Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
Prvni dojmy
Budu strucny. Na prvni pohled me Starcraft celkem zaujal. Zda se ze to bude pomerne svizna strategicka vec s nekolika zajimavymi prvnky. Soubojovy system reseny prostrednictvim karet, nebo system udileni povelu ktery se resi podle systemu LIFO (posledni zadany prikaz probiha jako prvni).Beholder
komplexní to je a blokování se používá naprosto běžně a je to hlavní taktika. I ve dvou.
Ringo
no já to ve dvou hrál jen dvakrát :-) takže se možná pletu, ale je fakt, že ve dvou šáhnu radši po jiné hře
to kren
Zacnu od konce a to rozdilem mezi 1v1 a 2v2. 1v1 je jasne, tam neni co resit, kdezto 2v2 je ve sve podstate zakuklene 1v2 pro kazdeho hrace. Uz tam neni riziko, ze te napadne jeden, ale musis pocitat i s jeho spoluhracem a to vyrazne meni hru.
V tymove hre spradate smycku, resite, co a jak udelat, muzete se doplnovat ordery... kdyz te nekdo tlaci do kouta, tak mu to protihrac muze porad zmarit. Krom toho i trochu odpada handicap prvniho hrace, kde kdyz ti tece do bot a nekdo ti zaplacne zeton, muzes se spolehnout na sveho partaka, ktery muze veci svym zetonem casto vyznamne ovlivnit. Takze hra je variabilnejsi a ackoli se to nezda, je to neco uplne jineho, nez 1v1 a dokonce i free for all ve 4.
Co se hry dvou hracu tyce, tak ani nevim, kde zacit. Daly by se tu vymyslet strategie, proc a co a zac atp. Ja si myslim, ze prvni hrac je znevyhodneny, ale hodne to zalezi na strategii, planetach a mraky jinych aspektu. Krom toho se z toho stavaji podstatne vetsi sachy (jak psal Rigo), protoze si clovek musi jooo rozmyslet, co udelat. Neexistuje treti nebo ctvrty hrac, ktery vyuzije okamziku nepozornosti soupere dychticiho po tvych planetach a victory pointech a poslednim zetonem ovlivni prubeh celeho kola.
Co se 1v1 tyce, tak mam nahrane asi 2 hry. Pokud pominu fakt, ze me to asi i trochu nudilo, tak se mi zda, ze prvni hrac ma pomerne velkou sanci na to, ze ho souper muze v prvni runde prejet a zatopit mu tak do dalsich kol, ale uz tu na to byla jedna rozsahla debat a myslim si, ze na to neexistuje spravna odpoved.
A na uplny zaver si dovolim nesouhlasit, ze pro hru ve dvou hracich je potreba rozsireni. Chapu, ze prinasi defend order a ten je klicovy, ale jestli je to takove terno, kvuli kteremu se musi rozsireni kupovat... Nic jineho me momentalne nenapada, co by rozsireni mohlo tak zasadniho prinest. :-)
Vojtech Musil
Dovolil bych si nesouhlasit. Rozsireni teprve dela celou tuhle hru. Vubec to nemelo vyjit zvlast, ale jen jako jedna krabice. Duvodu je nekolik. Defense order je !hodne! zulezity element teto hry a nejen on. Nove jednotky, nove moduly (obrovsky rozdil) a hlavne leadership karty, ktere jeste vic rozruznuji frakce a je to znat - hlavni rozdil je v poctu delniku a jednotek do zacatku a pak v bonusu. Takze treba u Queen of blades (fialovy zerg) je to rozdil mezi pomalym zacatkem(special victory) a rushem rovnou s dvouma zakladnama do zacatku.
A scenare maji taky neco do sebe. Popravde posledni dobou hravame hlavne ty.
to nameless one
Vidis a to je presne to, co se mi na te hre vubec nelibi. :-) Defense order se mi libi, ale ty moduly nebo spise jeden modul mi vadi a konkretne se jedna o utocny? Proste ten, ktery umi prolomit protileteckou obranu. Pripada mi, ze od te chvile se ani nevyplati utracet 3 mineraly za modul, ktery se da pomerne hladce obejit.
Leadership karty mi vadi, protoze karta typu pridej si battlecruiser, nebo nesmrtelneho ultraliska... Proste to vyznamne meni styl hry. Lvl 1 leadership karty se mi libi, ale ty vyssi mi uz pripadaji trochu prehnane. Z ruznych jednotek pribyli vzdy dve a z toho jedna protivzdusna, jestli se to da jednoduse rict. Pro zergy to byl krok kupredu, jinak si myslim, ze bez valkyry a corzara se da zit. Hezky je medic i lurker, dark templar mi nejak uzasny nepripada stejne jako dark archon. Devourer je jasne plus.
Hodne pekne jsou karty technologii, ktere pribyly a to je podle me velke plus. Ale nic, kvuli cemu by se muselo rozsireni koupit, protoze zakladni hra je nedodelana nebo podobne. Spis mi prijde, ze pomerne "sachovy" zaklad, kde je vse hezky dane, trochu nabourava rozsireni, ktere do hry vnasi vetsi nahodu a vice broken kusy, ktere umi zvratit misky vah rekneme s nadsazkou jednim tahme, misto trech. Tim ale netvrdim, ze to rozsireni je spatne, jen tam jsou prvky, ktere me osobne uplne nesedi a dokazu to bez nich hrat a hraju to tak. :-)
Utocny modul
Vidis, v tomhle nemas vubec pravdu. Utocny modul je dobra vec, ale na obranny to nema. Duvod je nasnade. Obranci staci, abys mu nezabil jednu jedinou jednotku a cely boj jsi prohral... A nejen to, prisels o cely zbytek armady, protoze ji nemuzes stahnout (pri utoku pres utocny modul prichazis o vsechny transporty). Je to jako v pocitacove hre, transporty prileti, stihnou vylozit, ale uz nestihnou odletet dost rychle do bezpeci, takze ten utok bud vyjde, nebo papa.
A leadership karty jsou skvela vec. Prvni level rozruzni, druhy je spis na okrasu (ti hrdinove napr. - jsou silni, ale ne zas nejak vyrazne) a treti ukoncovaci.
SC rozšíření
Ono je to aasi každýho věc, že :-)
Ale já to mám taky radši s rozšířením. Souhlasím s tím, že se do toho vneslo o trošku víc náhody, jenže to nám vyhovuje, v podstatě hrajeme jen v šesti a to je super.
Rozšíření
já jsem stále rozšíření do hry nezakomponoval, pořád mám pocit, že ještě neumíme dokonale využívat všech taktických možností co se týče karet v souboji a přidat si tam ještě další, to by nám mohlo do hry vnést zatím spíše chaos. Já vlastně zatím nic nehrávám s rozšířeními, vše jen v základu, rozšíření zatím jen sbírám z principu, abych mel hry komplet. U her celkově toleruji jedno, maximálně dvě rozšíření. Hry, u kterých vidím, že už byly rozšířeny 10x, vesměs ignoruji.
to nameless one
Je relativni, kdo ma pravdu. Me se to jednoduse nelibi a pripada mi zbytecne stavet protivzdusny. Ty delas utoky, ktere mas prohrane? Utocnik ma vzdy vyhodu v poctu jednotek a prevazne plati, ze pokud to neni sebevrazedny utok, tak ho i vyhraje. Tohle meni defend order, ale presto se mi to nelibi a prijde mi protiletecky modul zbytecny.
Kazdy to ma rad a vidi jinak.
Vojtech Musil
Ano, obcas nejaky utok prohraju a docela bych se vsadil, ze ty taky. Tak ci tak je to jedno.
počet hráčov
Ahojte, pripravujeme sa na prvú hru starcraftu a máme možnosť hrať v počte 4-6 .. Chcel by som vedieť v akom počte je to najlepšie a zase v akom nie. Na BGG píšu že najlepšie v štyroch. Prečo nie napríklad 5 alebo 6? V 5ke sa už predsa nemusí stať že dvaja sa bijú a tretí víťazí nie? Alebo je to v 5-6 hráčoch už príliš vláčne? ďakujem za odpoveď.
ADD : ešte sa chcem spýtať, či je dobré hneď na začiatku hrať tímový variant, alebo nie. thx
to stOKYi
Prvni hru rozhodne ne v sesti. :-) Asi bych dal kazdy sam za sebe....
stOKYi
Rozhodně první hru ve 3 či 4. Víc bych nedával, ono to sice je pravidelně 2 se mydlí a 3 se směje, ale ta neoficiální spojenectví se tam vážně furt mění. V 5 či 6 by ta hra byla docela dost zdlouhavá s velkým downtimem, co by spíše odradil.
stoKYi
Taky jsem pro hru ve 4 všichni proti všem. Sice týmová hra je (alespoň pro mne) o mnoho lepší a zábavnější, ale hráči k ní musí nejprve dozrát :) Toto není hra, kde po prvním zahrání už víš co přesně dělat.
Jinak hraní v 6 není dlouhé a rozvleklé jen pokud hru všichni už znají. Pokud ne, tak je to peklo, které spíše odradí, než vtáhne :)
DeathM
az som ostal cely dojaty..kraasne si to povedal!)
grazie mille gente :)
ďakujem priatelia :) ... Tak prvú hru budeme hrať 4ia každý proti každému. A rozšírenie?? Pravidlá sa mi nezdajú byť dáko náročné a ani tam nieje zas tak veľa vecí na zapamätanie, čiže myslím že by to šlo.
stOKYi
:-D
Doporucuju bez zakladu a po rekneme 5 - 6 partiich prejit na rozsireni.
EDIT:
Doporucuju zaklad a po rekneme 5 - 6 partiich prejit na rozsireni.
Diky krenovi za opravu... Ruce rychlejsi nez mozek. :-)
ad Vojta
No řekl bych že bez základu a bez rozšíření se StarCraft dost blbě hraje ;D.
...
Tak moje prvé dojmy s obrázkov boli dosť skreslené. Hra vyzerá veľmi pekne a hlavne keď sa rozloží a začne sa hrať. :) Zo začiatku som si o počte akcií myslel svoje, ale až počas hrania som pochopil že to úplne stačí :). Sú síce iba tri, ale aj napriek tomu je dakedy veľmi ťažké sa rozhodnúť ktoré použiť a hlavne, v ktorom poradí. Najhoršia vec ktorú som zistil, je začínať prvý a byť príliš v strede galaxie, kde ku mne nemal žiadny z hráčov sa problém dostať. Čo sa týka conquest bodov, sa mi zdanlivo darilo, ale postupne ma všetci úplne vytlačili naspäť iba na moju domovskú planétu :) Čo sa mi veľmi páčilo, že som ani z ďaleka za jednu hru nevyťažil s mojej rasy maximum. Asi pre užitie si všetkých jednotiek a technológií potrebujem odohrať viac hier a predpokladám, že veľmi ťažko sa to dá dosiahnúť za jednu hru. Keďže je to vlákno o prvom dojme, tak na záver poviem len, že po prvej hre som nadobudol dojem, že si vyžaduje skúsenosti, aby sme predišli chybám, ktorých sme všetci urobili viac než dosť. Ale s mojej strany po prvej hre prevládla spokojnosť za dobre minuté peniaze :).
PS: týmto sa chcem poďakovať .opčíkovi, že mi pomohol si zaobstarať jedno z posledných dostupných rozšírení v čr/sr, aby sme si túto hru po čase mohli ešte viac užiť :)
to stOKYi
Problém s prvním hráčem - otloukánkem řeší rozšíření a jeho Defend order, takže se nemusíš bát, že to tak bude věčně. Ten order bych se ani nebál dodat do hry jen se základem bez rozšíření, protože významně rozšiřuje možnosti obrany a předchází nevýhodě prvního hráče.
Kadaver
Uvidíme, odohráme ešte zopár hier a myslím že by sme to mohli aplikovať
kedy najčastejšie u vás hra končí?
Ahojte, mal by som takú otázočku. Minule sme hrali druhý krát SC a už sa nám druhý krát stalo, že sme hru ukončili v prvom kole III. stagu. Zdá sa nám že tie špeciálne víťazstvá sú u niektorých rás príliš jednoduché. Ako to býva väčšinou u vás? Kedy najčastejšie končíte? Zhodnotili sme, že to bude možno aj naša nováčikovská chyba (pravidlá nie ťažké, ale táto hra si vyžaduje fakt skúsenosti ako málo ktorá), že sme sa príliš nestrážili. Hrali sme bez rozšírenia, ktoré to ževraj dáko rieši. Väčšinou hra končí, keď by to malo byť tým pádom najzaujímavejšie. Tiež hráme trochu ako poserovia, že najprv zbrojíme zbrojíme a až potom útočime, keď je istota. Možno to už na to bola téma, ale toľko fór čítať zaberie celkom dosť času :) ďakujem za prípadné odpovede
PS: dokonca kamarát zhodnotil, že skončiť neskôr ako v 1. resp. 2. kole v treťom stagy sa hádam ani nedá.
to stOKYi
Podle me na to popravde neni odpoved. Obcas muze mit nekdo strategii jit primo a rychle na stage tri a vyhrat na specialni vitezstvi, jindy se tam dostanete nechtene. Kdyz si odpovis, cim je toto podmineno, tak bude jasno. Zalezi to jen na rychlosti lizani Event karet. Pokud se hodne zkouma, dela se hodne "spatnych" tahu, kde zahodis Order a vezmes si misto toho kartu, tak se opravdu clovek nemusi ani rozkoukat a je stage 3. Nemyslim si ale, ze by to byla nejaka velka chyba hracu nebo podobne.
Myslim si, ze v dalsich hrach se do stage 3 ani nedostanete a budete hodne rychle na hranici 15 bodu. Tohle dost kazi Aldaris nebo ktery protoss to je (zvysuje pocet VP pro ostatni hrace na 20).
Co se rozsireni tyce, tak tam je to moc pekne vyreseno tim, ze si na zacatku hry kazdy zvoli svoji Leadership kartu lvl 1, ktera mu urcuji, zda muze vyhrat na special victory condition a nebo na to nema narok. Takze se muze taky stat, ze stage 3 nestage 3, rozhoduji body. :-) Me osobne se special victory libi, protoze to nuti hrace hrat i jinak, nez na body. Musi premyslet, co se stane, kdyz ten bude ovladat toto uzemi apod. Oboji ma svoje kouzlo, je na vas, jak se vam to libi.
EDIT:
Jeste takovy realny priklad. Pri hre 4 hracu se v jednom kole muze stat, ze se vam podari jednomu hraci zablokovat Order zetony, az uz za ucelem zmareni jeho strategie nebo ho zamerne vyhladit a nedat mu sanci hrat pred ostatnimi. Ve vysledku to muze znamenat, ze 2 - 3 kola dotycny nehraje a z toho 1 - 2 Ordery zahodi, protoze jejich zahrani by nemelo smysl. Coz muze dat az 5 Event karet a mozna i vice. Kdyz k tomu prictes event karty ostatnich hracu, kteri zkoumaji, tak se muzete dostat i na vyssi cislo a to se potom ke stage 3 blizite pekelne rychle, takze ani si nemyslim, ze by to byly nejake zacatecnicke chyby.
Vojtech Musil
vďaka za veľmi podrobnú a presvedčivú analýzu :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Quartermaster General: The Cold War
Akt. cena: 620 Kč
Končí za: 7 hodin