Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Bill Slavicsek Mike Mearls Peter Lee |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Znáte?
Podle obrázku na BGG to vypadá hodně zajímavě, ovšem s mojí neznalostí cizinštiny jsem se moc o hře nedozvěděl, nemá někdo nějaké info, třeba Tangram, na jehož žádost byla hra přidána do katalogu?ringo a rbx
Tiež sa poteším kompletnému prekladu.Inak pozerám,že čarodejníci sa snažia vytvoriť mix medzi klasickou figurkovou rpg basic game a bojovkou s miniaturami.S oboma majú dlhoročné skúsenosti,tak som na hranie tiež zvedavý.Ak sa chytí systém,budú okamžite rozšírenia.Majú skúsenosti s mapami,figurok už dnes stovky.Ja napríklad ako zberateľ mám z ravenloftu všetky.Páči sa mi,že sa pokúšajú o novú grafiku kariet.Mapy ako také,majú najkrajšie už dlhodobo.Toto je hra ktorá ma momentálne najviac zaujíma a priťahuje.Som žial s testovaním pozadu,ako jeden z polointeligentov,neangličtinárov,musím čakať na preklad.Dúfam,že Ringa a rbx chuť neprejde a preložia všetko.
překlad
Stejně jako Ringo se domnívám, že to neangličtinářům pomůže více než dost. Stejně tak to pomůže popularizaci hry, která se stane dostupnější právě o skupinku nás, co anglicky neumíme.
Za sebe se ovšem přiznávám, že mě tato hra zatím nestihla ani trochu oslovit, tak já překlad nevyužiji.
překlad
já se po víkendu vrhnu na překlad Adventure book, karty teda budou, ale chce to nějaký čas, takže to tak hned nebude
Ringo
K pravidlům - předělávals ještě nějak ta pravidla? Abych nečetl něco, co bude mít jinou podobu za chvíli. Pokud máš jinou verzi, pošli mi ji prosím na zofan@seznam.cz a já ji ještě dnes projedu (jestli je potřeba).
Havelock
nene, to co je tu je pripraveno ke korekci a jakekoliv zmeny hodlam udelat az finalne, at tu nedonahravam soubor 10x pri kazde nove zjistene chybe.
Prvni hra
Tak jsme to vcera vyzkouseli v peti a mile me to prekvapilo:) Je to teda hodne o kostce a o liznutych encounterech, ale neco se tam vymyslet da a atmosferu to ma dobrou. Takze po dvou hrach zatim spokojenost:)
Anaken
a jak bys to zhodnotil v porovnani s Dungeon Questem?
Dojem
Musim rict, ze po 4 dobrodruzstvich me to take celkem nadchlo. Mam za sebou hodne her z Descenta a v porovnani je to daleko jednodussi (clovek porad nemusi sledovat zda nepropasl nejaky bonus nebo penalizaci), ma to vetsi spad a rychlost je nenahraditelna. Do hodiny se to da krasne odehrat. Navic to vypada, ze s pribalenymi komponenty se da vymyslet prakticky cokoli takze se asi muzeme tesit na hutne fan dungeony..:)
Ringo
Me se Ravenloft libil urcite vic. Mam rad kooperativky a i kdyz je to tu dost o nahode, porad ty postavy spolu mohou spolupracovat svymi specialnimi schopnostmi, pomahat si a tak. DQ je fajn, ale total random, tady urcite hru ovladas o neco vic, i kdyz pod kontrolou to urcite nemas a dosta zavisi na tom, jaky lizes karty a jak padaj kostky. Ale oba scenare jsme zahrali za hodinku, takze kdyz to nevyjde, das to znovu:) Jeden jsme jednoduse vyhrali, v druhem jsme si diky kartam ani moc necichli, ale stejne me to bavilo jako "crisis management";)
Anaken
tak to jsem rad. Me trochu totiz prekvapila ta arena, kde hodne lidi davalo prednost DungeonQuestu pred Ravenloftem a rikal jsem si proc, dyt na prvni pohled je toho v Ravenloftu proste vice ze hry.
Ringo
To bude tim, ze DQ dela FFG a je znamejsi;)
seznam fanouškovských dobrodružství
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/59113/dungeons-dragons-castle-ravenloft-adventure-datab
už to začíná.
Překlad
jestli jste teda už někdo prošli ten překlad a našli chyby, tak dejte vědět, ať to můžu opravit. Dneska jsem našel letmo hned jednu - zůstal mi tam v jedné větě "venkovan". Opravím na "zlé" :-)
1. partie
takže odehrán první scénář s porážkou akatastrofálním průběhem:-) Nejvíce mě vydrtily encountery karty:-) Taky mi padaly dost blbé čísla, takže příšery vždy zasáhly, stejně tak pasti a ke vší smůle ještě k tomu co dlaždice, to černý trojúhelník:-)
A první dojem
rychlý Dungeon Crawler, který odsýpá. Náhody docela dost, stačily by jiné hody kostkama a otáčení jiných dlaždic a průběh by mohl být úplně jiný. Je to hodně o tom, prostě do jaké kobky vkročíte. Holt riziko povolání:-) Klasický průběh kooperativky, kdy se to čím dál více podělává každým krokem.
Ringo
Jj, nam se to v jedne hre stalo podobne a pak holt neni moc toho, co bys s tim mohl nadelat;)
Anaken
defakto jde o cistokrevnou kooperativku s D&D prvky, což je fajn nápad. Dá se to klidně srovnat s kooperativkama, kde se to na hráče ze všech stran valí a hráč má pak jedině šanci kličkovat a doufat ve štěstí. Trochu mi to připomíná arkham Horror, v míře pressu dokonce i v některých směrech mechanismem Pandemic. Je hodně fajn, že je to okořeněno parádní dobrodružnou atmosférou a souboji. Umím si představit různé modifikace, které Ravenloft nasměrují více RPG směrem a ubere se náhoda. Jako hodně dobrý nápad mi příjde, jak tui někdo níže psal, že když je bílý trojúhelník na nově otočené dlaždici, netahá se příšera.
to Ringo
Víš, on Ravenloft nemá s Dungeonquestem nic moc společného. Jo, pravda, obojí je to dungeon crawl (i když si nejsem úplně jistý, jestli se to dá o Dungeonquestu zrovna říct), ale poslání her je úplně odlišné. Ravenloft se ti snaží vyprávět nějaký příběh, je to vážná hra, taktizovačka - jak se nejlépe postavit, abychom mohli tu potvoru co nejlépe zmastit. Dungeonquest je na druhou stranu nesvázaná, škodolibá a napínavá sranda, kde prostě netušíš, jestli tě v další místnosti nepotká smrt. A jak zdrháš s kapsama nabitýma poklady a pomalu zapadá slunce, tak se jo modlíš, aby na té proklaté kostce nepadlo malé číslo, případně, aby tě po cestě nesetlo swinging blade.
Obě hry jsou tedy úplně jiné - Ravenloft pro náročnější chvilky, Dungeonquest oddechovka, kterou klidně můžeš vytáhnout i mezi absolutními nehráči u píva nebo jiného lahodného moku. Ale nesmíš je zapomenout varovat, že je hra může zcela bez okolků kdykoli popravit :-)
Kadaver
jj, to je mi jasne, ze rozdil mezi Ravenloftem a Dungeonquestem bude asi takovy, jako mezi Starcraftem a Cosmic Encounterem:-)
to Ringo
Jo, to jsi úplně přesně vystihl :-)
korektura
tak jak to vypadá s korekturou, našli jste v překladu někdo nějaké boty?:-)
Překlad karet
budu si muset udělat čas a přeložit i ty karty. Zjistil jsem, že je to nezbytné. Hráčům neangličtinářům nepomůže moc ani jeden anglicky rozumějící hráč. Zachránit to může jedině někdo s vyprávěčským umem, což není zrovna můj případ a takové to moje "přepadl tě pavouk, má HP tolik, útok tolik, hoď kostkou" manželku po nějaké chvíli přestalo bavit. Atmosféra tímto dost vyšumí. Pokud by si to uměla přeložit sama, tak si to přečte sama a cítí se tak více zapojená do hry. Tuto zkušenost mám už z Arkhamu. Hráč, který nerozumí kartě, je po chvíli znuděn nudnou interpretací karty někým, kdo anglicky sice rozumí, ale taky se semo tamo zasekne na nějakém slovíčku a místo aby odvyprávěl příběh z karty ve zkratce popíše to nejpotřebnější k nastálé situaci. U kooperativek, které sázejí na atmosféru nemalou měrou, to hodně škodí.
Ringo
Jo tak to znám, díky tomu si hry, které mě baví nejvíc zahraju minimálně a některé nikdy.
Jouda
tak to jsme na tom stejně:-)
Verdikt
Tak od koupě hry už uplynula nějaká doba a já tímto pokládám otázku co si o hře Castle Ravenloft D&D Board Game s odstupem času myslíte?
Pokud mám mluvit za sebe, tak je to těžké, ale opravdu velmi těžké zklamání. Dungeon & Dragons je pěkná lákavá nálepka, ale nějak v té hře nejsem schopen téměř identifikovat, kde to DnD vlastně je. Při žádném hraní nedošlo ke ztrátám a nebýt náhody asi tak jedna k milionu, že v posledním tahu se všechno celkem zkomplikuje díky specifické potvoře, která se výjimečně hýbe o dva dílky, tak bych hru zaškatulkoval jako prvoplánovou zívačku. Je to krásný příklad toho, že jenom z pravidel si člověk nemůže udělat obrázek o hře. Pravidla se mi líbila a ocenil jsem chování příšer, ale jakmile jsme dohráli, tak se všichni koukali jeden po druhém s výrazem "to je jako všechno?" Po dohrání hry nevypuklo ani jednou všeobecné veselí, jako je tomu třeba u Pandemicu, ale hra se rychle zabalila a na stůl se šoupla jiná - osvědčená. Samotného mě to mrzí, ale přestože chci dát této hře ještě šanci a zkusit se na ni dívat očima někoho nezaujatého, necítím žádné nadšení okamžitě se sejít s přáteli a dát si další scénář. Odrazuje mě paradoxně malá variabilita hry - příšery i encountery se po chvíli hodně opakují a že je mapa dungeonu pokaždé jiná je téměř úplně jedno, stejnak je to jenom o tom objevit určitý počet polí a tam očekávat finální souboj, takže herní plán se dá skládat klidně zhruba nějak tak podle velikosti a tvaru stolu. Tohle podle mě není dungeon crawling ale chození sem tam s rukama v kapsách, občas někdo znuděně odkopne kamínek a jiný hrdina zas vyčkává zády opřený o zeď se stéblem trávy v zubech jestli už se začne něco dít. Potvory nejsou žádná výzva a jejich "chování" je tak úděsně stejné a dokola se opakující, že ani nemám chuť se s nima zahazovat a nechávám to na jiných, kteří se tváří stejně znuděně. Zkrátka a jednoduše, hru určitě nelze brát jako náhražku za pnp RPG hry. Není ani potřeba u ní nějak zvlášť přemýšlet a proto se hodí k hospodskému stylu hraní s pivem a preclíčky. Bohužel nic pro mě. Bůh určitě pláče pokaždé když...........hraji tuhle hru. Další standalone Wrath of Ashardalon si s jistotu nekoupím.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Malá velká dobrodružství - dobročinná aukce
Akt. cena: 1100
Končí za: 1 den
Age of Inventors [EN] Kickstarter
Akt. cena: 1890 Kč
Končí za: 4 dny