nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Bill Slavicsek
Mike Mearls
Peter Lee
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Thorgrim zašeptal modlitbu a pocítil, jak jeho tělo obklopil hřejivý závan. Jak příjemné vytržení z tak ohavného místa. Ošklivá rána na jeho ruce, která až obnažovala kost, se zatáhla a zanechala po sobě jen mdlou jizvu. Pohlédl na své společníky. Ačkoliv to na sobě nechtěli nechat znát, bylo mu jasné, že s něčím takovým nepočítali. Arhjen se zdál zaskočen ještě více než Allisa. Byl uvyklý boji  v otevřené krajině, nikoli však  pod zemí v úzkých chodbách plných pastí. Nic, nedá se nic dělat. Musíme dál. Ať nás tam čeká, co chce, zůstat na místě by byla sebevražda. Pozvedl pochodeň, prošel mezi dvěma kamennými sloupy a nahlédl za roh. Objevila se další bezútěšná chodba, z níž v mihotavém světle viděl sotva pár sáhů. Něco se pohnulo, a v šeru se zaleskl meč. Stvůra, snad dříve člověk, teď však jen kostlivec se zbytky uhnívajícího masa. No, napadlo Thorgrima, mohlo to být horší.

Před hráči stojí úkol vydat se do temného podzemího hradu Ravenloft, hemžícího se stvůrami a plného pastí. Jejich konkrétní úkol, obvykle nalezení určeného artefaktu, nebo likvidace oblíbeného podržtašky hraběte Strahda, je určen scénářem, který si vyberou.

 

Příprava hry

Každému hráči je svěřen hrdina, kterého čeká nehostinné prostředí Ravenloftského podzemí. Obdrží tedy oboustrannou tabulku hrdiny (1. strana = 1. level; 2. strana = 2. level), jeho plastovou figurku, náhodnou Treasure kartu a Power karty, představující schopnosti hrdiny.

Power karty se dělí na At-Will Powers, Daily Powers a Utility Powers. První dva typy představují bojová umění hrdiny, ať už fyzická, nebo magická. Utility Powers pak popisují další schopnosti hrdiny, které mu pomáhají při jeho výpravě, např. léčitelství.

Schopnosti dané kartami Daily Powers a Utility Powers se po použití vyčerpají, což se ve hře projeví tak, že se příslušná karta otočí. Takovouto již použitou schopnost je možné opětovně využít teprve tehdy, když hra hráči umožní otočit tuto kartu zpět (nejčastěji za přispění Treasure karty). Naproti tomu At-Will Powers je možné využívat opakovaně bez omezení.

Hráči připraví vstupní část katakomb a zbývající mapové dílce se dle instrukcí scénáře zamíchají a položí lícem dolů.

Dále je samozřejmě zapotřebí zamíchat zbývající karty ve hře, tedy Treasure, Monster a Encounter karty do tří úhledných balíčků.

Všichni hráči pak mají společně dva Healing Surge žetony.

 

Průběh hry

Tah každého hráče se skládá ze tří fází:

  1. Fáze hrdiny

    Ve fázi hrdiny může hráč využít dvě základní akce, pohyb a útok, s tím, že nejdříve může se svým hrdinou zaútočit a pak pohnout, nebo naopak, nebo může vynechat útok a pohnout s ním dvakrát. Karty schopností, nebo Treasure karty hráči umožňují i další akce.

    Dojde-li na útok, hráč zvolí, kterou schopnost k útoku využije, a hodí dvacetistěnnou kostkou. K výsledku přičte bonus daný mu použitou schopností a porovná výsledek s obranným číslem stvůry na kterou útočí (výsledek na kostce může být ovlivněn i jinak, například použitou Treasure kartou). Pokud je výsledek roven, nebo vyšší, udělí stvůře počet zranění, který je opět uveden na použité kartě schopnosti. Pokud se hrdinovi podaří stvůru zabít, lízne si Treasure kartu (jen jednu za kolo) a hráč který měl vyloženou příslušnou Monster kartu (tedy ne nezbytně hráč, jehož hrdina stvůru zabil) si ji přesune do trofejního balíčku.

    Je-li útokem zasaženo více cílů, hází se pro každý cíl zvlášť.

    Treasure karty představují předměty, ale doslova i štěstí a požehnání, které hrdiny může potkat na jejich výpravě. Je důležité řídit se textem, který říká kdy a jak má být karta zahrána.

    Jestliže hráč při svém útoku (nebo při zneškodňování pastí) hodí na kostce 20 a odhodí trofejové Monster karty v celkové  hodnotě zkušeností alespoň 5 pak může zvýšit úroveň svého hrdiny, otočí jeho tabulku na 2. stranu a zvýší si tak své atributy.

