznámím s herními mechanismy, nebo to vidím hrát někde jinde a zaujme mě to, že si řeknu ANO, TOHLE CHCI! A myslím si, že tak přemýšlí hodně lidí a podle toho si i hry kupují (to je jedno z vysvětlení, když se tu nedávno objevila kritika nedostaku nízkých hodnocení). Takže mě osobně by také zajímalo, proč někdo dává hře nízká hodnocení, už jen kvůli tomu, abych věděl, proč si to nekupovat, nicméně příkazem bych to nedával, to by se pak úplně stejně mělo zdůvodňovat vysoké hodnocení.

24.11.2010 15:20:12

slovní hodnocení
Většina uživatelů zatrolených her, jak jsem si všiml, nemá nejmenší potřebu vyjadřovat svůj názor písemně a mínění o hře vyjadřuje číslem v hodnocení této hry. Jestliže takovémuto člověku nařídíte, že se musí u hodnocení vyjádřit i písemně, tak se vám buď na hodnocení vykašle a výsledkem bude, že klesne počet hodnocení všech her, takže výsledek bude ještě méně relevantní, než je teď, nebo v horším případě všechny své desítky změní na sedmičky a jedničky na trojky, takže výsledek bude stejně sporný jako když nějaká malá skupinka lidí pod/nadhodnocuje. Jinými slovy řečeno zavedením povinného slovního hodnocení měníme problém č.1 na problém č.2, s tím rozdílem, že problém č.2 není, oproti problému č.1, lehce řešitelný nějakou rozumnou matematickou korekcí.
Toť můj názor a sám za sebe mohu říct, že se zavedením povinného textového doprovodu s hodnocením končím, protože když mně někdo řekne "musíš", moje odpověď je "nemusím".

24.11.2010 15:25:01

rbx

prebio
tak

24.11.2010 15:29:29

ozzy79
Právě že slovní hodnocení odhalí subjektivní míru hodnocení uživatele. Já třeba hru s hodnocením 5-6 můžu a nemusím chtít. Je to z mého pohledu často průměrná hra, většinou s krátkou herní dobou, kterou vytáhnu ve chvíli, kdy se mi nechce moc přemýšlet a chci si s někým jenom vyplnit půlhodinku, hodinku dvě. Pro jiného je hra s hodnocením 5 odpad. Slovní hodnocení vyrovnává nepoměr vytvořený subjektivitou.

Samozřejmě, že hodnocení se psát nemusí, ale potom má skrumáž hvězdiček bez vysvětlení stejnou výpovědní hodnotu jako menší počet argumentovaných hodnocení. Mě irituje, když mě zajímá hra, je tam 10 nebo víc hodnocení a je to jenom hromada hvězdiček, ideálně v rozpětí 2-8. Takže nezbývá než si pročíst všechny diskuze a ideálně sehnat někoho, kdo hru vlastní a vyzkoušet jí.

24.11.2010 15:32:39

:)
To si dnes Zeus zase hezky počte :)

24.11.2010 15:37:45

Thales
většinou máš u her jednu dvě recenze a popis. Ano, bylo by fajn, kdyby lidé komentovali ke každému svému hodnocení, ale... četl by to vůbec někdo? Dost názorů je i v diskuzích pod hrou a myslím si, že když hru hodnotí třeba padesát lidí a průměr je 4. tak to má taky svojí výpovědní hodnotu. Já osobně tu mám pár lidí, jejichž názoru věřím, bo dle zkušeností mají podobný vkus (na hry) jako já, a jejich názor je pro mě relevantnější, než nějaké komentáře.

24.11.2010 15:38:14

Thales
"Mě irituje, když mě zajímá hra, je tam 10 nebo víc hodnocení a je to jenom hromada hvězdiček, ideálně v rozpětí 2-8. "
A toto ta prekvapuje? Ved kazdemu sedi uplne iny typ hry a to sa odraza aj v spektre hodnotenia. Staci sa pozriet na AH, ktory tu uz bol niekolkokrat spominany - od 1 do 10 bodov. Osobne si myslim, ze slovne hodnotenie by tomu tiez moc nepomohlo - co by niekto oznacil za velke plus by nasledne niekto iny oznacil za to najvacsie minus.

24.11.2010 15:39:16

to prebio
Vidíš to moc černobíle. Mne ani na chvilku nenapadlo něco přesouvat do nekomentovaných rozsahů jenom proto, abych nemusel napsat dvě věty.

24.11.2010 15:39:31

to ozzy
Ani s tím, že vysoké hodnocení mám vždy u her co si pořídím nesouhlasím, protože já třeba moje hodnocení průběžně měním. Co pro mne byla před rokem a půl pecka za plný počet hvězdiček, tak snížím a naopak průměrnou hru, které jsem postupně přišel na chuť hvězdičku přidám. Beru to ne jako status quo, ale jako dynamický proces.

24.11.2010 15:42:29 | Upraveno autorem (porovnej)

PJ

Chvilka odpolední poezie
To je zase jednou počtení....

Osobní názor: hvězdičkové hodnocení považuju víceméně za pitomost (u čehokoliv, i když u deskovek se to ještě dá skousnout). Komentáře se mi zdají vítaným zpestřením (resp. smysluplným hodnotícím mechanismem) a celkem chápu to vynucované komentování nízkého hodnocení, které má zabránit prostoduchému shazování her jen tak pro srandu králikom. Kdo chce být prostoduchý, ať si to také slovně obhájí ;-)

Názor moderátora: všechny vás tu svorně napomínám za pozdější OT a hlavně upozorňuju, že další poznámky o lobbování příště taguju nebo rovnou nemilosrdně mažu. Pokud tu chce někdo takto nehezky obviňovat, ať předloží místo spekulací konkrétní fakta a důkazy. Děkuju "tzv. lobbistům", že to vzali s nadhledem humorem a nevznikl tu flame.

24.11.2010 15:45:04 | Upraveno autorem (porovnej)

to kren
no pokud jsi po půl roce snížil rozhodnutí, tak to ale znamená, že rok a půl sis užíval extázi za plnej počet, to už stojí za úvahu, ne? :-)

24.11.2010 15:52:09

ozzy79
Nevidím na tom nic zvláštního. Také průběžně měním hodnocení her. Z prvu se mi hra třeba zalíbí a dostane dost hvězdiček, po pár partiích už vidím, že je docela monotóní, tak snižuji. Nebo zase naopak. Napoprvé nezaujme, dostane druhou šanci, uvidím že herní mechanismus funguje a není zdaleka tak "pitomá" jak jsem se domníval, tak hvězdičky přidám.

24.11.2010 15:58:18

to Deth
já na tom ale taky nevidím nic zvláštního, naopak, ale pokud dá křen pět hvězd a vydrží to tam rok nebo rok a půl, tak i když to pak sníží, tak minimálně ten rok to pro něj byla TOP hra a to už stojí zato zapřemejšlet o nákupu.

24.11.2010 16:00:18

Prebio
Naprostý souhlas. Je zajímavé, že ti co tady zastávají názor, že koment k hodnocení ANO jsou ti samí, co zastávají názor zápis v herním deníku NE. Takže vásledek je do deníku mě nenuťte a já vás na oplátku budu nutit ke komentům. Podle mě by to mělo být do deníku ani do komentů k hodnocení nemá cenu nutit nebo nastane přesně to co říkal Prebio. Panebože jak to vlastně vzniklo? To se někdo nedokázal smířit, že nějaká hra je hodnocená špatně? Tak asi špatná je ne? Nevím, proč by tady někdo dával nízké hodnocení schválně. Prostě někomu se hra nelíbí, tak dá málo a proč by měl znovu říkat, že se mu hra nelíbí v komentu, když už to řekl tím nízkým hodnocením.

24.11.2010 16:19:03

stupně hodnocení
já myslím, že by se mělo spíš nějak jednotně říct, co jaké hodnocení znamená. Myslím, že na hodnocení 1-10 by měla jednička odpovídat fakt tomu, že hra je prakticky nehratelná, je špatná, nedomyšlená, prostě odpad. Myslím si, že těch nízkých hodnocení paku bude míň. Prostě hra se mi nelíbí by se nemělo rovnat dám jí jedničku. Hodnotící by si měl uvědomit, že i když hra není pro něj, funguje dobře a bude třeba bavit jiné lidi. Nehodnotit jenom podle osobního přístupu ale pokusit se o jakousi kritickou objektivitu.
Teď to má každý nastavené jinak a je v tom bugr.

24.11.2010 16:29:18

Takže postupně :-)
Ozzy79: Ano, je tam jistá výpovědní hodnota, ale (a tady musím zdůraznit slovo ale) nemusí to odpovídat názoru všech. Hodnocení u her chápu jako vodítko pro člověka, který se rozhoduje o hrách a nevím, zda je správné předpokládat, že se vodítkem stává jeden dva hráči, se kterými mám společný vkus. Ano, já se taky s někým ve většině shodnu, ale pak narazím na hru, která danou osobu baví a mne nikoliv. Hodnocení je informace pro člověka, u kterého by se primárně nemělo počítat, že koupí a má rád jenom to, co hráč XY, to je špatně.

Miri: A odpověď se najde sama, cituji: "...co by niekto oznacil za velke plus by nasledne niekto iny oznacil za to najvacsie minus." Tohle je smysl psaných hodnocení. Když jeden člověk nemá něco rád a druhý to zbožňuje, budu se spíš řídit hodnocením člověka, který má rád stejné mechanismy, témata, herní styly (a mnoho dalšího) jako já. Takže tvá citace popisuje účel, nikoliv problém.

Skyfire: Já rád píšu oboje ;-) Tak jinak, představ si modelovou situaci - znáš skvělou PC hru, která už je letitá, ale nic lepšího jsi v podstatě nehrál a neváháš si jí zahrát znova. Přijdeš na web o hrách a zjistíš, že tvoje oblíbená hra má hodnocení 1/10 od padesáti uživatelů. Je tedy tvoje hra špatná? To nevíš, chybí ti informace, podle čeho těch 50 lidí hlasovalo. Když svoje hodnocení okomentují, zjistíš, že grafika hry už dnes není dost "kůl" a že o tom dneska hry jsou. Akorát se pousměješ a nebereš takové hodnocení v potaz, protože se míjí s tvým chápáním hry.

Opět, tady se kromě dobrého popovídání chce každý hlavně dopídit informací a já sem třeba odkazuji všechny lidi, kteří se chtějí nějak zajímat o hry. Jaký je rozdíl mezi nově příchozím sem a tebou na příkladovém webu o PC hrách? Smysl zdůvodnění není žádnou buzerací, ale logickou pomůckou při výběru her. Přiznejme si, že taková sbírka není nejlevnější záležitostí a já se snažím pečlivě vybírat, za co utratím peníze, protože jich nemám nazbyt. Nemyslím si, že by tohle bylo téma na hádku.

P.S.: Než sem to dopsal, přidal se Kandelabr - tebou zmiňovaná metoda je na BGG, kde je u každého čísla napsáno, co prezentuje. Takové řešení je taky možné a v zásadě mi přijde elegantní a také proveditelnější, než podmiňovat špatné hodnocení vložením komentáře, ale programování rozumím jako koza petrželi, takže dál zabředávat nebudu. ;-)

24.11.2010 16:46:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Thales
Tak to není. Pokud se mi líbí PC hra 10 roků stará a hodnotím ji 10/10 a pak přijdu někde, kde ji 50 lidí hodnotí 1/10. Tak za 1) Je mi jedno proč ji tak hodnotí, protože já hru znám a vím, že se mi líbí. 2) Pokud napíšou, že ji tak hodnotí, protože má ubohou grafiku, zvuk apod. tak ano, asi je doba, kdy grafika je jinde a lidé žíjící a hodnotící v téhle době tohle vyžadují, takže pro ty co hru neznají bude takové hodnocení vhodné, protože takoví budou znát jen hry z této doby a grafikou by byli opravdu zklamaní.

24.11.2010 16:51:42

Charitativní aukce

Válka o prsten: Válečníci Středozemě - dobročinná
Válka o prsten: Válečníci Středozemě - dobročinná
Akt. cena: 1400
Končí za: 5 dnů

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Prodám Gloomhaven
Prodám Gloomhaven
Akt. cena: 2300 Kč
Končí za: 23 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas