Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 15 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Eric M. Lang |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Pravidla
Mám nějaké nejasnosti v pravidlech,takže jak to vidíte vy :obecně
no s jinejma balíčkama mám problém, protože já mám jenom dark elfy a ostatní rasy maj zase spoluhráči. aby to nelezlo do peněz. u tvejch orků mě překvapilo, že sis tam nenašel místo pro weez biga... prijde mi že je to klico va karta. dneska jsem si celkem nase imperium vodil... mám v baliku hodne skavenu a nenechal jsem mu diky sniktchovi lízat karty. takže měl kotel resourcu ale jinak nic. a to je ono... naboostovanej johannes shrinem of taal je šilenej společne s pistolirama... na zacatku si do kingodmu frnkul dvakrat city gate a už to jelo... nakonec jsem já hlupák zapomenl na verenu... ale i na tu už mám plán... no uvidime zitra
Elenistar
We´z Bigga - ten balíček je stavěný jako ultra rychlý a nezdržuji se tam dražšíma kartama, které získávají body síly za jejich zranění. No a právě proto tam tuto kartu nemám. Ona sice zlevní zahranou jednotku, ale dá jí také zranění a to u mých jednoživotových znamená konec.
Temní elfové - jejich balíček ještě doladěnej nemám, ale to co jsem zatím hrál, tak hodně záleželo na tom, jak mi to přišlo do ruky. Což vypovídá něco o tom, že musím na balíku prostě trošku víc zapracovat. Jinak na Impériu se mi moc líbí to, jak si člověk může pohrávat s jednotkama protihráče a já potom exportuji jednotky z bojiště do jiné zóny a buď protihráči umožním brát spoustu zdrojů, ale žádné karty nebo naopak. Je docela prča, když má třeba 12 žetonů zdroje, ale nemá to za co utratit.
pár dotazů
a) Spousta karet má na sobě napsáno něco ve smyslu: "přesměruj znamení jinam", "přidej na jednotku" a pod., zatímco jiné na sobě mají vyloženě: "přesměruj zranění na nepřítele" - znamená to, že v prvním případě mohu cílit jen svoje a ve druhém případě cokoli, nebo jen mají bordel v textech? (občas mám pocit, že ten samý efekt je na kartě pokaždé popsán jinými slovy)
b) Taktiky se hrají kdykoli, nebo JEN v boji? Je totiž spousta karet, které se dají z logiky věci zahrát kdykoli, ale zase na druhou sranu existují karty, které mají vyloženě napsané: "zahraj kdykoli". Není to zas jen bordel?
c) Pokud je na jednotce text: "zkorumpuj a přiřaď cílové jednotce zranění", mohu jednotku zkorumpovat hned po útoku? Např. zaútočím, přidělím zranění a hned nato ještě zkorumpuji, abych nepřítele dodělal. ?
Jinak co jsme zatím párkrát hráli (snad i podle pravidel), musím hodnotit na 4,5/5. Variabilitu V:tES to sice nemá, ale zato je to svižné a zábavné. Co jediné mě trochu štve, že aby člověk postavil pořádný balík, potřebuje expanze ze starého cyklu kupovat třikrát, což se mi tedy opravdu nechce...
Dance of Death
a) Tak zorvna v tomhle případě to vidím jednoznačně. Přesměruj jinam znamená na sebe nebo nepřítele, přesuň na nepřítele znamená přesuň na nepřítele. (Když umřel, tak umřel)
Jinak je to dost často otázka nesjednoceného stylu.
b) Kdykoli, pokud karta neříká jinak.
c) Ano. To, že jednotka útočí, už nic nezmění. Překazit útok korupcí se dá jedině před fází útoku. V tomhle je hra tak trochu parchant. Nemá intuitivní a jednoznačná pravidla. Dost často je to prostě jenom spekulace a většinou bordel...
Dansemacabre
Havelocka ber s rezervou je to W:I dezertér :))
Není to tak horké s tím wordingem, jak se na první pohled zdá. Uznávám, že ze začátku nebylo jednoduché spoustu nejasností pochopit, ale doporučuji ti stáhnout si z FFG webu nejnovější FAQ 1.3, kde je spousta věcí objasněno.
Jak jsme s kámošem hrávali ze začátku, tak jsme měli spoustu dotazů a nejasností a neustále jsem bombardoval (bohužel již mrtvý web; proč sakra?) český W:I web dotazy. Po téměř stovce partií už nejasnosti nevznikají skoro vůbec. Je to o zvyku. Navíc se mi zdá, že druhý enemy cyklus si už dal na špatný wording pozor.
Co se týče toho prvního corruption a taky i core setu a rozšíření s elfy, kde jsou některé karty po jedné kopii, tak to souhlasím a je to opruz. Naštěstí to rychle vyřešili. Nejlepší je sehnat si spoluhráče a kupovat na půl.
Beholder
Souhlasím úplně se vším bez výhrad. Zlášť pak s tou rezervovaností :)
Docela mě mrzí, že kvalita hry nabírá grády až s novým cyklem (= s novým designérem!). Já si prostě neodpustím říct znovu, že hra má geniální principy (pro mě 10/10), ale to jak jsou karty a rasy v základu a prvním cyklu takové divně nevyvážené a postupně se stíraly rozdíly mezi rasami a navíc plnohodnotné rasy jsou jen takoví pitomečkové, co posluhují ostatním (neutralové). To je pro mě selhání. A proto dezerce.
díky za odpovědi
a ještě s tou korupcí: například skavení Jezzail Team tedy může zaútočit, přidělit normálně zranění a když přežije, tak se ještě zkorumpovat a přidělit další?
Dále: mohu korumpovat jednotky, které jsou již nahlášené jako obránci? (myslím tím: jednotka brání, ale ve fázi přidělování zranění se zkorumpuje, aby vyvolala efekt - opět třeba ten Jezzail Team)
Dansemacabre
ano
ano
je třeba si ujasnit a "našprtat" se strukturu kola (hlavně tu novější po FAQ 1.1), to je jádro celé hry...
Dotaz
Ahojte, měl bych dotázek. Mám v zóně jednotku třeba se třemi HP. Ta zóna je cílena útokem kde útočník dá dohromady 4 power. Ty power se rozdělí 3 do jednotky a 1 do zóny. V reanci zahraji Blessing of Valaya a dvě zranění přesunu na protivníky. Výsledek je jaký?
1. Mé jednotce se přidělí 1 zranění a zóně také 1
2. Protivník může zranění přerozdělit na 2 do jednotky a 0 do zóny
A doplňující dotaz. Funguje Stubborn Refusal obdobně?
Dík za odpověď
Blessing of Valaya - Action: The next 2 damage dealt to one target unit are redirected to anoder target unit.
Stubborn Refusal - Action: Move all damage from one target unit to another target unit in any players corresponding zone.
Qweek
Když to zahraješ ještě před přiřazování damage, tak dostane tvá jednotka 2 damage (zóna nic) a ty další 2 damage ty přesměřuješ na jednu jinou cílovou jednotku.
Stubborn Refusal přesouvá již udělené damage na jednotkách.
Očko
Díkes za odpověď
FAQ 1.4
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/warhammer_lcg/support/1-4/wh-faq-1.4.pdf
-X hit points?
Tak teď jsem zmaten. Hrajeme zřejmě špatně, alespoň podle uváděného příkladu hraní ve FAQ 1.4.
Když má jednotka 1 život a nějaká karta (zpravidla Temných elfů) takové jednotce ubere -1 život, potom taková jednotka neodchází ze hry? Přece jí klesnou životy na 0 a tak umírá, nebo kde je zakopaný pes?
Jde mi o ten uvedený příklad ve FAQ Card Effects (1.4)
Deth
Napiš prosím konkrétní odkaz typu stran, sloupec, odstavec atd. nemůžu najít, co myslíš.
Ale když má jednotka 0 hp, tak je mrtvá (str. 16, sloupec 2, odstavec 2).
Havelock
strana 8. FAQ 1.4 Card Effects 1.4 - červené (nové).
Já nejsem angličtinář, tak jsem to možná blbě pochopil s tím protiútokem, proto se ptám. Asi jsem si blbě přeložil ten příklad (For example:.........).
Deth
A unit with Horrific Mutation attacks a zone with a unit that has the Counterstrike keyword and 1 remaining hit point. The unit with Counterstrike defends, which gives it -1 hit point and leads to it being destroyed. However, the Counterstrike effect existed independently of the source when the unit was declared as a defender, and so the unit will steal deal its Counterstrike damage.
Jednotka s Horrific Mutation útočí do zóny, kde je jednotka s 1 hp a Counterstrike 1. Ta brání, čímž dostane -1 hp a to povede k jejímu zničení. Nicméně, efekt Counterstrike existuje nezávisle na tom, kdy byla označena za obránce, a tak ještě stihne dát svůj Counterstrike....................... pak ale ihned zemře, jestli to chápu správně...
Zkrátka není chain of actions, ale vyhodnotí se obě schopnosti ve stejný moment.
dotaz
Karta rozvoje se stane jednotkou s X životy, případně Y bodů síly a nadále je považována za kartu rozvoje.
Tak a když je uděleno této kartě X zranění, odchází karta ze hry na odhazovací balíček, nebo jen ubere 2 poškození, která by byla udělena někomu jinému a nadále zůstává ve hře jako karta rozvoje, jen již není jednotkou?
Předem děkuji za odpověď.
to Deth
je to i to. takze imho zhebne jako jednotka
Deth
Určitě umře, protože se považuje za obojí.
Daleko zajímavější otázkou je, pokud změníš zraněnou jednotku na development, tak co se děje se zraněním x) Já si myslím, že by mělo zůstat, Terrmith zůstává nepřesvědčen a myslí si, že by se mělo oddělat.
Aldarann
Poobná otázka byla položena foru FFG a odpovědí bylo to, že se zranění odstraní, stejně jako vybavení. Protože rozvoje zranění ani vybavení mít nemůžou.
vasekre
To jsem četl, ale nikde to není podloženo žádným pravidlem z rulebooku ani errat. Je vcelku jasné, že damage může dostat pouze jednotka, ale pak už má ta karta damage a je jedno, jestli se změní její typ. Ty damage tokeny na ní zůstanou akorát nebuou mít žádný efekt. Já jsem nikde nenašel nic, co by indikovalo, že by měl být damage odstraněn. To je asi jako kdyby ta jednotka měla nějaký attachment, tak tím, že se změní, tak se ten attachment taky neodstraní, protože sice musí být vyložený na unitu, ale pak už je ve hře a je vázaný na kartu a ne na její typ.
Ekvivalent toho je vyložení karet battlefield only a poté jejich přesun pomocí Forced March. Vyložit to musíš do BF, ale když to nějakým herním mechanizmem přesuneš, tak ta jednotka normálně funguje (kromě zone-specific abilit).
Rules p. 16
Kingdom/Quest/Battlefield Only
Some cards have keyword restrictions that dictate the
zone into which the card can be played (or put into
play). When these cards enter play, they can only do
so in one of the specified zones. Note that this keyword
only restricts the card when it enters play, it can
then be moved (through card effects) to another zone.
V případě nesouhlasu s předchozím příspěvkem prosím o podložení pravidly, nikoliv diskuzemi.
to Aldarann
michas hrusky s jablkama
ndru
Nemyslím si. Je to totiž původnímu problému nejblíž, co lze v pravidlech nalézt. Například jsem nenalezl nikde, že damage může být pouze na jednoce a nemůže být na developmentu/supportu.
to Aldarann
taky mam hrusnovo-jablonovy sad, ale ovoce je proste ruzne
pokud po nekom zadas vyklad podlozeny pravidly, bylo by imho vhodne postnout vlastni vyklad citovaneho pravidla
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Queendomino prodej
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 9 hodin