Starcraft: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 109x (Seznam vlastníků)

Starcraft: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Budu strucny. Na prvni pohled me Starcraft celkem zaujal. Zda se ze to bude pomerne svizna strategicka vec s nekolika zajimavymi prvnky. Soubojovy system reseny prostrednictvim karet, nebo system udileni povelu ktery se resi podle systemu LIFO (posledni zadany prikaz probiha jako prvni).

Vice uvidime po nekolika desitkach prvnich her.
Ghandi
5.2.2008 09:26:07

to Ringo
Mám v plánu taky si opět zahrát tuto klasiku na pc. protože téhle deskovce se opravdu pěkně povedla přenést i atmosféra (si myslím:-))

7.4.2009 22:58:42

Ringo
Potom vřele doporučuji. Zkoučel jsem ji jen jednou. Ve dvou. Tolkien je můj oblíbený autor a musím konstatovat, že to byl úžasný zážitek.

7.4.2009 23:35:48

ringo
WOTR .. problem vyresen :)

7.4.2009 23:56:42

Sc vs WOTR
Já myslím, že tyhle dvě hry se hodně liší. Krom toho, že WOTR je určený pro dva hráče a SC při hře pouze dvou hráču trochu ztrácí, mám pocit, že SC je laděný víc akčněji a trvá kratší dobu.

8.4.2009 10:06:59

SC vs WotR
to je podle mne trošku jako SC vs. TI3, jsou to svě naprosto odlišné hry. Jak jsem psal WotR jsem nehrál, takže nemohu říct která je lepší, ale SC musím pochválit, jelikož je to povedená hra, podle mého. SC se ve třech lidech dá dohrát za +-dvě hoďky no a pro dva to moc neni. Přítelkyni SC moc nebaví kvůli angličtině a systém jí taky moc nesed, narozdíl od axisů, které v základních pravidlech hraje ráda.
Takže doporučuji Starcraft, ale pro dva to neni a tu mojí moc nebaví:-) tak asi WotR;-)

8.4.2009 11:07:39

SC vs. WotR
v mi to tu vubec neulehcujete, ale jelikoz Star Craft tema je pro me tedkom vice aktualni, bude to SC:-)

8.4.2009 11:35:20

první dojmy
První hra byla v pěti hráčích a zabrala celkem 2,5 hodiny i s vysvětlováním pravidel, což se mi zdá jako luxus. Je to absolutní bomba - akce, zábava, nějaká to politika, spousta plastových slizounů a šikana slabších a méně rozvinutých ras. Dnes to snad jdeme vyzkoušet znova ve dvou.

5.11.2009 13:37:18

Dansemacabre
byť považuji SC za nejlepší deskovou hru, ve dvou tak vysoké hodnocení nemá, mě osobně baví až od tří. dá se sice hrát se dvěmi frakcemi, ale tři+ lidi jsou tři+ lidi:-)
napiš jak vás to bavilo

5.11.2009 15:48:28

Boldrick
Ve dvou mi to přišlo docela fajn. Hráli jsme první hru na šesti planetách a s "anihilací", ale skončilo to úplným patem, kdy jsme na střídačku útočili a zas vyráběli nové jednotky. Druhá hra na body už byla svižnější, ale taky probíhala více méně vyrovnaně. Zatím jsem nehrál dostatek partií, abych dokázal posoudit vyváženost hry ve dvou, nicméně z toho mám pocit, že automaticky prohraje ten, kdo po půlce hry udělá první, byť sebemenší chybu. Takže je to záhul na mozek.

5.11.2009 21:23:17

Boldrick
Měli by jsme jí zas někdy zahrát už jsme jí dlouho nehráli.

5.11.2009 23:08:54

kosibratr
stačí říct a můžem, ale máme toho tolik, tak nevim kdy:-) a na vánoce bych chtěl rozšíření tak uvidím

Dansemacabre: díky za info, já jsem dopad podobně, s tím rozdílem, že mě to tak nenadchlo:-)

6.11.2009 00:15:29

Typ hry SC...
mně přišla asi nejzajímavější týmová hra ve 4 (2 proti 2),
varianta zrychlené dobytí galaxie (tj. každý hráč má k dispozici jen 3 žetony základen) + na výrobu transportu není třeba základna.
Účel hry je zničit všechny základny (a jednotky) jednoho týmu.

Normálně se použijí vůdcovské karty a je to o něco delší, než když se hraje na SVC nebo VPs.

6.11.2009 07:23:41

znovuhratelnost
Na BGG jsem cetl pomerne kritickou uvahu o nizke znovuhratelnosti diky hodne predvidatelnym vysledkum souboju..a v konecnem dusledku i predvidalnemu konci hry uz od prvniho, druheho kola.. Mate nekdo zkusenejsi podobny pocit?

25.1.2010 23:10:10

Jiry
Už jenom čekám, kdy se od nějakého "odborníka" na BGG dozvím, že Starcraft kopíruje principy Osadníků z Katanu :) Výsledky soubojů se tak z poloviny předvídat skutečně dají - přeci jen můžeš vidět, jak silné armády stojí proti sobě a jaké mají šance, aniž bys to musel složitě počítat - dva Battlecruisery jednoho Hydraliska vyřídí vždycky. U některých typů jednotek ale existuje spousta technologií, které výsledek bitvy dokáží zpochybnit, ne-li převrátit na ruby. Problém totiž je ne v tom, jestli ti něco vychcípe, ale v tom, jestli ti alespoň něco přežije a obhájí obranu. S rozšířením se pak spousta jednotek stává více či méně vyrovnanými, takže je výsledek předvídatelný ještě méně.

Znát konec hry od druhého kola? hmmm... To by mě zajímalo, jestli autor úvahy vůbec hrál stejnou hru a pokud ano, podle jakých ji hrál pravidel. Jelikož většinou body nehrají až takovou roli a klíčové je speciální vítězství frakcí, není konec hry zřejmý dřív, než kolo až dvě před koncem.
Bavím se o hře minimálně 4 hráčů, ve 2 je situace poněkud jiná.

26.1.2010 09:57:34

shrnutí
Čili jednou větou - je to znovuhratelné (až návykové) dle libosti a na BGG píše své plodné úvahy kde kdo :)

26.1.2010 09:59:31

Danse
viděl bych to naprosto stejně jako Danse...

26.1.2010 10:04:01

Přitakám Dansemu
A jenom dodám, že pokud to vypadá v druhém kole, že má někdo navrch, tak není problém na něj udělat nějaký slušný gang a poslat ho rovnou do pekel, ze kterých se bude pomalu vyhrabávat.
Znovuhratelnost je vysoká, s rozšířením ještě roste (i když bych ocenil více leadership karet, ať je z čeho vybírat) a rozhodně se nenech zviklat. Starcraft je opravdu vynikající hra.

26.1.2010 10:07:06

ad jiry, znovuhratelnost
Já osobně se nepovažuju za kdovíjakého hráče SC, ale myslím si o této hře následující:

a) Ve SC je velikost herní plochy (tj. počet planet) přímo úměrná počtu hráčů (4 planety při hře 2 hráčů, 12 planet při hře 6), narozdíl od jiných her, kdy je herní plocha statická a neměnná, ať ji hraje kolik hráčů chce.

b) SC je (stejně jako její PC předloha) orientovaná na boj, čemuž hráč musí podřídit všechno (tj. stavbu těch správných budov, výrobu těch správných jednotek, výzkum těch správných technologií, atd.).

Ovšem pokud někomu vadí, že se v této hře furt dokola jen bojuje, může to být problém. Tady je boj primární a jediný způsob, jak vyhrát (žádná korupce, diplomacie, nebo jiné druhy vítězství :-)

c) Fakt, že se souboje řeší kartami a nikoliv kostkami, si myslím, že má zde spíše výhody než nevýhody. Pokud totiž soupeř zahraje ke své jednotce i jí odpovídající kartu, obvykle víš, jak (přibližně) silný její útok/obrana bude.

Existují i pěkné tabulky, které zachycují min. a max. útoky u všech jednotek, což se při boji hodí. Zkušený hráč, který zná karty a prohlédne si soupeřův balíček odhozených karet si může udělat poměrně jasnou představu o tom, co může soupeř zahrát (nebo spíš nemůže) a podle toho rozmístit svoje bojové karty.

Pokud by se používali kostky, možné výkyvy hodnot by byly určitě mnohem větší. Použití karet také vyžaduje víc přemýšlení nad tím, které karty použít a které si schovat do foroty.

3) Nevím, co přesně myslíš nízkou znovuhratelností a předvídatelností. Je jasné, že čím častěji nějakou hru hraješ, tak tím méně překvapení (od soupeřů i od hry) tě v ní čeká, ale myslím, že v SC je varibilita dostatečná (ať už ji hrajete jako výmlatovku, kooperativku v týmech či se všemi možnými úpravami z BW a pokaždé máte úplně jinou galaxii).

Spíš bych tu předvídatelnost viděl tehdy, pokud někdo udělá zásadní chybu a vzápětí na to rychle doplatí.


Než dát na kritické úvahy (třebaže z BGG), poradil bych ti, vyzkoušej si tu hru (jestli máš tu možnost). Vlastní zkušenost nikdy nic nenahradí a pak si udělej názor.

Jedna hra sedne tomu, ale jinému ne, a obvykle to nebývá problém hry, ale gusta daného jedince (což je ale normální).

Pokud by ti "nesedl" SC, ale máš rád tématiku SF (a dostatek spoluhráčů), mohl bys vyzkoušet Twilight Imperium (ale to je docela náročné na čas :-))

26.1.2010 10:07:27

suboj
Ja len tu potvrdim Danseho slova o tom, ze nikdy nevies ako dopadne suboj...Moje dva Battlecruisery vs. kamosov Ghost...no tipnite si kto vyhral? Jeden batlac bol teda ako support druhemu...na toho prveho mi ghost hodil Lockdown, a potom tam supol atomovku, a obidva batlace mi zmasakroval:)

26.1.2010 10:10:46

diky
hru bohuzel nemuzu dopredu vyzkouset.. Kazdopadne fakt, ze hra je hodne konfliktni a souboje nejsou tolik o nahode, je pro me snad nejvetsim lakadlem..bohuzel se vzdycky necham prilis ovlivnit negativnimi komentari..:)

26.1.2010 11:07:58

DD

Negativni komentare
No ono je to s negativnima komentarema vsude na internetu stejne. Kdyz ma clovek problem s nejakym vyrobkem/hrou, hned pise negativni komentare, ale lidi kteri jsou s timto spokojeni uz ty pozitivni nepisou. Takze negativnich komentaru se najde vetsinou vicero nez tech pozitivnich. Urcite bych se spis ridil doporucenim lidi tady nez vykrikem jednoho na BGG.

26.1.2010 11:14:10

Neg-/Poz-itivny komentar
No, mne sa hra ako taka najme paci, ze som zazraty fanusik PC hry StarCraftu, a kedysi som to strasne vela drtieval. Doskovka vela strasne peknych postaviciek, zname jednotky z tejto PC hry, ability, planety, vyskumy, zbrane, proste vsetko ako ma byt. To je velke plus. Vcelku nie uplne najhorsie vyriesili aj tie boje, a myslienku, ked ti jedna jednotka prezila z boja, nesie si so sebou do dalsieho urcite poskodenie (dobru bojovu kartu si uz zahral, zostala ti ta horsia). Co sa mi nie uplne paci, je primarne vitazstvo na vitazne body. Toto je moj strasiak strasny, bo ked odzaciatku neobsadis dobre planety, vezie sa to s tebou po dalsie kola, a mozes potom dufat len na special victory conditions...a za kazdym sa mi pri hre tejto hry strasne pari z hlavy, co nie je naskodu, ale novacikovia nemaju sancu na vyhru, podla mna, proti skillerovi. Koniec koncov, nemam ziaden navrh, ako FFG mohlo spravit koncept tejto hry lepsie, kazdopadne si zachovava tematickost povodne PC hry vo vsetkych ohladoch, to je umna obrovske plus, co sa tyka hratelnosti, vysoko strategicka hra s velmi malym prvkom nahody (ak vobec nejakym), ale keby nie som taky fanusik PC hry, asi by som jej kupu lutoval (keby ju kupim).

26.1.2010 11:40:01

onimko
Je pravda, že nováček proti starému mazákovi nejen že nemá moc šancí, ale navíc ještě výrazně rozhodí rovnováhu celé hry pro všechny.
Vítězství na body bych se moc nebál - ještě se nám nestalo, že by se někomu povedlo, protože jakmile někdo začne dostávat bodů moc, ostatní se do něj opřou. Navíc hra pravidelně končí zvláštním vítězstvím zrovna v tom kole, kdy by někdo mohl mít patnáct.

26.1.2010 12:08:30

Dansemacabre
JE pravda, ze raz som za Kerrigan vyhral Special Victory, s 0 bodmi:) Ale to sa mi podarilo len raz...no tak to Vam zavidim Vase hry, bo vacsina nasich hier skonci vzdy dosiahnutim pozadovaneho poctu bodov. A novacikovi ide vacsinou prasknut hlava z prvej hry(tak to bolo umna)...ale rad si j uzas niekedy zopakujem

26.1.2010 12:17:58

narocnost
Mne se naopak libi, ze novacek proti zkusenemu nema sanci..je to potvrzeni toho, ze hra skutecne vyzaduje nejake premysleni a zkusenosti.. Sice to chce nejakou pravidelnou herni partu a podobne zapalene hrace, ale to uspokojeni z vitezstvi (nebo proste z hrani) je pak mnohem vetsi.

26.1.2010 12:34:17

Vybíráme z Bazaru

Nerozbalený Zaklínač - Starý svět
Nerozbalený Zaklínač - Starý svět
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 2 hodiny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas