Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 63x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Bill Slavicsek
Mike Mearls
Peter Lee
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Znáte?

Podle obrázku na BGG to vypadá hodně zajímavě, ovšem s mojí neznalostí cizinštiny jsem se moc o hře nedozvěděl, nemá někdo nějaké info, třeba Tangram, na jehož žádost byla hra přidána do katalogu?
Děkuji :)
19.5.2010 09:41:11

Už je taky doma :)
Sice jsem šel původně pro úplně jinou hru, nakonec jsem si odnesl Ravenloft. Důvodem byl kromě komponentů i fakt, že si tohle budu moct hrát sám, když nikoho neseženu :)

Zajímavá je ale diskuze na BGG - už se tam objevily nové příšery, dokonce i dlaždice, různá pravidla..

Ještě jsem se k hraní nedostal, ale lidé na BGG nejčastěji popisují Ravenloft jako že je "ve své beta verzi".. Jinými slovy je tam dost věcí, které se úplně nezdají, ale jdou jednoduše upravit. Např. že prohledáváním nekončí tah, ale zároveň se může objevit více potvor.. apod :)

Ti lidé jsou schopní odehrát s novým pravidlem všechny scénáře, tak to snad nejsou úplné nesmysly. Každopádně až zahraju, budu moudřejší :) Těším se

18.9.2010 10:13:47

to Ringo
Villain jsem přeložil v ATOE jako zloduch.... tam je to jednoznačné, v Ravenloftu to chápu taky v negativním slova smyslu, takže negativně zabarvené překlady bych považoval za korektní :-) Vesničan je ale v tomto případě úplně mimo...

Fáze villaina - určitě ne fáze duchů, to nevystihuje význam... spíš fáze zla nebo tak něco...

Healing surge - klidně bych tam nacpal žeton vzkříšení... zní to malebně...

Dlaždice se mi taky moc nelíbí.... spíš bych tam dal dílky mapy...

Jinak zkus vytvořit nějakej překladovej slovníček, uvažuju, že udělám překlad karet v grafice... ale hned to nebude.... :-/

18.9.2010 10:29:06

Merlin
ne vesnican, ale venkovan - ja vim, jsem postizen PC hrou Ravenloft, takze mi ten vesnican tam z prvu prisel jako naprosto prirozeny, protoze v Pc hre nebyl jen hrad, ale i podhradi, kde byly i domorodci - venkovani a ja myslel, ze v teto hre je to jakoby jejich faze, v ktere se odehravaji ruzne encountery. Ze je to uplne mimo misu mi doslo po te, co jsem si prosel Villain karty a byl by to nesmysl. Zloduch jsem zavrhnul, neřád zni taky divne, uvazuji ze ten vyraz obejdu a dam to treba jako "Fazi zla" nebo "Fazi zlých" nebo tak neco.

Healing Surge - zeton jsem tam prave moc nechtel, protoze toto je polozka zminena na karte hrdiny a vypadala by tam divne. Vskriseni asi taky bude znit divne, protoze postava se nekrisi, postava se leci. Docela mi sedl Havelocuv navrh na druhy dech, vecer se jej pokusim zakomponovat do pravidel, ja kto tam bude znit v celkovem kontextu.

Dlaždice zní z prvu divne, porad jsem hledal jine slovo ale vzdy jsem nakonec skoncil u dlazdice. Ona to v podstate dlazdice defakto je. Jen to trochu po nasemu vyzni jako z nekdo poklada dlazbu. Dilek mapy by mozna mohl byt, ale uz je to dvouslovne. Uvažoval jsem o slove chodba.

Jinak nastrel tech pravidel radsi hodim behem pristiho tydne. Mohl bych tu sice zitra hodit pracovni verzi, kterou uz mam v podstate hotovou a da se podle toho hrat, ale to tribeni nazvoslovi a terminu je na tom nejnarocnejsi piplacka:-)

18.9.2010 18:05:43

Polda
Ja si myslim ze je to totiz takovy starter a ze prijde spousta modifikaci, ktere budou dobrodruzstvi v Ravenloftu dale rozvijet a prijdou urcite i dobrodruzstvi, ktere dovoli postavam vysplhat i na vyssi levely. Pro me je tohle ideal jak udelat deskovy dungeon. Trochu mi to pripomina oblibene gamebooky, ktere jsem kdysi hraval. A v teto podobe ma to dobrodruzstvi i hmatatelnou podobu. Urcite se bude toho spousta vylepsovat a doladovat. Udelat defakto dracak v Dungeonu bez Pana Jeskyne musi byt docela makacka, aby vse fungovalo jak ma.

18.9.2010 18:08:44

kazdopadne
jakekoliv navrhy pro dana nazvoslovi ktere tu resime vitam, nektere urcite pouziji.

18.9.2010 18:12:23

rbx

Ringo
o tom, ze se Ravenloft libi, svedci i fakt, ze byl prvni naklad rozebran, coz necekal ani vydavatel. Takze si proti nemu muze kdokoliv namitat cokoliv, ale je to proste uspesna hra, ktera se libi lidem po celem svete.

18.9.2010 18:31:22

rbx
jj, pro me je Ravenloft proste trefa do toho, co jsem vzdy chtel. Si tak rikam, ze to nekdo udelal vylozene me na miru:-)

18.9.2010 19:12:26

Healing Surge
teď mě tak napadají dva opisné výrazy, na které jsem si vzpomněl ze hry Arena :Morituri te salutant. Jsou tam dvě speciální akce Barbara, které mají podobný účinek jako Healing Surge zde. Jedna se jmenuje Vypětí sil (pomocí níž Barbar získa vypětím posledních sil polovinu HP - to by mi tady nahradilo Druhý dech). Další je "Ošetření ran". Ošetřená ran mi sedí zatím nejvíce.

18.9.2010 20:00:12

Monster Card
chapu dobře postup Exploration Phase? 1. vzít Monster Card, 2. Položit dlaždici dungeonu, jestli někdo stojí na neprozkoumaném okraji, 3. umístit příšeru z karty, kterou jsem si vzal?

19.9.2010 15:08:34

Monster Card
Napřed Tile a potom Monster (v tvých bodech by to bylo 2.->1.->3.). Ale je to vcelku asi jedno.

19.9.2010 18:19:36

Havelock
jj, déky, myslel jsem si to, ale zmátlo mě, že při podrobnějším rozpisu, co se má dít v Exploring Phase není tažení Monster karty zmíněno, jen umístění monstra. A za chvíli tu plácnu ještě jeden odstavec, který se mi nějak nedaří zakomponovat do herní praxe:-)

19.9.2010 18:49:53

Defeating Monsters
Po porážce příšery: "Jestliže více než jeden hrdina vlastní tento typ příšery, hráč, který útočil, odhodí tuto kartu, jestliže on/ona vlastní jednu z těchto příšer."

Jestli to dobře chápu, nezíská hráč zkušenosti za zabitou příšeru, pokud už přd ním někdo takovou příšeru zabil. Takže odhazuje kartu příšery a nepřidává si ji do balíčku zkušenosti.

"Jestliže nikoliv, po směru hodinových ručiček první hráč, který vlastní jednu z těchto příšer odhodí tuto kartu příšery."

tenhle odstavec mi nedává smysl vzhledem k tomu předchozímu, který to říká jasně. Pokud by nikdo neměl kartu příšery, kterou jsem zabil, není co řešit a nikdo nemusí odhazovat nic, ne?

19.9.2010 19:00:43

Defeating Monster
If a Monster’s Hit Points are reduced to 0, the Monster is
defeated. Remove its figure from the tile. The player controlling that Monster discards the Monster Card into the Experience Pile (see page 14). If more than one Hero controls that type of Monster, the player who made the attack discards the card if he or she controls one of those Monsters. If not, go clockwise around the table. The first player you reach who controls one of those Monsters discards that Monster Card.

Pokud má potvora 0 HP, tak je poražena. Odstraň její figurku z plochy. Hráč. který měl její kartu u sebe ji odloží do společného balíčku zkušeností. Pokud má více hráčů tuto kartu před sebou, odhodí ji ten, kdo provedl útok. Pokud tento hráč kartu neměl, pokačuje se ve směru hodinových ručiček. Nejbližší hráč v tomto směru, který kartu má, ji zahodí.

19.9.2010 19:53:33

Havelock
aha, nějak mi tedy unikly podměty:-) Vztahoval jsem pořád útok na aktivního hráče a že by neměl kartu potvory, na kterou útočil, mi nedošlo. Díky za upřesnění:-)

19.9.2010 20:06:09

slovo disard
je někdy docela zavádějící. Discard jsem myslel, že jde karta prostě pryč. Ne do balíčku zkušeností:-)

19.9.2010 20:08:07

Ringo
Mám pocit, že jsi nesprávně pochopil i ten balíček zkušeností. Je společný pro všechny hráče, stejně jako Healing Surge. Ale z toho si nic nedělej, na začátku jsem to taky nechápal. Pak jsem četl každé slovo zvlášť bedlivě a zjistil, že jsem místo Heroes četl Hero's. Maličkost, která změní význam věty.

19.9.2010 20:17:31

Havelock
jj, to mi došlo až po té, co jsi napsal, že je společný:-) Zatím mám projeto pár tahů v sólo hře, takže mi kapku občas unikají věci, které nastávají, když je ve hře hrdinů více. Takže mi ten odstavec vyzněl prostě tak, že v případě, že už někdo ve svém balíčku zkušeností příšeru má, tak nově poraženou si uz žádný z hráčů do zkušenost nedá:-) Asi si dám pauzu, začínám za některými větami vidět co tam není:-) Takže počítám že zítra to dokončím a hodím to tu ke korektuře. Můžeš se jí zhostit, jestli budeš chtít:-) Pak se vrhnu na Adventure book:-)

19.9.2010 20:21:43

Korektura
Rád se na to mrknu.

19.9.2010 20:24:22

DD

pravidla
Jj, chce si to ty pravidla precist nekolikrat a pak si dat i nejakou tu zkusebni hru. Jak pise Havelock sdili se jak Exp. balicek, tak i Healing Surge pro vsechny hrace. Nicmene mi prijde ze ve vice hracich se hra zjednodusuje, protoze je to proste mene mostner vs. vice hracu. A je pravda ze prichazi Encounters, protoze ne vsici hraci prohledavaji, nicmene opet vice hracu si s tim Encounterem lepe poradi (jsou tu rezervy na zneskodneni pasti a podobne, coz v malem poctu jsou hrdinove radi ze znici nestvuru(nestvury).

19.9.2010 20:24:53

DD

korektura
Taky na to muzu mrknout.

19.9.2010 20:25:36

jinak první takové dojmy
ze hrý mám dojem zatím ve stavu - to je to co jsem hledal:-) Defakto bych nevytknul nic kromě jedné věcičky. Jemi jasné, že dobrodružství pro tento defakto starter je stavěno obtížnostně na 2. level. a že těžší dobrodružství s možným postupem na level vyšší teprve zřejmě příjdou v rozšířeních. Fajn, nic proti. Jediná výtka tedy zůstává ve způsobu levelování. Ten je fakt příliš náhodný a nijak není ovlivněn přísunem zkušeností, které postavy postupně získávají. Chtělo by to ten level up udělat kapánek jinak. ale zase na druhou stranu jak, když by to mělo být uděláno tak, aby ten level up u všech nenastal po projití třech částí chodeb? Ale jinak je v tom to D&D více než se zdá, jelikož ten level up přinese vice životů a dalších vlastností a jestli se nepletu, tak při postupu na další level si hráči házejí taktéž náhodně kostkou na to, která vlastnost se jim o kolik zvedne a když hodí jedničku, tak docela smolík, je to někdy jako by k level upu pomalu nedošlo. Takžemožna se zde odráží právě tohle.

19.9.2010 20:28:41

ad korektura
já to pak hodím sem na nahrání, ať je to přístupné všem a po té co to zkorigujete se už jen přehraje soubor na nový.

19.9.2010 20:31:04

solitaire
V jednom hráči zas pravidla trochu kolidujou a ztrácí na zábavnosti. Třeba to, že nikdy nebudou 2 stejné potvory na hrací ploše a jakmile tam všechny jsou, už stačí jen utíkat a objevovat prázdné dílky. Je to jenom sled stále se opakujících akcí. Pohyb/ souboj, objevení, encounter, útok potvory. A pořád dokola. A objevování je fakt už tuhé samo o sobě. Ve více hráčím už má smysl taktika a bonusy ostatních postav. Ten, kdo jde hned po tom, kdo objevoval, nemusí přeskočit svůj pohyb čekáním na objevení, ale hned se hrne dopředu. V jednom hráči dojdu na hranu Tilu a konec.

19.9.2010 20:45:20

Havelock
zajímalo by mě, proč v jednom hráči se počítá taknějak automaticky s jedním hrdinou. Řekl bych, že nic nebrání tomu, aby jeden hráč hrál ty hrdiny třeba 3:-)

19.9.2010 20:48:24

Ringo
Přesně to jsem chtěl napsat po krátké rozvaze :) Někdy to zkusím a dám vědět, pokud mě někdo nepředběhne :)

19.9.2010 20:55:37

Charitativní aukce

Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Akt. cena: 820
Končí za: 2 dny

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Fallout zátky
Fallout zátky
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas