Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
pravidla
měl bych dotaz ohledně vítězných bodů.Boldrick
jenze bod 2 rika, ze staci tam mit bud zakladnu nebo alespon spratelenou jednotku. Takze teoreticky je to jak jsem psal, mohu postavit jednu budovu, jeden modul a pak na te aktivni planete bez zakladny, kde jsem pred stavbou presunul svou jednotku, postavit zakladnu.
to Ringo
Jojo, hrajete to správně. Pokud na planetě nemáš bázi, ale máš jednotku, tak můžeš v jednom buildu provést krok 2 a 3, tedy postavit budovu a/nebo modul a pak postavit ještě bázi.
Workeři se na resource karty umisťují v tu chvíli, kdy něco platíš, tedy žádné umisťování předem nebo tak něco. Ale pokud se všichni nějak domluvíte, že si rozmístíte workery předem a pak jen postavíte, tak to klidně hrajte. Akorát se to hůř kontroluje.
Kadaver
diky, tohle jsem si potreboval ujasnit. Trochu mi vrtalo hlavou, jestli jednotka sama o sobe muze zajistit upgrade zakladen na jinych planetach (jsem hodne postizen Pc verzi, takze chte nechte v tom vzdycky hledam nejakou logiku, s kterou jsem uz obeznamen z PC verze:-) Jinak pravda, lespi workery umistit jen v pripade ,ze ten matros porebuji, pak by asi bylo obtizne kontrolovat, ktery jiz umisteny worker co plati, tohle mi mohlo dojit hned:-). Jinak ta hra je fakt narez:-)
to Ringo
Nesmíš to brát moc podle PC verze, protože tam se vždycky bojuje jen na jedné planetě. Ale možná by Ti pomohlo se na to podívat tak, jak je to v PC hře Starcraft II (nehrál jsem ji, tak jen tak odtušuju z recenzí). Tam se věci ve Tvé armádě upgradují i mezi misemi a vlastně jako Raynor ovládáš (inspiruješ) revoluci proti Mengskovi - tedy Tvoje jednotky jsou roztroušené po vesmíru, ale s "jednotným" velením a jednotnými technologiemi. A v deskovce jsou vlastně budovy a moduly taky jen technologie, nejsou to konkrétní stavby, protože mají platnost na celé Tvé impérium. Takže si to můžeš představit tak, že ten build order vlastně Tvému velení umožní vykutit technologii na stavbu těch budov/modulů a konkrétní instance těch budov se postaví na každou základnu automaticky.
Když pak položíš Build na planetu, kde nemáš ani jednotku, tak tam vlastně nemůžeš nic dělat a tím pádem nemáš ani na úrovni velitelství čas nic vymyslet.
Ringo
já tě špatně pochopil:-)
je to jak píše kadaver.
bojove karty
Nejak marne hledam, jaky vyznam ma limit karet v ruce. Jestli spravne chapu - kazdy hrac ma balicek bojovych karet (neco jako v Dominionu:-) Tento balicek muze upgradovat a vylepsovat nakupem technologii, kdy nakoupena karta se zamicha do hracova balicku karet (obdoba nakupu karet v Dominionu a zarazovani jich do sveho balicku:-). Na zacatku hry si hrac vezme tolik karet, kolik urcuje jeho limit karet na ruku. Terrane 8, ostatni po sesti. A ted nevim jestli omezeni karet v ruce je dulezity jen pro tento jediny momentve hre (na zacatku pri setupu hry) a nebo se tim museji hraci ridit po celou hru. Coz by znamenalo, ze pri akci vyzkum, kdy si hrac dobere 3 bojove karty z balicku do ruky, tak by musel nejake 3 z ruky hned zase odhodit a dat je na hromadku vedle sveho balicku bojovych karet jako pouzite. A nebo mi umoznuje proste akce vyzkum naskladat si do ruky postupne po trech na jednu akci kolik karet chci?
aha
tak nic, uz jsem to nasel, muzu jich do ruky nasbirat behem budovaci faze vice, ale ve fazi preskupovani jich musim odhodit tolik, abych dosahl onoho limitu
souboj
kdyz v bitve utocim dva na jednoho, jedna ma jednotka se tim padem stava podpurnou. Kdyz ovsem vysledek bitvy je takovy, ze ma celni jednotka padne spolecne se souperovou, predpokladam ze podpurna zustava nazivu a obsazuje dobyvany sektor, je tomu tak?
to Ringo
Je tomu přesně tak, jak píšeš. Podpůrné jednotky nejsou v normálním případě nijak ovlivněny prohrou front-line jednotek a i když zemře jejich front-line jednotka, tak podpůrná jednotka souboj přežívá. Je tam samozřejmě pár výjimek, jako když protivníkova jednotka neumí útočit na Tvou front-line jednotku kvůli jejímu typy (pozemní/létající), ale může útočit na podpůrnou, nebo pak samozřejmě v případě Splash damage.
Kadaver
ty special pravidla musim teprve poradne nastudovat, nestavaji se v kazdem souboji a clovek pak na ne zapomina. Ale jinak to vypada ze to mam konecne zmakle, hral jse mzatim jen sam se sebou, v utery dam prvni ostrou partii ve dvou. Jinak me docela zaskocilo, ze kdyz nemam bojovou kartu pro zadnou svou jednotku kterou mam k dispozici (tedy kartu se znakem jednotky kterou mam), znamena to zpravidla jeji smrt, protoze nizsi hodnoty jsou katastrofalni.
to Ringo
Spešl pravidla jsou vždycky těžko zapamatovatelná, ale stávají se opravdu v drtivé menšině případů a většinou dávají smysl, takže Tě napadne, že by to asi tak nějak mělo ve skutečnosti být. Starcraft je právě udělaný celkem hodně "realisticky" a všechna pravidla tak nějak dávají smysl a zapadají do sebe.
Nedostatku bojových karet bych se nebál, nikdy jsem s tím problém neměl a většinou si na ruce necháváš karty pro jednotky, které zrovna máš. Ale samozřejmě je Ti asi jasné, že do jasně prohraných soubojů nemá cenu hrát ty správné karty, takže pokud nebudeš plýtvat, tak si s tím nedělej moc starosti.
Kadaver
fascinuje me mechanismus planovani ukolu, kdy vlastne posledne polozeny jede jako prvni:-) Jsem kolikrat sam sebe vykyval tim, ze jsem si naplanoval ze tamhle prvni postavim a pak presunu, jenze co se nestalo, blokl to pomyslny spouper (tedy zase ja za soupere, kdyz jsem hral se sebou:-) a pak jsem si rikal, sakra, tak ja chci konecne zkusit souboj a zablokuji si vyrobu na planete, z ktereh jsem chtel posunout jednotky na jinou planetu. Vyslo to totiz tak, ze jsem mel vsechny akce zablokovane souperem a tudiz jsem musel vyuzit akci presunu bez vyrobenych jednotek:-) uz vidim jaka to bude nervarna, az si s ostatnima budem takto kazit cele rozsahle plany na invazi:-)
to Ringo
To je právě ten nejlepší mechanismus a u her občas poletují ostré kletby, když někdo někomu přiklopí jeho důmyslně naplánované rozkazy :-) Proto si myslím, že ta hra není ve dvou hráčích tak dobrá jako ve čtyřech nebo v šesti. Lichý počet hráčů se nám moc neosvědčil, neboť když se dva perou, třetí se směje a vyhraje. Ale trochu to zlepšuje rozšíření Brood War s přidanými scenarii.
kadaver
tak ja jsem zvykly na to, ze si na kazdou hru musim zvykat hlavne ve dvou, ale vzdycky se strasne tesim, az se u toho sejdeme ctyri s Beholderema Mialee.
Karty události
Co znamena polozit na hraci plochu? Znamena to ze tato karta sestava mou vyhodou a otocim ji a kazdy vi ze tu vyhodu mam? Napr. Strategy karty?
Dale nevim jestli spravne chapu kartu udalosti, kdy si monu se slevou o jednu surovinu zakoupit budovu nebo modul (zdejsi preklad hovori o sleve, ze budova nebo modul stoji jen jednu surovinu, podle meje to spatne a ma to byt slevneno jen o jednu surovinu.) Chapu to dobre, ze utraceni ceny za modul a budovu se projevi tak, ze polozim sve delniky na suroviny a v dalsim kole tam ti delnici proste zustavaji?
Ringo
snad to napíšu dobře;-)
myslím, že každý vidí co máš za technologie a výhody, pakliže je máš vyložit na stůl před sebe. takže ano, každý to vidí
sleva- máš slevu jednu surovinu, a to jakoukoliv (buď plyn nebo krystal), tzn. že za budovu v ceně jedné suroviny nedáš nic a např. za budovu za 2 plyny a 2 krystaly dáš 1 plyn a 2 krystaly.
Boldrick
takze se to tyka nejen technologii, ale i karet udalosti? Treba Strategy. Tady mam porad jeste chaos v tom, kdy a jak kterou kartu vylozit (u tech kde se katry udalosti napr. vykladaji a pouzivaji v jiny moment nez v III. fazi kola).
Co se tyce slevy - je tedy postup takovy jak jsem napsal? Ze pouziji delnika a surovinu v III. fazi kdy kartu udalosti vyhodnocuji a ta i s delnikem zustava tim padem pouzita do dalsiho kola?
Jeste jeden dotaz
planety, na kterych prohraji boj a obsadi mi na nich sektor souper jeste mohou v tomto kole dostat prikaz treba ke stavbe i ze zdroju, o ktere mam v dusledku prohrane bitvy prijit v III. fazi vcetne pripadnych polozenych delniku? Nebo po obsazeni sektoru nepritelem proste automaticky o ty zdroje prichazim? Vzhledem k tomu ze o zdroje se ma prichazet az v 3. fazi, pocitam tedy s tim, ze jeste tezit muzu. Dalsi vec - zakladna, rovnez se odstranuije v III. fazi. Ovsem klidne muze byt uz obklicena nepritelem, kterry mi v sektoru se zakladnou vymlatil jednotky. Muze takova zakladna jeste vychrlit jednotky a postavit je na planete do pratelskych sektoru nebo v takovem sektoru s mou zakladnou kde stoji i nepritel vyrabet nelze?
hmm
tak jsem se propatral k te odpovedi na otazku, zda lzestavet jednotky i v zakladne, ktera je v sektoru dobytem souperem. Sikovne to skryli uplne dozadu do FAQs:-)
ringo
Když už to sem postuješ, co přihodit i onu odpověď z FAQ? ;-)
Ringo 11.8.2010 07:20:49
slevy, teď ti neřeknu přesně jak to je, ale v zásadě máš pravdu, když budeš postupovat přesně podle fází kola tak dělníky vracíš dřív než vyhodnocuješ karty událostí a pak ti právě zůstávají na zdroji až do příštího návratu
Eyron
ok, takze i zakladna obklicena neprateli muze vyprodukovat na dane planete jednotky - samozrejme je musi ale umistit jen do prazdnych opripadespratelenych sektoru teze planety (tedy "aktivni planety" at je to presne dle terminologie pravidel). O zakladnu prichazi hrac az ve 3. fazi kola, tedy fazi preskupeni.
Ringo
JO, my to tak hrajem
je to tak
I my to tak hrajem. Proto se pri utoku na zakladnu vyplati umistit do vsech moznych prazdnych sektrou aktivni planety po jedne jednotce, aby protivnik nemel kam nasadit nove jednotky.
jo
a taky jsem zjistil, jak je dulezite znemoznit na planete ustup pomoci jedne karty udalosti. Diky tomu jsemprohral hru:-) Vysistil jsemplanetu, v jednom sektoru zakladna, v druhem sektoru zakladna soupere kterou jsem prave obsadil, alesouperdiky karte udalosti (tedi kdybyste me zabili si nevzpomenu nazev) mohl beze ztrat ustoupit do sprateleneho sektoru nebo prazdnehosektoru, proste Battle is Canceled a ustoupil do sektoru,kde jsem nemel zadnou jednotku a byl tam bohuzel bod.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fury of Dracula EN
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 1 den