  2. Fáze průzkumu

    Stojí-li hrdina, jehož hráč je na tahu, na okraji dosud odkryté mapy, vezme hráč vrchní mapový dílec a přiloží ho k mapě tak, že šipka na něm vyobrazená směřuje k okraji na kterém stojí. Dále si lízne Monster kartu, položí si ji před sebe a na nově objevený dílec umístní příslušnou figurku stvůry (pokud si hráč lízne Monster kartu se stvůrou, kterou již má vyloženu, odhodí ji a lízne si novou).

    Pokud není hrdina aktivního hráče na okraji mapy, tato fáze se přeskakuje.

  3. Fáze zla

    Pokud hráč přeskočil fázi 2. (tedy nepřidal nový dílec k mapě), nebo pokud byla šipka na dílci, který přiložil černá, pak si lízne Encounter kartu.

    Encounter karty obvykle přinášejí už tak zkoušeným hrdinům další strasti. Jsou tři základní druhy Encounter karet a to karty prostředí, které zůstávají ve hře a ovlivňují ji až do okamžiku, kdy bude tažena nová karta prostředí, karty pastí a karty událostí, jejichž efekty jsou velmi různorodé.

    Hráč dále aktivuje služebníky zla, tzv. Villains, což jsou zvlášť nebezpečné stvůry, které si namísto běžné Monster karty vysloužili vlastní tabulku. Aktivováni jsou vždy všichni služebníci zla ve hře. Aktivace probíhá dle instrukcí na kartě služebníka zla. Obecně se dá říci, že služebník buď provede útok, nebo se posune udaným směrem. Pohyb služebníků i nestvůr je vždy uváděn v mapových dílcích a ne v políčkách, které jej tvoří a tento detail velice usnadňuje a zrychluje hru.

    Na závěr hráč aktivuje stvůry a pasti. Ovšem narozdíl od služebníků, aktivuje jen ty Monster karty a karty pastí, které má vyložené a to v pořadí, ve kterém je nalízal. Ovšem pokud je na herním plánu více figurek stvůr odpovídajících jeho Monster kartě, aktivují se všechny tyto figurky. Aktivace se opět řídí pokyny na Monster kartě, respektive na kartě pasti.

    Útoky jsou vyhodnoceny stejně jako v případě, kdy útočí hrdina na stvůru.

    Přijde-li hrdina o všechny své životy, je jeho postavička položena na bok a takto vyčká začátku tahu jeho hráče. Odevzdáním jednoho žetonu Healing Surge si pak obnoví tolik životů, kolik je uvedeno na jeho kartě jako Surge Value a může pokračovat v dobrodružství.

 

Konec hry

Hra končí v okamžiku, kdy se hrdinům podaří splnit úkol určený scénářem, a pak vítězí, nebo v okamžiku, kdy má hrdina na začátku tahu svého hráče nula životů a hráčům nezbyl žádný žeton Healing Surge, kterým by ho vyléčili, pak prohrávají.

Autor: chilly

Rozšíření hry

Dungeon Command: Blood of Gruumsh (2013)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 2 - 2 hráči od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 3x)

Dungeon Command: Curse of Undeath (2012)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 1 - 2 hráči od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 3x)

Dungeon Command: Heart of Cormyr (2012)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 2 - 2 hráči od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 5x)

Dungeon Command: Sting of Lolth (2012)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 2 - 2 hráči od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 4x)

Dungeon Command: Tyranny of Goblins (2012)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 1 - 2 hráči od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxoo(hodnoceno 1x)

Dungeons & Dragons: Legend of Drizzt Board Game (2011)

Dungeon & Dragons: Legenda Drizzta je desková hra zasazená do prostředí románů spisovatele R. A. Salvatoreho. Průběh hry Hra probíhá na základě scénářů. Těch po zakoupení hry a rozbalení krabice najdeme celkem 13. ...

samostatně hratelné 1 - 5 hráčů od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 37x)

Dungeons & Dragons: Temple of Elemental Evil Board Game (2015)

Popis ještě nebyl vložen.

samostatně hratelné 1 - 5 hráčů od -1 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxo(hodnoceno 2x)

Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game (2010)

... Heskan nakoukl za roh, ale podivné blábolení přicházející z tmavé chodby, mu nedovolilo se koncentrovat. Z dálky rozmazaně rozeznával obrysy obrovské kopy slizu, ze které vykukovaly strašlivé páry očí a úst. ...

samostatně hratelné 1 - 5 hráčů od 10 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxoo(hodnoceno 45x)