Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 63x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Bill Slavicsek
Mike Mearls
Peter Lee
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Znáte?

Podle obrázku na BGG to vypadá hodně zajímavě, ovšem s mojí neznalostí cizinštiny jsem se moc o hře nedozvěděl, nemá někdo nějaké info, třeba Tangram, na jehož žádost byla hra přidána do katalogu?
Děkuji :)
19.5.2010 09:41:11

The Hammer
No mě to zaujalo, protože téma dungeonů je moje srdcová záležitost. Descent u mě naprosto propadl a nevyhověl, a tohle podle popisu by ho snad u mě mohlo nahradit. Na rozdíl od Descentu by to mělo být kooperativní hraní (hráčů 1-5) snad ve stylu WH questu. Víc jsem zatím nepátral. Zkusím zjistit víc a když tak napsat :)

19.5.2010 10:30:34

sydo, Tangram
Díky za vícevláknové odpovědi :)
Mě to zaujalo proto, že speedy dělá PJ v dračáku a i v mém druhém herním klubu vedou hry jako WoW.
I zbylé dvě mé děcka furt doma vytváří vlastní hry, kde pořád expí a vyvíjí postavy, teď začali hrát i RPG AT-43...
Descent se mi zdá zatím trošku drahý a hlavně dlouhý na klubové hraní...
Uvažuju o nějaké takové hře pro ně, zatím mě napadá Talisman

19.5.2010 10:44:48

rbx

Hammer
Doporucuju Runebound. Ostatne na Zatroconu ho nekdo urcite bude mit. Tam muzes expovat postavy do aleluja.

19.5.2010 10:46:35

The Hammer
no jestli ti synové expí v RPGčkách typu Dračí Doupě, tak je Talismanem moc neohromíš :)

19.5.2010 10:48:44

RPG
Beholder: Ne všichni jsou pařani jak moje děcka :)
a ten Talisman mi přijde tak nějak snáze přístupný širokým vrstvám :)
rbx - u Runeboundu se bojím těch rozšíření :)ale opravdu se na něj "naživo" rád podívám

Chtěl bych něco jednoduššího, aby se chytli i začátečníci, aby to netrvalo nějak moc dlouho, aby to bylo materiálově pěkné, aby to moc nestálo :))) ....hmmm, už mlčím

19.5.2010 11:40:33

The Hammer
tak to potom jo, Talisman je ideální, pokud nevadí angličtina. Pokud ano, tak bych se vůbec nebál Proroctví. Ale já osobně preferuji Descent, ten poslední dobou hráváme ve více lidech. Máme dobrou partu, takže je u toho i sranda. Pro mě osobně to je nejlepší "RPG" ze všech, které jsou běžně dostupné a nejvíce známé (Talisman, Proroctví, Runebound, WoW).

19.5.2010 11:57:19

Beholder
U Descentu mi vadí přítomnost a nutnost Overlorda a tím pádem tolerovaní a trpění jeho nálad (nálad člověka, který ho hraje). Proto tak nějak spoléhám na tuhle hru :).

19.5.2010 12:58:14

Tangram
A to jsi mi nahrál na smeč :)...to je právě to skvělé, že hraje člověk overlorda, nějakého pána jeskyně a má (omezené oproti PJ v Dračáku) možnosti zasahovat do hry - zatopit hrdinům, povolit uzdu, apod. Já s tím nemám problém a díky možnostem scénářů a stavbě pokaždé jiné mapy (o rozšíření RtL, které umožní hraní kampaně ani nemluvím) upřednostňuji Descenta před všemi těmi hrami co jsem vyjmenoval, protože ty moc variability a změn nenabízejí - mapa je vždy stejná, cíl hry až na pár drobností taky

19.5.2010 13:15:01

btw
v téhle hře žádný PJ není? Tomu se mi moc nechce věřit, zvlášť když vidím ten velký rudý nápis Dungeons & Dragons :)

19.5.2010 13:18:25

Beholder
No co bude v téhle hře, na to si rád počkám, rozhodně se chystám ji koupit. Descent .. mě vyděsilo to, že dva hrdinové nemají proti overlordovi absolutně žádnou šanci. Takže buď overlord trpí a nechá hrdiny vyhrát, nebo si užívá hru, která je koncipována pro něj a jeho zábavu a hrdiny bere jenom jako terče, které je potřeba zlikvidovat. Nezkoušel jsem ve třech a čtyřech hrdinech a předpokládám, že tam se to možná nějak vyrovnává, ale dva hrdinové versus overlord je prostě nesmysl. My jsme bohužel tři, takže proto u mě Descent shořel ... ale tohle bych spíš rozebíral u Descentu, takže tady už o tom pomlčím. O Ravenflotu zjistím další informace a postnu sem nějaký ucelený náhled.

19.5.2010 13:38:55

Tangram
ok, dále viz. vlákno u Descenat

19.5.2010 14:10:35

The Hammerovi - několik postřehů a informací o hře.
Hrad Ravenflot, stolní hra z prostředí D&D od Billa Slavíčka a Mika Mearlse

Pán Ravenflotu pořádá hostinu - a vy jste zváni.
Zlo obchází ve věžích a sklepeních hradu Ravenflot a pouze ti nejodvážnější hrdinové mohou přežít hrůzy, které na ně číhají.
Hra je navržena pro 1-5 hráčů, a nabízí rozmanité scénaře, náročné úkoly a kooperativní hraní.

Datum vydání je ohlášeno na 17. srpen 2010.

Obsahuje:
- 40 plastových figurek hrdinů a příšer
- 13 plátů sestavitelných herních dílů z tvrdého kartonu
- 200 karet sekání a pokladů
- pravidla
- knihu scénářů
- 20-ti stěnnou kostku

Otázek a spekulací, jaké a o čem to bude, je mnoho. Bude to konečně následovník Warhammer Questu, jediného pravého dungeonu bez dungeonmastera? Jaký bude systém soubojů? Bude zde levelování hrdinů? Budou kampaně? Do jaké míry převezme hra systém pravidel D&D4? Na některé tyto otázky odpověděl jeden z autorů několika skromnými větami:

1) 20-ti stěnná kostka a systém bojů podobný D&D minis.
Někteří se toho bojí, včetně mě. Mám rád D&D minis, ale bojový systém řešený jednou D20 je pro mě strašný. Moje průměrné hody jsou 3-9, hody kamaráda jsou 13-17. Tohle se mi líbit nebude. Osobně mám radši hrst plnou D6. Spousta lidí to vidí stejně jako já, ale máme asi smůlu.
Mike Mearsl říká: D20 používáme hlavně kvůli rychlosti. Hra by měla mít spád, měla by probíhat rychle, jakmile hráči pochopí princip. Protože se jedná o kooperativní hru, každý hráč dostane šanci chytat příšery, z toho důvodu chceme udržet rychlé vyhodnocování soubojů, aby nedocházelo k prostojům. Takže hodí se D20, přičte se modifikátor a porovná se s cílovým číslem.
Žádné kostkové hody jako v Descentu, na to zapomeňme.

2) Mike Mearls popisuje hru takto:
Asi nejlepší představu získáme jako mix D&D, Descentu, Space Hulku a kooperativního hraní. Délka jedné hry by měla být 60 - 90 minut.

3) Pravidla kampaní.
Nebudou. Mike Mearls k tomu říká: Hlavní úskalí kampaní je v tom, udržet stupeň obtížnosti na správné úrovni, jak postupujete kampaní dál a dál. Zpočátku jsme chtěli kampaně zahrnout do hry, ale pak jsme se raději zaměřili na vybalancování hry samotné, jak nejlépe to šlo. Kdybychom přidali kampaně, pohyb hrdinů mezi jednotlivými scénaři by přinesl nevyváženost hry a bylo by potřeba neúměrné množství času na vyladění.
Takže kampaně v této úvodní hře nebudou. Tvůrci budou čekat na odezvu od hráčů a možná se pokusí kampaně zahrnout do nějakého pokračování. Možná nepůjde o kampaně, ale sled scénářů, které budou na sebe navazovat zvýšenou obtížností. Autoři o tom všem uvažují.
Na dotaz, zda by kampaně nezahrnuli třeba jen jako doplňková volitelná pravidla Mike Mearls odpovídá, že by to znamenalo zvětšení knihy pravidel a tím i navýšení ceny. V této chvíli nechtějí navyšovat cenu něčím volitelným nebo neotestovaným. Ale podle všeho v dalším titulu se budou snažit hráčům vyhovět a kapaně budou do další hry nejspíš zahrnuty.

4)Levelování hrdinů. K tomu se autor nevyjádřil. Vypadá to, že nějaké extra levelování hrdinů se nechystá. Zlepšování výbavy, zisk goldů atd, ale levelování souvisí s kampaněmi, takže nejspíš až někdy příště.

5)Vybarvené figurky? Nebudou. Podobně jako v Descentu přijdou v základních barvách. Důvody jsou zřejmě dva. Prvním je cena. Namalované figurky by zdražovaly hru. Druhým je to, že spousta hráčů ráda barví svoje figurky a předmalované jim to jenom ztěžují.

Toť několik postřehů z for na BGG. Uvidíme, jestli hra v srpnu vyjde a jaká bude doopravdy. Já se rozhodně těším :)

19.5.2010 18:19:06

Tangram
Díky moc za info!!
Vypadá to opravdu zajímavě. Ne že by to byla zrovna hra, po která já osobně toužím, ale mohla by vyhovovat mým požadavkům na klubové hraní (cena, materiál, hrací doba, složitost). No uvidíme...

19.5.2010 22:17:35

release
Tak distributori svorne potvrzuji datum 17. srpna jako release, tak by to snad melo platit;) Ale jsou jeste dva mesice, tak kdo vi;)

18.6.2010 13:28:08

aneken
Mám to v hledáčku :). Jak to vyjde, ta Tě s tím budu otravovat :D.

18.6.2010 14:59:51

Video
na Boardgamegeek. Ten drak je fakt pěknej.
http://www.boardgamegeek.com/video/2830

3.9.2010 21:47:19

to hammer
Ja bych se nebal koupit neco ceskyho. Dorn i Proroctvi jsou super hry. Dorn je vic podobnej dracaku. Je tam hodne rubani a levelovani, takze by mohl bavit.

3.9.2010 22:23:10

Už je na spadnutí
Těšíte se? Kooperativní, horrově laděný Descentem, wow... Jak na to koukám, svrbí mě prsty a chystám se na objednávku, chjo...

6.9.2010 09:53:07

rbx

...
tak panove a damy, je to impozantni krabice, ma na vysku 12 cm. Figurky moc hezke, impozantni je Dragonlich, ktery zabira 1/5 krabice :-) Dilku na slozeni dungeonu je fakt hodne = je to 13 plat plnych zetonu a dilcu. K tomu Rulebook a Adventure book se 13 scenari.

6.9.2010 11:25:12

vypadá to hezky
už jste někdo studovali pravidla? jak moc se to liší od descentu?je to čistě kooperační?

6.9.2010 11:46:01

rbx

kandelabr
je to ciste kooperacni. Ve scenarich jsou 2 solo scenare a 11 scenaru pro 2-5 hrdinu. Takze se to od Descentu lisi v tom, ze neni Overlord a hrajes proti hre.

6.9.2010 11:57:51

to kandelabr
A jsou tam hloupé potvory :-)
Každá potvora má na sobě příkazy typu if else if else... a podle těchto příkazů se hýbe a útočí v kole toho hráče, který ji objevil (případně všech těch hráčů, kteří objevili tento typ nestvůry). Takže např. pokud je skeleton na tilu (jeden dílek mapy) s hrdinou, tak na něj zaútočí scimitarem, pokud je jeden tile od nejbližšího hrdiny, tak na něj naběhne a zaútočí silnějším útokem a pokud je více než 1 tile vzdálen od nejbližšího hrdiny, tak se pohne o 1 tile blíže. Jsou tam i stříleči, kteří se nepřibližují a střílí z dálky, wraithky mají nějaký skřek apod.
Tohle chování je hodně náchylné na pár jednoduchých taktik, takže když budou hrdinové trochu přemýšlet, tak si potvoru celkem v klidu podají bez většího nebezpečí. Toho se u hry celkem bojím, aby to nebylo díky tomu příliš easy.
Jinak boj je dělaný stejně jak v d20 RPGčkách. Hodíš dvacetistěnkou, přičteš bonusy a musíš přehodit cílové číslo.
Od Descentu se to liší tím, že ve hře není Overlord a tím pádem jsou potvory takhle naprogramované a nemyslící. Navíc se ve hře objevují potvory jen na nových tilech (+ možná asi i s nějakých event, které si hrdinové občas tahají). Takže žádné objevování potvor do zad, jako v Descentu.

6.9.2010 13:44:47

kadaver
Po přečtení pravidel a sledování preview na BGG začínám mít taky obavy, aby to nebylo až příliš triviální. D20 jsem překousl, to mi bylo jasné, že tam bude, ale jak jsem na to zprvu těšil, tak poslední týden mám z toho spíš obavy :) ... ale asi to nakonec stejně objednám :(.

6.9.2010 13:54:49

Kadaver
aha, to mi taky zní spíš jako nevýhoda, příšera se rozbije o válečníka, když by dvěma kroky mohla kousnout do mnohem slabšího kouzelníka atd. Tohle bez PJ prostě nejde. no uvidíme, počkám na nějkou recenzi.

6.9.2010 14:25:13

Už to někdo hrál?
Viděl někdo, co všechny potvory umějí a jakou mají strategii? Já viděl zatím jenom pár z nich. Proto bych nedělal předčasný závěr. Snad by WotC nedopustilo "rozbít se o bojovníka, když kouzelník je o dva kroky dál". Tyhle specifické preference byly už v raném D&D a propašovali to i do Baldur's Gate. Takže jenom pevně doufám, že to jsou jenom obavy a černé myšlenky Kadavera, který chce ostatní už předem naladit na propadák.

6.9.2010 14:35:55

Vybíráme z Bazaru

Pán prstenů: Karetní hra - Návrat do Temného hvozd
Pán prstenů: Karetní hra - Návrat do Temného hvozd
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas