Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
Prvni dojmy
Budu strucny. Na prvni pohled me Starcraft celkem zaujal. Zda se ze to bude pomerne svizna strategicka vec s nekolika zajimavymi prvnky. Soubojovy system reseny prostrednictvim karet, nebo system udileni povelu ktery se resi podle systemu LIFO (posledni zadany prikaz probiha jako prvni).SSZGSA
s tebou je to těžký, ty jsi zmagořený z těch žetonkových šíleností :D (nic ve zlém ;) )
To Beholder
Tak to není.. :D Já jsem se uklidnil... :)
Beholder
Právě, SSZGSA jak nemůže potopit armádu nebo alepsoň zaseknout kulomet tak s ním není hra :D
sydo
je mi to jasné... a ještě zapírá, to už je vysoký stav závislosti :)
:D:D
Dvě mizerné situace a hned to nemám div ne vytetované na čele!! :D
Přitom se tohle může stát každému.. No ne?? :D
to SSZGSA
Jo, je pravda, že základní hra Starcraftu se mi taky zdála nevyvážená ve prospěch Protossů, ale právě rozšíření tohle řeší a tam už Protossové nejsou takoví maséři. Reavery mají až na druhém levelu prostřední budovy a ne na prvním a Archoni jsou zdražení. Rozšíření pak řeší i pár dalších neduhů základní hry, tak rozhodně doporučuju hrát s ním.
To Kadaver
Tak to se pak těším, až s někým zahraji.. :) Slyšel jsem, že roz. to zlepšuje. Ale nechtělo se mi dát 1300,- jen abych se ujistil. Co se mi ale na SC líbí tak systm LIFO.. To dodává velkou štávu a moc mě zaujal..
Souhlas
LIFO system rozkazu se mi zda velmi povedeny... Vytvari to pri hre i samotnem planovani skvele napeti. A clovek musi daleko vice brat ohled na to co mu tam muze souper natropit :).
Rozsireni - rozsireni hmm vy me fakt donutite si ho poridit. Nechte me!
Kubis
ad referencni karticky - good job, fakt to setri spoustu casu a fajn je, ze kdyz najednou nastane stav, ze si s necim nejsme jisti nebo je treba neco pripomenout, nemusim listovat a hledat v sahodlouhych pravidlech, na ktere ze strance to bylo reseno:-)
SSZGSA
ad nevyvazenost - no, hra byla nevyvazena ve prospech Protosu se mi zda uz na PC:-) Ja to beru tak, ze Protosove jsou vyzvou. Jeden na jednoho to bude asi problem, ale ve hre vice hracu vidim zajimavy prostor pro aliance:-)
Ad karetni souboj - pro me je to u SC jeden z nejzajimaveji zpracovanych souboju s jakym jsem se setkal. Ja treba nemam rad Dominion pro to, ze mi nic nedava, nevidim v nem nejaky uspokojivy cil, pres to me ale zaujala tvorba balicku a taktizovani s kartami. SC tohle ma a jeste s paradnim cilem, znicit timto zpusobem souperovy jednotky. S temi kartami lze vymyslet hodne.
U SC me napadla takova mozna "hrisna myslenka". Nevim proc, ale kapku mi pripomina perfektni Cosmic NEcounter. Vubec ne mechanismem, ale takovou tou dynamikou hrani a premysleni, jake ma asi souper u ktere jednotky kartu, prebiji ho nebo ne? Proste mi to prijde podobne a sveho casu jsem mel CE na spici v TOP10, ale SC jej vystrenadil, protoze nabizi zaroven to, co mi u CE trochu chybi. a to konkretni manipulace na planetach a ziskavani nejakych vyhod ze je vubec mam a zejich mam vice.
to Ringo
Zahrej si Middle-Earth Quest, tam jsou souboje ještě vychytanější než ve Starcraftech. V SC se souboje odehrávají spíše na úrovni toho, že se podívám do přehledu jednotek, abych zjistil, jaké může mít čísla a podle toho přizpůsobím zahrání své karty. V MEQ nic takového není a musíš karty různě kombinovat, abys protivníka donutil zahrát to, co chceš. A teď jsem celkem zvědavý na souboje v DungeonQuestu, tam to bude teprve šílenost.
off topic
vyvaženost/nevyváženost:
U deskové hry po jedné hře nemůžu soudit, ale na PC se všeobecně tvrdí, že jsou nejsilnější Terani, ale já jsem toho názoru, že jsou všechny tři rasy perfektně vyvážené a kdo to umí tak porazí s čímkoliv kohokoliv (v PC hře)
karetní souboje:
Srovnávat karetní souboje ve SC a kombení karet v Dominionu mi nepřipadá zrovná šťastné, ale proti gustu...Já osobně v tom žádnou velkou spojitost a důvody pro srovnání nevidím.
Ale rozhodně souhlasím s Kadaverem, že karetní souboje v MEQ jsou ještě lepší. Řekl bych o hodně lepší. MEQ bude brzy doma a chystám se pomalu na tisk českých karet od sappho, takže se nemůžu dočkat naší první výpravy s přítelkynído Středozemě v českém jazyce :))
ještě jeden off topic
ad srovnání s CE:
Ani v tomhle případě moc nesouhlasím s tvrzením, že CE něco chybí (manipulace na planetách apod.). Jsou to úplně jiné hry (jak CE, tak Dominion) a nepřijde mi férové je nějak porovnávat se SC způsobem: "ty hry jsou fajn, ale chybí jim k dokonalosti to a to". Nechci vyvolávat flame, ale přijde mi Ringo, že se z nějaké hry vždy snažíš udělat něco co není a dávat ji to za zlé. Přijde mi to jako klamání a nefér vůči Dominionu a CE a ne proto, že jsou to mé oblíbené hry a chci je nějak obhajovat, ale proto, že jednoduše tyto hry nemají se SC téměř nic (zásadního) společného.
Kadaver
ad souboje - tak me prave vyhovuje, ze je to primarne o těch jednotkach a ne vylozene o nahode kdo jak treba koulne kostkou nebo nahodne vytahne kartu. Zdejsi mira nahody - kdy pravdepodobnost ze silnejsi jednotka zvitezi nad slabsi + nahodny prvek moznych bonusu, ktere si hrac namicha do sveho balicku vyhovuje naprosto maximalne.
Beholder
tak ja jsem Dominion vylozene nesrovnaval, jen ma v tvorbe balicku kapku podobny princip, to je cele.
A co se tyce vyvazenosti na deskovce, tak dneska jsem po urputne bitve porazil o jeden bod se svymi Zergy Protosy. Protosove meli v sile sice navrch, ale se Zergy lze taky lecos nakombinovat, takze muj nazor je, ze je to i v deskovce plne vyvazene.
Beholder
ad CE - ja nerikam ze CE neco chybi, ja rikam, ze to tam chybi me v pripade, ze chci komplexni vesmirnou strategii i s tim budovanim zakladen. Zase to nemusis hrotit, ze neco s necim srovnavam a snazim se podle toho hodnotit. Kazdy, kdo chape jak to myslim, tam tu souvislost treba najde jako ja. Nikde jsem nic nesrovnaval zpusobem - souboje jsou stejne jako v Dominionu (kdyby tomu tak bylo, tak by se mi asi nelibily. Bavil jsem se o jakemsi principu tvoreni balicku karet. Totez v CE - vesmirna takticka rezba. Pokud bych chtel vesmirnou strategii, musim sahnout po necem jinem nez CE. Nikde jsem nepsal ze u me CE skoncil protoze Starcraft. to je spise tvuj styl, kdy u tebe skoncil Nexus Ops, protoze Cyclades;-)
Ringo
ok, nechtěl jsem vyvolávat flame, ale ty bys to udělal za mně (viz. tvoje poslední věta, která je trochu mimo), tak to raději nechám být...
Beholder
jasne, ty si klidne muzes srovnavat Nexus Ops se Smallworldem a Cyclades, ale ja nesmim u Starcraftu ani zminit sluvko o CE a Dominionu, protoze je to takrka nepripustne. Precti si obcas co napises;-)
to Ringo & Beholder
No tak, kluci, nechte si to na doma. To si říkáte bráchové? :-)
Zpet k tematu
dalsi dojmy ze hry vedvou - kazda dalsi hra dojmy jen umocnuje, protoze se clovek dovida stale nove veci co se tyce vyuziti ruznych taktik, karet, co postavit drive, co pozdeji, jak blokovat prikazy souperi, nutnost predvidat a odhadoat kroky soupere. Je velmi zajimave, ze ac tuto hru muze hrat az 6 hracu, tak duely ve dvou jsou taktez velmi zajimave. Dnes se proti sobe utkali Zergove a Protosove. Ac vypadala situace Zergu nevalne, vyuzil jsem vsechny moznosti jak nahrabat body. Soustredit se na eliminaci Protosu a dobyvani jejich zakladen nemelo absolutne smysl. Protosove i se svymi nejslabsimi jednotkami nekolikrat vesele rozprasili me Ultralisky. Soustredil jsem se tedy na pole s bodama a karty udalosti, z kterych se taky da obcas nejaky ten bod naskrabat. Protosove zahajili na me drtivy utok k zaveru hry, kdy na nekolik mych pozic s body v poslednim tahu zautocili. Zazrakem se mi povedlo jednu pozici uhajit a to stacilo na to, abych byl o bod napred. Hodne napinava hra, v podstate smiren s porazkou jsem porad nejak doufal, ze to treba preci jen vyjde a ono to vyslo. Takove vyhry mam nejradeji. Vyzkousel jsem jinak uz hru za vsechny tri rasy a byt vzdy stranim terranum a Zergy nesnasim a k Protosum jsem neutralni, zacinam shledavat hru za Zergy a Protosy asi jako nejzajimavejsi. I kdyz Terrani maji taky sve, za ty hraji nejradeji s pocitem, ze jdu chranit lidstvo:-)
Jinak jeste k vyvazenosti. Myslim ze to neni az tak o tech Protosech, protoze hraje-li se na body, tak maji vsechny rasy v podstate stejne sance, akorat jinymi moznostmi. Pokud se hraje na eliminaci, je vhodne nasadit proti sobe stejnou rasu. Co se tyce special Victory, tak na ty bych asi nehral nikdy, nektere frakce mohou dosahnout klidne specialniho vitezstvi v druhem kole.
Ringo
Spec. Victory ve druhém kole v podstatě nedosáhneš neboť se všechny vyhodnocují až při odebrání třetích karet událostí (ty se třemi planetami, tuším do fialova)
to Ringo
Když nechceš hrát speciální vítězství, tak v Brood War najdeš Leadership karty, které Ti namísto Special Victory dají jiné bonusy do hry. Vřele doporučuji co nejdříve zavést, ale obávám se, že bez zbylých věcí z rozšíření to nepůjde (některé dávají resource tokeny, jiné využívají instalací, apod.).
Boldrick
jo, ve druhem jsem to asi prehnal, ale Zergove (fialovi) to maji stejne velmi snadne. Ony ty karty III. prijdou ve hre dvou hracu velmi brzy, kdyz se 20 dava pryc z baliku jak z I. tak II. urovne karet. Samozrejme zalezi jak moc hraci davaji pass nebo hraji vynalezani nebo jak casto jsou blokovani. Mozna je pravdepodobnost miziva, ale my jsme specialni vitezstvi zavrhli hned aneja se jim ted uz nezabyvame. Jedem ciste body a zacina se mi zdat, ze i tech 15 je ta kakorat, ze si fajn zavalcime a ma tospad a napeti. Az bude cas na delsi partii a budeme si to chtit vychutnat poradne, zdvojnasobime pocet bodu na vitezstvi. Totalni eliminace by byla asi uz prilis:-)
Kadaver
jj, rozsireni urcite zavedem, ale zatim sefakt spise ucime, delame chyby, nektere veci si uvedomujeme postupem casu a hlavne chceme vysperkovat ty bitvy, aby se nam nestavalo takove to - fajn, mam nejsilnejsi jednotky, alenemam pro ne v ruce karty. Za Zergy jsem poradne jeste ani neprisel na to jak ucelne vyuzivat kralovnu a Defilery:-)
Ringo
mno asi máš pravdu, já hrál SC ve dvou jen jednou a to scénář z rozšíření. SV ve třech a víc, si podle mne konkuruje v rychlosti dosažení s body.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Bang! kostková hra
Akt. cena: 3 €
Končí za: 4 hodiny