Joe
Joe - avatar

Náklady na vyrobenie úplnej kópie hry doma...

Tak, aby bolo jasné, čo tvrdím ja:

Ak chce človek doma na kolene spraviť náhradu komerčne predávanej hry, jeho náklady na výrobu budú vyššie, než keby si originálnu hru kúpil v obchode. Dodatočne, ak ma presvedčíte o tom, že náklady pri niektorej hre môžu byť aj rovnaké, či dokonca nižšie, komponenty hry nikdy nebudú dosahovať kvality originálu.

POZOR! Nebavím sa tu o tom, že "otec má v robote tvarovaciu formu na výlisky z plastu, tak si tam vyrobím 3d miniatúry". Ide to u všeobecne dostupné služby (kopírovacie a tlačové firmy, vlastná tlačiareň, nástroje apod.).
7.9.2010 18:17:38

Merlin
nic, jen válka s imloky :)

14.12.2010 16:04:23

homemade
Mě na homemadování nepřijde nic špatného, taky doma nějaký homemade máme. Ano, hry sice nedosahují takové kvality, jako originály, ale to se ví už před domácí výrobou, a někdo do toho jde i s tím. (Zastávám se zastánců homemade, bez ohledu na motiv homemadování)
Jediná pochybnost, která mne dosud pronásledovala bylo, zda značit jako "hry co mám" ty, co sice doma jsou ale po domácku vytvořené a jsem rád, že jsem se rozhod správně a neoznačoval je.
To že se v současné době něco kopíruje pro vlastní potřebu je dost normální a běžné.

20.12.2010 11:24:32

Joe

Nekra
...ale stále to ešte neznamená, že je to 100% kóšer...

20.12.2010 12:31:21

Joe
Raději bych tohle téma nechal dál hnít. Prostě se k němu nevyjadřoval. :) Pak to tady děsně bouří. :)

20.12.2010 12:33:58

Joe

Elenistar
Ale predsa sú Vianoce! Všetci sa máme radi!!!! :)

20.12.2010 12:38:14

Joe
Já netvrdím, že je to 100% košer. Já tvrdím, že chápu lidi, kteří si hru radši vyroběj podomácku s nižšími náklady (i když není tak pěkná jako ta kupovaná) a nemyslím si o nich kvůli tomu něco špatného (taky proto, že patřím mezi ně). Jak moc to komu přijde nemorální, je osobní pohled (takže tu ne100% košerovost beru z hlediska pravidel, nikoli osobního postoje). Ale v tomhle vidím přeci jen rozdíl oproti kopírování filmů (netvrdím, že je to omluva, ale přeci jen je to rozdíl)-když si zkopíruju film, obvykle ho ukradnu i s kvalitou obrazu, zvuku atp. , zatímco homemadem hry jdu s kvalitou komponent dolů. Netvrdím, že je rozdíl v principu kopírování, ale ve výsledku (a někomu to stejěn stojí za to ;-) ).

Je to tvůj názor, že uznáváš výrobu hry, pokud si ji dotyčný plánuje koupit ,ale kdo by to dělal? Provádět něco takového mi přijde dost hloupé. Chápu lidi, co si hru vyrobí v low kvalitě po domácku, stráví nad tím nějaký čas a ušetří peníze. Dokážu pochopit i lidi, co si koupí kvalitní origoš hru a ušetří čas (s výrobou). Člověk, který si hru vyrobí a pak koupí, má nejspíš hodně volného času a dost peněz když si to může dovolit (kdo to dneska má?). Nejenže ztratí čas na výrobě, ale potom ještě utratí peníze a výsledkem je to, že bude mít doma dvakrát tutéž hru, jednu po domácku, druhou originální (které stejně nebudou kompatibilní, aby se s nimi dala hrát zároveň jedna partie).
Kde vidíš vylepšování už koupené hry? Ten člověk tu domácí přece vytváří PŘED koupí tý originální.

21.12.2010 11:11:32

Joe

Nekra
No, ono aj kúpené hry majú dosť veľký potenciál na vylepšenie - už len skladovanie, ktoré býva často žalostne úbohé a je priam nutné buď zakúpiť plastové boxy s priehradkami, alebo si vyrobiť vnútro krabice z peny apod.

Beriem samozrejme ľudí, ktorí si hru vyrobia preto, že si ju chcú pred kúpou ošahať a vyskúšať, či sa to vôbec oplatí (a pritom nemajú šancu si ju zahrať niekde inde). Ale osobne by som do výroby vlastnej hry šiel len v prípade, že je to buď hra dlhodobo nedostupná alebo vypredaná (a dotlač sa neplánuje), alebo je to naviac k tomu fanúšikovský redizajn (viď Merchant of Venus alebo Magic Realm).

21.12.2010 11:40:50

Nekra
Víš, pro mě za mě ať si každý dělá, co chce. Ať si každý vyrábí a kopíruje. Mě je to jedno. Ale co mi vadí. Je když někdo upozorňuje na to, že na tom nic není. A nějak to ospravedlňuje. Kromě her, které nejsou k dostání a špatně se shání, to omluvit stejně nejde. Takže klidně si vyráběj, ale prosimtě! Nech si to pro sebe. A nesnaž se někoho přesvědčit, že to není tak špatný.

21.12.2010 12:01:29

to Nekra
cituji:
To že se v současné době něco kopíruje pro vlastní potřebu je dost normální a běžné.

Jeste jsi zapomnel dodat, ze to je dost smutne. :-) Kdyz jsem byl mlady, tak jsem rovnez nemel penize, abych si poridil nejakou PC hru a stahoval jsem si je, ale dnes, kdyz mam v ramci moznosti nejake penize a nejaka hra se mi libi, tak zainvestuji a tvurce produktu podporim koupi jejich vyrobku. Kolik ti je, ze nemas 1000 Kc, aby sis koupil nejakou tu deskovku? Neverim, ze mas doma 20 vytvorenych her a ta tisicovka rocne na nakup deskovky nikoho podle me nezabije. Krom toho tu je moznost vsemoznych aukro, e-bay aj. webu, kde se to da koupit v temer novem stavu za polovicni cenu a to uz za zamysleni stoji, ne? :-) Rozhodne se s cenou nedostanes niz, nez original a pokud ano, tak bych tu hru nechtel co se kvality tyce ani videt a takovou bych si ja osobne rozhodne dostatecne neuzil.

Jeste bych rad podotknul, ze srovnavat kopirovani filmu a deskove hry, tak jak to srovnavas je zcestne a kdyz uz, tak driv, nez prisly DVD, tak si musel film predelat na format, ktery se vesel na 1 - 2 CD, takze jsi kvalitu tez zhorsoval.
Myslim si ale, ze opomijis to nejdulezitejsi a to, ze nejde ani tak o kopirovani komponentu, jako spis mechanismu her, ktere nekdo musel vymyslet. Ten zbytek je podle me jiz sladka tresnicka na dortu od sikovnych designeru.

21.12.2010 19:29:32

vojto
Ne, nezapomněl jsem dodat, že je to smutné, jednoduše proto, že mi to smutné nepřijde.
To že si nějakou hru nekoupím origoš, ale radši vyrobím, nezáleží na tom, kolik mi je. Je to spíš o tom, že si radši hru vyrobím v horší kvalitě a za těch 1000 korun si můžu koupit něco jinýho, co si tak snadno nevyrobím ;-p. To že studuju a nejsem nějaký milionář není tak zásadní, spíš je to o postoji. (Jo a po tvým příspěvku mě napadlo ty hry fakt spočítat ;-) )
Když jsme jeli na Vánoce k příbuzným, poteřboval jsem ušetřit místo a místo originál Dornu jsem za zlomek jeho místa dokázal vzít tři (!) homemade hry.
Tím že by sis homemade hru "dostatečně neužil" na mně působíš jako cimprlich. Záleží totiž taky na tom, co se hraje a s kým, nejen na zpracování hry.

Já v tom pořád vidím, že se platí dost za to grafický zpracování.

7.1.2011 11:21:02

Joe

Nekra
Grafické spracovanie je len jedna z veľa častí nákladov za hru (a nepovedal by som, že nejako vytŕča z ostatných). Najnákladnejšia je podľa môjho názoru samotná fyzická výroba a náklady s ňou súvisiace (ale nemám to 100%, tak ma môže niekto poopraviť).

7.1.2011 11:27:35

Nekra
Abych si hru uzil, tak na to potrebuju:
Spravnou bandu lidi
Kvalitni hru
Kvalitne zpracovanou hru
To to muzu rovnou hrat na toaletnim papiru ty cimprlichu.... :-P Proste to k tomu patri. Je to asi stejne, jako hrat PC hru na rozliseni 320x240. Proc vetsi, dyt tohle staci, nebudme cimprlich, ze?
To ze si do jedne krabice nasklada tri hry, to je vec jina. Starcraft ma taky rakev a vejde se do mnohem mensi skatule.

A vidis to uplne spatne, plati se predevsim za napad. Vymysli hru a prodej ji stovkam tisicum lidi na planete s tim, ze ti za to daji alespon 7,5/10. Nemas totalne sanci a ten clovek, co nad tim sedi, tak to rozhodne nevymysli za den dva. Plus to projde jistym playtestem, jestli ta hra ma opravdu potencial, jiste tam bude nejaky balanc (ackoli nektere hry tomu nenapovidaji :-/) a dale to prochazi grafickym zpracovanim. Ta cena je adekvatni k tomu, co to nabizi co se mechanismu tyce, grafickeho zpracovani, znovuhratelnosti, zabave atp....

7.1.2011 11:33:51

Joe

Vojtech
praveze napad, teda dizajner hry, za to ziadne tazke prachy nedostava... teda ak nie je z desiatky najuspesnejsich na svete, to je mozno ine...

7.1.2011 11:38:02

Joe
To neplati jen u deskovek, ale obecne. Nejvic shrabne blbecek v kvadru, co to prodava lidem a rika si treba manager. Bohuzel na samotnem vymysleni nema ani kousek podilu.... Nicmene vydelat na tom musi kazdy, takze musi zaplatit i chudakovi, co to vymyslel, to v jakem dilu se to rozdeli, to je uz jina....

7.1.2011 11:42:17

Vojtech Musil
"Je to asi stejne, jako hrat PC hru na rozliseni 320x240. Proc vetsi, dyt tohle staci, nebudme cimprlich, ze?"

protože nejsem magor a nebudu upgradovat počítač jen kvůli HOMAMům VI (promiň dals blbý příklad)

7.1.2011 11:48:13

kopie hry
beru asi jako knížku z knihovny - vyzkouším, zhodnotím a případně jdu koupit
není to správný, ale pokud je to jenom na zkoušku nebo aby se hra nezničila, tak proč ne

7.1.2011 11:50:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Ella
rozdil mezi knihovnou a vyrobou hry je ta ze za tu knizku nekdo zaplatil (knihovna) a tutiz teoreticky za ni autor (+ blbecek v kvadru) dostanou zaplaceno. za homemade hru ne. nevim jestli teda knihovny neco plati vydavatelstvi za pujcovani knih nebo ne ale asi by mely :)

7.1.2011 12:14:19

2 Vojtech Musil
„...Nejvic shrabne blbecek v kvadru, co to prodava lidem a rika si treba manager. Bohuzel na samotnem vymysleni nema ani kousek podilu....“

To je právě nepochopení jeho práce. Je to právě on, kdo se stará, aby ta hra byla prodána těm tisícům. Kdyby to autor uměl sám stejně efektivně, udělá to - ale neumí to, nebo je pro něj výhodnější tuhle práci někomu přenechat a věnovat svůj čas vývoji hry jiné - vývojem nové hry si vydělá více. O tom je dělba práce - každý dělá to, co umí nejlépe.

Ten kravaťák „najde“ mezi tisíci herních nápadů ten dobrý a postará se o to, aby si ho spousta lidí koupila. Když to nezvládne, bude z toho jedna z tisíce her někde na 9stém místě žebříčku mezi „člověče nezlob se“ a „Z pohádky do pohádky“ :-) Je to také on, kdo nese riziko a náklady - investuje kapitál. Když to nezvládne, přijde o peníze. Když se mu to povede, vydělá - je spravedlivě odměněn, protože našel volné místo na trhu a zaplnil jej.

Autor investuje „jen“ svůj čas. Když se mu to nepovede, zapálí si doutník, uvaří další kafe a jde vymýšlet něco jiného. Kravaťák už možná ne. Kapitál je fuč, není za co vydat další nápad. Protože nese takto vysoké riziko, má také největší podíl na případném zisku. A když svojí práci odvede opravdu dobře a vydá i technicky kvalitní dílo za přiměřenou cenu, nikdo to nebude pirátit. Neslyšel jsem např. o moc domácích Starcraftech - počítám, že to bude i kvalitou zpracování - šikovnej parchant manager. :-)

7.1.2011 13:27:17

Ella
Jsem na tebe zvedavy, jak si HOMAM vychutnas v rozliseni 320x240 kde ksicht jednoho vojaka bude asi ctverec 1x1 cm? :-/ Asi jsem vazne hodne narocny...

to Anderson:
Co se kravataka tyce, tak jsem cekal, kdo s tim prijde a mas pravdu, souhals, ale nebyt toho schopneho cloveka, co to vymysli, tak ten kravatak doma cumi do zdi, protoze by nemel ani co prodavat. To je clovek, ktery se proste jen veze.

7.1.2011 14:55:42

Vojtech
proč by se měl jen vézt? Má schopnosti prosadit produkt a prezentace je důležitá. Ten člověk má podíl na úspěchu hry jako kdokoli jiný.

7.1.2011 14:59:27

vojto
ten clovek nebude sedet doma ale najde jiny produkt ne jen hru do ceho investovat a co prodat.

7.1.2011 15:02:50

rbx

Vojtech
mno, nezbyva nez vyrazit do terenu a zkusit neco v masovejsim meritku prodat. Navic v oboru, kde je vyrazna konkurence a her je prehrsel. Pak uvidime, jestli ti porad bude pripadat prace kravataka zbytecna.

7.1.2011 15:08:15

Vojtech
Muzu ti garantovat, ze nebyt "blbeho kravataka", tak si hru tezko zahrajes. Dobrych her je spousta, ale jen melokdo to zvladne marketingove poladit. A jen ty nejlepsi hry se dokazou prosadit, i kdyz jim schazi marketing a zpracovani (treba puvodni verze Vlaadovy TTA). Autor sam riskuje jen cas na vyvoj hry, kravatak riskuje spoustu penez a musi se hre venovat pri zpracovani i dlouho pote, co je uvedena na trh;)

7.1.2011 15:11:03

kuci
ja se vojty nechci zastavat ale on uznal ze "blbecek v kvadru" je uzitecny jen napsal ze bez tvurcu hry by koukal do zdi...

7.1.2011 15:13:14

rbx

cSf. Loser
ano, mas pravdu, ale zaroven k tomu nezapomnel dodat, ze to je pouze clovek, ktery se veze. To je takova blbost, co uz jsem dlouho neslysel. At si Vojtech zkusi zalozit firmu a zacne sem dovazet nejaky produkt, nebo ho tady vyrobi, ktery se bude snazit pote upichnout do distribucni site. Lidi kteri toto umi, jsou vyvazovani zlatem.

7.1.2011 15:33:50

Vybíráme z Bazaru

Lost Ruins of Arnak + Expedition Leaders + Promo
Lost Ruins of Arnak + Expedition Leaders + Promo
Akt. cena: 1449 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas