Joe
Joe - avatar

Náklady na vyrobenie úplnej kópie hry doma...

Tak, aby bolo jasné, čo tvrdím ja:

Ak chce človek doma na kolene spraviť náhradu komerčne predávanej hry, jeho náklady na výrobu budú vyššie, než keby si originálnu hru kúpil v obchode. Dodatočne, ak ma presvedčíte o tom, že náklady pri niektorej hre môžu byť aj rovnaké, či dokonca nižšie, komponenty hry nikdy nebudú dosahovať kvality originálu.

POZOR! Nebavím sa tu o tom, že "otec má v robote tvarovaciu formu na výlisky z plastu, tak si tam vyrobím 3d miniatúry". Ide to u všeobecne dostupné služby (kopírovacie a tlačové firmy, vlastná tlačiareň, nástroje apod.).
7.9.2010 18:17:38

rbx
v tom s tebou naprosto souhlasim, do puntiku.

7.1.2011 15:37:05

Homemade hry
Zajímavá diskuze. Doma mám několik vyrobených her - Dixit, Pocket Rocket, Ra Dice, Neuroshima Hex a minulý týden jsem si udělal Carcassone základ. Veškerý materiál je firemní, takže to nestálo ani korunku, jen trochu toho času. U deskovek mi dost záleží na zpracování, tudíž svoje homemady nehraju (akorát 1x Dixit a 2x Neuroshima), protože jsou prostě hnusný a jelikož sem si řekl, že chci mít slušnou sbírku, tak bych postupně rád ty homemad nahradil origošema, ale nevim nevim. Chápu lidi, kteří si hry vyrábí, ať už z jakéhokoli důvodu. Sám jsem softwarový arci pirát;)

Kravaťáka se musim zastat, bez něho by to prostě nešlo.

7.1.2011 16:02:51

Vojtěch
Náhodou já toho kravaťáka znám. Nečuměl by do zdi, ale prodával by s úspěchem něco jiného. Nemá čas ani náturu sedět a koukat do zdi.

V přístupu užitečný autor KONTRA neužitečný kravaťák se mi odráží dosti marxistický pohled na svět. Je to stejné jako tvrdit, že je užitečný šroubek, ale matička je úplně zbytečná.

7.1.2011 16:54:40

sydo
Jasne ze je dulezita, proti tomu nic nemam, jen pro me ma vetsi hodnotu ten clovek, co tu hru vydal, nez ten, co mi ji nuti.

to rbx
Nevsimnul jsem si, ze bys vyrazil do terenu a zaklepal na moje dvere s tim, ze mi jdes nabidnout nejakou hru.
Kouknul jsem na web, nasel jsem novinku, kterou chystaji, precetl jsem si neco o tom na webu a pokud se mi to libi, tak si najdu obchod, kde to koupim.

Jestli je neco, co mi vadi, tak nekdo v saku, kdo me zastavi na ulici a nebo mi vola na telefon, lidi co mi cpou reklamu apod. se zazracnou nabidkou nejakeho produktu. Me ten ten clovek/tento zpusob vadi a vyslovene me obtezuje i tim stylem, kterym mi to mnohdy nabizi.

Takze jak jsem rekl, ano, bez kravataka to mnohdy nejde, ale castokrat to jsou precenovani lide. Pro me ma vetsi cenu ten, co neco vyrobil, vymyslel. To je cele, co si o tom myslim.

8.1.2011 09:52:47

vojta
promiň ale tvé náhledy na managery jsou značně omezené. Věř že i takhle se prodávat musí. Divil by ses kolik lidí nemá o nakupování na netu ani páru. Ne každý je blbeček u počítače. A věř že kdyby takoví nebyli tak nemáš co na netu hledat.

8.1.2011 10:11:34

Sappho
Jak si myslela toho blbecka u pocitace? Jako, ze kdo u kompu vysedava je blbecek?

8.1.2011 11:14:13 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

Vojta
kravatak je podle meho prave ten vydavatel. To musi byt ten byznysmen, ktery do toho da penize. Dalsi kravatak je ten borec, ktery tu hru musi vzit a vnutit ji vsem velkoobchodum, aby ji zacaly prodavat. Bez nej je vydana hra na skladech, kde se o ni nikdo nedozvi.

Jinak to o cem mluvis ty.... taky nemam rad Svedky Jehovovy :-))

8.1.2011 11:50:35

hehe
joooo taaak vojta myslel "obchodaky" lidi kteri nuti absolutne vsechno absolutne vsem a nezalezi na tom jestli to chcou nebo ne nebo jestli se jim to hodi a vemou si oblek a mysli si ze pusobi duveryhodne

my myslime cloveka ktery vymysli efektivni marketingovou kampan a cely podnikatelksy zamer a plan a da na to penize... takovi lidi stejne vetsinou oblek nenosi ... dnesne blbe se v tom sedi cely den v kanclu :)

8.1.2011 11:55:11

odulin
To bylo jen takové lehké upozornění, že každý můžeme považovat za blbečka někoho jiného a není důvodem nikoho urážet. Můj styl to není a rozhodně comp mám taky moc ráda.

A ty lidi co musí v oblecích prodávat, tak ne všechny to třeba baví a oblek si neberou z vlastního rozhodnutí.

8.1.2011 12:12:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Sappho
Jo to beru. Dík za vysvětlení;)

8.1.2011 12:20:05

rbx
Ja si to uplne nemyslim, ze nekdo za tebou musi prijit a vnutit ti ji. Vem si, ze sam jako obchodnik se v tehle branzi pohybujes a zajimas se o ono zbozi a neverim, ze cekas, az za tebou nekdo milostive prijde, jestli tu hru nebudes ve svem obchode prodavat. Snazis se tu hru do sveho obchodu rovnez ziskat. :-)

Rozhodne je nutna marketingova strategie, urcita reklama, ktera v dnesni dobe se delama jiz samotnyma webovkama a vypustenim do eteru, co to bude za vec,v tom vsem s tebou naprosto souhlasim a ano tito borci maji opravdu miliony, ale kolem toho vseho je podle me nabalenych milion dalsich lidi, co se snazi z toho urvat co nejvic a pak to ma cenu jako hrom a pritom ty lidi jsou zbytecni. A obcas to konci prave tema kravatakama, co me ve vysledku prudi a doufaji, ze jsem trouba, ktery si ani neumi dat 1 a 1 dohromady.
Nekdo tu zminoval, ze propagace her FFG v Essenu byla dosti chatrna, nebo si to ted pletu a spatne jsem to pochopil? Ocividne jim to je sumak a podle tohoto webu to jen potvrzuje. Oni do toho Essenu ani nemuseli jet a stejne jak se objevilo Mansion of Madness, tak jsem zaslintal a musim to mit. Nikdo na me nicim nepusobil, zadnou reklamou, jen jsem si precetl neco o jejich novem produktu na webu a ty jako prodejce to vis a mas zajem tu hru mit ve svem obchode, abys mi ji mohl prodat, takze se ji snazis ziskat :-)

8.1.2011 12:26:57

rbx

Vojta
jenze ty davas spatny priklad. Zacni od nuly. Tedy od firmy, ktera za sebou nema jmeno. Jirka Mikolas by ti rekl sve a je mi lito, ze sem dosud nic nenapsal.

8.1.2011 12:55:01

rbx
Přesně. I známá a rozsáhla firma, která je všude vidět si to musela odšlapat. A jak jinak se prodávala v době kdy sděloavací prostředky nebyly na takové úrovni.

Vojta
Nechci se tě nějak dotknout, ale tvé slova mi zavání trošku stylem...já to vyrobil a každý v obleku se na tom pakuje. Věř že bez slušného ohozu dneska neprodáš ani tkaničku do bot.

Cituji: Nikdo na me nicim nepusobil, zadnou reklamou, jen jsem si precetl neco o jejich novem produktu na webu a ty jako prodejce to vis a mas zajem tu hru mit ve svem obchode, abys mi ji mohl prodat, takze se ji snazis ziskat :-)

A co myslíš že je internet? Jejich super, na oko graficky pěkné stránky. Víš kolik lidí v kravatách za tím stojí. A věř že i tvoji "manuální" práci v dnešní konkurenci není jednoduché prodat. Kdyby firmy čekali až si jich zákazník všimne, tak nemáme co "žrát".

8.1.2011 13:04:59 | Upraveno autorem (porovnej)

ad kravaťák
jako typickej zástupce téhle kategorie se nás musím zastat :-) Je pravda, že kravaťák není sám tvůrce, jenže většinou bývá zadavatel. Nevím, jak to funguje u her, ale bude to stejné, jako u ostatních produktů, takže ten kravaťák je ten, kdo se snaží najít mezeru na trhu. Vyrobit a vymyslet hru je ok, ale pokud pro ní není na trhu díra, tak je to na nic a to je většinou problém toho kravaťáka, aby to zjistil, co a jak. Kravaťák zadává, co by se mělo vyrábět a po čem je poptávka a co se bude prodávat. Kravaťák a výrobce by se bez sebe neobešli, je to fifty fifty a takový ty komunistický názory, že kravaťáci se jen vezou, jsou mi velmi proti srsti, protože vím, jak to funguje....

8.1.2011 13:22:49

Print on Demand
FFG mi zase jednou udělali radost - nový systém print on demand. O co jde? Minirozšíření za přijatelnou cenu, tedy žádná nutnost tisknout si doma, dělat přelepky nějakých karet apod. Namísto toho klasická kvalita. V zásadě jde o obdobu principu DLC u PC her. A mě se ta koncepce vpravdě líbí (samozřejmě, pokud je takové rozšíření volitelné a ne jako u PC hry, že vám tam půlka chybí a musíte si jí za peníze natahat v podobě mini-DLC). A co si o tom myslíte vy?

http://www.fantasyflightgames.com/edge_npm.asp?epmi=s&eidm=59

17.3.2011 12:58:57

mam a vyplatilo se
Vyrobil jsem si homemade talisman se všema rozšířeníma. Kdybych to koupil v obchodě tak to yjde na 5500 + ,- Kč Mě výroba kompletu vyšla na 3000,- Kč včetně komponentů,skleněných kamínků a kovových figurek. Cena 5500+ je za 4. edici, jási udělal 3.edici,která se dá stále objednat,ale pouze základ vyjde na 3000,- + ty rozšíření,ale na ty už jsem ani nekoukal a ani se nedaj všechny sehnat,takže myslim, že se to opravdu vyplatilo. Navíc jsem to dělal tak aby to vypadalo opravdu profi,takže náklady by se daly snížit tak na ty 2000,- možná i méně. pro představu - má hra obsahuje pravidla,kolem 500 kartiček,16 kovových figurek,5 barev kamínků (po 90 ks) a celkem pět herních pálnů,dvě zdobené kostky (100,- každá) a dvě speciální kostky(1,1,2,2,3,3). Hra je dost obsahlá,takže komponentů je opravdu hodně. Podle mě, když člověk ví jak na to tak to jde a vyplatí se. Jen musíte investovat krom peněz i čas,mě to trvalo měsíc,ale jsem naprosto spokojen.

19.1.2012 22:23:44

Peet
Docela by mě zajímalo, kde a za kolik jsi sehnal figurky a v jaké velikosti a kvalitě. Slušných figurek za slušnou cenu není nikdy dost :)

19.1.2012 22:36:42

Micc
Hele mam to tak namíchaný - něco jsou figurky pro dračí doupě,něco warhammer a hodně hodně pěkný jsou figurky pro hru chronopia - ty najdeš na http://figurky.wales.cz/
Kompet náklady znáš a z toho 1200,- stály ty figurky,takže výroba hry bez figurek nebo jen s papírovými,jak to bylo u 2.edice od Altaru tě vyjde na polovinu. Figurky jsem si vybíral jednotlivé,aby nějak tak odpovidaly postavam z Taismanu. Co jsm uvedl jsou uplně komplet naklady. Nějak během příštího týdne to mám v plánu nafotit a dát to sem. Jeden známej ani nepoznl,že je to homemade,akorad se ptal práě na ty figurky,kde jsem je vzal. Jinak figurky maj i na fantasyobchod.cz a to uz od 29,- kč za kus(plastové).

19.1.2012 23:10:11

ps
velikost figurky je podle rasy atd - hobit(asi 1, - 2 cm), lidé(3m),troll(asi 4cm)

19.1.2012 23:12:14

Peet
Dík za info. Hmm, Chronopia, zajímavé. Ty jsem vůbec neznal. Škoda že to tam mají tak blbě nafocené, v tom množství je pak hrozně těžké něco vybrat, některé figurky vypadají celkem zajímavě, ale cenově jsou srovnatelné s cenami některých miniatur třeba od Reaperů, kterým bych dal asi přednost. O figurkách pro DrD je škoda i mluvit, většina z nich je až na několik vyjímek vyloženě hnusná a ty plastové figurky z FO jsou dobré jen jako nouzovka.

19.1.2012 23:46:37

Peet
...a kolik asi tak stojí měsíc práce...? - myslím, že za výplatu (i z nějaký blbý 4x víkendový brigády za 100/hod) by sis tu hru mohl v klidu koupit a volný čas věnovat třeba právě hraní...

Podle mě má smysl vyrábět skutečně nedostupné kousky, jako třeba Duna.

Nedávno jsme měli trochu větší herní session a kamarád přinesl právě taky home made Talisman (moc hezky zpracovaný, se všemi rozšířeními) na který jsme už skoro zapomněli - vyráběl ho před lety za studií a dlouho jsme ho nehráli.. Jenom zavzpomínal jaký to byl blázen a kolik času nad tím strávil ... jo, jo, co bychom za ten čas dali teď :) Tenkrát se to zdálo jako super nápad...nyní se shodneme na výše uvedném :)

20.1.2012 00:46:30

DUBino
No mě je jedno kolik stojí měsíc práce,mě to bavilo a klidně bych to dělal znova....no jo, každej ma jiný koníčky.Až narazim na něco nesehnatelnýho,tak se dotoho zas pustim. A jak sem řekl,ta 3.edice se tu sehnat nedá a ta 4. se mi nelíbí.

20.1.2012 06:27:58

Peet
Já tě plně chápu. Mě to přijde jako dobrý koníček. Já se občas věnuji modelaření a je to fajn. Udělat si hezkou hru, jak si ji představuješ je fajn.

20.1.2012 09:40:31

Peet
Udělal jsem to stejně. Talisman 4. se mi nelíbil, dvojku sem prodal a ani se mi nechtělo utrácet moc peněz za fantasy člobrďo. Trojka vypadá nádherně, tak se si ji taky vyrobil .. jednat pro zábavu z výroby, jednak, že to jednou za rok vytáhnu tak z nostalgie.
Cenově mě to vyšlo mnohem levněj než Tebe, ale to byla souhra okolností. Skutečné náklady mohly být tak 1000-1500 (všechna rozšíření - s tím že věž sem zatím nesestavil). Figurky sem nesháněl vůbec, protože mám doma tuny DnD minis, které tam nádherně pasují, takže používáme figurky nejenom pro hrdiny, ale i pro monstra, a skvěle to vypadá - viz foto u hry.
Takže gratuluji a fandím. ... ale je to skutečně tak, že i mě to vyrábění baví ... takže pořád brousím po BGG v sekci Print and Play a mám tam vyhlídnuty hromady dalších věcí. Je to taková papírová modelařina :).

20.1.2012 10:01:09

Tangram
Jo,jo přesně tak. Dvojku jsem taky prodal a ta trojka je fakt pěkná a dělám i na nějákém tom vlastním rozšíření,pak ho sem můžu hodit. No já si ho i vyrobil z nostalgie, u dvojky jsem strávil půl dětství a od té doby co jsem ho dokončil jsme ho hráli asi šestkrát s kámošema páč je to nějak chytlo : ) a to ho mám dodělaný teprve 10 dní...Jo to s těma figurkama je dobrý,já ale zádné neměl a tyhle používám rovnou i k jiným hrám. Kdybych sehnal někoho zdatného v kreslení, tak bych se ůpustil do vlastní deskovky,ale já jsem spíš na ty herní systém, na malování bohužel uplně levej :D

20.1.2012 19:08:42

Vybíráme z Bazaru

Android Netrunner LCG
Android Netrunner LCG
Akt. cena: 17500 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas